ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2016 року справа № 813/1830/16 Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретаря судового засідання Бугара М.Р.,
за участю:
представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Саньков КлабВ» про стягнення боргу,-
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Саньков КлабВ» про стягнення боргу в розмірі 27 798,20 грн.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи, за які відділення Фонду застосувало до відповідача штрафні санкції в розмірі 27 162, 5 грн. Оскільки відповідач добровільно не сплатив штрафні санкції, то має також сплатити пеню в розмірі 635, 70 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, надала пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без його участі до суду не надходило.
Суд заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини, на які посилається позивач, як на підставу своїх вимог, дослідивши письмові докази, якими такі обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини справи.
05.02.2016 р. Головним управлінням Держпраці у Львівській області проведено планову перевірку ТзОВ В«Саньков КлабВ» з питань додержання законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів. На підставі перевірки винесено акт перевірки №13011250095 від 05.02.2016 р.
Відповідно до акту перевірки №13011250095 від 05.02.2016 р. за 2015 р., середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2015 р. становила 16 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів 0 осіб.
Відповідно до додатку до акту №13011250095 від 05.02.2016 р. середньорічна заробітна плата штатного працівника за 2015 р. у відповідача становила 27162, 5 грн.
Згідно розрахунку заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2015 р. основний борг ТзОВ В«Саньков КлабВ» становить - 27162,5 грн., пеня -635, 70 грн.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів України» від 21.03.1991 № 875-ХІІ із змінами і доповненнями, Кодексом адміністративного судочинства України.
Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.
Згідно з ч. 3 ст. 18 цього ж Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 18-1 цього ж Закону, державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Державна служба зайнятості може за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів надавати дотацію роботодавцям на створення спеціальних робочих місць для інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості, а також проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку цієї категорії інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працюючих від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Виконанням нормативу робочих місць у вказаній кількості вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до вимог частин першої і другої статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в залежності від кількості робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, і не зайнятих ними.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Як встановлено судом, відповідно до акту перевірки №13011250095 від 05.02.2016 р. за 2015 р., середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2015 р. становила 16 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів 0 осіб. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2015 р. для відповідача становив 1 особа. Доказів виконання плану по працевлаштування інвалідів у 2015 р. відповідачем не надано.
Таким чином, відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи.
Суд зазначає, що чинним законодавством встановлено обов'язок щомісячного інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць (вакансій) для працевлаштування інвалідів.
За несплату адміністративно-господарських санкцій відповідачу було нараховано пеню в сумі 635,70 грн.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Дослідивши обставини справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю В«Саньков КлабВ» ( ЄДРПОУ 38231400) на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів борг за адміністративно- господарськими санкціями в сумі 27 798, 20 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 08.08.2016 року.
Суддя Братичак У.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2016 |
Оприлюднено | 11.08.2016 |
Номер документу | 59516758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні