Головуючий у 1 інстанції - Хохленков О.В.
Суддя-доповідач - Сухарьок М.Г.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2016 року справа №805/5190/15-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Сухарька М.Г., Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року в справі № 805/5190/15-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дари природи» до Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень від 16.07.2015 № 0000462200 та № 0000472200,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дари природи» звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 16.07.2015 року № 0000462200, яким збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 1296949,50 грн, у тому числі за основним платежем - 864633 грн, за штрафними санкціями - 432316,50 грн, та податкове повідомлення-рішення від 16.07.2015 року № 0000472200, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 57330 грн за серпень 2014 року, у розмірі 489534 грн за вересень 2014 року.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року позовні вимоги задоволені повністю, скасовані спірні податкові повідомлення-рішення від 16.07.2015 № 0000462200 та № 0000472200.
Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти рішення про відмову в задоволенні позовних вимог ТОВ «Дари природи» в повному обсязі.
На обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що згідно акту перевірки контрагент позивача - ПП «Спецсервіс» зареєстровано та знаходиться на обліку в Єнакіївській ОДПІ за адресою: м. Єнакієве, пр-т Гірників, 42. Зустрічну звірку ПП «Спецсервіс» станом на дату проведення перевірки ТОВ «Дари природи» зробити не можливо тому, що підприємство знаходиться на неконтрольованій українською владою території. За даними податкової та фінансової звітності відсутня інформація, яка підтверджує наявність у ПП «Спецсервіс» в період, що перевірявся, кваліфікованого персоналу, власного чи орендованого нерухомого майна, у т. ч. складських приміщень, автомобільного транспорту, з чого необхідно зробити висновок про непідтвердження реальності здійснення операцій з придбання та постачання товарів.
Всі особи, які беруть участь у справі, до апеляційного суду не прибули, хоча належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Від Товариства з обмеженою відповідальністю «Дари природи» надійшло клопотання про зупинення провадження у справі, яке обґрунтовано бажанням позивача взяти участь у судовому засіданні, проте відсутністю можливості зробити це на цю дату.
За приписами частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справ, належних чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне задовольнити вимоги апеляційної скарги, а постанову суду першої інстанції скасувати з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дари природи» перебуває на обліку у Державній податковій інспекції в м. Дружківці головного управління ДФС у Донецькій області (далі - ДПІ у м. Дружківці), код ЄДРПОУ 20340885.
Відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 1505104500078 товариство з ТОВ «Дари природи» зареєстроване як платник податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 203408805110 з 16.07.1997.
Наказом № 235 від 26.06.2015 ДПІ у м. Дружківці було призначено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам та розрахунках з платником податків ПП «СПЕЦСЕРВІС» за серпень 2014 року.
Повідомленням № 31/10/05-10-22-11-2 від 26.06.2015 було сповіщено позивача про проведення перевірки та направлено копію наказу № 235 від 26.06.2015.
Посадовими особами відповідача було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам та розрахунках з платником податків ПП «СПЕЦСЕРВІС» за серпень 2014 року та за наслідками проведеної перевірки був складений акт від 03.07.2015 № 318/05-10-1530/20340885, в якому контролюючим органом зроблений висновок про порушення позивачем ведення податкового обліку, а саме п.198.1 п.198.3 п.198.6 ст.198, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту податку на додану вартість у розмірі 1411497 грн, у т.ч. за серпень 2014 року в розмірі 921963 грн та за вересень 2014 року у розмірі 489534 грн.
16.07.2015 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000462200, згідно з яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 864633,00 грн та за штрафними санкціями в розмірі 432316,50 грн.
16.07.2015 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000472200, згідно з яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 57330 грн за серпень 2014 року та в розмірі 489534 грн за вересень 2014 року.
10.08.2015 позивачем була подана скарга на зазначені податкові повідомлення-рішення до Головного управління ДФС у Донецькій області.
Рішенням про результати розгляду скарги від 06.10.2015 № 9430/10/05-99-10-03-12-1 заступник начальника Головного управління ДФС у Донецькій області залишив скаргу без задоволення.
23.10.2015 позивачем була подана скарга на вищевказані податкової повідомлення-рішення до ДФС України.
Рішенням про результати розгляду скарги від 01.12.2015 № 25633/6/99-99-10-01-01-25 голова ДФС України залишив скаргу позивача без задоволення.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дари природи» не погодилось з вказаними рішеннями органів Державної фіскальної служби України та звернулось до суду з означеною позовною заявою.
Встановлено, що Актом перевірки № 318/05-10-1530/20340885 від 03.07.2015, визначено порушення п.198.1, п. 198.3, п.198.6 ст.198 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством завищено податковий кредит по взаємовідносинам з ПП «Спецсервіс» на загальну суму 1411497 грн, у т.ч. за серпень 2014 у розмірі 921963 грн, за вересень 2014 у сумі 489534 грн.
В результаті зазначеного, встановлено, заниження ПДВ за серпень 2014 року на 864633 грн, завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 податкової декларації) за серпень 2014 року на 57330 грн та завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду (рядок 19 податкової декларації) за вересень 2014 року на 489534 грн.
Судова колегія застосовує норми матеріального права у редакції, що була чинною, станом на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2. ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Порядок оформлення та видачі податкової накладної на час виникнення спору був врегульований ст. 201 ПК України у відповідній редакції, тобто до внесення змін Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII. Згідно з пунктом 201.1. вказаної статті платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів:
а) у паперовому вигляді;
б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Відповідно до п. 201.2 ст. 201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Відповідно до 1 статті 9 вказаного Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції, правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Таким чином, відображення господарської операції у податковому обліку повинно здійснюватись відповідно до її реального економічного змісту на підставі первинних документів бухгалтерського обліку.
Слід зазначити, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідно до законодавства необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту, зокрема виданих постачальниками податкових накладних, не є безумовною підставою для обрахування податкового кредиту по ПДВ, якщо податковий орган доведе, що відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, як у випадку нездійснення самих операцій.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Позивачем ТОВ «Дари природи» (Покупець) укладено з ПП «Спецсервіс» (Постачальник) договір поставки від 25.03.2014 року № ГО 00000334 ( т. 1 а.с. 168).
Аналізуючи Договір слід зазначити наступні його положення:
- п.1.1 постачальник зобов'язується поставити Покупцю окремими партіями фрукти - банани свіжі зелені сорту Кавендіш в картонних коробках, а Покупець - оплачувати в порядку та на умовах, визначених цим Договором.
- п.2.1 доставка товару Покупцю здійснюється силами Постачальника автомобільним транспортом на умовах DAP «Поставка до пункту призначення м. Єнакієве, вул. Гірників, буд. 42, відповідно до Міжнародних Правил тлумачення торгівельних термінів ІНКОТЕРМС 2010;
- п.2.2 датою постачання є дата штампа (відмітки про отримання) Покупця на видатковій накладній;
- п.2.4. право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця з моменту його отримання по видатковій накладній;
- п.3.2. постачальник одночасно з товаром, якщо цього вимагатиме Покупець передає йому копії наступних документів на товар: сертифіката відповідності та інші документи;
- п. 3.3 товар вважається зданим Постачальником і прийнятим Покупцем:
*по якості - згідно наданих документів (сертифікатам) на товар;
*по кількості - згідно кількості місць та ваги, вказаній в видатковій накладній;
*по трафарету - шляхом перемноження кількості коробів на вагу, зазначену на коробі;
- п.4.1. постачальник постачає товар упакованим таким чином, щоб виключити його порчу і / або знищення на період постачання і до приймання Товару Покупцем;
- п. 4.2 термін природності товару повинен відповідати представленим сертифікатам;
- п. 5.3 оплата товару здійснюється Покупцем в безготівковій формі ( платіжними дорученнями) на поточний рахунок Постачальника.
Укладений з ПП «Спецсервіс» договір не передбачає необхідність надання Постачальником Покупцю таких документів, як товарно-транспортних накладних. Договір не передбачає надання за вимогою Покупця документів, що підтверджують відповідність поставленого товару вимогам до їх якості згідно з ГОСТу, технічним умовам, стандартам.
В зв'язку з проведенням перевірки було направлено запит ДПІ у м. Дружківці від 31.10 2014 №8240/10/05-10-15-01 та вручено особисто керівнику про надання підтверджуючих документів та пояснень щодо здійснення операцій придбання товарів, робіт, послуг по взаєморозрахункам з ПП «Спецсервіс» за перевіряємий період.
Позивачем в ході перевірки співробітникам податкової служби не надано документи, а саме:
- товарно-транспортні документи, що підтверджують доставку автомобільним транспортом вантажу з пункту його навантаження Постачальником до місця його розвантаження, в результаті чого не можливо встановити фактичне місце приймання-передачі товару (бананів);
- сертифікат відповідності, що не надає можливості встановити виробника, імпортера товару (бананів);
- договір від 03.01.2007 № 12 (зазначений в податкових накладних на постачання товарів: бензин, дизельне паливо, газ СПБТ, LPG Mustang, кисень рідкий технічний ДСТУ 6331-78, аргон рідкий ДСТУ 10157-79, азот рідкий ДСТУ 9293-09, ацетилен розчинений ТУ 5457-75, двоокис вуглецю рідкий) та відповідні товарно-транспорті накладні, що підтверджують їх фактичне постачання покупцю;
- документи та регістри бухгалтерського обліку, що підтверджують фактичне використання у власній господарській діяльності оприбуткованих від даних бананів та бензину (укладені договори, видаткові, податкові накладні, платіжні доручення, тощо);
- платіжні доручення.
ТОВ «Дари природи» за період з 01.08.2014 по 31.08.2014 оприбуткувало в регістрах бухгалтерського обліку проводками Дт28 «Товари», Кт631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», Дт 641 «Розрахунки з бюджетом по ПДВ» від Постачальника ПП «Спецсервіс» наступні товарно-матеріальні цінності: банани зелені сорту Кавендіш (код товару 0803901000) в коробах картонних в загальній кількості 22 247 шт. коробок картонних за ціною 2275833 грн. за 1 картонний короб бананів (без ПДВ), бензин (код товару 2710124512), дизельне паливо (код товару 2710194300), газу СПБТ (код товару 2711190000), LPG Mustang (код товару 2711190000), кисень рідкий технічний ДСТУ 6331-78, аргон рідкий ДСТУ 10157-79, азот рідкий ДСТУ 9293-09, ацетилен розчинений ТУ 5457-75, двоокис вуглецю рідкий ДСТУ 8050-85 (код товару 2811210000) на загальну суму 8468980,06грн., у т.ч. ПДВ - 1411496,69грн. згідно з видатковими накладними, підписаними від імені Постачальника директором ОСОБА_4 та отриманих податкових накладних, складених від імені ПП «Спецсервіс» із зазначенням прізвища особи, що їх підписувала від сторони Постачальника - головний бухгалтер ОСОБА_5 Видаткові накладні від імені Покупця ТОВ «Дари природи» підписані без зазначення прізвища ім'я по-батькові особи, що їх підписала.
Згідно з даними бухгалтерського обліку ТОВ «Дари природи» по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» по розрахунках з контрагентом ПП «Спецсервіс»
станом на 01.08.2014 - кредиторська заборгованість у сумі 3401620,88грн.,
станом на 31.08.2014 - кредиторська заборгованість у сумі 9094095,94 грн.,
станом на 30.06.2015 - кредиторська заборгованість на загальну суму 25376739,33грн., з них по відносинах за серпень 2014 - заборгованість не значиться.
Згідно з наданою підприємством відомістю обліку товару по бухгалтерському рахунку 28 «Товари» станом на 31.08.2014 і станом на 30.06.2014 значаться на обліку банани зелені свіжі сорту Кавендіш у загальній кількості 22247 шт., коробок картонних на загальну суму 5063046,42грн. Підприємством не надані документи, що підтверджують факт використання у власній господарській діяльності в наступних звітних періодах товарів, оприбуткованих від ПП «Спецсервіс» в серпні 2014року.
Інформацію та документацію про місце навантаження, фактичного вантажовідправника, перевізника та місце розвантаження товару та місце зберігання товару посадовими особами ТОВ «Дари природи» не надано.
Досліджуючи питання руху активів у спірних правовідносинах, колегія суддів виходить з того, що за змістом норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ПК України наявність первинних документів є обов'язковою, але не достатньою умовою для формування податкового кредиту та валових витрат, оскільки факт виконання зобов'язання за правочином зумовлює складання й інших документів, а тому, формальне складення лише первинного документа не є беззаперечним доказом реальності конкретної господарської операції. Податковий кредит з ПДВ може бути сформований платником податків лише за реально проведеною господарською операцією, тобто за господарською операцією, яка спричинила зміни у структурі та стані активів і зобов'язань суб'єкта господарювання, за умови, що проведення господарської операції підтверджується також і іншими документами, складання яких передбачено законодавством та є загальноприйнятим за звичаями ділового обороту.
З огляду на викладене, реальність господарської операції з придбання товарів має підтверджуватись також документами про фізичне переміщення придбаних товарів у просторі та документами про зберігання придбаних товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» та Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні (затвердженого постановою КМ України від 25.02.2009 року № 207), документами на перевезення вантажів автомобільним транспортом є дорожній лист або товарно-транспортна накладна.
Підпунктом 11.1 п. 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.97 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.02.98 року за № 128/2568) (далі - Правила № 363) визначено, що товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля є основними документами на перевезення вантажів.
Оприбуткування товарів без наявності товарно-транспортної накладної, в разі фізичного переміщення товарів в просторі за допомогою автомобільного транспорту, нормами чинного законодавства не передбачено.
Згідно до абз. 1.2 пп. 11.1 п. 11 Правил № 363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.
Товарно-транспортна накладна може оформлюватись суб'єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім'я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які надають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
Відповідно до абз. 2 пп. 11.1 п. 11 Правил № 363 залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів.
Згідно п.п. 11.4. п.11 Правил № 363 товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).
Відповідно пп. 11.8 п. 11 Правил № 363 час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження Замовник зобов'язаний зазначати відповідно до пунктів 8.25 і 8.26 цих Правил.
Позивачем ТОВ «Дари природи» не підтверджено транспортування товару за договором поставки № ГО0000334 від 25 березня 2014 року транспортними накладними чи подорожніми листами, а також не підтверджено здійснення вантажно-розвантажувальних робіт, отриманого від ПП «СПЕЦСЕРВІС», товару, та зберігання отриманого товару під час проведення перевірки.
Позивачем не надало у ході проведення перевірки та на письмовий запит контролюючого органу такі документи та відповідні пояснення, що підтверджують фактичне використання у власній господарській діяльності товарів, оприбуткованих від контрагента.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
За приписами п. 44.6 ст. 44 ПК України, у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Враховуючи зазначене, порушення вимог податкового законодавства ТОВ «Дари природи» встановлені податковим органом за відсутністю вказаних документів.
Отже, колегія суддів зазначає, що результати, відображені у даних податкового обліку позивача за господарською операцією фактично не настали. А якщо певна господарська операція не відбулася чи відбулася не за її змістом, який відображений в укладеному платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку.
Контрагент ПП «Спецсервіс», зареєстроване в органах державної влади 22.11.2000 року, знаходиться на обліку в Єнакіївської ОДПІ, податкова адреса в звітному періоді серпні 2014 року, за який задекларовано операції постачання товарів: 86422, Донецька обл., м. Єнакієве пр. Гірників, буд. 42, податкова адреса на час складання Акту перевірки така ж сама. ПП «Спецсервіс» має стан реєстрації на дату перевірки «Платник податків за основним місцем обліку», дата зміни стану - 28.11.2013 року. Основний вид діяльності - «Неспеціалізована оптова торгівля». Зустрічну звірку ПП «Спецсервіс» станом на дату проведення перевірки провести неможливо, у зв'язку з тим, що податкова адреса - Донецька область, м. Єнакієве, вул. Гірників, буд 42 (тимчасово окупована територія).
Позивач ТОВ «Дари природи» має податкову адресу на час здійснення перевіряємих операція з ПП «Спецсервіс» в серпні 2014 року : 86422, Донецька обл., м. Єнакієве пр. Гірників, буд. 42, податкова адреса на час складання акту перевірки: 84205, Донецька обл., м. Дружківка, вул. Енгельса, буд. 110.
Згідно з додатком 1 до «Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування...», поданого ПП «Спецсервіс» до контролюючого органу за серпень 2014року, середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період складає - 3 особи.
За даними податкової та фінансової звітності відсутня інформація, що підтверджує наявність у власності чи в оренді у ПП «Спецсервіс» в період, що перевірявся, земельних ділянок, транспортних засобів тощо в кількості та площі, необхідних для транспортування та зберігання товарів.
Судова колегія приймає до уваги обставини які досліджені та встановлені щодо постачальника товарів на адресу покупця 2-гої ланки - ПП «Спецсервіс», це ВКФ «Севан».
ВКФ «Севан» у формі ТОВ (код ЄДРПОУ 19407075), зареєстроване за податковою адресою в серпні 2014 року (за який задекларовано операції постачання товарів покупцю ПП «Спецсервіс»): 08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Антонова, буд. 6-А. Дата останньої реєстраційної дії в ЄДР 20.03.2015 року - «Підтвердження відомостей про юридичну особу».
Основний вид діяльності - «Неспеціалізована оптова торгівля».
За даними АІС «РПП», АІС «Податковий блок» по ВКФ «Севан» у формі ТОВ в ДПІ Києво-Святошинському районі ТУ ДФС у Київській області прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (за ф.№18- ОПП) від 05.09.2014 №2187, від 14.04.2015 №1565, направлено державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (18-ОПП) від 05.09.2014 № 407, від 14.04.2015 № 560.
Згідно додатку 1 до «Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування...», поданого ВКФ «Севан» у формі ТОВ до контролюючого органу за серпень 2014 року штатна чисельність працівників складає 2 особи.
Відповідно до даних податкової та фінансової звітності ВКФ «Севан» у формі ТОВ не декларувало наявність власних основних засобів за 2014 рік.
Згідно з даними податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, не встановлено операцій з оренди основних засобів у інших суб'єктів господарювання. За даними податкової та фінансової звітності відсутня інформація, що підтверджує наявність у власності чи в оренді у ВКФ «Севан» у формі ТОВ в періоді, що перевіряється, земельних ділянок, виробничих, складських приміщень, виробничого обладнання, транспортних засобів тощо в кількості, площі, необхідних для транспортування та зберігання товарів (бананів свіжих зелених столових сорту Кавендіш врожаю 2014 року, країна виробництва - Еквадор, код товару 18039010001, придбаних в серпні 2014 року від нерезидента EXPOTRA.DE РТУ ЕТО (відповідно до вантажно - митних декларацій за період з 06.08.2014 по 28.08.2014) та проданих в серпні 2014 року покупцю ПП «Спецсервіс» на загальну суму 21075600грн., у т.ч. ПДВ 3512600грн.
Враховуючи відсутність за місцем знаходження ВКФ «Севан» у формі ТОВ та задекларовані у податковій та фінансовій звітності показники, які свідчать про те, що для здійснення задекларованого обсягу операцій з придбання та постачання товарів відсутні в необхідній кількості кваліфікований персонал, власне чи орендоване нерухоме майно, у т.ч. складські приміщення, автомобільний транспорт, неможливо підтвердити реальність здійснення операцій з придбання та постачання товарів.
Таким чином, колегія суддів вважає, що матеріалами справи не підтверджено реальність здійснення фінансово-господарських операцій з отримання та перевезення товару від ПП «СПЕЦСЕРВІС» та подальше використання позивачем цього товару у межах господарської діяльності платника податку.
Також досліджуючи питання реальності виконання умов договору поставки № ГО0000334 від 25 березня 2014 року, укладеного між позивачем та ПП «СПЕЦСЕРВІС», слід констатувати, що позивачем не доведено факту реального виконання умов договору, що не надає йому право на формування податкового кредиту.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку про те, що матеріалами справи не підтверджено реальність здійснення фінансово-господарських операцій з отримання та перевезення товару від ПП «СПЕЦСЕРВІС» та подальше використання позивачем цього товару у межах господарської діяльності платника податку.
За таких обставин та з урахуванням вимог ч. 3 ст. 2, ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів дійшла висновку щодо наявності підстав для відмови в задоволенні позову.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції неправильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права, що відповідно до вимог ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення.
Керуючись статями 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року в справі № 805/5190/15-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дари природи» до Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень від 16.07.2015 № 0000462200 та № 0000472200 - задовольнити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року в справі № 805/5190/15-а - скасувати.
Прийняти нову постанову.
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Дари природи» до Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень від 16.07.2015 № 0000462200 та № 0000472200 - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили. Постанова прийнята за наслідками розгляду в письмовому проваджені набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.
Колегія суддів М. Г. Сухарьок
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2016 |
Оприлюднено | 12.08.2016 |
Номер документу | 59538143 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні