ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" серпня 2016 р. Справа № 809/834/16
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Остап'юк С.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області до дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
11.07.2016 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позовні вимоги мотивовані тим, що в період з 10.06.2016 до 24.06.2016 позивачем проведено перевірку філії "Надвірнянський райавтодор" дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", за результатами якої встановлено експлуатацію відповідачем споруд, приміщень, що здійснюється з порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. За наслідками перевірки складено акт за №117 від 24.06.2016 та внесено припис за №1 від 24.06.2016. Подальша експлуатація відповідачем будівель (споруд, приміщень) створює загрозу життю та здоров'ю людей, уникнення чого можливе шляхом зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень), а тому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.07.2016 позовну заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області до приватного акціонерного товариства "Сільгосптехніка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків до 22.07.2016.
У зазначений строк Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області недоліки позовної заяви усунуло.
25.07.2016 судом відповідно до пункту 5 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі.
26.07.2016 на виконання вимог частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачу за адресою його місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію ухвали про відкриття скороченого провадження разом з інформацією про його права та обов'язки, а також запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії даної ухвали подати заперечення проти позову з необхідними документами або заяву про визнання позову.
29.07.2016 на адресу суду повернулося поштове повідомлення про вручення поштового відправлення відповідачу, яке останній отримав 28.07.2016 (а.с.38).
Однак, заперечення проти позову або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду у строки, передбачені статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходили.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута в порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа розглядається судом за місцем знаходження відповідача, поданий Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області адміністративний позов про застосування до дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає розгляду у строк, визначений пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, робить висновок, що позов підставний та підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що з 10.06.2016 до 24.06.2016 головним інспектором Надвірнянського районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області капітаном служби цивільного захисту Ливришиним Т.Б. та провідним інспектором Синоверським Б.В. на виконання наказу Надвірнянського районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області від 20.05.2016 №63 та на підставі посвідчення на перевірку від 02.06.2016 №138 проведено планову перевірку філії "Надвірнянський райавтодор" дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки приміщень, будівель та споруд філії "Надвірнянський райавтодор" дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", за наслідками якої складено акт перевірки за №117 (а.с.14-18).
В ході проведення перевірки встановлено та зафіксовано в акті, що експлуатація відповідачем споруд, приміщень філії "Надвірнянський райавтодор", що знаходяться за адеросою: місто Надвірна, вулиця Соборна, будинок 4, здійснюється з порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- територію, а також будівлі, приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ІSO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір";
- дерев'яні конструкції горищних приміщень будівлі не оброблено вогнетривким розчином, чим порушено пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністра внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 (далі - Наказ МВС від 30.12.2014 №1417);
- не встановлено автоматичну пожежну сигналізацію у всіх приміщеннях (підпункт 1.2 глави І розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не організовано проходження посадовими особами та працівниками навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки відповідно до Порядку здійснення навчання населення дітям у надзвичайних ситуаціях, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 (пункт 16 розділу ІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не проведено технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників (підпункт 3.17 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не доукомплектовано наявний пожежний щит необхідним пожежним інвентарем, до якого входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало негорючого теплоізаційного матеріалу або повсті розміром 2?2 - 1шт., лопати - 2 шт., ломи - 2шт., сокири - 2 шт. (пункт 3.1 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не вказано на пожежному щиті (стенді) номер телефону для виклику пожежних рятувальних підрозділів (підпункт 3.12 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не забезпечено всі приміщення сертифікованими вогнегасниками відповідно до Типових норм належності вогнегасників (підпункт 3.6 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не навішано переності вогнегасники на ветрикальні конструкції на висоті більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані дверей, достатній для її повного відчинення; не заведено журнал обліку вогнегасників відповідно до Типових норм належності вогнегасників, Правил експлуатації вогнегасників (підпункт 3.10 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не оснащено групові електрощитки схомою підключення споживачів пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму аппарату захисту (плавкої вставки) (підпункт 3.16 глави 3 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не опрацьовано загальнооб'єктову інструкцію про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу ІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не приведено у відповідність протипожежним вимогам норм кількість евакуаційних виходів з будівель і приміщень (відсутня драбина) (підпункт 2.23 глави 2 розділу ІІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не навішено на видних місцях на 1-му, 2-му поверхах плани (схеми) евакуації людей на випадок виникнення пожежі, не відкореговано наявні плани евакуації та інструкції (пункти 5, 6 розділу ІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не заборонено використання побутових електронагрівальних приладів без негорючих теплоізоляційних підставок та в місцях (приміщеннях), крім спеціально призначених і обладнаних для цього приміщеннях (підпункт 1.8 глави 1 розділу ІV Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не вивішено в приміщеннях на видимих місцях біля телефонів таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежо-рятувальних підрозділів (пункт 7 розділу ІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не вказано на дверях горища місце зберігання ключів (підпункт 2.12 глави 1 розділу ІІІ Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не встановлено біля місця розташування пожежної водойми покажчики (обємним світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми (пункт 5 підпункту 2.1 глави 2 розділу V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);
- не обладнано інформаційно-довідковий куток щодо дій персоналу об'єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших настандартних подій у побуті (пункт 13 Порядку здійснення навчання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 №444);
- не розроблено розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту та цивільної оборони згідно проекту, не забезпечено виконання вимог розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту та цивільної оборони згідно проекту (пункт 1.9, 1.10 Державні будівельні норми В1.2-4-2006, ДСТУ Б А.2.2-7.2010).
24.06.2016 позивачем за наслідками розгляду акта за №117 від 24.06.2016 внесено відповідачу припис про усунення зафіксованих в акті порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки за №1 (а.с.12-13).
21.11.2013 року позивачем за наслідками розгляду вказаного акта видано припис за № 038/59 щодо усунення фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 зафіксованих в акті перевірки порушень (а.с.15).
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно частини 1 статті 4 даного Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини 6 статті 7 вказаного Закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт.
У відповідності до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку (частина 8).
Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб (частина 1).
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2).
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3).
Відповідно до частини 1 статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно частини 2 статті 68 даного Кодексу у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого, є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
Згідно частини 2 цієї статті зазначеного Кодексу повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Суд, враховуючи аналіз наведених норм права, зазначає, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Виявлені та зафіксовані в акті №117 від 24.06.2016 факти недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки під час експлуатації споруд, приміщень філії "Надвірнянський райавтодор", що знаходяться за адресою: місто Надвірна, вулиця Соборна, будинок 4, створюють загрозу життю та здоров'ю людей у процесі експлуатації відповідачем зазначених будівель (споруд, приміщень).
Подальша експлуатація відповідачем будівель (споруд, приміщень) філії "Надвірнянський райавтодор" створює загрозу життю та здоров'ю людей, уникнення якої можливе шляхом зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень).
За таких обставин, суд робить висновок про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) філії "Надвірнянський райавтодор", що знаходяться за адресою: вулиця Соборна, будинок 4, місто Надвірна, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Суд зазначає, що згідно частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Відповідно частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Таким чином, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 2, 8-14, 86, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (вулиця І.Франка, 109, селищем міського типу Верховина, Верховинський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 03743629).
Зупинити та заборонити дочірньому підприємству "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" експлуатацію будівель (споруд, приміщень) філії "Надвірнянський райавтодор", що знаходяться за адресою: вулиця Соборна, будинок 4, місто Надвірна, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Постанову звернути до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя: Остап'юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2016 |
Оприлюднено | 15.08.2016 |
Номер документу | 59585044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні