Ухвала
від 23.04.2013 по справі 367/2903/13-к
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/2903/13

ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

19 квітня 2013 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:

слідчого судді Кухленка Д.С.,

при секретарі Павленко Л.В.,

з участю прокурора Величка Д.С,

слідчого Бусілкова О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду Київської області, клопотання старшого слідчого СУ ГУ МВС України в Київській області Бусілкова О.В. про надання тимчасового доступу до речей і документів, по кримінальному провадженню, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань 14.02.2013 № 12013100040000426,-

в с т а н о в и в:

10.04.2013, до суду надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУ МВС України в Київській області Бусілкова О.В., погоджене з прокурором прокуратури м. Ірпеня Київської області, згідно з яким він просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів та надати розпорядження про вилучення документів ПАТ «Терра Банк».

Клопотання обґрунтовує тим, що 14.02.2013 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено кримінальне провадження за № 12013100040000426, за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 205 КК України. 18.02.2013 т.в.о. начальника СУ ГУМВС України в Київській області винесено постанову про призначення слідчої групи з розслідування зазначеного кримінального провадження.

Під час досудового розслідування встановлено, що 13.02.2013 до ГУБОЗ МВС України звернувся громадянин ОСОБА_1 щодо незаконної діяльності ТОВ «Скомп» та ТОВ «Фруком», які мають ознаки фіктивності та через поточні рахунки яких незаконно обготівковуються грошові кошти в готівку.

Допитаний як свідок ОСОБА_1 показав, що познайомився з чоловіком на ім'я ОСОБА_2, який запропонував йому провести фінансову операцію між ним, як фізичною особою - підприємцем, та підприємствами: ТОВ «Скомп» та ТОВ «Фруктом», з метою переведення безготівкових коштів ОСОБА_1 в готівку.

Встановлено, що директором ТОВ «Скомп» є ОСОБА_2.

Допитаний як свідок ОСОБА_2 показав, що є засновником та директором ТОВ «Скомп», податкова адреса якого є: Київська область м. Буча, вул. Тарасівська, 22.

Згідно даних Ірпінської ОДПІ Київської області ТОВ «Скомп», ЄДРПОУ 38256357, має юридичну адресу (без наявності іншої адреси, за якою знаходиться Товариство): Київська область м. Буча, вул. Тарасівська, 22. Згідно даних Ірпінської ОДПІ Київської області ТОВ «Скомп», ЄДРПОУ 38256357, має юридичну адресу (без наявності іншої адреси, за якою знаходиться Товариство): Київська область м. Буча, вул. Тарасівська, 22.

Проведеним 20.03.2013 оглядом за адресою: Київська область м. Буча, вул. Тарасівська, 22 встановлено, що за даною адресою розташоване ПАТ «НВП Скловолокна». Оглядом встановлено, що двері приміщення (кімната 210-212), яке орендує ТОВ «Скомп», зачинені.

Допитана як свідок інженер-енергетик ПАТ «НВП Скловолокна» ОСОБА_3, показала, що в її функціональні обов'язки входить робота з підприємствами-орендарями приміщень, які належать ПАТ «НВП Скловолокна». В силу цього свідок мала взаємостосунки з представниками ТОВ «Скомп» та ТОВ «Фруком», але представники цих підприємств з'являються у орендованих приміщеннях вкрай рідко і лише для проведення оплати оренди приміщення; діяльність за орендованим приміщенням не здійснюють. Клієнти до зазначених підприємств не приходять.

Допитаний як свідок охоронець ПАТ «НВП Скловолокна» ОСОБА_4 показав, що працює охоронцем на контрольному пункті (КП) адмінбудівлі ПАТ «НВП Скловолокна». У зв'язку з тим, що на підприємстві запроваджений пропускний режим, працівникам ПАТ «НВП Скловолокна» та особам, які працюють на підприємствах, що орендують в адмінбудівлі приміщення, надаються перепустки (постійні,

або тимчасові). Свідкові відомо, що в адмінбудівлі ПАТ «НВП Скловолокна» орендує приміщення ТОВ «Скомп» та ТОВ «Фруком», так як на КП поступає поштова кореспонденція для зазначених Товариств (зазвичай поштове повідомлення про надходження листів). Але ця кореспонденція нікім не отримується, не забирається. Також свідок повідомив, що ніколи не бачив представників ТОВ «Скомп» та ТОВ «Фруком». Клієнти до зазначених підприємств не приходять.

Таким чином, встановлено, що ТОВ «Скомп» орендує приміщення, але діяльність не здійснює. Фактично Товариство не має службових приміщень, тобто, приміщень, за якими проводиться фінансово-господарська діяльність, що унеможливлює реальне здійснення господарської діяльності.

Згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV, передбачено ряд умов, які необхідні для легітимного функціонування юридичної особи загальних правил ведення ними господарської діяльності.

Довідкою ВАСУ «Про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами окремих норм Закону Украйни "Про податок на додану вартість"» від 15.04.2010 зазначено, що безтоварністю операцією для ВАСУ є відсутність її реального характеру, з характерними ознаками, серед яких - неможливість здійснення підприємством зазначених операцій та відсутність на підприємстві необхідних умов для отримання результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності керівного і технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів.

Згідно даних, що надані Ірпінською ОДПІ Київської області, обсяг операцій, проведених ТОВ «Скомп» у грошовому вигляді склав:

- у січні 2013 року 4 267 972,00 грн.;

- грудні 2012 року 3 878 015,00 грн.;

- у листопаді 2012 року 9 310 669,00 грн.;

- у жовтні 2012 року 10 923 371,00 грн.;

- у вересні 2012 року 9 057 869,00 грн.;

-у серпні 2012 року 55 632 246,00 грн.

Зазначений обсяг фінансово-господарських операцій неможливо провести за відсутності основних засобів на підприємстві, службових приміщень, штату керівного складу та працівників, тощо.

Крім того, згідно даних Ірпінської ОДПІ, у вересні 2012 року ТОВ «Скомп» здійснило придбання товарно-матеріальних цінностей (у невстановленого на даний час контрагента - СПД) на суму 8 501 424,00 грн., з яких 1 700 285,00 грн. сплатило податок на додану вартість, сплачений митним органам. З наведеного встановлено, що ТОВ «Скомп» веде зовнішньоекономічну діяльність, але за відсутності основних засобів, службових та складських приміщень, штату працівників, виробничих активів, транспортних засобів та інш., неможливо проводити реальні фінансово-господарські операції, складати необхідні документи, а придбані товарно-матеріальні цінності транспортувати, зберігати та використовувати у господарській діяльності, яка не ведеться.

З наведеного вбачається, що ТОВ «Скомп», не маючи можливості здійснювати фінансово-господарську діяльність, фактично вчиняло операції, які, згідно довідки ВАСУ, віднесені до категорії безтоварних операцій, а угоди, що укладені за ними - нікчемними. Таким чином, діяльність що ТОВ «Скомп» фактично має ознаки фіктивності.

Згідно даних Ірпінської ОДПІ Київської області ТОВ «Скомп» має поточний рахунок № 26009301057996 в ПАТ «Терра Банк» , МФО 380601.

З метою проведення перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ «Скомп», документального підтвердження або спростування факту фіктивності його діяльності, встановлення призначення платежів та встановлення службових осіб, які здійснювали зазначені операції, виникла необхідність в проведенні тимчасового доступу та вилучення документів Публічного акціонерного товариства «ПАТ «Терра Банк» , МФО 380601, щодо відкриття та обслуговування поточного рахунку № 26009301057996.

Наявність даних, що зазначені у витребуваних документах дасть можливість забезпечити проведення перевірки діяльності ТОВ «Скомп», зокрема ревізії та економічної експертизи, встановити призначення платежів, встановлення службових осіб ТОВ «Скомп», які здійснювали зазначені операції, тощо.

Отримати необхідні слідству зазначені вище данні в інший спосіб не надається можливим.

Слідчий, в судовому засіданні, клопотання підтримав та просив його задовольнити. Вказав, що з метою проведення перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ «Скомп», документального підтвердження або спростування факту фіктивності його діяльності, виникла необхідність в проведенні тимчасового доступу та вилучення документів діяльності ТОВ «Скомп», які знаходяться у «ПАТ «Терра Банк» , за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-в і в подальшому може бути використано як доказ у кримінальному провадженні, крім того без вилучення документів існує загроза їх зміни або знищення.

В судовому засіданні, прокурор клопотання підтримав, та просив його задовольнити.

Заслухавши думку слідчого, прокурора, які підтримали клопотання, дослідивши матеріали

кримінального провадження № 12013100040000426, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Матеріали досудового розслідування внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.02.2013 за № 12013100040000426, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 205 КК України.

В судовому засіданні було встановлено наявність достатніх підстав вважати, що в «ПАТ «Терра Банк» ,за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-в, знаходяться документи, які мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту.

Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

З огляду на викладене, суд задовольняє клопотання старшого слідчого СУ ГУ МВС України в Київській області Бусілкова О.В. про надання тимчасового доступу до документів, по кримінальному провадженню, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань 14.02.2013 № 12013100040000426.

При цьому, суд роз'яснює, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Керуючись ст. 159, п.7 ч.1 ст. 162, ст. 163, ст. 164, ст. 166 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУ МВС України в Київській області Бусілкова О.В. про тимчасовий доступ до речей та документів та надання розпорядження про вилучення документів в «ПАТ «Терра Банк» ,за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-в, щодо відкриття та обслуговування ТОВ «Скомп» , ЄДРПОУ 38256357, поточного рахунку № 26009301057996 за період часу з 26.06.2012 по 09.04.2013 рік - задовольнити.

Надати старшому слідчому СУ ГУ МВС України в Київській області Бусілкову О.В. дозвіл на тимчасовий доступ до документів та надати розпорядження про вилучення оригіналів, а за їх відсутності, належним чином завірених копій наступних документів:

- договір про відкриття та обслуговування (функціонування) поточного рахунку № 26009301057996, з усіма доповненнями до нього у тому числі і заяву на відкриття вказаного вище банківського рахунку встановленого зразка;

- карток зі зразками відбитку печатки ТОВ «Скомп» та підписів осіб, яким, відповідно до чинного законодавства або установчих документів вказаного вище підприємства, надано право розпорядження поточним рахунком № 26009301057996 та підписання розрахункових документів, та відбитками печаток зазначеного підприємства;

- документи, що надані ТОВ «Скомп» до банку: Статут (Положення), Установчий договір, завірені копії паспортів та довідок про присвоєння ідентифікаційних номерів службових осіб та Товарсивта, Свідоцтво про державну реєстрацію в органі виконавчої влади, документ, що підтверджує взяття підприємства на податковий облік (за Формою 4-ОПП), документ, що підтверджує реєстрацію підприємства в органах Пенсійного фонду України, довідку про внесення підприємства до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, страхове свідоцтво, що підтверджує реєстрацію підприємства у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України як платника соціальних страхових внесків, копії паспортів та довідок про присвоєння ідентифікаційних номерів осіб, які мають право першого та другого підписів (осіб, яким, відповідно до чинного законодавства або установчих документів вказаного вище підприємства, надано право розпорядження рахунком та підписання розрахункових документів), протоколи зборів учасників підприємства про створення підприємства та обрання керівника підприємства, накази про призначення на посади осіб, які фігурують у картках зі зразками підписів осіб, яким, відповідно до чинного законодавства або установчих документів вказаного вище підприємства, надано право розпорядження рахунком та підписання розрахункових документів, та

відбитками печаток зазначеного підприємства, інших документів, які надавались вказаним вище підприємством до зазначеної вище банківської установи у зв'язку з відкриттям (закриттям) та функціонуванням названого банківського рахунку;

- договір на розрахунково-касове обслуговування відповідного підприємства, з додатками та доповненнями;

- договір щодо надання ПАТ «Терра Банк» вказаному вище підприємству послуг, пов'язаних з функціонуванням системи «Клієнт - банк», та будь-яких додатків до такого договору, а також технічної документації щодо проведення працівниками відповідного банку встановлення (інсталяції) на комп'ютер зазначеного вище підприємства вказаної системи, включаючи дату та місце проведення вказаної операції, акт прийому-передачі електронного ключа системи «Клієнт-Банк»;

- заяви на визначення порядку та встановлення строків здавання готівки;

- опитувальник клієнта (у тому випадку, якщо такий складався);

- відомостей (прізвище, ім'я та по-батькові), а також копій документів (паспорту, довіреності) щодо фізичної особи, яка отримувала готівкові грошові кошти (у тому випадку, якщо по відповідному рахунку проводились видаткові готівкові розрахунки) з вказаного вище банківського рахунку;

- платіжних доручень ТОВ «Скомп» та меморіальних ордерів банку;

- прибуткових та видаткових касових ордерів, грошових чеків, які підтверджують зняття та внесення службовими особами відповідного підприємства грошових коштів на вказаний вище поточний рахунок;

- виписки з номерами телефонів, з яких проходило з'єднання системи «Клієнт-Банк» між комп'ютером банку і комп'ютером вказаного вище підприємства, з зазначенням часу і дати проведення вказаних з'єднань, за період з часу відкриття рахунків по дату проведення виїмки;

- вхідна та вихідна кореспонденція між банківською установою та вказаним вище клієнтом банку, інформацію щодо проведення моніторингу по операціях, що йому підлягають, з наданням підтверджуючих документів, інших документів (заяв-анкет на видачу платіжної банківської картки, документів ідентифікації особи-користувача платіжної банківської картки), що стали підставою для видачі пластикових платіжних карток клієнта;

- договори, що укладені з ТОВ «Скомп» за період з 26.06.2012 по 09.04.2013, в тому числі договорів укладених з іншими суб'єктами підприємницької діяльності щодо придбання та продажу цінних паперів.

- відомість (роздруківка) руху коштів по рахунку, на паперовому та магнітному носіях, по поточному рахунку № 26009301057996 ТОВ «Скомп» та іншим гривневим та валютним рахункам зазначеного клієнту за період часу з 26.06.2012 по 09.04.2013, із зазначенням наступних відомостей:

· зазначення залишку по рахунку на кожний операційний день;

· сума відповідної фінансово - господарської операції;

· сума податку на додану вартість відповідної фінансово - господарської операції;

· призначення відповідного платежу;

· організаційно - правова форма підприємств, які брали участь у відповідній фінансово - господарській операції;

· назви підприємств, які брали участь у відповідній фінансово-господарській операції;

· коди ЄДРПОУ підприємств, які брали участь у відповідній фінансово-господарській операції;

· номери банківських рахунків підприємств, які брали участь у відповідній фінансово - господарській операції, які (рахунки) використовувались для здійснення такої операції;

· назви та коди банківських установ, в яких відкриті банківські рахунки, які використовувались для здійснення відповідної фінансово - господарської операції.

Початок строку дії ухвали обчислювати з 19.04.2013.

Закінчення строку дії ухвали 15.05.2013.

Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції впродовж п'яти днів.

Суддя: ОСОБА_5

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено15.08.2016
Номер документу59609408
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —367/2903/13-к

Ухвала від 23.04.2013

Кримінальне

Ірпінський міський суд Київської області

Кухленко Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні