cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2016 року м. Луцьк Справа № 803/1066/16
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Смокович В.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства «Волтранс» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - позивач, Луцька ОДПІ, інспекція) звернулася в суд з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Волтранс» (далі - відповідач, ПП «Волтранс», підприємство) про стягнення податкового боргу у розмірі 7 628 грн. 23 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебуває на обліку як платник податків у Луцькій ОДПІ та всупереч вимогам податкового законодавства не сплатив узгоджені грошові зобов'язання у розмірі 7 628 грн. 23 коп. Інспекцією вживалися заходи досудового погашення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак це не призвело до повного погашення податкового боргу, тому позивач просить суд стягнути його з банківських рахунків підприємства на користь Державного бюджету України.
Представник позивача, суб'єкта владних повноважень, у судове засідання не прибув, однак у клопотанні від 02 серпня 2016 року просить суд розглядати справу за його відсутності. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а. с. 32).
Відповідач свого представника у судове засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на позовну заяву не подав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи повісткою, яка направлена за адресою ПП «Волтранс», що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02 серпня 2016 року, однак повернулася на адресу суду з відміткою пошти «за даною адресою відсутнє» (а. с. 26-31).
Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки в судове засідання сторони не прибули (при цьому, позивач просить суд розглядати справу за відсутності його представника, що є його процесуальним правом), зазначене не перешкоджає судовому розгляду, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі, з наступних підстав.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Волтранс» 11 жовтня 2010 року зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а. с. 37-38) та взято на облік в Луцькій ОДПІ з 12 жовтня 2010 року за № 11570, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 02 липня 2016 року № 1603181402748 (а. с. 6).
Як слідує з матеріалів справи, грошове зобов'язання відповідача з податку на прибуток підприємств у розмірі 7 628 грн. виникло:
- згідно поданої податкової декларації з податку на прибуток підприємств № 9081253329 від 27 лютого 2015 року (а. с. 9-11);
- згідно податкового повідомлення-рішення № 0024221503 від 06 листопада 2015 року донараховано штрафні санкції в розмірі 357 грн. 68 коп. (а. с. 12);
- згідно податкового повідомлення-рішення № 0024211503 від 06 листопада 2015 року донараховано штрафні санкції в розмірі 1 666 грн. 80 коп. (а. с. 12);
- згідно податкового повідомлення-рішення № 0028981503 від 21 грудня 2015 року донараховано штрафні санкції в розмірі 106 грн. 69 коп. (а. с. 13).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Як визначено у підпунктах 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно із 59.1 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгоджені суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Позивач вживав заходів досудового погашення заборгованості шляхом направлення ПП «Волтранс» податкової вимоги від 15 квітня 2016 року № 3255-17 форми «Ю», однак вказані заходи не призвели до сплати боргу (а. с. 14).
Як визначено у пункті 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним..
На думку суду, всі податкові зобов'язання відповідача є узгодженими, податковий орган дотримався 1095-денного строку на їх стягнення, а, отже, в суду немає перешкод для стягнення податкового боргу.
За правилами пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Наявність у відповідача відкритих банківських рахунків підтверджується даними Луцької ОДПІ про відкриті банківські рахунки (а. с. 7).
Оскільки матеріалами справи підтверджена наявність у Приватного підприємства «Волтранс» податкового боргу у розмірі 7 628 грн. 23 коп., а відповідачем доказів сплати зазначеної заборгованості на день розгляду справи суду не надано, тому суд дійшов висновку, що вимоги Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства «Волтранс» про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути з банківських рахунків Приватного підприємства «Волтранс» (43021, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Стрілецька, будинок 31, офіс 105, ідентифікаційний код юридичної особи 37358219) на користь Державного бюджету України податковий борг у розмірі 7 628 грн. 23 коп. (сім тисяч шістсот двадцять вісім гривень двадцять три копійки).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В. І. Смокович
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2016 |
Оприлюднено | 16.08.2016 |
Номер документу | 59619794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні