Постанова
від 11.08.2016 по справі 803/1075/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2016 року м. Луцьк Справа № 803/1075/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Смокович В.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,

ВСТАНОВИВ:

Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - позивач, Луцька ОДПІ, інспекція) звернулася в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» (далі - відповідач, ТзОВ «Волинь-Петрол», товариство) про надання дозволу на погашення податкового боргу в розмірі 399 675 грн. 32 коп. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебуває на обліку як платник податків у Луцькій ОДПІ та відповідно до постанови Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2015 року у справі № 803/2732/15 з його банківських рахунків стягнутий податковий борг у загальному розмірі 333 527 грн. 20 коп. Крім того, сума податкового боргу збільшилась в результаті самостійного нарахування за податковим деклараціями з податку на додану вартість та з податку на прибуток приватних підприємств, а також податковими повідомленнями-рішеннями. Контролюючим органом був проведений опис майна підприємства у податкову. Оскільки заходи щодо примусового погашення боргу шляхом стягнення коштів з банківських рахунків виявилися безрезультатними, тому позивач просить суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу платника податків у розмірі 399 675 грн. 32 коп. за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.

У клопотанні від 11 серпня 2016 року представник інспекції просить суд розглядати справу за його відсутності, позовні вимоги підтримує (а. с. 73).

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, проте у заяві від 04 серпня 2016 року просить суд справу розглядати без участі представників відповідача (а. с. 64).

Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Оскільки в судове засідання сторони не прибули (при цьому, позивач та відповідач просить суд розглядати справу за відсутності його представника, що є його процесуальним правом), зазначене не перешкоджає судовому розгляду, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю, з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» 30 квітня 2003 року зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Луцької міської ради, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 11 серпня 2016 року (а. с. 75-77). Підприємство з 29 грудня 2004 року за № 281 перебуває на податковому обліку в Луцькій ОДПІ, що підтверджується довідкою за формою № 4-ОПП від 10 серпня 2015 року № 1503181401974 (а. с. 8).

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2015 року у справі № 803/2732/15 стягнуто з рахунків ТзОВ «Волинь-Петрол» в обслуговуючих банках податковий борг у сумі 333 527 грн. 20 коп. у дохід Державного бюджету України. Судове рішення у цій справі набрало законної сили 20 жовтня 2015 року.

Крім того, сума податкового боргу збільшилась в результаті самостійного нарахування платником грошового зобов'язання за податковими деклараціями з податку на додану вартість № 9174869702 від 19 серпня 2015 року, № 9194326011 від 18 вересня 2015 року, № 9218511552 від 01 липня 2015 року, № 9218713517 від 01 серпня 2015 року, № 9214878454 від 19 жовтня 2015 року та № 9237832747 від 01 вересня 2015 року, а також відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0003901501 від 09 лютого 2015 року (а. с. 15-31).

Також сума податкового боргу збільшилась за податковими деклараціями з податку на прибуток приватних підприємств № 9276380347 від 29 лютого 2016 року та № 9081370760 від 02 березня 2015 року (а. с. 32-33).

Таким чином, загальний розмір податкового боргу становить 399 675 грн. 32 коп. і є узгодженим.

Відповідно до пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника), за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів або за рахунок суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України.

29 травня 2015 року на підставі рішення заступника начальника Луцької ОДПІ від 08 квітня 2015 року № 161 складено акт опису майна № 12, у податкову заставу інспекції описане майно підприємства (а. с. 41-47).

Дане обтяження було включено у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, підтверджується відповідним витягом від 10 червня 2016 року № 15381517 (а. с. 48).

На виконання судового рішення від 30 вересня 2015 року, Луцькою ОДПІ виставлені та направлені до банківських установ, які обслуговують відповідача, інкасові доручення про примусове стягнення податкового боргу. Однак вказані доручення були повернуті без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках ТзОВ «Волинь-Петрол» (а. с. 34-40).

За правилами пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. У пункті 95.3 цієї є статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Зі змісту наведених норм випливає, що достатньою умовою для звернення до суду, за яких можливе надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, - є відсутність на розрахункових рахунках такого платника грошових коштів.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Оскільки Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області вжила всіх можливих заходів для стягнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» з його банківських рахунків, тому є всі підстави для того, щоб задовольнити позовні вимоги та надати податковому органу дозвіл на погашення боргу за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.

Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі - задовольнити повністю.

Надати Луцькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Волинській області дозвіл на погашення податкового боргу у розмірі 399 675 грн. 32 коп. (триста дев'яносто дев'ять тисяч шістсот сімдесят п'ять гривень тридцять дві копійки) за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Електроапаратна, будинок 3, ідентифікаційний код юридичної особи 32396768), що перебуває у податковій заставі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В. І. Смокович

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2016
Оприлюднено16.08.2016
Номер документу59658450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1075/16

Постанова від 11.08.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні