Головуючий у 1 інстанції - Качуріна Л.С.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2010 року справа №2а-20700/09/1270
приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого судді: Ястребової Л.В
Суддів: Колеснік Г.А
ОСОБА_2В
при секретарі Драній Л.Г.
за участю:
представника позивача ОСОБА_3М
представника 1 відповідача ОСОБА_4
представника 2 відповідача не з»явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2010 року по справі №2-а-20700/09/1270 за позовом Відкритого акціонерного товариства «Об»єднання Склопластик» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області про стягнення заборгованості бюджетного відшкодування,-
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся до адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області про стягнення заборгованості бюджетного відшкодування.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2010 року адміністративний позов Відкритого акціонерного товариства «Об'єднання Склопластик» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області про стягнення заборгованості бюджетного відшкодування, задовольно у повному обсязі.
Стягнуто з Державного бюджету України з розрахункового рахунку 31111030700080, одержувач УДК у м. Сєвєродонецьку Луганської області, КДБ 14010200, ідентифікаційний код 24046627, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013 на користь Відкритого акціонерного товариства «Об'єднання Склопластик», код ЄДРПОУ 05758977, розрахунковий рахунок НОМЕР_1 у АБ «Клірінговий Дім» МФО 300647, ЄДРПОУ 21665382, суму бюджетного відшкодування в розмірі 407560,07 грн.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства «Об'єднання Склопластик» судовий збір у розмірі 1700,00 грн.
В апеляційній скарзі представник Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області просить скасувати постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права.
Представник позивача в судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечував.
Представник відповідача 1 Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав та просив її задовольнити.
Представник відповідача 2 Головного управління Державного казначейства України у Луганській області в судове засідання не з»явився, надіслав заяву про приєднання до апеляційної скарги та про розгляд апеляційної скарги за їх відсутністю
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Як встановлено судом першої та апеляційної інстанцій, позивач - суб'єкт господарювання юридична особа Відкрите акціонерне товариство «Об'єднання Склопластик» (надалі - ВАТ «Об'єднання Склопластик») зареєстровано 31.05.1994 року Державним реєстратором виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, ідентифікаційний код ЄДРПОУ05758977, зареєстрований платником податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва №16606986 від 01.07.1997 року, виданого ДШ у м. Сєвєродонецьку, індивідуальний податковий номер 057589712144, адреса місцезнаходження юридичної особи: 93403, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Промислова, 2.
В період з 23.05.2008 року по 06.06.2008 року спеціалістами ДПІ у м. Сєвєродонецьку згідно направлення від 23.05.2008 року №439 на підставі п.9 ч.б ст.11-1 Закону України від 04.12.1990 року «Про державну податкову службу в Україні» та п.п. 7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР проведено позапланову документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ВАТ «Об'єднання Склопластик» з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за січень, лютий 2008 року та складено довідку №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року (т.№1 а.с. 86-98), згідно висновку якої перевіркою підтверджено:
- заявлену підприємством суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість
за січень 2008 року в сумі 502551,74 грн.
висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за січень 2008 року в сумі 47669,26 грн. буде зроблений після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентом постачальником ТМЦ ТОВ «Торговельний дім Сєвєродонецького «Об'єднання склопластик», по якому сформовано податковий кредит за грудень 2007 року.
- заявлену підприємством суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за лютий 2008 року в сумі 386411,77 грн.
висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за лютий 2008 року в сумі 63336,23 грн. буде зроблений після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами постачальниками ТМЦ: ТОВ «Торговельний дім Сєвєродонецького «Об'єднання склопластик», ПНВП «Апі Софт», по яких сформовано податковий кредит за січень 2008 року.
У п.4.2 довідки №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за січень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за січень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даним платника складає 550221 грн., заданими перевірки складає 550221 грн., відхилення немає. У довідці також зазначається, що для перевірки оплати дозволеного податкового кредиту, визначеному в рядку 17 декларації з ПДВ за грудень 2007 року підприємством було надано оригінали платіжних доручень, оформлених та проведених банком у грудні 2007 року.
Щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за лютий 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за лютий 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даним платника складає 449748 грн., за даними перевірки складає 449748 грн., відхилення немає.
А у п. 2.12 довідки №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року указано, що перевіркою не виявлено взаємовідносини із суб'єктами господарювання, які припинили діяльність на підставі рішення суду, або договори, первинні та інші документи яких визнано судом недійсними, або з суб'єктами господарювання, місцезнаходження яких не встановлено
В період з 02.06.2008 року по 13.06.2008 року спеціалістами ДПІ у м. Сєвєродонецьку згідно направлення від 02.06.2008 року №538 на підставі п.9 ч.6 ст.11-1 Закону України від 04.12.1990 року «Про державну податкову службу в Україні» та п.п. 7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР проведено позапланову документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ВАТ «Об'єднання Склопластик» з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2008 року та складено довідку №1295/23-05758977 від 20.06.2008 року, згідно висновку якої перевіркою підтверджено заявлену підприємством суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за березень 2008 року в сумі 47179,61 грн., а висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за березень 2008 року в сумі 5135,39 грн. буде зроблено після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ПНФВ «АпіСофт», по якому сформовано податковий кредит за лютий 2008 року.
В той же час, у п.3.3 довідки №1295/23-05758977 від 20.06.2008 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за березень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за березень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даним платника складає 52315 грн., за даними перевірки складає 52315 грн., відхилення немає.
А у п. 2.12 довідки №1295/23-05758977 від 20.06.2008 року указано, що перевіркою не виявлено взаємовідносини із суб'єктами господарювання, які припинили діяльність на підставі рішення суду, або договори, первинні та інші документи яких визнано судом недійсними, або з суб'єктами господарювання, місцезнаходження яких не встановлено.
Із матеріалів справи вбачається, що в період з 14.10.2008 року по 03.11.2008 року спеціалістами ДПІ у м. Сєвєродонецьку згідно направлення від 14.10.2008 року №825 на підставі п.9 ч.6 ст.11-1 Закону України від 04.12.1990 року «Про державну податкову службу в Україні» та п.п. 7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР проведено позапланову документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ВАТ «Об'єднання Склопластик» з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за червень 2008 року у сумі 84350,00 грн., за липень2008 року у сумі 276371,00 грн., за серпень 2008 року у сумі 393324,00 грн. та складено акт №2381/23-05758977 від 10.11.2008 року, згідно висновку якого:
- перевіркою підтверджено відображене підприємством у декларації за червень 2008 року бюджетне відшкодування в сумі 79225,80 грн., а висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за червень 2008 року в сумі 5124,20 грн. буде зроблено після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ТОВ «ТД «Об'єднання Склопластик», по якому сформовано податковий кредит за травень 2008 року.
- перевіркою підтверджено відображене підприємством у декларації за липень 2008 року бюджетне відшкодування в сумі 255900,43 грн., а висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за липень 2008 року в сумі 20470,57 грн. буде зроблено після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ТОВ «ТД «Об'єднання Склопластик», по якому сформовано податковий кредит за червень 2008 року.
на порушення порядку ведення податкового обліку з питання підтвердження заявлених до відшкодування сум ПДВ за серпень 2008 року п.п. 7.7.2 п. 7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» ВАТ «Об'єднання Склопластик» зависило заявлену суму бюджетного відшкодування за липень 2008 року на 53786,00 грн.
- перевіркою підтверджено відображене підприємством у декларації за серпень 2008
року бюджетне відшкодування в сумі 285488,76 грн., а висновок щодо правомірності
заявленого бюджетного відшкодування за серпень 2008 року в сумі 54049,24 грн. буде
зроблено після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ТОВ «ТД «Об'єднання Склопластик», по якому сформовано податковий кредит за квітень, липень 2008 року.
В той же час, у п.3.3.3 акту №2381/23-05758977 від 10.11.2008 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за червень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за червень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даними платника складає 84350 грн., за даними перевірки складає 84350 грн., відхилення немає.
У п.4.2.4 акту №2381/23-05758977 від 10.11.2008 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за липень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за липень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даними платника складає 276371 грн., заданими перевірки складає 276371 грн., відхилення немає.
У п.5.3 акту №2381/23-05758977 від 10.11.2008 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за серпень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за серпень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової . декларації за поточний звітний податковий період) - за даними платника складає 393324 грн., за даними перевірки складає 339538 грн., відхилення складає -53786 грн.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що незважаючи на це на сторінці 25 зазначеного акту перевірки спеціалістами податкового органу зазначається, що сума податкових зобов'язань, що відображена в декларації по ПДВ за серпень 2008 року відповідає даним реєстру виданих податкових накладних. Податкові зобов'язання обчислені відповідно до п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», при перевірці правильності визначення оподатковуваного обороту і числення податкових зобов'язань порушень не встановлено. Перевіркою не встановлено заниження або завищення задекларованих підприємством показників у рядках 1-9 декларації за серпень 2008 року.
На сторінці 27 зазначеного акту перевірки спеціалістами податкового органу щодо перевірки правильності визначення податкового кредиту за серпень 2008 року зазначається (т.№1 а.с.84) зазначається, що суми, внесені до складу податкового кредиту, підтверджені належним чином оформленими податковими накладними, які відповідають реєстру отриманих податкових накладних, даним реєстрам бухгалтерського і складського обліку. Перевіркою не встановлено заниження або завищення задекларованих підприємством показників у рядках 10-17 декларації за серпень 2008 року.
На сторінці 28 зазначеного акту перевірки щодо перевірки дозволеного податкового кредиту (визначеному в рядку 24 декларації з ПДВ за квітень, липень 2008 року) спеціалістами податкового органу зазначається, що ВАТ «Об'єднання склопластик» було надано оригінали платіжних доручень, оформлених та проведених банком у липні 2008 року. Наведено перелік податкових накладних та платіжних доручень у додатку 22, що зазначені в додатку 2 до декларації за серпень 2008 року.
Законом України від 28.12.2007 року №107-УІ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість2, чим змінено порядок розрахунку суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до п.п.7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначається за процедурою, встановленою центральним податковим органом.
Підпунктом 5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з ПДВ встановлено, що бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг).
Перевіркою встановлено, що до складу бюджетного відшкодування ВАТ «Об'єднання склопластик» включено залишок від'ємного значення різниці податкових зобов'язань та податковим кредитом за жовтень 2007 року. Оплата даного від'ємного значення була здійснена у жовтні 2007 року.
В редакції Закону України «Про податок на додану вартість», яка діяла до 01.01.2008 року бюджетному відшкодуванню, відповідно до п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 цього закону, підлягає частина від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг), залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
При проведенні інвентаризації залишків від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за березень 2008 року у ВАТ «Об'єднання склопластик» не обліковувалось від'ємне значення різниці сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за жовтень 2007 року.
Тому, з метою застосування п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» з урахуванням змін, якщо сума заявленої до бюджетного відшкодування була сплачена у попередньому періоді і не заявлена до відшкодування на розрахунковий рахунок у банку чи в рахунок майбутніх платежів в наступному податковому періоді, то вважається, що платник податку добровільно відмовився від отримання такої суми бюджетного відшкодування. Така сума не може в подальшому бути заявленою платником до відшкодування на розрахунковий рахунок у банку чи в рахунок майбутніх платежів, тобто не може бути відображена ні в рядку 25.1, ні в рядку 25.2 декларації та перерахуватись на розрахунковий рахунок платника. Дана сума повинна враховуватись платником в рядку 26 декларації з ПДВ, що підлягає лише зарахуванню платником в податкових деклараціях у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах.
В той же час, у жодному пункті акту №2381/23-05758977 від 10.11.2008 року не вказується, що перевіркою виявлено взаємовідносини із суб'єктами господарювання, які припинили діяльність на підставі рішення суду, або договори, первинні та інші документи яких визнано судом недійсними, або з суб'єктами господарювання, місцезнаходження яких не встановлено.
В період з 15.04.2009 року по 08.05,2009 року спеціалістами ДПІ у м. Сєвєродонецьку згідно направлення від 15.04.2009 року №323 на підставі п.9 ч.б ст. 11-1 Закону України від 04.12.1990 року «Про державну податкову службу в Україні» та п.п. 7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР . проведено позапланову документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ВАТ «Об'єднання Склопластик» з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2008 року у сумі 1279084,00 грн., за листопад 2008 року у сумі 576255,00 грн. та складено акт №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року, згідно висновку якого:
- перевіркою підтверджено відображене ВАТ «Об'єднання Склопластик» у декларації за
жовтень 2008 року бюджетне відшкодування на рахунок у банку в сумі 654402,68 грн., та на
порушення п.п.7.7.2 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
підприємством до складу частини залишку від'ємного значення за вересень 2008 року,
фактично сплаченої отримувачем товарів (послуг) у вересні 2008 року (гр.4 Додатка 2 до
податкової декларації за жовтень 2008 року) включені суми ПДВ в частині сплаченого
податкового кредиту у вересні 2008 року без урахування сальдо розрахунків (кредиторської
заборгованості) з контрагентами - постачальниками на суму 240639,51 грн. Зазначене
порушення призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2008 року на
240639,51грн.
Висновок щодо правомірності заявленого бюджетного відшкодування за жовтень 2008 року в сумі 384041,81 грн. буде зроблено після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ТОВ «ТД «Об'єднання Склопластик», ТОВ «Лізінгова торгова компанія «Сприяння».
- перевіркою підтверджено відображене ВАТ «Об'єднання Склопластик» у декларації за
листопад 2008 року бюджетне відшкодування на рахунок у банку в сумі 233920,03 грн., та напорушення п.п.7.7.2 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» підприємством до складу частини залишку від'ємного значення за вересень 2008 року, фактично сплаченої отримувачем товарів (послуг) у жовтні 2008 року (гр.4 Додатка 2 до податкової декларації за листопад 2008 року) включені суми ПДВ в частині сплаченого податкового кредиту у жовтні 2008 року за вересень 2008 року без урахування сальдо розрахунків (кредиторської заборгованості) з контрагентами - постачальниками. Зазначене порушення призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за листопад 2008 року на 85822,61 грн.
У п.3.3.3 акту №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року щодо перевірки достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за жовтень 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за жовтень 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даними платника складає 1279084 грн., заданими перевірки складає 1038444 грн., відхилення складає -240639 грн.
На сторінці 14 зазначеного акту перевірки щодо перевірки дозволеного податкового кредиту (визначеному в рядку 24 декларації з ПДВ за жовтень 2008 року) спеціалістами податкового органу зазначається, що ВАТ «Об'єднання склопластик» було надано оригінали платіжних доручень, оформлених та проведених банком у вересні 2008 року. Наведено перелік податкових накладних та платіжних доручень у додатку 22, що зазначені в додатку 2 до декларації за жовтень 2008 року.
Під час перевірки правильності складання розрахунку бюджетного відшкодування за жовтень 2008 року встановлено, що до складу суми податкового кредиту вересня 2008 року, фактично сплаченої отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг) було включено суми ПДВ без урахування кредиторської заборгованості на загальну суму ПДВ 240639,51 грн.
Фактично у вересні 2008 року ВАТ «Об'єднання склопластик» сплатило податку на додану вартість на адресу постачальників, по яких суми ПДВ було включено до складу податкового кредиту за вересень 2008 року в сумі 1038444,00 грн., тоді як задекларувало в податковій декларації за жовтень 2008 року 1279084 грн., що є порушенням п.п. 7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» в наслідок чого завищено суму бюджетного відшкодування за жовтень 2008 року на 240639,51 грн.
У п.4.3 акту №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року щодо перевірки достовірності нарахування, суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за листопад 2008 року зазначається, що згідно з даними податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об'єднання склопластик» за листопад 2008 року сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, указана в рядку 1, у межах суми указаної в рядку 3) (значення цього рядка переноситься до рядка 25 податкової декларації за поточний звітний податковий період) - за даними платника складає 576255 грн., за даними перевірки складає 490432,39 грн., відхилення складає -85822,61 грн.
Відхилення в сумі 85822,61 грн. виникло внаслідок порушення п.п. 7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: підприємством до складу частини залишку від'ємного значення за вересень 2008 року, фактично сплаченої отримувачем товарів (послуг) у жовтні 2008 року (гр.4 Додатка 2 до податкової декларації за листопад 2008 року) включені суми ПДВ в частині сплаченого податкового кредиту у жовтні 2008 року за вересень 2008 року без урахування сальдо розрахунків (кредиторської заборгованості) з контрагентами-постачальниками, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за листопад 2008 року на 85822,61 грн.
У жодному пункті акту №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року не указується, що перевіркою виявлено взаємовідносини із суб'єктами господарювання, які припинили діяльність на підставі рішення суду, або договори, первинні та інші документи яких визнано судом недійсними, або з суб'єктами господарювання, місцезнаходження яких не встановлено.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що безпосередньо порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, визначені пунктом 7.7. ст.7 Закону України №168/97-ВР від 03.03.1997 року «Про податок на додану вартість».
Пунктом 1.8. ст. 1 Закону №168/97-ВР визначено, що бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Згідно п.п. 7.7.10 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі бюджетного боргу) є загальні доходи Державного бюджету України. Тобто передбачено, що однією з обов'язкових підстав включення сум до податкового кредиту з податку на додану вартість є сплата цих сум до Державного бюджету України.
За змістом Закону України «Про податок на додану вартість» право на відшкодування виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартість платником, у зв'язку з чим факт надмірної фактичної сплати податку згідно цього закону підлягає встановленню податковим органом як юридичного факту, з яким закон пов'язує виникнення права платника податку на отримання бюджетного відшкодування.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що податковим органом були безпідставно порушені законні права та інтереси Позивача з огляду на наступне. Пунктом 4.1. статті 4 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР обумовлено, що база оподаткування операцій з продажу товарів (робіт, послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними або регульованими цінами (тарифами) з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), за винятком податку на додану вартість, що включаються в ціну товарів (робіт, послуг) згідно із законами України з питань оподаткування. Вказане кореспондується з нормою пункту 7.1. статті 7 вказаного Закону.
Відповідно до підпункту 7.4.1. пункту 7.4. статі 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до пункту 7.2.6. пункту 7.2. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що податкова накладна, яка видана Продавцем - Покупцю є підставою для нарахування сум податкового кредиту.
Судом першої інстанції вірно було встановлено, що наявність податкових накладних, вантажних митних декларацій, платіжних доручень у Позивача, за якими було визначено суми податкового кредиту за січень 2008 року в сумі 17221,63 грн. та лютий 2008 року в сумі 9791,89 грн., було перевірено та підтверджено посадовими особами податкового органу у довідці №1233/23-05758977 від року, за березень 2008 року в сумі 5131,39 грн. - у довідці №1295/23-05758977 від 20.06.2008 року, за жовтень 2008 року в сумі 263585,69 грн. та за листопада 2008 року в сумі 111825,47 грн. у акті №1099/23-05758977 від року. Крім того, зазначені податкові накладні, вантажні митні декларації, платіжні доручення надані позивачем у судовому засіданні як письмові докази, оскільки вони в собі містять відомості про обставини, які мають значення для вирішення даної справи.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 п.7.7 Закону №168/97-ВР , така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Підпунктом 7.7.2. пункту 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);
Відповідно до підпункту 7.7.4. пункту 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Підпунктом 7.7.5. пункту 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних.
Обов'язком ДПІ у м. Сєвєродонецьку Луганської області, Головного управління Державного казначейства у Луганській області є - вчиняти дії, направлені на здійснення відшкодування податку на додану вартість, що передбачено нормами ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», серед яких: протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації - податковому органу проводити документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. При наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого же строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Як свідчать матеріали справи, визначені перевірки були проведені Відповідачем №1, що підтверджується: за січень та лютий 2008 року довідкою №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року, за березень 2008 року довідкою №1295/23-05758977 від 20.06.2008 року, за жовтень та листопад 2008 року актом №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року Таким чином суд установив, що з урахуванням наданих позивачем письмових доказів та документів, а також результатів перевірок, викладених у довідках №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року, 1295/23-05758977 від 20.06.2008 року, та акті №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року, об'єктивно та в повній мірі із посиланням на первинні та інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку ВАТ «Об'єднання Склопластик», підтверджено наявність сум податку на додану вартість, яка належить відшкодуванню на рахунок платника у банку по деклараціям за січень 2008 року в сумі 17221,63 грн.; за лютий 2008 року в сумі 9791,89 грн.; за березень 2008 року в сумі 5135,39 грн.; за жовтень 2008 року в сумі 263585,69 грн.; за листопад 2008 року в сумі 111825,47 грн., а всього 407506,07 грн.
Цей висновок суду ґрунтується на результатах перевірок ВАТ «Об'єднання Склопластик», проведених ДПІ у м. Сєвєродонецьку Луганської області.
Судом першої інстанції вірно не були прийняті до уваги доводи відповідача, викладені в акті №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року, згідно яких порушення п.п.7.7.2 п.7.7. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2008 року на 240639,51 грн. та за листопад 2008 року на 85822,61 грн., а остаточний висновок буде зроблений після отримання інформації про взаємовідносини з контрагентами-постачальниками ТМЦ: ТОВ «ТД «Об'єднання Склопластик», ТОВ «Лізінгова торгова компанія «Сприяння», ТОВ «Будконсалтинг», оскільки наданими до справи первинними та іншими документами, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку ВАТ «Об'єднання Склопластик», підтверджено наявність сум податку на додану вартість, яка належить відшкодуванню на рахунок платника у банку.
Підпунктом 7.7.6. п. 7.7. ст. 7 Закону №168/97-ВР передбачено, що на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податковим Стахановською ОДПІ порушені вимоги підпунктів 7.7.2., 7.7.5., 7.7.6., 7.7.10. пункту 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 4 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України від 02.07.1997р. № 209/72 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України від 21.05.2001р. № 200/86) і зареєстрованому в Міністерстві Юстиції України від 08.06.2001р. № 489/5680, статтями 2, 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та іншим цільовими фондами» № 2181-ІЙ від 20.12.2000 року, що призвело до ненадходження на розрахунковий рахунок Позивача суми бюджетного відшкодування по податку на додану вартість у загальній сумі 407560,07 грн. по деклараціям за січень, лютий, березень, жовтень та листопад 2008 року.
Крім того, посилання відповідача щодо неотримання відповідей по вказаних постачальниках на час розгляду справи для суду є неприйнятним, оскільки у довідках №1233/23-05758977 від 13.06.2008 року, 1295/23-05758977 від 20.06.2008 року, а також акті №1099/23-05758977 від 18.05.2009 року зазначається, що за результатами перевірки не було встановлено взаємовідносини ВАТ «Об'єднання Склопластик» з платниками, установчі документи, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, первинні документи та інші документи яких в судовому порядку визнані недійсними.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, та вважає, що позивач законно і обґрунтовано набув право на бюджетне відшкодування, так як проведеною перевіркою встановлено, що частина від'ємного значення дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді.
Згідно з п.4 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.97р. № 209/72 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 21.05.2001р. № 200/86) і зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.06.2001р. за № 489/5680, (далі - Порядок 209) відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.
Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у м. Сєвєродонецьку висновки до органу Державного казначейства України в Луганській області про підтвердження права позивача на отримання бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 407560,07 грн. по деклараціям за січень, лютий, березень, жовтень та листопад 2008 року не направлялися у строки, визначені пунктом 7.7. ст..7 Закону України №168/97-ВР від 03.03.1997 року «Про податок на до додану вартість».
Згідно статті 48 Бюджетного Кодексу України в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, яка передбачає здійснення Державним казначейством України, у тому числі операцій з коштами державного бюджету та розрахунково-касового обслуговування розпорядників бюджетних коштів, контролю бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні платежів.
Пунктом 7 Положення про Державне казначейство, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 липня 1995р. № 590, встановлені функції відділення Державного казначейства до яких віднесено здійснення за поданням державних податкових інспекцій повернення за рахунок державного бюджету зайво сплачених або стягнення податків, зборів та обов'язкових платежів та інші.
Відповідно до п.4.1. Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 02.06.1997 року №209/72 (в редакції наказу ДПА України, Державного казначейства України від 21.05.2001 року №200/86) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.06.2001 року за номером №489/5680, передбачено, що у разі ненадання висновку щодо відшкодування ПДВ, повернення сплаченого податку здійснюється за рішенням суду.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що судове рішення першої інстанції прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права і не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Враховуючи наведене та керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 статті 198, ст.ст.200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2010 року по справі №2-а-20700/09/1270 за позовом Відкритого акціонерного товариства «Об»єднання Склопластик» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області, Головного управління Державного казначейства України в Луганській області про стягнення заборгованості бюджетного відшкодування - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі ухвалу складено 25 травня 2010 року.
Колегія суддів
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2016 |
Номер документу | 59667621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Людмила Сагідбатдалівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні