Ухвала
від 18.02.2016 по справі 233/699/16-к
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

№ 233/699/16-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2016 року Слідчий суддя Костянтинівського міскрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Костянтинівської місцевої прокуратури Донецької області ОСОБА_3 , слідчого СВ Костянтинівського ВП Артемівського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_4 , розглянув клопотання слідчого СВ Костянтинівського ВП Артемівського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_4 про проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності органами державної фінансової інспекції, у кримінальному провадженні № 12016050380000116 від 22 січня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України,

перевіривши надані матеріали клопотання у кримінальному провадженні № 12016050380000116 від 22 січня 2016 року, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по доданих матеріалах, заслухавши прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , -

в с т а н о в и в :

Слідчий СВ Костянтинівського ВП Артемівського ВП ГУНП в Донецькій області звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором, про проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності органами державної фінансової інспекції, вказуючи, що 22 січня 2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України, за фактом зловживання службовими особами службовим становищем, а саме в розтраті майна РЛП «Клебан-Бик», яке перебувало у їх віданні про те, що з матеріалів об`єднаного штабу ЦУ СБУ в районні проведення АТО вбачається, що у 2014-2015 роках службовими особами РЛП «Клебан-Бик» без дозвільних документів проведено вирубку лісових насаджень (близько 100 дубів) в урочищі «Оськово» (Предтечівська сільська рада) на загальну суму понад 300000 гривень. Крім цього станом на 01.01.2016 року в РЛП «Клебан-Бик», всупереч інтересам служби, зловживаючи своїм службовим становищем, не забезпечили надійну охорону та належне зберігання товарно-матеріальних цінностей комунальної організації, в результаті чого розтратили майно, яке перебувало у їх віданні, на суму біля 800000 гривень.

Так згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Регіональний ландшафтний парк «Клебан-Бик» (ідентифікаційний код юридичної особи - 31222274) зареєстрований за адресою: Донецька область Костянтинівський район с. О.Калинове, вул. Крупської 3.

Згідно з довідкою АБ №564895 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вид діяльності РЛП «Клебан-Бик» за КВЕД-2010: 91.04 функціонування ботанічних садів, зоопарків і природних заповідників.

Згідно з відповіддю Костянтинівської ОДПІ РЛП «Клебан-Бик» 27.01.2015 року надало податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій, що свідчить про фактичне здійснення діяльності останнього.

Для призначення та проведення судово економічної експертизи на підставі п.2.2 розділу III Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 08.10.98 N 53/5 необхідно визначити основні економічні показники господарсько-фінансової діяльності РЛП «Клебан-Бик» за період з 01.01.2014 року по теперішній час, які можуть бути встановлені органами Державної фінансової інспекції України.

Згідно ч.5 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова ревізія фінансово-господарської діяльності призначається у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Для забезпечення всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин кримінального провадження, з метою перевірки вищевикладених фактів, для призначення та проведення судово-економічної експертизи, виникла необхідність у призначенні та проведенні позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності РЛП «Клебан-Бик» силами Державної фінансової інспекції Донецької області за період з 01.01.2014 року по теперішній час з наступних питань: ревізія цільового використання коштів, отриманих від бюджетів усіх рівнів; стан розрахунків з працівниками по заробітній платі; додержання законодавства з питань використання і збереження майна, яке належить РЛП «Клебан-Бик».

У судовому засіданні слідчий та прокурор підтримали клопотання з підстав зазначених у ньому, просили розглянути зазначене клопотання без участі власника документів, його представника чи законного представника, оскільки намір про вилучення зазначених документів може призвести до негативних наслідків.

Заслухавши слідчого, прокурора, дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність проведення перевірки, слідчий суддя дійшов висновку, що зазначене клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, що 22 січня 2016 року до ЄРДР були внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України. Кримінальному провадженню присвоєно номер 12016050380000116.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження, розтрата майна РЛП «Клебан-Бик» була здійснена службовими особами, у віданні яких воно перебувало.

Досудове розслідування злочинів здійснюється у формі досудового слідства (ст.215 КПК України), яке у відповідності дост.38 КПК Україниздійснюють слідчі органу досудового розслідування одноособово або слідчою групою.

Приписамист.40 КПК Українирегламентовано, що слідчий уповноважений проводити слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі дії (розшукові) дії у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2ст.93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади,органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Отже, перевірка в кримінальному провадженніне захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному врозділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2ст. 93 КПК.

Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки.

Так, відповідно до пп. б, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII уКримінально процесуальному кодексі Українивиключеноположення п.6 ч.2ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до пп. в, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII уКримінальному процесуальному кодексі Українивиключенопункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно дост. 31 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік»перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осібпідприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня-грудня 2014 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки»

Крім того,на виконанняст. 31 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2014 рік»Кабінетом Міністрів України було затверджено Постанову «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 р. № 408, відповідно до п. 2 якої надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводятьсяза рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до додатку до Постанови «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 р. № 408, однією із держаних інспекцій, якій надається дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців є Держфінінспекція.

Відповідно до ч.2 Положенняпро Державну фінансову інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 6 серпня 2014 р. № 310 Держфінінспекція у своїй діяльності керуєтьсяКонституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Матеріали перевірки Державної фінансової інспекції у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а саме за допомогою цих матеріалів можливо встановити факт зловживання службовими особами службовим становищем та вона має бути обов`язково використана у даному кримінальному провадженні для проведення повного, об`єктивного та всебічного розслідування всіх обставин.

Таким чином, на цей час слідчий позбавлений можливості призначити ревізію у кримінальному провадженні шляхом винесення відповідної постанови.

Враховуючи викладене, зазначені матеріали ревізії, неможливо отримати іншим способом, як отримання дозволу слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду в Донецькій області про проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності органами державної фінансової інспекції, а саме Державною фінансовою інспекцією у Донецькій області.

На підставі викладеного, з метою отримання матеріалів перевірки Державною фінансовою інспекцією в Донецькій області, що мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а також тяжкість злочину і неможливість отримати відомості в інший спосіб, керуючись ст.ст. 40, 132 КПК України, п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 № 408, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч.2 Положенняпро Державну фінансову інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 6 серпня 2014 р. № 310, -

у х в а л и в :

Клопотання слідчого СВ Костянтинівського ВП Артемівського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_4 про проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності органами державної фінансової інспекції, у кримінальному провадженні № 12016050380000116 від 22 січня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України, задовольнити.

Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції у Донецькій області (ЄДРПОУ 22006090, юридична адреса: 87532 Донецька область м. Маріуполь вул. Енгельса 26/2) на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Регіонального ландшафтного парку «Клебан-Бик» (ідентифікаційний код юридичної особи - 31222274), зареєстрованого за адресою: Донецька область Костянтинівський район с. О.Калинове, вул. Крупської 3, силами Державної фінансової інспекції Донецької області за період з 01.01.2014 року по теперішній час з питань: ревізія цільового використання коштів, отриманих від бюджетів усіх рівнів; стан розрахунків з працівниками по заробітній платі; додержання законодавства з питань використання і збереження майна, яке належить РЛП «Клебан-Бик».

Проведення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності Регіонального ландшафтного парку «Клебан-Бик» (ідентифікаційний код юридичної особи - 31222274) зареєстрованого за адресою: Донецька область Костянтинівський район с. О.Калинове, вул. Крупської 3, доручити Державній фінансовій інспекції Донецької області в період з 19.02.2016 року по 11.03.2016 року.

Ухвала підлягає виконанню протягом одного місяця з дня її винесення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.02.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59693028
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —233/699/16-к

Ухвала від 11.03.2016

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Міросєді А. І.

Ухвала від 18.02.2016

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Міросєді А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні