Ухвала
від 11.08.2016 по справі 171/1386/16-к
АПОСТОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 171/1386/16-к

1-кс/171/122/16

У х в а л а

11 серпня 2016 року слідчий суддя Апостолівського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора Апостолівського відділу Нікопольської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заступника начальника СВ Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором ОСОБА_5 , про призначення позапланової перевірки,

встановив:

04.08.2016 року до слідчого судді Апостолівського районного суду Дніпропетровської області звернувся заст. начальника СВ Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 з клопотанням про призначення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства невстановленими особами при використанні земель комунального підприємства спільної власності територіальних громад Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс».

В обґрунтування клопотання заст.начальника СВ ОСОБА_4 посилається на те, що 26.04.2016 року СВ Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області відкрито кримінальне провадження, внесене до ЄРДР № 42016041490000014 у відношенні невстановлених осіб за фактом самовільного заняття земельних ділянок, належних КП «Апостоловеагрокомплекс», що розташовані на території Апостолівського району, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1971 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що директором Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс» (код ЄДРПОУ № 36725038) зареєстрованого за адресою: м. Апостолове, вул. Каманіна, буд. 1- а, 20 липня 2016 року під час обстеження земельних ділянок, стосовно яких оформлено право постійного користування за підприємством, були виявленні факти незаконного використання земельних ділянок невідомими особами (зростає сільськогосподарська культура - соняшник) з наступними кадастровими номерами:

1.Земельна ділянка площею 4,3946 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0052;

2.Земельна ділянка площею 2,3700 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0051;

3.Земельна ділянка площею 2,0148 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0049;

4.Земельна ділянка площею 4,088 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0053;

5.Земельна ділянка площею 5,1195 га, кадастровий номер 1220382500:04:001:0001;

6.Земельна ділянка площею 16,8555 га, кадастровий номер 1220381100:02:001:0020;

7.Земельна ділянка площею 364,3125 га, кадастровий номер 1220383300:01:001:2012;

8.Земельна ділянка площею 19,3489 га, кадастровий номер 1220310100:01:001:0247.

Директором КП «Апостоловеагрокомплекс» ОСОБА_6 повідомлено, що ніяких договорів чи будь-яких інших документів на право використання вищезазначених земельних ділянок не укладалось та не розглядались.

Таким чином, по кримінальному провадженню виникла необхідність в проведенні позапланової перевірки дотримання невстановленими особами при використанні земель КПСВТГ Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс» вимог земельного законодавства. Керуючись Положенням «Про державну інспекцію сільського господарства України», ст.ст. 84, 93, 110, 242 КПК України, просить клопотання задовольнити.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, просить його задовольнити, з підстав, зазначених у клопотанні.

Директор КПСВТГ Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс» ОСОБА_6 звернувся із заявою про розгляд клопотання без його участі, просить клопотання задовольнити.

Слідчий суддя, заслухавши прокурора, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, вважає, що клопотання підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

З наданих до клопотання матеріалів встановлено, що 26.04.2016 року до ЄРДР внесено відомості за ч.1 ст.1971 КК України на підставі матеріалів правоохоронних органів щодо самовільного захоплення невстановленими особами земельних ділянок, що розташовані на території Кам`янської та Великокостромської сільських рад Апостолівського району Дніпропетровської області.

З відповіді відділу Держгеокадастру в Апостолівському районі від 07.04.2016 року встановлено, що за КП «Апостоловеагрокомплекс» на території Великокостромської, Вільненської, Нивотрудівської, Володимирівської, Токівської, Кам`янської сільських рад та на території Апостолівської міської ради зареєстровано 24 земельні ділянки.

Із заяви директора КП «Апостоловеагрокомплекс» ОСОБА_6 встановлено, що 15.04.2016 року ним під час обстеження земельних ділянок, належних підприємству, встановлено, що невідомими особами оброблена земельна ділянка, площею 25 га.

Згідно ч. 2ст.9 КПК Українипрокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Зі змістуст.25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч.4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Ч.1ст.91 КПК України встановлено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат; обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження; обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання; обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, які підлягають спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна, або призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи винагороди за його вчинення, або є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом, або підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення; обставини, що є підставою для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру.

Відповідно до ч. 2ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим кодексом.

Відповідно до п.1 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України № 459/2011 від 13.04.2011, вказана інспекція (далі - Держсільгоспінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно з абз. «а» пп. 1 п. 4 вищевказаного положення Держсільгоспінспекція України відповідно до покладених на неї завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого поряду набуття і реалізації права на землю.

Аналогічні повноваження надано Державним інспекціям сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі відповідно до абз. «а» пп. 4.1 п. 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженогонаказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 770 від 23 12.2011.

Разом з тим на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Зазначеною постановою Кабінет Міністрів України надав дозвіл лише на проведення перевірок за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України, однак положеннями чинногоКПК Українине передбачене поняття вимоги, а регламентовані поняття процесуального рішення, які передбаченіст. 110 КПК України.

Крім того, відповідно до підпункту78.1.11. пункту78.1ст.78 Податкового Кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до п.82.2. ст.82 Податкового Кодексу України тривалістьперевірок, визначених устатті 78 цього Кодексу(крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті78.1.8пункту78.1статті78цьогоКодексу, тривалістьяких встановлена устатті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому

Отже, дослідивши матеріали клопотання та заслухавши учасників кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки виникла необхідність в проведенні виїзної перевірки щодо дотримання вимог земельного законодавства з боку невстановлених осіб при використанні земель Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс» (код ЄДРПОУ № 36725038), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , з наступними кадастровими номерами:

1.Земельна ділянка, площею 4,3946 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0052;

2.Земельна ділянка, площею 2,3700 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0051;

3.Земельна ділянка, площею 2,0148 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0049;

4.Земельна ділянка, площею 4,088 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0053;

5.Земельна ділянка, площею 5,1195 га, кадастровий номер 1220382500:04:001:0001;

6.Земельна ділянка, площею 16,8555 га, кадастровий номер 1220381100:02:001:0020;

7.Земельна ділянка, площею 364,3125 га, кадастровий номер 1220383300:01:001:2012;

8.Земельна ділянка, площею 19,3489 га, кадастровий номер 1220310100:01:001:0247;

9.Земельна ділянка, площею 30,6100 га, кадастровий номер 1220310100:02:006:0171, з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування, встановлення можливих порушень законодавства при використанні вказаної земельної ділянки, встановлення суми матеріальних збитків та використання результатів перевірки як доказів у кримінальному провадженні.

Клопотання в частині постановки питань задоволенню не підлягає, оскільки зазначені слідчим питання підлягають з`ясуванню під час проведення перевірки відповідно до вимог закону.

Керуючись ст.ст. 110,309 КПК України, п. 2 Постанови КМУ від 13 серпня 2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»,слідчий суддя

постановив:

Клопотання заст. Начальника СВ Апостолівського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 задовольнити частково.

Призначити у кримінальному провадженні № 42016040410000014, внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань 26.04.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1ст. 1971 КК України, перевірку щодо дотримання вимог земельного законодавства з боку невстановлених осіб при використанні земель Комунального підприємства спільної власності територіальних громад Апостолівського району Дніпропетровської області «Апостоловеагрокомплекс» (код ЄДРПОУ № 36725038), зареєстрованого за адресою: м. Апостолове, вул. Каманіна, буд. 1- а, з наступними кадастровими номерами:

1. Земельна ділянка, площею 4,3946 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0052;

2. Земельна ділянка, площею 2,3700 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0051;

3.Земельна ділянка, площею 2,0148 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0049;

4.Земельна ділянка, площею 4,088 га, кадастровий номер 1220382500:01:002:0053;

5.Земельна ділянка, площею 5,1195 га, кадастровий номер 1220382500:04:001:0001;

6.Земельна ділянка, площею 16,8555 га, кадастровий номер 1220381100:02:001:0020;

7.Земельна ділянка, площею 364,3125 га, кадастровий номер 1220383300:01:001:2012;

8.Земельна ділянка, площею 19,3489 га, кадастровий номер 1220310100:01:001:0247;

9.Земельна ділянка, площею 30,6100 га, кадастровий номер 1220310100:02:006:0171.

У разі виявлення порушень земельного законодавства, розрахувати розмір завданих збитків.

Проведення перевірки доручити Державній інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області.

Встановити строк проведення перевірки 15 робочих днів.

У задоволенні клопотання в іншій частині відмовити.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудАпостолівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.08.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59699542
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —171/1386/16-к

Ухвала від 07.06.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т. А.

Ухвала від 07.06.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т. А.

Ухвала від 11.08.2016

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні