01.06.2016 Справа № 760/9822/16-к
Провадження № 1-кс/760/7236/16
У Х В АЛ А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 червня 2016 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №9 на підставі матеріалів досудового розслідування №42014100000001268 від 28.10.2014 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364, ч.1 ст. 191 КК України про проведення обшуку, -
ВС Т А Н О В И В:
Київською місцевою прокуратурою №9 здійснюється нагляд за додержанням законності під час проведення досудового розслідування кримінального провадження, відомості про яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань під за №42014100000001268 від 28.10.2014 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.
Так, відповідно до ст. 71 Кримінального процесуального кодексу України, місцевою прокуратурою залучено спеціалістів з обліку та аудиту, якими встановлено, що основними завданнями, згідно Положення про Департамент виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі Департамент соціальної політики КМДА), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.02.2013 №17 є забезпечення реалізації державної соціальної політики у місті Києві у сфері соціального захисту населення, що включає: визначення пріоритетів соціального розвитку; здійснення аналізу рівня життя населення та підготовку пропозицій до проектів державних цільових, галузевих, регіональних та місцевих програм; реалізацію заходів у сфері соціального захисту населення; забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці, соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та тих, які підлягають звільненню із Збройних Сил України та інших військових формувань; забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки населення, у тому числі сімей з дітьми, малозабезпечених сімей, ветеранів, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що мають право на пільги згідно із законодавством України тощо.
Аудиторським дослідженням встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 17 лютого 2011 року № 19/5406 затверджено міську цільову програму «Турбота. Назустріч Киянам» на 2011-2015 роки (далі Програма «Турбота»).
Одним з напрямків Програми «Турбота» є забезпечення реалізації права на освіту, шляхом компенсації з бюджету м. Києва витрат на навчання, студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини «Україна» (надалі Університет «Україна») в періоді, що підлягає дослідженню.
Щороку до зазначеної програми Рішеннями Київської міської ради від 25.05.2011 № 198/5585 (на 2011 рік), Рішення Київської міської ради від 16.02.2012 № 106/7443 (на 2012 рік), Рішення Київської міської ради від 21.02.2013 № 23/9080 (на 2013 рік), Рішення Київської міської ради 04.09.2014 № 46/46 (на 2014 рік) вносились зміни та доповнення.
Виконавцем по забезпеченню компенсації за навчання студентів з числа пільгових категорій в Університеті «Україна» за програмою «Турбота» визначено Департамент соціальної політики КМДА.
Функцію контролю відбору на навчання студентів, які бажають отримати вищу освіту з числа визначених категорій, згідно п. 2.2.3 Положення про відділ у справах інвалідів, ветеранів війни, праці та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Управління у справах інвалідів та людей похилого віку, затвердженого колишнім директором Департамент соціальної політики КМДА, ОСОБА_4 , 17.11.2010 та 02.01.2013, покладено на даний відділ.
Разом з тим, в посадових інструкціях працівників зазначеного відділу не передбачено виконання вказаних обов`язків.
Згідно п. 3.29 «Положення про відділ у справах інвалідів, ветеранів війни, праці та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Управління у справах інвалідів та людей похилого віку», затвердженого наказом Департамент соціальної політики КМДА від 01.10.2014 № 377, до функцій відділу віднесено питання щодо забезпечення співпраці з Вищим навчальним закладом «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (код ЄДРПОУ 30373644) (далі Університет «Україна») в межах своїх повноважень, зокрема в частині здійснення компенсації вартості навчання студентів з числі інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин.
В ході аудиту, досліджено оригінали казначейських виписок за 2012-2014 роки, згідно яких, Департамент соціальної політики КМДА на рахунок Університету «Україна» перераховано коштів на загальну суму 8 721, 60 тис. гривень.
Так, станом на 01.01.2012 кредиторська заборгованість Департамента соціальної політики КМДА перед Університетом «Україна» складала 6 350,00 тис. грн., в тому числі: за 2009 рік 4 601,13 тис. грн. та за 2011 рік 1 748,86 тис. грн., і відображена в меморіальному ордері №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами» та визначена Департамент соціальної політики КМДА в розрахунках обсягів коштів, які пропонуються залучити з бюджету м. Києва у 2012 році на виконання Програми «Турбота».
Крім того, сума кредиторської заборгованості у сумі 6 350,00 тис. грн. зареєстрована в Головному управлінні Державного казначейства України у
м. Києві (реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 02.02.2012 №14) та підтверджена в ході допиту начальником управління бухгалтерського обліку та фінансів Департаменту соціальної політики КМДА головним бухгалтером ОСОБА_5 .
Кредиторська заборгованість, яка рахувалася по бухгалтерському обліку Департаменту соціальної політики КМДА станом на 01.01.2012 у сумі 6 350,00 тис. грн., повністю погашена в березні 2012 року.
Крім того, в ході дослідження встановлено, що у подальшому в 2012 році по меморіальному ордеру №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами», бухгалтерією Департаменту соціальної політики КМДА на облік поставлено витрати за навчання в Університеті «Україна» на загальну суму 3 315,48 тис. грн. (у тому числі: в липні 871, 62 тис. грн., в серпні 1 545, 68 тис. грн. та в грудні 898,18 тис. грн.). При цьому фактичні витрати за навчання у 2012 році склали 2 443,86 тис. грн., що менше суми, яка обліковується,
на 871, 62 тис. грн.
Первинні документи, які підтверджують наявну кредиторську заборгованість на суму 871, 62 тис. грн., до аудиту не надані.
З вищевикладеного можна зробити висновок, що Департаментом соціальної політики КМДА завищені фактичні витрати за 2012 рік на 871, 61 тис. гривень.
В ході допиту заступника головного бухгалтера Департаменту соцзахисту ОСОБА_6 відповідальною за ведення меморіального ордеру №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами», нею було надано покази, що кредиторську заборгованість на суму 871, 62 тис. грн. було поставлено на облік без підтверджуючих документів за вказівкою головного бухгалтера ОСОБА_5 .
Крім того, в ході аудиту на досліджено наявні в Департаменті соцзахисту помісячні розрахунки фактичних фінансових витрат за навчання молоді в рамках програми «Турбота» в Університеті «Україна», які надавались Університетом «Україна» в якості актів виконаних робіт для оплати. Дані розрахунки підписані колишнім начальником Головного управління соціального захисту населення КМДА (зараз Департамент соціальної політики КМДА) ОСОБА_4 , головним бухгалтером Головного управління соціального захисту населення КМДА (зараз Департамент соціальної політики КМДА) ОСОБА_5 та президентом Університету «Україна» ОСОБА_7 і головним бухгалтером Університету «Україна» ОСОБА_8 . Слід зазначити, що зазначені розрахунки містять загальну кількість осіб по пільгових категоріях студентів (малозабезпечені, сироти і т.д.) у розрізі спеціальностей за якими навчаються і загальну вартість по кожній спеціальності. Поіменні списки студентів, які б підтверджували ці зведені дані відсутні.
Проведеними у 2014 році перевірками Державної фінансової інспекції в м. Києві та аудитом відповідності, здійсненим Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту КМДА, доведено необхідність надання поіменного списку студентів, як первинного документу, у підтвердження до існуючих актів виконаних робіт. Без наявності таких списків перевірка достовірності виставлених Університетом «Україна» рахунків на оплату навчання студентів неможлива.
Звіркою помісячних розрахунків фактичних фінансових витрат за навчання молоді в рамках програми «Турбота» в Університеті «Україна» (актів виконаних робіт) із списками студентів встановлено значні розбіжності.
Сума фінансових витрат за надані послуги з навчання студентів пільгових категорій населення в Розрахунках, наданих Університетом «Україна» для оплати Департаментом соціальної політики КМДА, за 2012 та 2013 роки більше на 925,341 тис. грн. ніж зазначена у поіменних списках студентів, а саме: за 2012 рік на 711,10 тис. грн. (по помісячному розрахунку - 2 443,86 тис. грн., по помісячному списку студентів - 1 732,76 тис. грн.; за 2013 рік на 214,24 тис. грн. (по помісячному розрахунку 1 182,65 тис. грн., по помісячному списку студентів 968,41 тис. грн.; за 2014 рік розрахунків не надано, зобов`язання перед Університетом «Україна» не реєструвались в органах Державної казначейської служби.
Отже, враховуючи, що в ході аудиту встановлено безпідставне завищення Департаментом соціальної політики КМДА у липні 2012 року кредиторської заборгованості за навчання студентів на суму 871,6 тис. грн. та завищення вартості навчання в актах виконаних робіт, наданих Університетом «Україна», за період 2012 -2013 років на загальну суму 925,34 тис. грн., що фактично є збитками бюджету міста, до Університету «Україна» направлено запит щодо надання інформації про навчання студентів згідно затвердженої міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2011-2015 роки».
Поряд з цим, в ході проведення аудиту, залученим спеціалістам на їх вимогу представлення документів за період, що підлягав дослідженню було відмовлено у їх наданні. До аудиту не надавались списків студентів, акти виконаних робіт, звітність у повному обсязі, кошториси, посадові інструкції працівників Департаменту та ін..
Крім того, аудиторам не надані договори, що стосуються взаємовідносин Головного управління соціального захисту (Департаменту соціальної політики) з університетом «Україна» за період з 01.01.2011 по 01.01.2016, піврічні звіти про хід виконання програми «Турбота. Назустріч киянам.», які направлялись Головним управлінням соціального захисту (Департаментом соціальної політики) до Департаментів економіки та інвестицій і фінансів за період з 01.01.2011 по 01.01.2016, розшифровки кредиторської заборгованості на початок року за період з 01.01.2011 по 01.01.2016, штатні розписи за період з 01.01.2011 по 01.01.2016 та ін.
Згідно договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду №1903 від 09.06.2015, Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) орендує у Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) нерухоме майно (нежитлові приміщення) загальною площею 1594,6 кв.м в тому числі на 4 поверсі - 220,10 кв.м, на 3 поверсі 869,1 кв.м, на першому поверсі - 289,26 кв.м, в підвальному приміщенні 200,64 кв.м, цокольному приміщенні-15,5 кв.м, яке знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Космонавта Комарова. Таким чином, вищезазначені нежитлові приміщення перебувають у фактичному використанні Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).
Згідно з ч. 1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи та на долучені до матеріалів клопотання документи.
Згідно ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Заслухавши слідчого, дослідивши матеріали, якими обґрунтовується клопотання, вбачається, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч.5 ст. 191 КК України.
Як зазначено в ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 108, ст.ст.234 235, ст. 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл прокурору Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , прокурору Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_9 та/або слідчому Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_10 , та/або слідчому Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_11 , на обшук приміщень Департаменту соціального захисту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за адресою: м. Київ, пр-т Комарова, 7, що перебувають у володінні Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), та у фактичному використанні Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знарядь кримінального правопорушення, а також речей, предметів і документів, знарядь кримінального правопорушення або майна (речі, цінності, гроші), які здобуті у результаті його вчинення (злочинним шляхом), магнітні носії інформації, які мають значення для встановлення істини у даному кримінальному провадженні та які можуть бути доказами в ньому та під час судового розгляду, що мають суттєве та важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а саме:
- рішення сесій Київради щодо затвердження міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2011-2015 роки із змінами та доповненнями за період з 01.01.2011 по 01.01.2016 та Порядку компенсації витрат на навчання в університеті «Україна» студентів-інвалідів, студентів-сиріт та студентів з особливо важкими матеріальними умовами життя;
- порядок розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм, затвердженого рішенням КМР від 29.10.2009 №520/2589;
- положення про Головне управління соціального захисту (Департамент соціальної політики) із змінами та доповненнями за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- штатні розписи Головного управління соціального захисту (Департаменту соціальної політики) із зазначенням прізвищ осіб, що перебували на посадах в тому числі і виконуючих обов`язки, за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- накази про призначення на посаду та тимчасове виконання обов`язків начальника Головного управління соціального захисту (директора Департаменту соціальної політики), першого заступника та усіх заступників, начальників управлінь та їх заступників, начальників відділів та їх заступників із зазначенням осіб, що перебували на посаді і який період (із змінами) за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- м/о №6 (розрахунки з іншими кредиторами) по КФК 090412 з додатками (акти виконаних та/або надання послуг) за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- банківські виписки та платіжні доручення про сплату за навчання за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- розрахунки потреби у коштах на навчання за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- розшифровки кредиторської заборгованості на початок року за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;-
- договори, що стосуються взаємовідносин Головного управління соціального захисту (Департаменту соціальної політики) з університетом «Україна» за період з 01.01.2011 по 01.01.2016;
- піврічні звіти про хід виконання програми «Турбота. Назустріч киянам.» які направлялись Головним управлінням соціального захисту (Департаментом соціальної політики) до Департаментів економіки та інвестицій і фінансів за період з 01.01.2011 по 01.01.2016.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 59720253 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Демидовська А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні