Постанова
від 12.08.2016 по справі 587/504/16-а
СУМСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 587/504/16-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2016 року Сумський районний суд Сумської області під головуванням судді Дашутіна І.В., при секретарі Макошенець С.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» до Новосуханівської сільської ради, третя особа – Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» в особі Сумської регіональної філії про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Сумська товарна біржа «Сумиагропромбіржа» звернулась до суду з позовом до Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення посилаючись на те, що 11.01.2016 конкурсною комісією Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області було проведено конкурс з визначення виконавця земельних торгів з продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення. На участь в конкурсі було подано 3 заяви, а саме: від Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», державного підприємства «Сумський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру». За результатами конкурсу було складено протокол конкурсної комісії 11.01.2016 та прийнято рішення, згідно якого переможцем конкурсного відбору було визначено приватне державне підприємство «Центр Державного земельного кадастру». Вважаючи, що дії відповідача вчинені з грубим порушенням норми чинного земельного законодавства України та законодавства про захист економічної конкуренції, позивач просив суд визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області оформлене у вигляді протоколу засідання конкурсної комісії з відбору виконавця земельних торгів від 11.01.2016, та стягнути з Новосуханівської сільської ради на користь Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» витрати по сплаті судового збору.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав.

В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечував.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, в письмовому поясненні покладався на розсуд суду та просив розглянути справу без його участі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає повному задоволенню виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що з оголошення, офіційно розміщеного на сайті Державного агентства земельних ресурсів України, Сумській товарній біржі «Сумиагропромбіржа» стало відомо, що Новосуханівська сільська рада Сумського району Сумської області 11.01.2016 планується провести конкурсний відбір виконавців земельних торгів з продажу права оренди 8 земельних ділянок сільськогосподарського призначення, а саме: земельна ділянка площею 5,8679 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля) кадастровий номер 5924785600:02:002:0002; земельна ділянка площею 0,4706 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (сіножаті), кадастровий номер 5924785600:03:001:0057 земельна ділянка площею 5,5505 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля), кадастровий номер 5924785600:01:001:0038; земельна ділянка площею 0,3327 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (сіножаті) кадастровий номер 5924785600:01:002:0028; земельна ділянка площею 4,14 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля), кадастровий номер 5924785600:02:002:0001; земельна ділянка площею 2,29 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля), кадастровий номер 5924785600:02:003:0035; земельна ділянка площею 0,21 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (сіножаті), кадастровий номер 5924785600:01:002:0218; земельна ділянка площею 0,26 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (сіножаті), кадастровий номер 5924785600:03:002:0022, розташованих на території Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області, та встановлено строк подачі конкурсної документації до 31.12.2015 року.

З метою участь в конкурсному відборі, Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" підготувала та направила на адресу конкурсної комісії Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області конверт з підтвердними документами та конкурсною пропозицію в строки та порядку визначеному оголошенням та Порядком закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.09.2012 № 579 (а.с. 14-17).

19.01.2016 на адресу позивача надійшов лист Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області від 13.01.2016 № 9 разом з протоколом засідання конкурсної комісії з відбору виконавця земельних торгів від 11.01.2015 з якого вбачається, що до участі в конкурсі було допущено трьох учасників: Державне підприємство "Сумський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", Державне підприємство "Центр Державного земельного кадастру" (м. Суми) та Сумську товарну біржу Сумиагропромбіржа". За результатами конкурсного відбору переможцем було визначено Державне підприємство "Центр Державного земельного кадастру" (м. Суми) (а.с. 18).

Так, з протоколу засідання конкурсної комісії від 11.01.2015, вбачається, що Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії у 2015 році продало 56 лотів із ціною продажу порівняно зі стартовою 287,9 відсотків, Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" в період з 2008-2015 року продала 789 лотів із ціною продажу порівняно зі стартовою 129,1 відсотків, а в 2015 року 60 лотів із ціною продажу порівняно зі стартовою 150,9 відсотків, Державне підприємство "Сумський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" продало 0 лотів із ціною продажу порівняно зі стартовою 0 відсотків (а.с. 19-24).

25.01.2016 на адресу Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області позивачем був направлений запит за № 38, у відповідь на який Новосуханівська сільська рада у листі від 02.02.2016 року № 72 повідомила, що перевірка інформації учасників конкурсу щодо кількості проданих лотів на офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру не проводилась і що даний обов'язок покладається виключно на учасників. Крім того, було надано інформацію про продані переможцем конкурсу – Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії лоти (земельні ділянки), яка була подана ним для участі в конкурсі (а.с. 25-35).

Так, з інформації представленої на офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру вбачається, що Держаним підприємством «Центр державного земельного кадастру» в особі Сумської регіональної філії були виключені лоти результати по яким були анульовані, зокрема земельні ділянки в інформації під №№ 27,28,29,30,31,32,33,34 в результаті чого відсоток росту ціни порівняно зі стартовою був ним безпідставно завищений і як наслідок Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" була неправомірно поставлена у нерівні умови оцінювання (а.с. 36-43, 45-50).

Суд вважає прийняте конкурсною комісією Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області рішення оформлене у вигляді протоколу, протиправним і таким, що порушує права та інтереси позивача з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Процедуру конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, оцінки земель та виконавця земельних торгів на конкурентних засадах визначає Порядок закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.09.2012 № 579 (надалі Порядок).

Пунктом 1.4. Порядку визначені завдання та функції комісії, серед яких є розгляд поданих претендентом підтвердних документів з метою з'ясування їх відповідності вимогам, пункту 2.3 розділу II цього Порядку, повноти та своєчасності подання. До підтвердних документів за приписами пункту 2.3 Порядку в тому числі належить і інформація про продані лоти: кількість, стартова ціна, ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною (для претендента на проведення земельних торгів).

Відповідно до пункту 2.4. Порядку у разі неповноти, невідповідності наданих підтвердних документів вимогам пункту 2.3 Порядку або несвоєчасності їх подання претендент до участі у конкурсі не допускається, про що його письмово повідомляє голова комісії із зазначенням підстав відмови.

Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії для участі в конкурсному відборі було подано інформацію про продані у 2015 році 56 лотів, з ціною їх продажу порівняно зі стартовою у відсотках 287,9.

Проте, з наданої Новосухавською сільською радою інформації вбачається, що Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії було включено до інформації лоти результати окремі з яких були анульовані. Зокрема, по земельним торгам проведених Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії 01.12.2015 з продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності розташованих на території Гринівської сільської ради Недригайлівського району, площею 2,4403 га., кадастровий номер 5923580500:01:002:0173; площею 49,0257 га., кадастровий номер 5923580500:02:001:0075; площею 3,2175 га., кадастровий номер 5923580500:02:002:0101; площею 7,1643 га., кадастровий номер 5923580500:01:002:0172 та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності розташованих на території Хоружівської сільської ради Недригайлівського району, площею 23,8207 га., кадастровий номер 5923586700:01:003:0526; площею 85,5094 га., кадастровий номер 5923586700:01:003:0524; площею 5,5686 га., кадастровий номер 5923586700:01:003:0525; площею 5,7917 га., кадастровий номер 5923586700:02:002:0159 результати були анульовані, про що Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області, як Організатором земельних торгів, було видано відповідний наказ від 11.12.2015 № 544 (а.с. 47).

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 27.01.2016 № 12 "Про повторне проведення земельних торгів у формі аукціону" та пунку 6 статті 138 Земельного кодексу України, Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії було розміщено на офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру інформацію про проведення 09.03.2016 повторних земельних торгів з продажу права оренди саме тих земельних ділянок, результати по яким були анульовані і які були включені до інформації про продані лоти (а.с. 44).

Дана обставин підтверджує обґрунтованість тверджень позивача в частині того, що дані земельні ділянки все ж таки не були продані за результатами земельних торгів 01.12.2015, а тому включення їх до переліку проданих зі сторони Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії є неправомірним, а інформація щодо кількості проданих лотів, яка була подана ним до конкурсної комісії, не відповідала пункту 2.3 Порядку і відповідності до пункту 2.4. Порядку конкурсна комісія зобов'язана була прийняти рішення щодо не допуску даного учасника до конкурсу.

Проте в порушення приписів пункту 1.4. Порядку, яки визначає обов'язок конкурсних комісій з'ясувати не лише наявність підтвердних документів, а й перевірити їх зміст, повноту і відповідність, конкурсна комісія Новосуханівської сільської ради не перевірила подану Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії інформацію про продані лоти на предмет відповідності та достовірність, допустила даного учасника до конкурсу та врахувала подані ним анульовані лоти підчас оцінювання, що потягло за собою до неправильного оцінювання учасників конкурсу і як наслідок прийняття в подальшому оскаржуваного рішення.

Також відомо, що вся інформація про продані лоти, починаючи з 2013 року оприлюднюється на сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру і при бажанні та без будь-яких перешкод, конкурсна комісія мала змогу перевірити інформацію учасників конкурсу 11.01.2016 про продані лоти на даному сайті, проте цього з незрозумілих причин зроблено не було та взято ту інформацію, що надавалась учасниками.

З вищевикладеного вбачається що відповідачем було грубо порушено норми земельного законодавства, що регулює дане питання зокрема Порядок (п.п. 1.4., 2.4.) та вимоги статті 19 Конституції України, а Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" в особі Сумської регіональної філії не правомірно було включено до інформації лоти, результати по яким були анульовані.

Крім того, як вбачається з пункту 4 Інформації Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області, що була розміщена на офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, учасники конкурсу разом з підтвердними документами повинен подати інформацію про продані лоти виключно за 2014-2015 роки (у розрізі кожного року): кількість, стартова ціна, ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною.

Дана вимога порушує приписи Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.09.2012 № 579, згідно з пунктом 2.3. якого передбачено, що учасник конкурсу разом з підтвердними документами подає до конкурсної комісії інформацію про загальну кількість проданих лотів, стартову ціну та ціну їх продажу порівняно зі стартовою.

Під час обрання переможця із числа учасників конкурсу з відбору виконавців торгів враховується загальна оцінка балів конкурсної пропозиції кожного з учасників за такими критеріями: кількість проданих лотів, ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною: 3 бали - найбільша пропозиція; 2 бали - друга за найбільшою пропозиція; 1 бал - інші пропозиції, (пункт 3.2. Порядку).

Таким чином, вказані положення Порядку визначають, що під час визначення переможця конкурсу слід враховувати загальну кількість проведених учасником конкурсу земельних торгів.

З протоколу конкурсної комісії Новосуханівської сільської ради від 11.01.2015 не можливо встановити яка саме інформація учасників про продані лоти, зокрема біржі, була врахована комісією в ході її оцінювання, чи за 2014-2015 роки, як це зазначено пункті 4 інформація Новосуханівської сільської ради, чи за увесь період часу.

Тому, встановлюючи таку вимогу Новосуханівська сільська рада фактично перевищела свої повноваження обмежуючи інших учасників в правомірні конкуренції, що як наслідок призвело до грубого порушення норм земельного законодавства, яке регулює дані питання.

Враховуючи викладене, необхідно визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області оформлене у вигляді протоколу засідання конкурсної комісії з відбору виконавця земельних торгів від 11.01.2016, а також стягнути з Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області на користь Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» 1378 гривень витрати по сплаті судового збору

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159-161 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області оформлене у вигляді протоколу засідання конкурсної комісії з відбору виконавця земельних торгів від 11.01.2016.

Стягнути з Новосуханівської сільської ради Сумського району Сумської області на користь Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) гривень витрати по сплаті судового збору.

Постанова суду може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, з одночасним направленням її копії до суду апеляційної інстанції протягом 10 днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання повного тексту постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга може бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після спливу строку на подачу апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

Суддя І.В. Дашутін

СудСумський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення12.08.2016
Оприлюднено23.08.2016
Номер документу59754356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —587/504/16-а

Постанова від 12.08.2016

Адміністративне

Сумський районний суд Сумської області

Дашутін І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні