Постанова
від 17.08.2016 по справі 177/1760/16-к
КРИВОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 177/1760/16-к

Провадження № 1-кс/177/257/16

У Х В А Л А

17 серпня 2016 року

Слідчий суддя Криворізького районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 за участі:

секретаря ОСОБА_2

слідчого ОСОБА_3

розглянувши клопотання слідчого Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України по кримінальному провадженню, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань від 23.02.2016 року за № 42016041730000015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України,

В С Т А Н О В И В:

15.08.2016 року до слідчого судді Криворізького районного суду Дніпропетровської області, звернулася слідчий Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 із клопотанням, погодженим з прокурором Криворізької прокуратури № 2 ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України у кримінальному провадженні №42016041730000015 внесеному в Єдиний реєстр досудових розслідувань 23.02.2016 року за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.1 ст.325 КК України.

Відповідно до клопотання, слідчим відділом Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 23 лютого 2016 року за № 42016041730000015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України, за фактом порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням та масовим отруєнням.

Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ "Іннотех" у власності яких перебуває ВАТ «Криворізький ветеринарно-санітарний завод» у які розташовані за юридичною адресою: с.Глеюватка вул. І.А.Шевченко, буд.55-Д Криворізького району, Дніпропетровської області, здійснюючи утилізацію трупів тварин порушують правила та норми, встановлені з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, що завідомо може спричинити поширення цих захворювань.

Слідчий просить надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016041730000015 від 23 лютого 2016 року, перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України ВАТ «Криворізький ветеринарно-санітарний завод» (код ЄДРПОУ 00696533) який перебуває у власності ТОВ «ІНОТЕХ» (код ЄДРПОУ 31735523) та мають юридичну адресу: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Глеюватка, вул. І.А. Шевченко 55-Д).

Проведення перевірки доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Заслухавши слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про призначення перевірки підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів клопотання слідчим відділом Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016041730000015 від 23 лютого 2016 року, за ч.1 ст.325 КК України.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КПК завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Із змісту ст. 25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно ч. 2 ст. 79 КПК України спеціаліст, експерт, крім того, не має права брати участі в кримінальному провадженні, якщо він проводив ревізію, перевірку тощо, матеріали яких використовуються у цьому провадженні.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Згідно ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011, центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція.

Згідно п. 4 зазначеного Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; законодавства про поводження з відходами щодо дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами; складання і ведення реєстру об`єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів; збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів; ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів; своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.

Відповідно до п. 1, пп. 6.4, 6.11 п. 6 Положення про державну екологічну державну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04.11.2011, постанови Кабінету Міністрів України №995 від 14.09.2011 «Про утворення територіальних органів Державної екологічної інспекції» Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області, яка діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується, та для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.

Відповідно до п. 4 зазначеного Положення Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; законодавства про поводження з відходами щодо дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами; складання і ведення реєстру об`єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів; збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів; ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів; своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України №1300 від 12.12.2011 «Про утворення територіальних органів Державної інспекції сільського господарства» утворено Державну інспекцію сільського господарства в Дніпропетровській області як територіальний орган Державної інспекції сільського господарства України.

Відповідно до п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У відповідності до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.

Згідно із п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

В ході проведення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженню 25.03.2016 до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, відповідно до ст. 93 КПК України надано вимогу за вих. №29/1857-1 від 25.03.2016 року з метою проведення відповідної перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища України ВАТ «Криворізький ветеринарно-санітарний завод» (код ЄДРПОУ 00696533) який перебуває у власності ТОВ «ІНОТЕХ» (код ЄДРПОУ 31735523) та мають юридичну адресу: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Глеюватка, вул.. І.А. Шевченко 55-Д).

04.04.2016 року з Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області надійшла відповідь за вих. №3-2033-83, з інформацією про те, відповідно до п. 2 ч. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» №408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребують у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб, у випадках передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України. Крім того ЗУ «Про прокуратуру» від 14.10.014 року № 1697-VII, який набрав законної сили 15.07.2015 року, виключено повноваження слідчого чи прокурора на призначення ревізій та перевірок.

Слідчий суддя вважає, що слідчим доведено необхідність слідчої дії, щодо призначення перевірки, оскільки інших заходів процесуального провадження законом не передбачено.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, Службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Приймаючи до уваги викладене, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно призначити перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України.

Керуючись ст. ст. 131, 132 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016041730000015 від 23 лютого 2016 року, перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України ВАТ «Криворізький ветеринарно-санітарний завод» (код ЄДРПОУ 00696533) який перебуває у власності ТОВ «ІНОТЕХ» (код ЄДРПОУ 31735523) та мають юридичну адресу: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Глеюватка, вул.. І.А. Шевченко 55-Д).

Проведення перевірки доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

В ході перевірки інспектора Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області встановити наступні питання щодо:

- встановлення факту порушення екологічних нормативів використання та охорони земель, забруднення та засмічення земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами,

- встановлення факту порушення екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельної ділянки;

- наявності дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами та біологічним матеріалом;

- встановлення факту порушень складання і ведення реєстру об`єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів; збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів;

- встановлення факту порушень ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються;

- встановлення факту порушень цільового використання земельної ділянки та інших, пов`язаних з її експлуатацією порушень;

- у випадку виявлення порушень вимог природоохоронного, земельного законодавства провести розрахунок завданих збитків.

- наявність погоджених і затверджених в установленому порядку зон і поясів санітарної охорони водозаборів, винесення їх меж в натуру, додержання санітарного режиму на цих територіях відповідно до діючих норм і правил охорони джерел водопостачання

- наявність документів (журналу) ведення первинного поточного обліку відходів, які утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються (форма 1-ВТ облік відходів);

- наявність дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів;

- наявність форм державної статистичної звітності № 1-небезпечні відходи Звіт про утворення. оброблення та утилізацію небезпечних відходів І-ІІІ класів небезпеки;

- наявність реєстрових карт об`єктів утворення та об`єктів оброблення і утилізації відходів;

- наявність паспортів місць видалення відходів;

- перевіряється стан тимчасового зберігання відходів на території підприємства. ї відповідність класу небезпеки відходів (згідно ДсанПіН 2.2.7.029-99);

- наявність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та дотримання його умов;

- наявність державної статистичної звітності за формою № 2-ТП (повітря);

- стан ведення первинної облікової документації у галузі охорони атмосферного повітря;

- стан ведення нового будівництва чи реконструкції діючих об`єктів і наявності при цьому: матеріалів Оцінки впливів на навколишнє середовище по проектно-кошторисній документації на будівництво нових, розширення, реконструкцію чи технічне переозброєння діючих підприємств; висновку державної екологічної експертизи для об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку та дотримання його умов; акта прийняття в експлуатацію;

У випадку виявлення порушень вимог природоохоронного законодавства України інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області провести розрахунок завданих збитків

Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до СВ Криворізького відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 42016041730000015.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКриворізький районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.08.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59762005
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —177/1760/16-к

Ухвала від 18.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Ухвала від 18.04.2017

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Постанова від 17.08.2016

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

Постанова від 10.08.2016

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Коваль Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні