Постанова
від 17.04.2007 по справі 28/477-06-11364а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

28/477-06-11364А

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"17" квітня 2007 р. Справа № 28/477-06-11364А

Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Тофана В.М.,

суддів: Журавльова О.О., Михайлова М.В.

при секретарі судового засідання Бритавській Ю.С.

за участю представників сторін:

Від позивача – Заклада В.І., по дов.

Від третьої особи –Древницька О.В., по дов.

Від відповідача  – Нікішев О.В., по дов.

Від третьої особи –Кіхтенко О.С., по дов.,

          

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі і Міністерства освіти і науки України

на постанову  господарського суду Одеської області від 05.02.2007 року

у справі   № 28/477-06-11364А

за позовом Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –Міністерство освіти і науки України

до Виконавчого комітету Одеської міської ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача –Одеська міська рада

про  визнання нечинним рішення

ВСТАНОВИВ:

Одеський державний технікум економіки та менеджменту торгівлі звернувся до господарського суду Одеської області з адміністративним позовом  про визнання нечинним рішення  Виконавчого комітету Одеської міської ради № 600 від 30.09.2004 р. про реєстрацію об'єктів комунальної власності, посилаючись на перевищення відповідачем повноважень.

Відповідач у запереченнях на позов вимоги позивача не визнав, посилаючись на те, що відповідно до ст. 99 КАС України, встановлено річний строк звернення до адміністративного суду та відповідно до ст. 100 КАС України, порушення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволені адміністративного   позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Постановою місцевого господарського суду від 05.02.2007 р., у позові відмовлено, оскільки суд погодився з доводами відповідача.

Не погоджуючись з ухваленим рішенням суду першої інстанції, позивач і Міністерство освіти і науки України подали апеляційні скарги, в яких просять зазначену постанову суду скасувати та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити його позовні вимоги, визнавши нечинним рішення відповідача про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси як таке, що прийняте з перевищенням повноважень.

Ні відповідач, ні третя особа на його стороні не скористались своїм правом надання відзиву на апеляційні скарги позивача і третьої особи на його стороні.

У процесі розгляду справи були залучені третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача –Міністерство освіти і науки України та на стороні відповідача –Одеська міська рада.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи адміністративного позову і апеляційних скарг, заслухавши представників сторін і третіх осіб, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційні скарги  підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Виконавчим комітетом Одеської міської ради 30 вересня 2004 року на підставі розпорядження Одеського міського голови від 20 січня 2003 року за №59-01р „Про оформлення свідоцтва на право власності на об'єкти нерухомого майна” було прийнято рішення за №600 „Про реєстрацію об'єктів комунальної  власності міста Одеси”, згідно якого доручено КП „Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості” провести технічну інвентаризацію об'єкта нежитлового фонду комунальної власності приміщення цокольного та першого поверхів, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька (колишня Ярославського), 25 (лівоворотній флігель),  оформити та видати Одеській міській раді свідоцтво про право власності на зазначений об'єкт і зареєструвати його за Одеською міською радою. На підставі вказаного рішення відповідач 19 жовтня 2004 року видав свідоцтво про право власності територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради на нежитлові приміщення цокольного та першого поверхів загальною площею 256,2 кв.м., розташований за адресою: місто Одеса вул. Троїцька, 25. Вказане свідоцтво є у матеріалах справи № 30/265-04-10328, яка була розглянута у 2006 р. Оспорене рішення виконкому Одеської міської ради суд вважає таким, що не відповідає чинному законодавству.

Цим рішенням від 30.09.2004 р. № 600 виконком Одеської міської ради частину державної власності в будинку по вул. Троїцька, 25 перевів у комунальну власність з порушенням норм Конституції України, Закону України „Про власність”, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та іншого законодавства України, про що зазначено нижче.

Спірні приміщення за вказаною адресою разом з іншими приміщеннями знаходяться з 1958 р. (з моменту передачі будівлі) на балансі технікуму і в управлінні Міністерства освіти та науки України –третьої особи, тобто є державною формою власності.

Згідно рішення виконкому Одеської міської ради народних депутатів № 1018 від 20.11.1958р. „Про передачу на баланс Одеського технікуму радянської торгівлі частини будинку по вул. Ярославського для переміщення його з вул. Чорноморського, 1” в разі згоди Міністерства торгівлі УРСР здійснити обмін приміщеннями, а саме: з балансу будинкового господарства № 17 на баланс технікуму радянської торгівлі передати приміщення, звільнені обласним Управлінням сільського господарства і приміщення їдальні у фасадному флігелі напівпідвалу, І, ІІ, ІІІ, і IV поверхів і у дворовому флігелі І, ІІ, ІІІ, і IV поверхи (а.с. 14).

Рішенням виконавчого комітету Одеської обласної ради народних депутатів № 1096 від 27.11.1958р. на підставі вищевказаного рішення виконкому Одеської міської ради депутатів трудящих будинок № 25 по вул. Ярославській було передано на баланс Одеського технікуму радянської торгівлі. Таким чином, з цього рішення випливає, що спірна частина будинку була передана на баланс технікуму в цілому.

З цього часу Одеський технікум радянської торгівлі (в даний час Одеський державний технікум економіки та менеджменту торгівлі Міністерства освіти і науки) займає приміщення у фасадному флігелі: напівпідвал, І-ІV поверхи, цокольний та І-ІV поверхи у дворовому флігелі вказаного будинку, який знаходиться на балансі позивача з 1958 р. (з моменту обміну будівлями), а цокольний поверх є невід'ємною частиною будівлі, яка є державною власністю.

Одеський технікум радянської торгівлі в результаті реорганізації та перейменувань наразі має назву Одеський державний технікум економіки та менеджменту торгівлі Міністерства освіти і науки України і є державним закладом, який заснований на майні державної форми власності.

Відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України „Про передачу до функціонального управління Міністерства освіти України закладів колишнього Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України” від 25.12.1992 р. № 719 вищі навчальні заклади передані Міністерству освіти України.

Згідно наказу Міністра освіти України „Про передачу навчальних закладів Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі до системи Міністерства освіти України” від 18.01.1993 р. № 25 Одеський технікум торгівлі та громадського харчування прийнятий до системи Міністерства освіти України.

Відповідно до постанови Верховної Ради УРСР від 08.12.1990р. про порядок введення в дію Закону УРСР „Про місцеві Ради народних депутатів УРСР та місцеве самоврядування” від 26.03.1991р. і про введення в дію Закону УРСР „Про власність” постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991р. № 311 „Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю) було затверджено перелік державного майна України, що передається до власності адміністративно - територіальних одиниць (комунальної власності).

Рішенням Одеської обласної ради народних депутатів від 25.11.1991р. 226-ХХІ „Про розмежування державного майна між власністю обласної Ради, міст обласного підпорядкування та районів області” Одеський технікум радянської торгівлі було віднесено до об'єктів комунальної власності.

На підставі рішення Одеської обласної ради народних депутатів від 16.01.1992р. № 272 –ХХІ „Про віднесення об'єктів до комунальної власності місцевих рад народних депутатів області” виконавчий комітет Одеської обласної ради  керуючись ст. 34 Закону України „Про власність”  і постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 р. № 311 „Про розмеження державної власності України між загальнодержавною (регіональною) власністю” рішенням від 21.02.1992р. № 49 виключив зі складу об'єктів комунальної власності Одеський технікум торгівлі, технікум громадського харчування, як об'єкти, що належать до державної власності.

Посилання відповідача в оспореному  рішенні від 30.09.2004 р. № 600 „Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси” на рішення Одеської обласної ради народних депутатів від 25.11.1991 р. № 226-ХХІ „Про розмежування державного майна між власністю обласної Ради, міст обласного підпорядкування та районів області”, яким Одеський технікум радянської торгівлі був віднесений до комунальної власності, є безпідставним, оскільки вказаним вище рішенням від 21.02.1992 р. № 49 відповідач на підставі зазначеного вище рішення обласної ради виключив зі складу об'єктів комунальної власності Одеський технікум торгівлі, який реорганізований в Одеський технікум економіки та менеджменту торгівлі, про що зазначено вище.

Судова колегія апеляційної інстанції не може погодитись з висновками суду першої інстанції в оскарженому рішенні, що позивачем пропущений річний строк звернення до адміністративного суду, встановлений ст. 99 КАС України, оскільки 02.03.2005 р., тобто ще до введення в дію з 01.09.2005 р. КАС України, Одеський державний технікум економіки та менеджменту торгівлі звернувся з зустрічною позовною заявою про визнання недійсним рішення Одеської міської ради № 600 від 30.09.2004 р. по справі 30/265-04-10328 за позовом Одеської міської ради до Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі про виселення та зобов'язання вчинити певні дії, яка була прийнята і розглядалась судом спочатку по нормам ГПК України, а згодом з переходом на норми КАС України, розгляд якої суд закінчив у вересні 2006 р. Матеріали вказаної справи були використані при розгляді цієї справи. Тому судова колегія вважає, що адміністративний позов по цій справі пред'явлений в межах строку, встановленого ст. 99 КАС України строку.

Крім того, слід зазначити, що заявою від 04.01.2005 р. за № 2-вих.гс  Одеська міська рада, в особі якої територіальна громада м. Одеси є власником   комунального майна , просила суд першої інстанції під час розгляду справи № 30/265-04-10328 за її позовом до Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі (позивача по цій справі) про виселення останнього з нежилих приміщень лівоворотнього флігелю, загальною площею 256,2 кв.м. по вул. Троїцька, 25 м. Одеси, по яким йде спір по цій справі, просила залишити позовну заяву, подану її представником по довіреності Найдою Д.М., без розгляду, оскільки були припинені повноваження цього представника (аркуш 70, том І справи № 30/265-04-10328).

Не дивлячись на таку заяву Одеської міської ради про залишення її позову до Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі про його виселення із спірних приміщень без розгляду суд першої інстанції продовжував розгляд цього позову по вказаній вище справі.

Інші позовні заяви з цього приводу по вказаній справі Одеська міська рада не подавала, оскільки такі дані відсутні у матеріалах зазначеної справи, що також свідчить, що спірні приміщення за вказаною адресою, виконком Одеської міської ради (відповідач по цій справі)  визнав державною власністю.

Відповідач, крім посилання на пропуск позивачем строку, встановленого ст. 99 КАС України, як у суді першої інстанції, так і в суді апеляційної інстанції іншого обгрунтування своїх заперечень проти позову не надав, що передбачено ст.ст. 69-70 КАС України. Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінюючи наявні у матеріалах цієї справи і вказаної справи докази і аналізуючи норми чинного законодавства, яке регулює зазначені правовідносини, судова колегія вважає, що позовні вимоги Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі Міністерства освіти і науки є обґрунтованими і підлягають задоволенню.  

При таких обставинах оскаржене рішення суду підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене і керуючись ст. ст. 198, 202,ч. 2 ст.  205, 207, п. 6 розділу VII  Прикінцевих та перехідних положень

Кодексу адміністративного судочинства України,

апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі та Міністерства освіти і науки задовольнити.

Постанову господарського суду Одеської області від 05 лютого 2007 р. у справі № 28/477-06-11364А скасувати.

Позов Одеського державного технікуму економіки та менеджменту торгівлі задовольнити.

Визнати нечинним рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 30 вересня 2004 р. № 600 „Про реєстрацію об'єктів комунальної власності міста Одеси”.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України на протязі місячного строку після викладення постанови у повному обсязі, тобто з 19 квітня 2007 р. у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Головуючий суддя:                                                            В.М. Тофан

Судді:                                                                                О.О.Журавльов                                                                                                                                   

                                                                                          М.В. Михайлов

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.04.2007
Оприлюднено30.08.2007
Номер документу597681
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/477-06-11364а

Постанова від 17.04.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Тофан В.М.

Постанова від 17.04.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Тофан В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні