Рішення
від 18.07.2016 по справі 911/1283/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 235-95-51

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" липня 2016 р. Справа № 911/1283/16

Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Колесника Р.М. за участю секретаря судового засідання Щотової Я.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом приватного підприємства В«Аріс-ІнвестВ» , м. Київ

до відділу охорони здоров'я Києво - Святошинської районної державної адміністрації Київської області , Київська обл., м. Боярка

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 районної лікарні (ЦРЛ) Києво- Святошинського району Київської області (08150, Київська обл., м. Боярка. вул. 40 років Жовтня, буд.51)

про зобов'язання укласти договір

За участю представників:

від позивача:ОСОБА_2, довіреність №б/н від 05.03.2016;

від відповідача: не з'явився;

третьої особи : не з'явився.

Позивач, приватне підприємство «Аріс-Інвест», звернувся до господарського суду Київської області з позовом до Відділу охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, в якому просить зобов'язати відділ охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області укласти з приватним підприємством «Аріс-Інвест» договір про закупівлю робіт за державні кошти на підставі акцепту пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі щодо предмету закупівлі код 41.00.0 «Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальні і поточні ремонти)» (реконструкція з розширення приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району).

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що відповідачем належним чином було проведено процедуру застосування переговорної процедури закупівлі щодо предмету закупівлі код 41.00.0 «Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальні і поточні ремонти)» (реконструкція з розширення приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району), а відповідач всупереч приписів Закону України «Про здійснення державних закупівель» не уклав з ним договір про закупівлю товарів за державні кошти та неправомірно відмінив торги після акцепту пропозиції позивача.

23.06.2016 через канцелярію господарського суд Київської області від представника відповідача надійшли заперечення на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю, зазначивши, що у зв'язку з тим, що конкурсні торги відповідачем були правомірно відмінені, підстави для укладення з позивачем договору відсутні.

У судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, в перебігу розгляду справи проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позову повністю з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву та в додаткових поясненнях, долучених до матеріалів справи.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Ухвали Господарського суду Київської області від 15.04.2016, 11.05.2016, 01.06.2016 та 23.06.2016 направлялась третій особі з рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення на адресу, зазначену позивачем у позові, яка відповідає адресі, зазначеній в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Відповідно до правої позиції, викладеної в п.3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Строк розгляду справи продовжувався. Розгляд справи відкладався.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Між ОСОБА_1 районною лікарнею Києво-Святошинського району (замовник) та Приватним підприємством «Аріс-Інвест» (підрядник) був укладений договір від 21.11.2011 №95 про закупівлю робіт за державні кошти.

Договір укладений на основі пропозиції конкурсних торгів, яку визнано найбільш економічною вигідною за результатами оцінки. Протокол про розкриття пропозицій конкурсних торгів від 28.10.2011. Підрядник зобов'язується у 2011-2012 роках на власний ризик, своїми силами, засобами та матеріальними ресурсами виконати роботи з реконструкції з розширенням приймального відділення ЦРЛ Києво-Святошинського р-ну і здати закінчені роботи в порядку і строк встановлений цим договором, а замовник зобов'язується прийняти закінчені роботи і оплатити їх. Для виконання робіт, передбачених п. 2.2. цього договору підрядник зобов'язується розробити та затвердити в установленому порядку документацію, яка згідно законодавства необхідна для виконання робіт та здачі об'єкта в експлуатацію. Перелік та обсяги робіт, що виконуються за договором визначається проектно-кошторисною документацію (додаток №3 до договору) (п. п. 2.1.-2.4. договору).

Договірна ціна робіт, визначається на основі кошторисної документації, є твердою і становить 10 140560,00 гривень в тому числі ПДВ - 1 690 093,00 гривень. Договірна ціна є невід'ємною частиною цього договору та наводиться в додатку №2 до договору. Договірна ціна є твердою на весь обсяг робіт і не уточнюється та не змінюється, окрім випадків, якщо: змінюється в бік зменшення ринкової ціни на матеріали та роботи передбачені цим договором, що підтверджується документально; змінюється бюджетне фінансування випадків у бік зменшення по неналежним від замовника причинам; замовник змінює в процесі будівництва проектні рішення, що викликає зміну обсягів робіт та вартісних показників; в процесі будівництва п проектній документації та інвесторських кошторисах виявлено безперечні помилки, які не було виявлено на стадії пропозиції конкурсних торгів та складання договірної ціни, а підрядник не є виконавцем проектно-кошторисної документації; виникають обставини непереборної сили - надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами від час укладання договору (п.п. 4.1. - 4.2. договору).

Договір набирає чинності з дати підписання його сторонами і діє до 31.12.2012 та в будь якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим договором. Строк дії договору та строк виконання зобов'язань щодо виконання робіт, може бути продовжений, у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі форс-мажорні обставини, затримки фінансування витрат замовника (п. п. 19.1, 19.2 договору).

19.10.2015 відбулось засідання комітету з конкурсних торгів, яке оформлено протоколом, на якому було вирішено: 1. Керуючись ч.2. п. 6 ст.39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не зазначених у початковому проекті, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за сукупності таких умов: договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору закупити код 41.00.4 «Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточний ремонт)» (Реконструкція з розширенням приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району) - з застосуванням переговорної процедури закупівлі у ПП «Аріс-Інвест». 2. Запросити на переговори ПП «Аріс-Інвест» щодо участі у закупівлі на 20.10.2015 о 11:00.

23.10.2015 Відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області було розміщено, як замовником, на офіційному веб-порталі оголошення №217653 про застосування переговорної процедури на будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточний ремонт)» (Реконструкція з розширення приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району). Місце поставки: вул. 40 років Жовтня, 51, м. Боярка, Києво-Святошинського р-н, Київська обл. Термін поставки: до 31 грудня 2015 року.

23.10.2015 Відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області було прийнято рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів Приватного підприємства «Аріс-Інвест» та направлено повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, або цінової пропозиції, або пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

16.11.2015 Відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області було прийнято рішення та видано повідомлення про відміну конкурсних торгів або визнання їх такими, що не відбулися з підстав ч.5 п. 2 ст.39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник відміняє торги в разі: неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що відповідачем належним чином було проведено процедуру застосування переговорної процедури закупівлі щодо предмету закупівлі код 41.00.0 «Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальні і поточні ремонти)» (реконструкція з розширення приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району), але відповідач всупереч приписів Закону України «Про здійснення державних закупівель» не уклав з ним договір про закупівлю товарів за державні кошти та неправомірно відмінив торги після акцепту пропозиції позивача.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні позову з наступних підстав.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначено Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014р.

У відповідності до ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням; вільного переміщення товарів; свободи надання послуг.

Згідно ст. 39 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону.

Замовник протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування переговорної процедури закупівлі подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформацію про застосування переговорної процедури закупівлі, яка повинна містити:- найменування та місцезнаходження замовника; - адресу веб-сайту, на якому додатково розміщується інформація замовника про закупівлю (у разі наявності); - найменування, кількість товару і місце його поставки, вид робіт та місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання; - строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; - найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори; - ціну пропозиції; - реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів).

Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити: - умови застосування процедури закупівлі; - посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 39 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.

Загальний строк для визначення переможця переговорної процедури закупівлі не повинен перевищувати п'яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про застосування переговорної процедури закупівлі. Замовник акцептує пропозицію за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в день визначення переможця. Повідомлення про акцепт пропозиції обов'язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу (ч. 3 ст. 39 Закону).

Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (ч. 3 ст. 39 Закону).

Інформація про результати переговорної процедури закупівлі оприлюднюється в порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону (ч. 4 ст. 39 Закону) .

Згідно ч. 5 ст. 39 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі: 1) якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, визначеного цим Законом, та/або порушення, які вплинули на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель; 3) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; 4) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг; 5) непідписання учасником договору про закупівлю у строк, установлений замовником під час проведення переговорів з учасником (учасниками) переговорної процедури закупівлі.

23.10.2015 відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної адміністрації Київської області, як замовником в розумінні статті 1 Закону України «Про здійснення держаних закупівель», на офіційному загальнодержавному веб-порталі опубліковано інформацію (номер бюлетеня: 363 (23.10.2015), номер оголошення у бюлетені №217653) про застосування переговорної процедури закупівлі.

Предметом закупівлі є код 41.00.4 «Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточний ремонт)» (Реконструкція з розширенням приймального відділення ОСОБА_1 районної лікарні Києво-Святошинського району), 1 об'єкт, вул. 40 років Жовтня, 51 м. Боярка, Києво-Святошинський р-н, Київської області.

Згідно оголошення №219707, оприлюдненого на веб-порталі, бюлетень №366 від 28.10.2015 повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, було акцептовано пропозицію Приватного підприємства «Аріс-Інвест». Ціна акцептованої пропозиції 3 177 352,00 гривень.

Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів було надіслано позивачу.

Листом від 29.10.2015 №51/2/1-53179 Служба безпеки України повідомила Києво-Святошинську районну державну адміністрацію Київської області щодо усунення передумов до порушення бюджетного законодавства, в якому повідомляється, отримано інформацію щодо виникнення передумов до порушення бюджетного законодавства з боку посадових осіб відділу охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області (код 39108632) та ПП «Аріс-Інвест» (код 33345578). Зокрема, в порушення вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель», замовник торгів застосував переговорну процедуру закупівлі (оголошення у «Віснику державних закупівель» №363 (23.10.2015) від 23.10.2015, № 217653) із визначенням виконавця робіт із реконструкції лікарні Києво-Святошинського району - ПП «Арес-Інвест». Також в листі було зазначено, що у ПП «Арес-Інвест» відсутні у достатній кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання запланованих робіт, а також матеріально-технічна база, немає фінансових можливостей самостійно виконувати роботи, передбачених умовами торгів.

Договір про закупівлю з позивачем не укладено, оскільки 16.11.2015 відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації прийнято рішення та видано повідомлення, яке оформлено протоколом від 16.11.2015 про відміну конкурсних торгів або визнання їх такими, що не відбулися з підстав ч.5 п. 2 ст.39 Закону України «Про здійснення державних закупівель», відповідно до якої замовник відміняє торги в разі: неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель.

Зазначене рішення опубліковано відділом охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області (номер бюлетеня 382 (19.11.2015 від 19.11.2015, номер оголошення у бюлетені 230910) на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Державні закупівлі».

Крім того, відповідачем складено звіт про результати проведення переговорної процедури закупівлі №70 від 19.11.2015, в якому зазначено, що торги відмінені на підставі ч.5 п. 2 ст.39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник відміняє торги в разі: неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель.

Враховуючи те, що рішення про відміну торгів, оформлене протоколом від 11.01.2016, у встановленому чинним законодавством України порядку позивачем не оскаржено, та на теперішній час не визнано недійсним і є чинним, у господарського суду відсутні будь-які правові підстави для задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача укласти з позивачем договір про закупівлю товарів за державні кошти на підставі конкурсних торгів, які були відмінені.

У відповідності до ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Відповідно до статті 641 ЦК України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

Договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди за всіма істотними умовами договору; договір має бути вчиненим у письмовій формі (ст.ст. 205, 207, 208, 626, 638 ЦК України). Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір і прийняття пропозиції другою стороною.

З огляду на те, що із встановлених обставин справи вбачається правомірність дій відповідача в частині відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, суд не вбачає підстав для зобов'язання Відділ охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області до вчинення дій, спрямованих до укладення договору.

Статтями 33 та 34 ГПК України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

У відповідності до статті 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Враховуючи вищевикладене в сукупності вбачається, що вимоги приватного підприємства «Аріс-Інвест» про зобов'язання Відділу охорони здоров'я Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області укласти з Приватним підприємством «Аріс-Інвест» договір про закупівлю робіт за державні кошти не підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору та інші судові витрати відповідно до статті 49 ГПК України покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 43, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити повністю.

У судовому засіданні 18.07.2016 оголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повне рішення складено 25.07.2016.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя Р.М. Колесник

Дата ухвалення рішення18.07.2016
Оприлюднено23.08.2016
Номер документу59775895
СудочинствоГосподарське
Сутьзобов'язання укласти договір

Судовий реєстр по справі —911/1283/16

Рішення від 18.07.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Колесник Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні