Постанова
від 19.08.2016 по справі 809/930/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" серпня 2016 р. Справа № 809/930/16

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Остап'юк С.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до приватної агрофірми "Жуківська" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

28.07.2016 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до приватної агрофірми "Жуківська" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що в період з 14.07.2016 до 20.07.2016 Тлумацьким районним відділом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області проведено перевірку приватної агрофірми "Жуківська", за результатами якої встановлено експлуатацію відповідачем будівель (споруд, приміщень) за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області з порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. За наслідками перевірки складено акт за №60 від 20.07.2016 та внесено припис за №60 від 20.07.2016. Подальша експлуатація відповідачем будівель (споруд, приміщень) створює загрозу життю та здоров'ю людей, уникнення чого можливе шляхом зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, а тому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

29.07.2016 судом відповідно до пункту 5 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі.

Цього ж дня судом на виконання вимог частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачу за адресою його місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію ухвали про відкриття скороченого провадження разом з інформацією про його права та обов'язки, а також запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії даної ухвали подати заперечення проти позову з необхідними документами або заяву про визнання позову.

08.08.2016 на адресу суду повернулося поштове повідомлення про вручення поштового відправлення відповідачу, яке останній отримав 02.08.2016 (а.с.32).

Однак, заперечення проти позову або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду у строки, передбачені статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходили.

Відповідно до пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута в порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів у разі, якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа не розглядається судом за місцем знаходження відповідача, поданий Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області адміністративний позов про застосування до приватної агрофірми "Жуківська" заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), підлягає розгляду у строк, визначений пунктом 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, робить висновок, що позов підставний та підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що з 14.07.2016 до 20.07.2016 головним інспектором Тлумацького районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області ОСОБА_1 на виконання наказу Тлумацького районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області від 04.07.2016 №68 та на підставі посвідчення на перевірку від 04.07.2016 №754 проведено планову перевірку приватної агрофірми "Жуківська" щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки приміщень (будівель, споруд) за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, за наслідками якої складено акт за №60 (а.с.16-20).

В ході проведення перевірки встановлено та зафіксовано в акті, що експлуатація відповідачем будівель (споруд, приміщень), що знаходяться за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, здійснюється з порушенням вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- не обладнано системою автоматичної пожежної сигналізації з виведенням сигналу на пульт центрального спостерігання приміщення зерноскладів, ремонтної майстерні та АПЗ, чим порушено пункт 1.2 розділу І глави V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністра внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 (далі - Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- не проведено вогнезахисне оброблення дерев'яних конструкцій горищ адміністративної будівлі, зерноскладів, ремонтної майстерні, АПЗ, тваринницьких приміщень (пункт 2.5 розділу ІІ глави III Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- не забезпечено зовнішнє пожежогасіння будівель підприємства від пожежних водоймищ (резервуарів) з постійним запасом води (пункт 2.1 розділу ІІ глави V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- не забезпечено приміщення згідно норм первинними засобами пожежогасіння (23 вогнегасники); не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників ВП-6 (4 шт.); не доукомплектовано інвентарем пожежні щити на території підприємства, на якому повинно бути: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізаційного матеріалу або повсті розміром 2?2 - 1шт., гаки - 3шт., лопати - 2 шт., ломи - 2шт., сокири - 2 шт. (необхідно 6 щитів) пункти 3.6, 3.11 розділу 3 глави V Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- не проведено замір опору ізоляції та контуру заземлення електромережі та електрообладнання (пункт 1.20 розділу І глави ІV Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- допускається використання тимчасових ліній електромережі в приміщеннях охоронців майстерні; світильник електроосвітлення в приміщенні охорони підвішений за струмонесучий провід та без плафону (пункт 1.8 розділу І глави ІV Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- відсутня інструкція про вимоги пожежної безпеки та дії на випадок пожежі для охорони (пункт 3.11 НАПБ В.01.057-2006/200);

- не оснащено транспортні засоби підприємства первинними засобами пожежогасіння згідно норм (пункт 1.21 розділу 8 глави VI Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- не проведено ремонт пристроїв захисту від блискавки на тваринницьких фермах підприємства (пункт 1.21 розділу І глави ІV Наказу МВС від 30.12.2014 №1417);

- допускається робота тракторів без іскрогасників в приміщеннях тваринницьких ферм; використовується індивідуальний спосіб привязі худоби в тваринницьких фермах без мотузкових вставок (пункти 8.6.4, 8.6.5 НАПБ В.01.057-2006/200);

- не виконуються попередні вимоги приписів органів державного нагляду і контролю у сфері пожежної та техногенної безпеки (пункт 3.14 НАПБ В.01.057-2006/200).

20.07.2016 головним інспектором Тлумацького районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області ОСОБА_1 за наслідками розгляду акта за №60 від 20.07.2016 внесено відповідачу припис за №60 про усунення зафіксованих в акті порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цівільного захисту (а.с.21-22).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» .

Статтею 1 Закону України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно частини 1 статті 4 даного Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини 6 статті 7 вказаного Закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт.

У відповідності до частини 7 статті 7 Закону України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку (частина 8).

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб (частина 1).

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3).

Відповідно до частини 1 статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно частини 2 статті 68 даного Кодексу у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого, є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

Згідно частини 2 цієї статті зазначеного Кодексу повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Суд, враховуючи аналіз наведених норм права, зазначає, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Виявлені та зафіксовані в акті №60 від 20.07.2016 факти недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки під час експлуатації будівель (споруд, приміщень), що знаходяться за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, створюють загрозу життю та здоров'ю людей у процесі експлуатації відповідачем зазначених будівель (споруд, приміщень).

Подальша експлуатація відповідачем будівель (споруд, приміщень) за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, створює загрозу життю та здоров'ю людей, уникнення якої можливе шляхом зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень).

За таких обставин, суд робить висновок про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до приватної агрофірми "Жуківська" у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень), що знаходяться за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Суд зазначає, що згідно частини 5 статті 4 Закону України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Таким чином, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 2, 8-14, 86, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватної агрофірми "Жуківська" (78053, Івано-Франківська область, Тлумацький район, код ЄДРПОУ 30796496).

Зупинити та заборонити приватній агрофірмі "Жуківська" експлуатацію будівель (споруд, приміщень), що знаходяться за адресою: село Жуків Тлумацького району Івано-Франківської області, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Постанову звернути до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя: Остап'юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2016
Оприлюднено26.08.2016
Номер документу59809372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/930/16

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Постанова від 19.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні