Ухвала
від 18.08.2016 по справі 526/1717/16-к
ГАДЯЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 526/1717/16-к

Провадження № 1-кс/526/222/2016

У Х В А Л А

іменем України

18 серпня 2016 року слідчий суддя Гадяцького районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , начальника СВ Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , розглянувши клопотання про проведення позапланової перевірки, -

встановив:

Начальник СВ Гадяцького ВП ГУНП в Полтавські області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням, погодженим з прокурором Гадяцького відділу Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про проведення позапланової перевірки посилаючись на те, що З 01.01.2015 року директор Гадяцької філії ПрАТ «Райз Максимко» ОСОБА_5 без правовстановчих документів використовує земельні ділянки орієнтовною площею 52,28 га на території Сергіївської (Краснознаменської) сільської ради та площею 52,0016 га на території Сватківської сільської ради.

Відомості по даному факту внесено 03.11.2015 року до ЄРДР за №42015170130000025 за ст.197-1 ч.1 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що за межами населеного пункту на території Сватківської сільської ради знаходяться землі запасу, загальною площею 52 га. Дані земельні ділянки в кількості 6 штук розташовані на 6 полях за межами Сватківської сільської ради. Земельні ділянки знаходяться в одному земельному масиві з розпайованими земельними ділянками, які передані в оренду ПрАТ «Райз-Максимко» власниками паїв.

На підставі договорів оренди до 31.12.2013 року даними земельними ділянками користувалося ПрАТ «Райз-Максимко» та сплачувало орендну плату. Після цього ПрАТ «Райз-Максимко» продовжує використовувати вказані земельні ділянки за відсутності будь-яких правовстановлюючих документів та не сплачує орендну плату.

В червні 2014 року директор Гадяцької філії ПрАТ «Райз Максимко» ОСОБА_5 подав заяви в Держземагенство у Полтавській області про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення даних земельних ділянок для ведення фермерського господарства. Але до цього часу договори оренди не укладені з директором Гадяцької філії ПрАТ «Райз Максимко» ОСОБА_5 та він за відсутності будь-яких правовстановлюючих документів використовує та проводить обробіток земель запасу загальною площею 52 га Сватківської сільської ради .

Крім цього, ОСОБА_5 протягом 2015-2016 р. аналогічним шляхом самовільно використовує землі запасу на території Краснознаменської сільської ради загальною площею 51 га. Дані земельні ділянки площею 21 га та 30 га розташовані на двох полях в урочищі Артополот поблизу межі з Качанівською сільською радою. В червні 2014 року ОСОБА_5 подав заяви в Держземагенство у Полтавській області про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення даних земельних ділянок для ведення фермерського господарства . Але до цього часу договори оренди не укладені з ОСОБА_5 та він за відсутності будь-яких правовстановлюючих документів використовує та проводить обробіток земель запасу загальною площею 52 га Краснознаменської сільської ради .

Відповідно до пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року№459/2011,встановлено, що Держсільгоспінспекція України відповідно до покладених на неї завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов`язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №442 від 10.09.2014 «Про оптимізаціюсистеми центральних органів виконавчої влади»передбачено ліквідувати Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів на Державну екологічну інспекцію.

Згідно пункту 6 вказаної Постанови, центральні органи виконавчої влади, що припиняються згідно з цією постановою,продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення центральних органів виконавчої влади, яким передаються повноваження та функції центральних органів виконавчої влади, що припиняються.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №447 від 30.06.2015 «Проліквідацію територіальних органів Державної інспекції сільськогогосподарства»передбачено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної інспекції сільського господарства за переліком згідно з додатком.

Разом з тим, відповідно до пункту 2 даної Постанови, територіальні органи, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови,продовжують виконання своїх функцій і повноважень до їх передачі відповідним органам виконавчої влади.

Таким чином, контроль за додержанням вимог земельного законодавства віднесено до компетенції Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області, яка продовжує здійснювати свої повноваження до моменту їх офіційної передачі в Державну екологічну інспекцію в Полтавській області.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 «Питаннязапровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншимиконтролюючими органами»встановлено, що надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках передбачених Кримінальним процесуальним кодексомУкраїни. Водночас, призначити перевірку у передбаченому Кримінальним процесуальнимкодексом Українипорядку правоохоронними органами неможливо, оскільки пункт 4 частини другої статті 40 цього Кодексувиключено на підставі Закону України «Про прокуратуру» №1697-VII від 14.10.2014 року.

Таким чином, без проведення позапланової перевірки спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в області, які мають спеціальні знання у сфері земельного законодавства сторона обвинувачення об`єктивно позбавлена можливості іншим чином зібрати належні докази.

Слідчий суддя, вивчивши документи та матеріали, якими начальник СВ обґрунтовує доводи клопотання, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання, вислухавши думку начальника СВ, приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, виходячи з наступного.

Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст.107 КПК України.

Відомості про кримінальне правопорушення, передбачені ч.1 ст. 197-1 КПК України, відповідно до вимог ч. ч. 1, 4 ст. 214 КПК України внесено 08.06.2016 р. до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016171260000050.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Згідно ч.1 ст.92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 КПК України покладається на слідчого та прокурора.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Частинами 1, 2 ст.132 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді, клопотання про застосування цих заходів на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Системний аналіз даних статей КПК України дає підстави для висновку, що для встановлення вчинення кримінального правопорушення слідчому в якості доказу необхідно отримати матеріали позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства на території Сватківської та Сергіївської (Краснознаменської) сільської ради Гадяцького району Полтавської області, які матимуть суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні №42015170130000025 від 03.11.2015 року, а саме за допомогою лише таких матеріалів перевірки можливо встановити або спростувати факт можливого незаконного використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, тому проведення позапланової перевірки є необхідним.

Керуючись ст.ст. 91-93, 132, 309 КПК України, Постановою Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року, слідчий суддя,-

ухвалив:

Клопотання задовольнити.

Призначити позапланову перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельних ділянок директором Гадяцької філії приватного акціонерного товариства «РайзМаксимко» ОСОБА_5 , яке зареєстровано за адресою Полтавська область Гадяцький район с. Сватки, вул. Леніна,55, код ЄДРПОУ: 36194818, а саме - земельних ділянок, які знаходяться на території Сватківської та Сергіївської (Краснознаменської) сільських рад, поставивши на вирішення спеціаліста наступні питання:

- на якій підставі директор Гадяцької філії приватного акціонерного товариства «РайзМаксимко» ОСОБА_5 використовує земельні ділянки, які знаходяться на території Сватківської та Сергіївської (Краснознаменської) сільських рад?

- чи правомірно ОСОБА_5 використовує дані земельні ділянки? Протягом якого періоду часу? Чи дотримано при цьому норми земельного законодавства? Якщо - ні, то які норми чинного законодавства порушено?

- чи самовільно ОСОБА_5 використовує земельні ділянки на території Сватківської та Сергіївської (Краснознаменської) сільських рад?

- який розмір збитків завдано державі внаслідок такого використання?

Проведення перевірки доручити спеціалістам Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області.

Строк проведення перевірки визначити з 25 серпня 2016 року по 20 вересня 2016 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГадяцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення18.08.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59820348
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —526/1717/16-к

Ухвала від 18.08.2016

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні