Постанова
від 26.04.2007 по справі а35/142-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А35/142-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

19.04.07р.

Справа № А35/142-07

За позовом  Дніпропетровського обласного відділення

Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності,

                    м. Дніпропетровськ 

до  Дніпропетровського професійно-будівельного ліцею, м.Дніпропетровськ 

про стягнення 18663,03 грн

Суддя  Широбокова Л.П.

Представники сторін:

  від позивача – Томашпольський Д.Я., директор, дов.№07-08/485 від 02.02.07 р

                          Ярихович В.І., директор, дов.№07-04/2133 від 10.04.07 р

                         Брага Л.М., завідувач юр. відділу, дов.№07-12/2663 від 18.04.07 р

від відповідача  - представник не зявився.  

                                                     СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача заборгованість по сплаті страхових внесків - 611,80 грн, штрафні санкції –17 994,18 грн, пеню –57,05 грн, посилаючись на ст.30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", акт перевірки від 09.02.2007р. та рішення №34/04 від 15.02.2007р. про застосування фінансових санкцій.

Представники позивача позовні вимоги підтримали та просять їх задовольнити.

             Відповідач присутність в судовому засідання представників з належним чином підтвердженими повноваженнями не забезпечив, надав суду відзив, в якому позовні вимоги не визнає, мотивуючи наступним. Технікум є бюджетною установою та у всіх фінансово-господарських питаннях підпорядковується Міністерству освіти та науки України (МОН України), яке є головним розпорядником бюджетних коштів та Міністерство надало роз'яснення, що виплати у Фонд втрати тимчасової працездатності з сум надбавки за вислугу років та допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педагогічним та науково-педагогічним працівникам за період з 1998р. по 2002р. згідно ст. 57 Закону України «Про освіту»не повинні проводитися та на вказані виплати грошові кошти Міністерством не виділялися. Фінансування проводилося по КЕК 1343 (інші поточні трансферти населенню), а не по КЕК 1111 (заробітна плата). Кошти по КЕК1120 (нарахування на заробітну плату) ліцей не отримував.

             В доповненнях до позову позивач вказує, що перевіркою було виявлено, що в листопаді 2005р., квітні та травні 2006р. була виплачена додаткова заробітна плата в сумі 17994,18 грн, яка не відображена в звітах та на яку страхові внески не нараховувалися та не сплачувалися, в зв'язку з чим позивачем застосовано штраф в розмірі 100% фонду оплати праці, як це передбачено Законом.

            В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

         Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

       Відповідач - Дніпропетровський професійно-будівельний ліцей - зареєстрований як юридична особа державної форми власності, код ЄДРПОУ 02541450, та являється платником внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

            Позивачем проведено перевірку правильності нарахування внесків до Фонду, за результатами якої складено акт від 09.02.2007р.  На підставі цього акту позивачем прийнято Рішення №34/04 від 15.02.2007р. про застосування фінансових санкцій, яке було вручено відповідачу. Згідно вказаного Рішення   відповідачу нараховану штраф в розмірі  100% сум виплат –17 994,18 грн, донараховано внесків –611,80 грн та нарахована пеня  - 57,05 грн.      

           З акту перевірки вбачається, що Позивачем порушений порядок нарахування і утримання страхових внесків відповідно до ст.1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування»№2213 від 11.01.2001р., ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, обумовленими народженням і похованням»№2240 від 18.01.2001р. та п. 4, 20 Порядку нарахування середньої заробітної плати для розрахунку виплат по загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, а саме не відображені в звіті Ф4 –ФСС з ТВП за 2005р. та за 1 півріччя 2006р. здійснені в грудні 2005р. в сумі 6780,60 грн, в квітні 2006р. –5606,79 грн та в травні 2006р. - 5606,79 грн виплати надбавок за вислугу років і допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки та на них не нараховані і не сплачені внески до Фонду.

          Надбавки за вислугу років і допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки передбачені ст. 57 Закону України «Про освіту»№1060 та визначені даним Законом як гарантії держави педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів.

          Нормативно-правовим актом, який чітко визначає поняття і структуру заробітної плати є Закон України «Про оплату праці»від 24.03.1995р. №108 (далі Закон 108), у відповідності до ст.2 якого структура заробітної плати складається з основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

          Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад встановлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантії і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

         Оскільки законодавець визначив надбавки за вислугу років і допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки як гарантії держави, передбачивши їх в Законі України «Про освіту», то, відповідно до ч.2 ст.2 цього Закону, дані надбавки і допомога є додатковою заробітною платою та входять в структуру заробітної плати.

         Таким чином, надбавки за вислугу років і допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів за своєю природою є заробітною платою і незалежно від того, в який період і з якою затримкою вони нараховуються і сплачуються, дані надбавки і допомога залишаються заробітною платою і включаються до фонду оплати праці.

         Заробітна плата педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів виплачується з Державного бюджету. Будь-яка затримка у виплаті заробітної плати (як основної, так і додаткової) викладачам, є заборгованістю Державного бюджету.

         Виплата надбавок і допомоги, передбачених Законом №1060 педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів, була призупинена протягом 1997-2002 р.р. законами про Державний бюджет на відповідні роки. У зв'язку з чим виникла заборгованість по даним виплатам. А оскільки, згідно із Законом України «Про освіту»дані виплати є гарантією (зобов'язанням) Держави і здійснюється за рахунок Державного бюджету, то вони автоматично стали Державним боргом, що знайшло своє відображення в Постанові Верховної Ради України від 21.06.2001р. №2551 «Про стан, напрями реформування і фінансування освіти в Україні».

               Визначення терміну «державний борг»наводиться в Бюджетному Кодексі України від 21.06.2001р. №2542, відповідно до якого державний борг - загальна сума заборгованості держави, яка складається з «…непогашених боргових зобов'язань держави, включаючи боргові зобов'язання держави, що вступають в дію в результаті виданих гарантій за кредитами, або зобов'язань, що виникають на підставі законодавства або договору.

              Із зазначеного слідує, що не йде мова про зміну статусу сум зобов'язань, які були гарантовані Державою та виникли на підставі діючого законодавства, але з якої-небудь причини не були виплачені, ставши Державним боргом, тобто надбавки і допомога, передбачені Законом України «Про освіту»педагогічним, науково-педагогічним та іншим працівникам навчальних закладів, не змінили свого статусу як додаткової заробітної плати, через невиплату їх у 1997-2002 р.р., і продовжують входити до фонду оплати праці.

             Крім того, ст. 5 Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України «Про освіту»педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів»від 09.09.2004р. №1994 передбачено, що кредиторська заборгованість сплачується працівникам разом з виплатою поточної заробітної плати. Тобто, законодавець ототожнює кредиторську заборгованість із заробітною платою, конкретизуючи їхнє положення за часом - виплата поточної зарплати і виплата заробітної плати за попередні періоди.

             Нормами даного Порядку також визначено, що надбавки і допомога, встановлені ст.57 Закону України «Про освіту»належать до оплати праці.

           Частиною 3 пункту 5 Порядку встановлено, що перерахунок призначених пенсій особам, яким повністю або частково виплачена заборгованість, здійснюється на підставі довідок по заробітній платі за відповідний період роботи з урахуванням сум нарахованих виплат. І хоча тут говориться про перерахунок пенсій, важливо, що Порядок відносить ці виплати до заробітної плати.

             Той факт, що кошти на виплати по ст. 57 Закону України «Про освіту»були віднесені на КЕКР 1343 (інші поточні трансферти населенню), а не на КЕКР 1111 (Заробітна плата) не змінює природи цих виплат, вони продовжують входити до фонду оплати праці.

              Оскільки надбавки і допомоги є оплатою праці, то при включенні цих виплат відповідними законами України про Державний бюджет України, вони продовжують залишатися заробітною платою і входять до фонду оплати праці з випливаючими з цього зобов'язаннями щодо нарахування страхових внесків на соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності.

              Вказівка в Законі України «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст. 57 Закону України «Про освіту»педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів»на те, що кредиторська заборгованість Державного бюджету України погашається протягом п'яти років рівними частинами шляхом включення цих витрат відповідними законами України про Державний бюджет у вигляді окремих цільових субвенцій з Державного бюджету, не забороняє застосування надалі, після їх нарахування і виплати, законодавства по соціальному страхуванню.

            Відповідно до п.37 ст.2 Бюджетного Кодексу України субвенції - це міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про надання субвенції. Тобто, в даному випадку субвенція дається на погашення кредиторської заборгованості державного бюджету по додатковій заробітній платі, у вигляді надбавок і допомоги. Порядок її використання встановлений в п.4 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №934 від 19.09.2005р., де сказано, що відрахування, передбачені законодавством, з виплат здійснюється в установленому порядку.          

         Статтею 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням"  на страхувальника покладено обов'язок нараховувати  і  сплачувати  в  установлені  строки  та  в повному обсязі страхові внески. Ні Конституцією України, ні Бюджетним кодексом України, ні Законом України «Про освіту», ні Законом України «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України «Про освіту»педагогічним працівникам, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів», ні іншими Законами з бюджетного законодавства прямо не відмінено обов'язок сплати страхових внесків з сум додаткової заробітної плати у вигляді надбавки і допомоги, передбачених Законом України «Про освіту»педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів.

         За приписами ст. 30 цього Закону страхувальник  -  роботодавець  несе  відповідальність за несвоєчасність  сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі  страхових  внесків,  що  сплачують застраховані особи через рахунки  роботодавців,  а  також за порушення порядку використання страхових  коштів.

         У разі несвоєчасної сплати страхових внесків  страхувальником або неповної їх сплати  страхувальник  сплачує  суму  донарахованих   контролюючим органом  страхових  внесків  (недоїмки),  штраф  та  пеню.

          За неповну   сплату   страхових   внесків  на  страхувальника накладається  штраф  у   розмірі   прихованої   (заниженої)   суми заробітної плати,  на яку відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески,  а в разі повторного порушення  -  у  трикратному розмірі зазначеної суми.

          З огляду на викладене, позивач правомірно нарахував відповідачу штраф в розмірі прихованої   (заниженої)   суми додаткової заробітної плати,  на яку відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески  - 17 994,18 грн, донарахував на ці виплати внески –611,80 грн та нарахував пеню –57,05 грн.

    Доказів сплати внесків та штрафних санкцій на час розгляду справи суду не надано.            

   Таким чином, вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.

        Відповідно до ч. 4 ст. 94  Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

        Керуючись ст.ст.158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 19  Конституції України, ст. 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою  працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» господарський суд,  -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити повністю.       

           Стягнути з  Дніпропетровського професійно-будівельного ліцею –49064 м. Дніпропетровськ, вул. Яшина,4, код ЄДРПОУ 02541450 (р/р 35223003000105 в Банк УДК у Дніпропетровській області «Казна Дніпро», МФО 805012) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності –49000, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса,93, код ЄДРПОУ 21929415 (р/р25604216080100 в відділенні «Райффайзен Банк Аваль», МФО 305653, код ЄДРПОУ 26049920, одержувач - Ленінська районна виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності) –штраф в сумі 17 994,18 грн (сімнадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто чотири грн 18 коп),  внески в сумі 611,80 грн (шістсот одинадцять грн 80 коп),  пеня - 57,05 грн (п'ятдесят сім грн 05 коп).      

             Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.

             Постанова набирає законної сили  відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду відповідно до ст.ст. 184-186 Кодексу адміністративного судочинства України.

               Постанова в повному обсязі виготовлена  20 березня 2007р.

        

             Постанова в повному обсязі виготовлена  26 квітня 2007р.

Суддя

Л.П. Широбокова

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення26.04.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу598493
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а35/142-07

Постанова від 26.04.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Ухвала від 16.03.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні