ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16.08.16р. Справа № 904/6030/15
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство "КОРНЕР", м. Дніпропетровськ
до Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ
про стягнення заборгованості за договором підряду
Суддя Петрова В.І.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, дов. від 01.06.16р.
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
У липні 2015р. Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство "КОРНЕР" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості у розмірі 144 951,29грн., 3% річних у розмірі 1 000,76грн., інфляційних у розмірі 23 928,56грн.
Позовні вимоги обгрунтовував неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду №2 від 01.04.2014р., укладеного між сторонами, в частині повної та своєчасної оплати виконаних робіт.
Ухвалою суду від 03.12.2015р. затверджено мирову угоду, укладену 02.12.2015р. між Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничим підприємством "Корнер" та Комунальним підприємством "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради в редакції, яка узгоджена сторонами, провадження у справі №904/6030/15 припинено.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.01.2016р. (залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 26.04.2016р.) ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 03.12.2015р. у справі №904/6030/15 скасовано, дану справу передано на розгляд господарського суду Дніпропетровської області.
Ухвалою від 22.01.2016р. суддя Петрова В.І. прийняла справу №904/6030/15 до свого провадження та призначила її до розгляду.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, заявлені у позові.
Відповідач проти позову заперечував, зазначав, що згідно акту позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради за період з 01.12.2012р. по 30.12.2014р., який складено державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області 19.08.2015р. за №06-21/09, документально не підтверджено виконання ремонтних робіт та надання послуг ТОВ ВК "КОРНЕР", що призвело до матеріальної шкоди (збитків), завданої відповідачу за 2014 рік на загальну суму 280 326,00грн. з ПДВ, та до завищення кредиторської заборгованості на загальну суму 212 470,00грн. з ПДВ.
16.08.2016р. по даній справі оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
01.04.2014р. між Комунальним підприємством "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство "КОРНЕР" (підрядник) укладений договір підряду №2, за умовами якого підрядник зобов'язався на свій ризик щомісячно виконувати роботи за завданням замовника з використанням своїх матеріалів та устаткування, а замовник зобов'язався прийняти і оплатити виконані роботи (далі - роботи).
Згідно п.1.2. договору підрядник здійснює на визначеній в договорі (Додаток №1) території роботи з технічного обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації.
За п.2.1. договору ціна договору складає 70 000,00грн. щомісячно. Договірна ціна, визначена у п.2.1., включає в себе відшкодування витрат підрядника та плату за виконані ним роботи (п.2.2. договору).
Договірна ціна, визначена у п.2.1., є попередньою (п.2.3. договору).
Відповідно до п.4.1. договору підрядник виконує передбачені цим договором роботи у строки та з періодичністю, що встановлено Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій і нормативно-правовими актами з питань регулювання житлово-комунальних відносин.
Підрядник згідно п.5.1. зобов"язаний, зокрема, до 5 числа наступного місяця подати замовнику на підписання акт приймання-передачі виконаних за місяць робіт (п.5.1.5.).
Замовнику відповідно до п.5.2. договору зобов"язаний, зокрема, прийняти виконані підрядником роботи та підписати акт приймання-передачі виконаних за місяць робіт за умови належного виконання таких робіт підрядником протягом п'яти днів з дати одержання названого акта від підрядника (п.5.2.3.).
Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін (п.8.1. договору).
Згідно п.8.2. договору строк цього договору починає свій перебіг у момент, визначений у п.8.1., та закінчується 31.12.2014р.
Пунктом 8.3. договору передбачено, що закінчення строку цього договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії цього договору.
Відповідно до ч.1 ст.837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Позивач виконав роботи на загальну суму 537 370,00грн., що підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000005 від 31.07.2014р., №ОУ-0000009 від 31.08.2014р., №ОУ-0000012 від 30.09.2014р., №ОУ-0000015 від 31.10.2014р., №ОУ-0000018 від 30.11.2014р., №ОУ-0000022 від 31.12.2014р., №ОУ-0000023 від 31.12.2014р., №ОУ-0000024 від 31.12.2014р., №ОУ-0000021 від 31.12.2014р., №ОУ-0000002 від 31.01.2015р., які підписані сторонами без будь-яких зауважень (т.1, а.с.15-33).
За ч.1 ст.854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Згідно п.3.2. договору строки розрахунків за виконані роботи протягом місяця - до 25 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Пунктом 3.3. договору визначено, що кінцевий розрахунок за цим договором провадиться замовником не пізніше 15 календарних днів після підписання сторонами акта приймання-передачі виконаних за місяць робіт.
Згідно п.5.2.2. договору замовник зобов"язаний оплатити виконані підрядником роботи в розмірах та у строки, встановлені цим договором.
Відповідно до ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Враховуючи умови договору, останнім днем для оплати акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000005 є 15.08.2014р. і так далі. Останній акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000002 підписаний 31.01.2015р., отже строк для оплати - 15.02.2015р. Тобто строк оплати виконаних робіт за всіма актами є таким, що настав.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідач частково розрахувався за виконані позивачем роботи у розмірі 392 418,71грн.
Станом на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем за виконані роботи складає 144 951,29грн., що підтверджується матеріалами справи, у т.ч. актом звірки від 31.03.2015р., який підписаний сторонами (т.1, а.с.34-35), та підлягає до стягнення.
Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 ЦК України).
Відповідно до приписів статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.
За ч.1 ст.625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.
Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов"язання, на вимогу кредитора зобов"язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач просить стягнути з відповідача 3% річних за період з 31.03.2015р. по 22.06.2015р. у розмірі 1 000,76грн., а також інфляційні за період з 31.03.2015р. по 22.06.2015р. у розмірі 23 928,56грн.
Перевіривши розрахунок 3% річних та інфляційних, господарський суд встановив, що він здійснений правильно, у зв"язку з чим 3% річних у розмірі 1 000,76грн. та інфляційні у розмірі 23 928,56грн. підлягають до стягнення.
Суд вважає безпідставними посилання відповідача на акт позапланової ревізії за №06-21/09 від 19.08.2015р., оскільки даний акт сам по собі не є належним та допустимим доказом невиконання позивачем робіт за договором підряду №2 від 01.04.2014р., а обставини, вказані в такому акті, у господарському судочинстві повинні підтверджуватись належними доказами у відповідності до статей 33 та 34 Господарського процесуального кодексу України. У той же час роботи прийняті відповідачем без заперечень та зауважень, що підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), які підписані сторонами та скріплені їх печатками.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-5" Дніпропетровської міської ради (49069, м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграда, 14, ЄДРПОУ 38199687) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство "КОРНЕР" (49054, м. Дніпропетровськ, вул. Вакуленчука, 7/53, ЄДРПОУ 24434720) заборгованість у розмірі 144 951,29грн. (сто сорок чотири тисячі дев"ятсот п"ятдесят одна грн. 29коп.), 3% річних у розмірі 1 000,76грн. (одна тисяча грн. 76коп.), інфляційні у розмірі 23 928,56грн. (двадцять три тисячі дев"ятсот двадцять вісім грн. 56коп.) та 3 397,61грн. (три тисячі триста дев"яносто сім грн. 61коп.) судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 22.08.2016р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2016 |
Оприлюднено | 26.08.2016 |
Номер документу | 59876498 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чимбар Любов Олексіївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чимбар Любов Олексіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бєлік Вікторія Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні