Ухвала
від 16.08.2016 по справі 816/123/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2016 р.Справа № 816/123/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Григорова А.М.

Суддів: Подобайло З.Г. , Тацій Л.В.

за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2016р. по справі № 816/123/16

за позовом Селянського (фермерського) господарства "Нива"

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

04 лютого 2016 року Селянське (фермерське) господарство "Нива" (далі по тексту - позивач, С(Ф)Г "Нива") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (далі по тексту - відповідач, Кременчуцька ОДПІ) про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення - рішення від 25.01.2016 № 11/0000141500.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідач протиправно виніс спірне податкове повідомлення-рішення, оскільки господарством було сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у встановлені чинним законодавством строки та на визначений відповідачем рахунок. Крім того, позивач стверджував, що Селянське (фермерське) господарство "Нива" є сільськогосподарським підприємством та зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, а тому до нього не може бути застосовано штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування податку на додану вартість на спеціальний рахунок суб'єкта господарювання, оскільки сума такого податку не вважається грошовим зобов'язанням платника у розумінні Податкового кодексу України.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2016 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області від 25.01.2016 № 11/0000141500. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 39780421) на користь Селянського (фермерського) господарства "Нива" (код ЄДРПОУ 13939658) витрати зі сплати судового збору в розмірі 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісімнадцять) гривень 00 копійок.

Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Полтавській області, не погоджуючись з вказаним рішенням суду, в апеляційній просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2016 року та винести нове рішення, яким відмовити в задоволенні адміністративному позову в повному обсязі. Посилається на п.126.1 ст. 126, п. 200.2 ст. 200, ст. 209, п. 40 підр. 2 розд. ХХ "Перехідні положення " Податкового кодексу України, п.3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках, затвердженого постановою КМУ від 12.01.2011 року №11, п. 6, п. 21, п. 24 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою КМУ від 16.10.2014 року № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість ", що призвело до неправильного вирішення справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Голова Селянського (фермерського) господарства "Нива" подало письмове заперечення, в якому просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2016 року без змін.

Фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального пристрою згідно ст. 41 КАС України не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними, а тому підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, виходячи з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що селянське (фермерське) господарство "Нива" у встановленому законом порядку зареєстровано як юридичну особу, код ЄДРПОУ 13939658 /а.с.14 - 16/.

Позивач перебуває на обліку платників податків у Кобеляцькому відділенні Кременчуцької ОДПІ та зареєстрований як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (надалі також ПДВ) /а.с. 48/.

Основним видом діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11) /а.с. 16 - зворот/.

Ревізором-інспектором Кобеляцького відділення Кременчуцької ОДПІ 14.01.2016 проведено перевірку своєчасності перерахування податку на додану вартість на спеціальний рахунок С(Ф)Г "Нива", задекларованого згідно податкової декларації з податку на додану вартість (спеціальний режим оподаткування у сфері сільського господарства) за липень 2015 року.

Правомірність підстав та порядку проведення перевірки позивачем не оскаржено.

За результатами перевірки складено акт від 14.01.2016 №4/16-13-15/13939658 (надалі - Акт перевірки), в якому вказано на порушення платником податків вимог пункту 203.2 статті 203, пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України, пункту 3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 11 від 12.01.2011, а саме узгоджені суми податкового зобов'язання в розмірі 244 092,00 грн. та 120 642,00 грн. з граничним строком сплати 30.08.2015 сплачено з затримкою на 51 день та 46 днів, а саме 20.10.2015 та 15.10.2015 відповідно /а.с. 23/.

На підставі зазначеного вище Акта перевірки Кременчуцькою ОДПІ 25.01.2016 сформовано податкове повідомлення-рішення №11/0000141500, яким позивача зобов'язано сплатити штраф в розмірі 72 946,70 грн. /а.с. 25/.

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, Селянське (фермерське) господарство "Нива" звернулось до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності оскаржуваних податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог встановлених ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України передбачено, що сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Пунктом 209.2 статті 209 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла з 09.07.2015 по 29.07.2015), яка встановлює спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначено, що сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Для перерахування суми податку із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

З 29.07.2015 пункт 209.2 статті 209 Податкового кодексу України викладено в іншій редакції відповідно до Закону України від 16.07.2015 № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", а саме: згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Для такого акумулювання сільськогосподарські підприємства зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку, відкриті для перерахування коштів на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Сільськогосподарські підприємства - суб'єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх рахунок у системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальні рахунки, коштів у розмірі, достатньому для перерахування на спеціальний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

Отже, аналіз вищенаведених правових норм свідчить про те, що в період з 09.07.2015 по 29.07.2015 сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Перерахування ж суми податку із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на підставі реєстру платників, поданому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики.

З 29.07.2015 сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг акумулюється сільськогосподарськими підприємствами шляхом зарахування вказаних коштів на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів на спеціальні рахунки.

Механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами-суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг) визначає Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року №11 (далі - Порядок) (в редакції, що діяла з 05.05.2015 по 25.11.2015).

Пунктом 2 вказаного Порядку визначено, що сільськогосподарське підприємство у разі обрання спеціального режиму оподаткування відкриває протягом одного звітного (податкового) періоду спеціальний рахунок (поточний рахунок із спеціальним режимом використання) відповідно до законодавства за умови подання копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Пунктом же 209.13 статті 209 Податкового кодексу України передбачено, що сільськогосподарське підприємство - суб'єкт спеціального режиму оподаткування подає податкову декларацію у строки та в порядку, що встановлені для інших платників податку. Форма податкової декларації, яка подається сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування, затверджується відповідно до пункту 201.15 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 3 Порядку на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство складає податкову декларацію і в строки, встановлені статтею 203 Кодексу, подає її в електронному вигляді до територіального органу ДФС.

Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД 2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період, перераховується із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок у порядку та строки, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 87, ст. 2482; 2015 р., N 19, ст. 518).

Відповідно до пункту 4 Порядку сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, а починаючи з 1 січня 2018 р. перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства.

Так, у відповідності до пункту 20 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість", за підсумками звітного (податкового) періоду відповідно до задекларованих у податковій декларації з податку результатів діяльності платником податку проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України, та/або здійснюється перерахування сум податку на спеціальний рахунок.

Суми податку, зазначені в податкових деклараціях з податку, перераховуються до бюджету та/або на спеціальний рахунок з електронного рахунка платника податку.

Пунктом 21 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість визначено, що для перерахування до бюджету та/або на спеціальний рахунок платника податку сум узгоджених податкових зобов'язань відповідно до поданих податкових декларацій з податку ДФС не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

На підставі таких реєстрів Казначейство не пізніше останнього дня строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків.

Згідно пункту 2 Порядок електронного адміністрування ПДВ електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. Для кожного платника податку Казначейством відкривається один електронний рахунок.

Судовим розглядом встановлено та не спростовано доводами апеляційної скарги, що у поданій до контролюючого органу податковій декларації з ПДВ /спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства/ за липень 2015 року позивачем визначено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду та залишається у розпорядженні сільськогосподарського підприємства та/або спрямовується на спеціальний рахунок (рядок 25.2) в розмірі 417 653,00 грн. /а.с. 50-51/.

Сторонами не заперечується, що 24.12.2014 відкрито в органах Казначейства рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість № 37516000009230.

Нарахування податковим органом штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування сум ПДВ на спеціальні рахунки відбулось у зв'язку зі здійсненням селянським (фермерським) господарством "Нива" у липні 2015 року здійснювалася реалізація власної вирощеної сільськогосподарської продукції підприємствам України, зокрема: - 03.07.2015 р. реалізовано сою на загальну суму 338676,00 грн., в тому числі ПДВ - 56446,00 грн., податкову накладну за реєстровано 13.07.2015 р.; - 15.07.2015 р. реалізовано ріпак на загальну суму 76824, 24 грн., в т.ч. ПДВ - 127304,04 грн.; - 16.07.2015 р. реалізовано ріпак на суму 1572370,06 грн., в т. ч. ПДВ - 262061,68 грн.; - 17.07.2015 р. реалізовано ріпак на загальну суму 693692,68 грн.. в т.ч. ПДВ - 115615,45 грн.; - 24.07.2015 р. надано послуги по збиранню врожаю на загальну суму 6012,00 грн. в т. ч. ПДВ - 1002,00 грн., податкову накладну зареєстровано 24.07.2015 р.; - 28.07.2015 р. надано послуги по збиранню врожаю на загальну суму 38670, 00 грн., в т. ч. ПДВ - 6445,00 грн., податкову накладну зареєстровано 28.07.2015 р.; - 31.07.2015 р. реалізовано ріпак на загальну суму 60869,90 грн., в т. ч. ПДВ - 10144,98 грн., податкову накладну зареєстровано 31.07.2015 р. (тобто в тому числі в період до набрання чинності змін до Податкового кодексу України)

Термін реєстрації податкових накладних в ЄРПН із запровадження сис теми електронного адміністрування становить 15 календарних днів з дати скла дання відповідного документу, у відповідності п.201.1 ст. 201 Податкового Ко дексу України, а згідно з матеріалами справи: - податкова накладна №2/2 від 15.07.2015 р. була за реєстрована 29.07.2015р; - податкова накладна №3/2 від 16.07.2015 р. була заре єстрована 30.07.2015р; - податкова накладна №4/2 від 17.07.2015 р. була зареєс трована 31.07.2015 р.

Існуючий порядок (що не заперечує апелянт) ви магав для реєстрації податкових накладних внести гроші на електронний раху нок з власного поточного рахунка в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні.

Для реєстрації податкових накладних №2/2 від 15.07.2015 р., №3/2 від 16.07.2015 р. та №4/2 від 17.07.2015 р., С(Ф)Г «Нива» були перераховані кошти на рахунок Казначейства України № 37516000009230, який був відкритий на дату сплати. Для реєстрації податкових накладних на спеціальний рахунок Казначейства України за липень 2015 року С(Ф)Г «Нива» було сплачено ПДВ на загальну суму 473595, 00 грн., зокрема 13.07.2015 р. - 4620,00 грн., платіжне доручення №81; 29.07.2015 р. - 91290,00 грн., платіжне доручення №107; 30.07.2015 р. - 262065, 00 грн., платіжне доручення №111; 31.07.2015 р. - 115620,00 грн., платі жне доручення №115.

Згідно податкової декларації з ПДВ (скорочена) за липень 2015 року, сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду становить 417653,00 грн. С(Ф)Г «Нива» до граничної дати, встановленої для сплати податку, задекларованої в декларації з ПДВ (скорочена) за липень 2015 року на спеціальний рахунок Казначейства України перерахувало крім ос новної суми навіть зайві кошти в сумі 55942,00 грн., які повинні зарахуватися в рахунок погашення податкових зобов'язань наступних звітних періодів.

Тобто, на момент здійснення позивачем господарських операцій з продажу сільськогосподарської продукції в липні 2015 року ним було у повному обсязі сплачено узгоджене зобов'язання з податку на додану вартість на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в порядку, визначеному статтею 209 ПК України.

В той же час, податковий орган зауважує, що позивачу 29.07.2015, згідно електронного повідомлення про взяття рахунків на облік в органах ДФСУ, та у відповідності до вимог пункту 201.2 статті 201 ПК України було відкрито додатковий рахунок № 37524100009230, призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників, відкритий в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. І саме на вказаний рахунок, на думку відповідача, позивач мав сплатити узгоджене зобов'язання з ПДВ за липень 2015 року.

Разом з тим, Законом України від 16.07.2015 № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" ( діє з 29.07.2015) внесено зміни, в тому числі до статті 200-1 ПК України, в частині щодо додаткового відкриття платникам - сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, рахунків в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Тобто рахунок № 37524100009230 був відкритий позивачу на підставі норми ПК України, яка почала діяти з 29.07.2015 року. До 29.07.2015 позивач мав обов'язок сплачувати узгоджені суми ПДВ на відкритий 24.12.2014 рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ № 37516000009230.

До того ж, перерахування позивачем узгоджених суд податку на додану вартість на рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ відбулось у зв'язку зі здійснення позивачем сільськогосподарських операцій в липні 2015 року, тобто в період коли був відкритий та чинний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ № 37516000009230, в той час як відкритий 29.07.2015 позивачу додатковий рахунок № 37524100009230 почав діяти з серпня 2015 року, тобто вже після здійснення позивачем сільськогосподарських операцій та фактичної сплати позивачем у зв'язку з таким здійсненням спірних сум ПДВ на чинний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ.

Відповідно до листа ДФС України від 11.08.2015 р. N 16961/6/99-99-19-03-02-15 зміни до статей 200 -1 та 209 Кодексу передбачають для таких сільськогосподарських товаровиробників автоматичне відкриття додаткових електронних рахунків для зарахування, починаючи з 04.08.2015 р., сум ПДВ, нарахованих таким сільськогосподарським товаровиробником при здійсненні операцій з постачання власно виробленої сільськогосподарської продукції. Кошти з таких рахунків автоматично (в день зарахування на електронний рахунок) перераховуються Казначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників.

Також, Актом перевірки від 14.01.2016 №4/16-13-15/13939658 та прийнятим на підставі його висновків спірним податковим повідомленням - рішенням від 25.01.2016 №11/0000141500 встановлено порушення позивачем, в тому числі, вимог пункту 3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках, що, в свою чергу, спростовує доводи відповідача про те, що податковим органом не встановлювалось порушення С(Ф)Г «Нива» вказаної норми.

В той же час, як вбачається з пункту 3 Порядку (в редакції, що діяла з 05.05.2015 по 25.11.2015, тобто на момент виникнення спірних правовідносин) сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством перераховується із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок у порядку та строки, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість", а саме пунктом 21 вказаного Порядку, у відповідності до якого ДФС не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Жодних доказів того, що податковий орган на виконання пункту 3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року №11, надіслав не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, Казначейству реєстр платників податку, серед іншого, і стосовно позивача для перерахування до бюджету та/або на спеціальний рахунок сум податку за спірний період - відповідачем не надано.

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

В даному випадку сплата узгодженого зобов'язання відбулася на діючи рахунки.

Відповідно посилання суду та обґрунтування відповідача щодо положень пункту 40 Підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції та пеня, передбачені цим Кодексом, за порушення строків, установлених цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість, не застосовуються за умови наявності у такі строки коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість до бюджету або на спеціальні рахунки платників - сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу, а у разі нарахування протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування податку на додану вартість зазначених штрафних санкцій такі штрафні санкції підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на додану вартість протягом 14 робочих днів не впливають на вирішення спору.

Таким чином, аналізуючи фактичні обставини справи та наведені вище норми, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про неправомірність застосування податковим органом до С(Ф)Г «Нива» штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування на спеціальний рахунок узгодженої суми податку на додану вартість в розмірі 364 734, 00 грн..

Також колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з приводу необґрунтованості доводів податкового органу про те що, позивач перерахувавши кошти на чинний станом на липень 2015 року рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ по операціям за липень 2015 року, мав додатково сплатити ці ж самі кошти на спеціальний рахунок додатково відкритий вже після здійснення позивачем відповідних господарських операцій, оскільки вказана сплата була б фактично подвійною сплатою ПДВ за один і той же податковий період.

З огляду на зазначені обставини справи та вимоги податкового законодавства України, діючого на момент виникнення спірних правовідносин, колегія суддів підтверджує висновки суду першої інстанції про наявність достатніх підстав та належних доказів на підтвердження правомірності заявлених позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги колегія суддів не приймає до уваги, оскільки вони повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об'єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні спірного питання.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову та зазначає, що доводи апеляційної скарги не впливають на правомірність висновків суду. Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2016р. по справі № 816/123/16 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Григоров А.М. Судді (підпис) (підпис) Подобайло З.Г. Тацій Л.В. Повний текст ухвали виготовлений 22.08.2016 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2016
Оприлюднено26.08.2016
Номер документу59880588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/123/16

Ухвала від 16.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні