Ухвала
від 22.08.2016 по справі 749/840/16-к
ЩОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 749/840/16-к

Номер провадження 1-кс/749/79/16

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2016 року м. Сновськ

Слідчий суддя Щорського районного суду ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора у провадженні начальника Щорського відділу Менської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкта господарювання - ПП «Щорський Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 05389379), розташованого по вул. Червоноармійській (Свободи), 143 у м. Сновськ Сновського району Чернігівської області, за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016, за відсутністю клопотання учасників процесуальної дії про застосування технічних засобів,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурора у провадженні 12016270280000269 від 10.08.2016 року начальник Щорського відділу Менської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкта господарювання - ПП «Щорський Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 05389379), розташованого по вул. Червоноармійській (Свободи), 143 у м. Сновськ Сновського району Чернігівської області, за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016, за відсутністю клопотання учасників процесуальної дії про застосування технічних засобів.

Клопотання мотивовано тим, що у травні 2016 року директор ГТГІ «Щорський Райсількомунгосп» ОСОБА_4 звільнив з роботи ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , при цьому, зробив запис у трудовій книжці про звільнення 30.01.2015 та не виплатив заборгованість по заробітній платі, яка утворилася з 2014 року.

За вказаним фактом 10.08.2016 розпочато кримінальне провадження № 12016270280000269 про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 175 КК України.

У відповідності до оригіналу трудової книжки, наданої ОСОБА_5 , його було звільнено 30.01.2015 на підставі наказу № 1 від 30.01.2015 з посиланням на ст. 38 КЗпП України, про що вчинено запис під № 23. У копії також наявні підпис директора та відтиск печатки підприємства.

Допитаний у якості потерпілого ОСОБА_5 показав, що з 2005 року працював охоронцем у Щорському Райсількомунгоспі. У 2013 році відбулася реорганізація даного підприємства та змінено форму власності на приватну. Приблизно на початку 2015 року директором підприємства став ОСОБА_4 . Заробітна плата не виплачувалася ОСОБА_5 з 2014 року, мотивувалося це тим, що відсутнє фінансування підприємства. Після новорічних свят, у 2015 році, на роботу його жодного разу не викликали, у зв`язку з чим він поцікавився у ОСОБА_4 про робочий графік, на що останній відповів, що роботи у нього для ОСОБА_5 немає. Тоді останній попрохав погасити виниклу перед ним заборгованість по заробітній платі, на що ОСОБА_4 відповів, що на роботу його не брав і грошей у нього немає. Так минув 2015 рік, заборгованість ніхто не погасив, на роботу його не викликали. На початку травня 2016 року ОСОБА_5 прийшов до ОСОБА_4 та попросив розрахуватися та звільнити його за власним бажанням. ОСОБА_4 відмовився приймати у нього заяву про звільнення та у той же день віддав йому трудову книжку із записом про звільнення 30.01.2015. Заборгованість підприємства перед ним на даний час так і не погашена, звільнили його 30.01.2015 хоча в дійсності це відбулося на початку травня 2016 року.

Згідно ст. 35 Закону України «Про оплату праці», контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Таким центральним органом виконавчої влади відповідно до Указу Президента України № 386/2011 від 06.04.2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці» є Державна інспекція України з питань праці.

Без проведення перевірки з питань дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування, неможливо встановити істотні обставини вчинення кримінального правопорушення за ознаками ч. 1 ст. 175 КК України. Результати перевірки законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування проведеної Управлінням Держпраці в Чернігівській області у ПП «Щорський Райсількомунгосп» можуть мати доказове значення і забезпечувати виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування.

Керуючись Постановою Кабінету Міністрів України «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014, Указом Президента України № 386/2011 від 06.04.2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці», Наказом Міністерства соціальної політики України № 390 від 02.07.2012 «Про затвердження Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів», ст. 35 Закону України «Про оплату праці», ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю») у сфері господарської діяльності» та ст.ст. 2, 9, 36, 93, 110 КПК України просить:

- призначити у кримінальному провадженні № 12016270280000269 від 10.08.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 175 КК України документальну позапланову перевірку дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкта господарювання - ПП «Щорський Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 05389379), розташованого по вул. Червоноармійській (Свободи), 143 у м. Сновськ Сновського району Чернігівської області, за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016.

- Проведення перевірки доручити спеціалістам Управління Держпраці у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. П`ятницька, буд. 39, каб. 802) у строк 10 робочих днів, починаючи з 05.09.2016.

- Визначити перелік питань, які підлягають з`ясуванню під час проведення перевірки вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме:чи дотримані службовими особами ПП «Щорський Райсількомунгосп» вимоги законодавства про працю у частині нарахування та виплати заробітної плати ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушені і ким із службових осіб установи ?;

яка сума заборгованості із заробітної плати невиплачена службовими особами ПП «Щорський Райсількомунгосп» ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016?;чи проводило ПП «Щорський Райсількомунгосп» виплату заробітної плати ОСОБА_5 у період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016?;чи мало ПП «Щорський Райсількомунгосп» фінансову можливість виконувати свої зобов`язання у частині виплати заробітної плати ОСОБА_5 у період часу 01.01.2014 по 31.05.2016 ?;чи мали місце інші порушення вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування в діяльності ПП «Щорський Райсількомунгосп» ?

У судовому засіданні прокурор підтримав дане клопотання з підстав викладених у ньому.

Слідчий суддя суддя, вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2ст. 84 КПК Україниодним з процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок.

Крім того, п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу Українипередбачено, що однією з підстав проведення документальної позапланової перевірки є отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Разом із тим, на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді з даним клопотанням.

Постановою КМУ від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потрібне у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Відповідно до абз. 3 п. 3 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України № 390 від 02.07.2012, позапланова перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за наявності підстав, визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Згідно ч. 4 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Приймаючи до уваги викладене, зважаючи на те, що прокурор у судовому засіданні доведено необхідність проведення перевірки, суд вважає, що є достатні підстави для надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкта господарювання - ПП «Щорський Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 05389379), розташованого по вул. Червоноармійській (Свободи), 143 у м. Сновськ Сновського району Чернігівської області, за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016.

Керуючись ст. ст.71,93,110 КПК України,Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», ст. ст.78,82 Податкового кодексу України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора у провадженні начальника Щорського відділу Менської місцевої прокуратури ОСОБА_3 - задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні № 12016270280000269 від 10.08.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 175 КК України документальну позапланову перевірку дотримання вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкта господарювання - ПП «Щорський Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 05389379), розташованого по вул. Червоноармійській (Свободи), 143 у м. Сновськ Сновського району Чернігівської області, за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016.

Проведення перевірки доручити спеціалістам Управління Держпраці у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. П`ятницька, буд. 39, каб. 802) у строк 10 робочих днів, починаючи з 05.09.2016.

Визначити перелік питань, які підлягають з`ясуванню під час проведення перевірки вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а саме:

чи дотримані службовими особами ПП «Щорський Райсількомунгосп» вимоги законодавства про працю у частині нарахування та виплати заробітної плати ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушені і ким із службових осіб установи ?;

яка сума заборгованості із заробітної плати невиплачена службовими особами ПП «Щорський Райсількомунгосп» ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016?;

чи проводило ПП «Щорський Райсількомунгосп» виплату заробітної плати ОСОБА_5 у період часу з 01.01.2014 по 31.05.2016?;

чи мало ПП «Щорський Райсількомунгосп» фінансову можливість виконувати свої зобов`язання у частині виплати заробітної плати ОСОБА_5 у період часу 01.01.2014 по 31.05.2016 ?;

чи мали місце інші порушення вимог законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування в діяльності ПП «Щорський Райсількомунгосп» ?

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя ОСОБА_1

СудЩорський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення22.08.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59900653
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —749/840/16-к

Ухвала від 22.08.2016

Кримінальне

Щорський районний суд Чернігівської області

Шаповал З. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні