cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 серпня 2016 р. Справа №805/2359/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 11:20
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Христофорова А.Б.,
при секретарі Нестеренко Н.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, заборгованості з податку на прибуток у розмірі 355,24 грн, з податку на додану вартість у розмірі 559 789,15 грн, з орендної плати у розмірі 125 489,13 грн, всього 685 633,52 грн, мотивуючи вимоги тим, що у відповідача існує податкова заборгованість, що виникла у результаті самостійно визначених сум податкового зобов'язання у податкових деклараціях. Оскільки самостійно заборгованість не сплачується, будь-які інші міри впливу з боку податкового органу задля погашення податкового боргу відповідачем ігноруються, просить суд стягнути з рахунків у банках, що обслуговують відповідача заборгованість з податку на прибуток у розмірі 355,24 грн, з податку на додану вартість у розмірі 559 789,15 грн, з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 125 489,13 грн.
25.08.2016 року позивачем надано заяву про зменшення позовних вимог. Відповідно до якої просить стягнути з відповідача суму заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 495 789,15 грн та з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 125 489,13 грн.
Представник позивача через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Представник відповідача через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача, із зазначенням про визнання уточнених позовних вимог.
Згідно ч. 3 ст. 136 КАС України, судове рішення, в тому числі, у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.
У відповідності до приписів ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін.
Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач, Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, яка в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження.
Відповідач, Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" (ЄДРПОУ 14328081, вул.. Орджонікідзе, б. 6-Ж,м. Краматорськ, Донецька область, 84306) пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації з 26.12.2001 року номер запису 1 270 120 0000 000343, зазначене вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.(а.с.23-26)
Згідно Довідки № 1405151200185 від 12.08.2014 року взатий на облік платником податків.(а.с.22)
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що відповідачем до податкового органу надавалися податкові накладні з самостійно визначеною сумою податкового зобов'язання, а саме: уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за лютий 2016 року № 9086930069 від 30.05.2016 року; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2015 року № 9086915906 від 30.05.2016 року; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за лютий 2016 року № 9064284860 від 26.04.2016 року; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за жовтень 2015 року № 9049288853 від 05.04.2016 року; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за жовтень 2015 року № 9258309540 від 22.12.2015 року; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за вересень 2015 року № 9258301487 від 22.12.15 року; податкову декларацію з плати за землю №9018344985 від 19.02.2015 року. (а.с.27-37)
З матеріалі справи та уточнених позовних вимог вбачається,що за позивачем значиться податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 495 789,15 грн та з орендної плати за землю у розмірі 125 489,13 грн.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі -ПК України), який відповідно до пункту 1.1 статті 1 цього Кодексу регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Податковим зобов'язанням в розумінні Податкового кодексу України визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
У відповідності до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. ПК України).
Пунктом 56.11 статті 56 ПК України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно із пунктом 58.2 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно із пунктом 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Підстави виникнення податкової заборгованості, наявність боргу у визначеному позивачем розмірі, підтверджуються: обліковою карткою платника податків, довідкою про наявність заборгованості.(а.с.7-19)
Дотримання податковим органом встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку підтверджується актом перевірки №299/05-15-12-01-14328081 від 18.04.2016 року (а.с.41-44), сформованими та направленими на адресу відповідача податковими повідомленнями-рішеннями №0002431201/4530/10/05-15-12-01 від 13.05.2016 року; №0002441201/4531/10/05-15-12-01 від 13.05.2016 року.(а.с.39-40) та податковою вимогою форми «Ю» №1341-25 від 05.06.2014 року.(а.с.21)
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із пунктом 95.2 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно із пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З аналізу вищезазначеного вбачається, що декларацією є документ, на підставі якого формується податкове зобов'язання. До обов'язків платника відноситься сплата податкового зобов'язання по декларації протягом 10 днів, що настають після граничного строку сплати. За наслідком несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов'язання податковим органом формується податкове - повідомлення рішення з визначенням штрафу, що підлягає сплаті. Якщо платник, не сплатив зобов'язання, то податкові органи надсилають податкову вимогу у якій зазначається сума податкового зобов'язання яка має бути сплачена протягом 60 днів. У випадку несплати такого податкового зобов'язання, податковий борг погашається шляхом стягнення коштів зокрема з рахунків платника податків.
Суд бере до уваги, що позивачем була дотримана процедура формування та направлення податкової вимоги. Податкова вимога ані в адміністративному порядку, ані в судовому порядку оскаржена не була.
Таким чином, враховуючи, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму узгодженого податкового зобов'язання, доказів зворотного суду не надано, крім того визнає уточнені позовні вимоги, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Згідно вимог ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8-11, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з розрахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" (ЄДРПОУ 14328081, вул.. Орджонікідзе, б. 6-Ж,м. Краматорськ, Донецька область, 84306) заборгованість з податку на додану вартість в сумі 495 789 (чотириста дев'яносто п'ять тисяч сімсот вісімдесят дев'ять) грн 15 коп на р/р31112029700059, код платежу 14060100,банк одержувача ГУДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 37944338,МФО 834016,одержувач: Краматор.УК/м. Краматосрьк.
Стягнути з розрахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорська транспортна компанія" (ЄДРПОУ 14328081, вул.. Орджонікідзе, б. 6-Ж,м. Краматорськ, Донецька область, 84306) заборгованість з орендної плати з юридичних осіб у сумі 125 489 (сто двадцять п'ять тисяч чотириста вісімдесят дев'ять) грн 13 коп на р/р 33219812700059, код платежу 18010600, банк одержувача ГУДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 37944338, МФО 834016,одержувач: Краматор. УК/ м. Краматорськ.
Повний текст постанови виготовлено 26.08.2016 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59959307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні