Постанова
від 26.08.2016 по справі 809/931/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" серпня 2016 р. Справа № 809/931/16

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулося в суд із адміністративним позовом до Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведені перевірки відповідача щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, виявлено порушення вимог законодавства за наслідками яких створюється реальна загроза життю та здоров'ю людей. З метою усунення порушень та забезпечення безпеки життю та здоров'ю людей, позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель, споруд, приміщень Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" за адресою вул. Богдана Хмельницького, 109А, м. Калуш, Івано-Франківська область шляхом

опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов'язаних з усуненням

порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Ухвалою від 29.07.2016 відкрито скорочене провадження в даній справі, в якій містяться відомості про порядок і строк подання заперечення проти позову та наслідки неподання такого заперечення, копія якої, згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, направлена відповідачу за адресою його місцезнаходження (вул.Богдана Хмельницького, 109А, м. Калуш, Івано-Франківська область), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідачем 08.08.2016 отримано копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів.

У встановлений частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України строк відповідач скористався правом на подання заперечення проти позову, яке надійшло на адресу суду 18.08.2016. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав відсутності обсягу прав та обов'язків у тимчасово виконуючого обов'язки начальника Управління ДНСН в Івано-Франківській області ОСОБА_1, які передбачені ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України на звернення до суду із даною позовною заявою. Крім того, вказав, що норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності», ні норми Кодексу цивільного захисту України не містять вимог заборони суб'єкту господарювання експлуатувати споруди, приміщення та будівлі підприємства, а звернення до суду із даним позовом є тиском на нормальне функціонування суб'єкта господарювання.

Оцінивши письмові докази та інші матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

На підставі наказу Калуського міськрайонного відділу Управління ДСНС в Івано-Франківській області від 24.06.2016 року № 16 та посвідчення на проведення перевірки від 24.06.2016 №174 проведено планову перевірку додержання вимог законодавства з питань пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" за адресою вул.Богдана Хмельницького, 109А, м. Калуш, Івано-Франківська область.

За результатами проведеної перевірки було встановлено ряд порушень, які висвітлені та зафіксовані в акті планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки відповідача від 22.07.2016 №146 (а.с.14-16).

При здійсненні перевірки було встановлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, в тому числі Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, серед яких, зокрема:

1. Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (п. 1.20 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014р. № 1417);

2. Дерев'яні конструкції горища не оброблено вогнетривким розчином (п. 2.5 розділу III Наказ МВС від 30.12.2014р. №1417);

3. Евакуаційні виходи з адміністративної будівлі утримуються

захаращеними (п. 2.37, розділ III Наказ МВС від 30.12.2014 р. № 1417);

4. Територія об'єкту не очищено від сміття (п. 1.1 розділу III Наказ МВС : 30. 12.2014 р. №1417);

5. Пожежний щит не укомплектовано необхідним протипожежним інвентарем (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт.,ломи - 2 шт., сокири - 2 шт,) (п. 3.11. розділу V Наказ МВС від 30.12.2014р. №1417);

6. Адміністративно-побутовий корпус не обладнано системами протипожежного захисту (п. 1.2 розділу V Наказ МВС від 30.12.2014 р. № 1417; таблиця A.I, А.2, додаток Б ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»);

7. Допоміжні будівлі не обладнано системами протипожежного захисту (п.1.2 розділу V Наказ МВС від 30.12.2014 р. № 1417; таблиця A.I, А.2, додаток ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»);

8. В приміщенні допоміжної будівлі допускається експлуатація тимчасових електромереж (підпункт 1.8 п. 1 розділ IV Наказ МВС від 30.12.2014 р. № 1417);

9. Біля місць розташування пожежної водойми не встановлено покажчики (об'ємні зі світильником або плоский із застосуванням світло відбивних-покриттів) з нанесеним на ньому: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми (підпункт 10 п. 2.1. розділу V Наказ МВС від 30.12.2014р.№1417);

10. Не проведено технічне обслуговування наявних первинних засобів

пожежогасіння (вогнегасників) (п. 3.17, розділ V Наказ МВС № 1417 від 30.12.2014р.);

11. До пожежної водойми відсутній під'їзд з твердим покриттям майданчиком (пірсом) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року (п.6 підпункту 2.1. розділу V Наказ МВС від 30.12.2014 р. № 1417);

12. Підприємство не укомплектовано первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками), згідно норм належності (п. 3.6, розділ V Наказ МВС від 30.12.2014р.№ 1417;

13. Допускається експлуатація електророзеток встановлених на горючій основі (п. 1.17. розділу IV Наказ МВС від 30.12.2014р. №1417).

За результатами перевірки, Калуським міськрайонним відділом Управління ДСНС в Івано-Франківській області винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки за № 47 від 22.07.2016, яким відповідачу запропоновано вжити заходи по усуненню порушень виявлених перевіркою (а.с.17-19).

Доказів про вжиття відповідачем заходів щодо усунення порушень, виявлених перевіркою, суду не представлено.

Слід зазначити, що Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697, є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Згідно частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Тобто, законодавством передбачено право посадових осіб центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки на звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України, небезпечний чинник - складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.

Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Таким чином, наявність та неусунення порушень щодо улаштування, утримання та експлуатації електромереж і електрообладнання, відсутність інженерного захисту (обробки вогнетривким розчином дерев'яних конструкцій), невідповідність евакуаційних виходів, захаращеність території об'єкту сміттям, не укомплектованість пожежного щита, відсутність автоматичних систем протипожежного захисту, відсутність вказівників та під'їздів до пожежної водойми, не укомплектованість об'єкту первинними засобами пожежогасіння «вогнегасниками), пов'язані з ризиком настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі та є обставинами, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Зважаючи на встановлений факт неусунення ряду порушень, пов'язаних із небезпекою експлуатації приміщень, є недопустимою така експлуатація до їх усунення.

Щодо тверджень відповідача, про відсутності обсягу прав та обов'язків у тимчасово виконуючого обов'язки начальника Управління ДНСН в Івано-Франківській області ОСОБА_1, які передбачені ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України на звернення до суду із даною позовною заявою, слід зазначити, що такі не заслуговують на увагу, оскільки в матеріалах справи наявна копія наказу Управління ДСНС України в Івано-Франківській області від 20.07.2016 року № 584 (а.с.24), що підтверджує повноваження ОСОБА_1 на звернення до суду із даним позовом.

За таких обставин та враховуючи, що відповідачем допущено порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та не усунуто допущені порушення, слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель, споруд, приміщень Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" (код ЄДРПОУ: 22174539), розташованого за адресою: вул. Богдана Хмельницького, 109А, м. Калуш, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до моменту усунення допущених порушень.

Контроль за виконанням постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду покласти на управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області.

Постанову звернути до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

Дата ухвалення рішення26.08.2016
Оприлюднено31.08.2016
Номер документу59959482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/931/16

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Постанова від 26.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні