Постанова
від 24.04.2007 по справі 14/1060-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

29000, м. Хмельницький, Майдан

Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

         


 

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"24" квітня 2007 р.                                                           

Справа №14/1060-А

 

за позовом  Приватного підприємця

ОСОБА_1, м. Хмельницький   

до Хмельницької

міської ради м. Хмельницький

до Департаменту

архітектури, містобудування та земельних ресурсів міської ради Хмельницького

міськвиконкому м. Хмельницький

третя особа яка не заявляє

самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача  Товариство з обмеженою

відповідальністю „Приватна справа”

про

визнання протиправною бездіяльності Управління архітектури та містобудування

щодо відмови у наданні можливості отримання в оренду земельної ділянки площею

400 кв.м. під будівництво дитячого кафе та дитячого розважального комплексу по

пр. Миру, 69 на конкурсній основі та зобов'язання Департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів міської ради оголосити та провести конкурс

щодо передання в оренду земельної ділянки по пр. Миру,69.

 

                                                                                                                 

 Суддя    Гладюк Ю.В.

                                                                            

Секретар судового засідання Сковера С.О.

 

Представники:

Від позивача -

не з'явився

Від 1-го відповідача -Олійник

Г.М.-за довіреністю №02-11-1161 від 16.10.06р.

Від 2-го відповідача

-Данюкіна Ю.В.- за дорученням №28 від 12.10.06р. 

                                       

Окарська І.В. -за дорученням №74 від 13.11.06р.                                   

Від третьої особи -не

з'явився

 

Ухвалою суду від 20.02.2007р.

відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове

засідання по справі на 21.03.2007р., яке було відкладено на 03.04.07р. Ухвалою

суду від 03.04.2007р. закінчено підготовче провадження та справу призначено до

судового розгляду на 13.04.2007р. Ухвалою суду від 13.04.2007р. судовий розгляд

по справі відкладено на 24.04.07р. Ухвала суду від 13.04.2007р. сторонам

надіслана рекомендованим листом (Вих. № 01-74 від 18.04.07р.). 

 

Суть спору:

Позивач  у  позовній 

заяві та його повноважний представник в судовому засіданні просить

визнати протиправною бездіяльність Управління архітектури та містобудування

щодо відмови у наданні можливості отримання в оренду земельної ділянки площею

400 кв.м. під будівництво дитячого кафе та дитячого розважального комплексу по

пр. Миру, 69 на конкурсній основі та зобов'язати Департамент архітектури,

містобудування та земельних ресурсів міської ради оголосити та провести конкурс

щодо передання в оренду земельної ділянки по пр. Миру, 69.

Судом, за клопотанням представників

позивача надавалась можливість зміни та уточнення позовних вимог. Проте позивач

такою можливістю не скористався.

Обгрунтовуючи позовні вимоги

позивач посилається на те, що 04 жовтня 2005 року вона звернулася до

Хмельницького міського голови про надання дозволу на капітальне будівництво

павільйону на розі вулиць П. Мирного та проспекту Миру.

В грудні 2005 року отримала

відповідь головного архітектора міста Брильова А.П. про неможливість надання

дозволу на капітальне будівництво павільйону на розі вулиць П. Мирного та

проспекту Миру оскільки будівництво знаходиться в межах червоних ліній, в межах

яких капітальне будівництво заборонене.

Рішенням сімнадцятої сесії

Хмельницької міської ради від 08.06.2004 року №16 ТОВ «Приватна справа»погоджено

місце розташування об'єкту містобудування та надано згоду на розроблення

проекту відведення земельної ділянки під будівництво ринку змішаної торгівлі,

закладу громадського харчування, перукарні та адміністративно-побутової споруди

по проспекту Миру, 69.

Рішенням виконавчого комітету

Хмельницької міської Ради від 24.06.2004 року № 373 надано дозвіл ТОВ „Приватна

справа" на будівництво ринку змішаної торгівлі, закладу ромадського  харчування, 

перукарні та адміністративно-побутової споруди  по 

проспекту Миру, 69.

У відповідності до договору від

22.04.2005 року НОМЕР_1 Хмельницька міська рада, на підставі рішення №19

дев'ятнадцятої сесії міської Ради від 18.11.2004 року, надала ТОВ „Приватна

справа" у строкове платне користування земельну ділянку по проспекту Миру,

69 загальною площею 1725 кв.м. строком до 18.11.2006 року під будівництво ринку

змішаної торгівлі, закладу громадського харчування, перукарні та

адміністративно-побутової споруди на умовах благоустрою прилеглої території та

її освітлення, згідно угоди з управлінням житлово-комунального господарства.

18.11.2006року в ТОВ „Приватна справа” закінчився договір оренди земельної

ділянки і воно втратили право користування цією земельною ділянкою. Отже з

цього часу спірна земельна ділянка стала вільною. Це встановлено рішенням

Господарського суду Хмельницької області по справі № 7/5599 від 13.12.2006

року.

В листопаді 2006 року відповідачка

звернулася із заявою до Хмельницького міського голови з проханням надати в

користування земельну ділянку площею 400 кв.м. під будівництво дитячого кафе та

дитячого розважального комплексу по проспекту Миру, 69.

Відповідно до відповіді управління

архітектури та містобудування за вих. № 12-3132-02-10-П від 03.01.2007 року її

заява про надання земельної ділянки може бути розглянута на конкурсній основі

згідно прийнятого Положення «Про порядок передачі в оренду земельних ділянок в

м. Хмельницькому», затвердженого рішенням № 6 від 27.09.2006 року третьої сесії

міської ради.

Проте, відповіддю управління

архітектури та містобудування за вих. № 1/12-181 від 26.01.2007          року їй повідомили про те, що питання

розглядалось на засіданні постійно діючої комісії з питань вибору земельної

ділянки. Але, з огляду на те, що ТОВ «Приватна справа»розробляє проект

відведення земельної ділянки для продовження договору оренди, питання щодо

відведення останньому земельної ділянки буде розглядатися на засіданні

виконкому та сесії міської ради.

Позивач вважає, що йому

безпідставно відмовлено в наданні земельної ділянки виходячи з наступного.

Відповідно до преамбули Положення

«Про порядок передачі в оренду земельних ділянок в м. Хмельницькому»,

затвердженого рішенням № 6 від 27.09.2006 року третьої сесії міської ради це

Положення розроблене відповідно до Конституції України, Земельного та

Цивільного кодексів України, Законів України „Про місцеве самоврядування в

Україні", „Про оренду землі", „Про дозвільну систему у сфері

господарської діяльності" та інших нормативно-правових актів і визначає на

території м. Хмельницького єдиний порядок набуття права на оренду земельних

ділянок комунальної власності, у тому числі порядок підготовки, оголошення,

проведення, оформлення результатів конкурентних способів визначення орендаря

земельних ділянок.

Відповідно до визначень, які

викладені ви. 1.1 Положення,

-          право оренди земельної ділянки -

засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною

ділянкою, необхідною орендареві для господарської діяльності;

-          конкурс - це конкурентний, при

умові надходження не менше двох заяв/клопотань, спосіб набуття права на оренду

земельної ділянки, за яким переможцем визначається учасник конкурсу, який

запропонував найкращі додаткові умови використання земельної ділянки та

найбільшу плату за право оренди земельної ділянки;

-          заявник 

-  громадянин  або 

юридична  особа  України, 

іноземець  та  особа 

без громадянства,   іноземна

юридична  особа,  міжнародне 

об'єднання  та організація,  а також іноземна держава, які подали

заяву/клопотання про надання земельної ділянки в оренду;

Відповідно до пункту 1.9 Положення

контроль за підготовкою та проведенням конкурсів з набуття права оренди

земельних ділянок здійснює департамент архітектури, містобудування та земельних

ресурсів міської ради (далі -Департамент).

Відповідно до визначень, які

викладені в п. 10.1 Положення результати конкурсу, а також всі рішення, дії або

бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб. громадян та

юридичних осіб, пов'язані з проведенням конкурсу, можуть бути оскаржені в суді

відповідно до чинного законодавства України.

Проте, управління архітектури

Хмельницького міськвиконкому фактично відмовила позивачу в проведенні конкурс

щодо оренди земельної ділянки чим порушила вимоги Положення «Про порядок

передачі в оренду земельних ділянок в м. Хмельницькому», затвердженого рішенням

№ 6 від 27.09.2006 року третьої сесії міської ради.

Відповідно до статті 5

Господарського кодексу України правовий господарський порядок в Україні

формується на основі оптимального поєднання ринкового саморегулювання

економічних відносин суб'єктів господарювання та державного регулювання

макроекономічних процесів, виходячи з конституційної вимоги відповідальності

держави перед людиною за свою діяльність та визначення України як суверенної і

незалежної, демократичної, соціальної, правової держави. Конституційні основи

правового господарського порядку в Україні становлять: право власності

Українського народу на землю, її надра, атмосферне повітря, водні та інші

природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси

її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони, що

здійснюється від імені Українського народу органами державної влади і органами

місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України; право

кожного громадянина користуватися природними об'єктами права власності народу

відповідно до закону; забезпечення державою захисту прав усіх суб'єктів

права власності і господарювання, соціальної спрямованості економіки,

недопущення використання власності на шкоду людині і суспільству; право кожного

володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї

інтелектуальної, творчої діяльності; визнання усіх суб'єктів права власності

рівними перед законом, непорушності права приватної власності, недопущення

протиправного позбавлення власності; економічна багатоманітність, право кожного

на підприємницьку діяльність, не заборонену законом, визначення виключно

законом правових засад і гарантій підприємництва; забезпечення державою захисту

конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним

становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісної

конкуренції, визначення правил конкуренції та норм антимонопольного регулювання

виключно законом; забезпечення державою екологічної безпеки та підтримання

екологічної рівноваги на території України; забезпечення державою належних,

безпечних і здорових умов праці, захист прав споживачів; взаємовигідне

співробітництво з іншими країнами; визнання і дія в Україні принципу верховенства

права. Суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання

здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського

порядку, додержуючись вимог законодавства.

Згідно статті 6 Господарського

кодексу України загальними принципами господарювання в Україні є:

-          забезпечення   економічної 

багатоманітності  та   рівний  

іахист  державою  усіх суб'єктів

господарювання;

-          заборона  незаконного  

втручання  органів  державної 

влади  та  органів 

місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.

Відповідно до статті 42

господарського кодексу України підприємництво - це самостійна,   ініціативна,   систематична,   на  

власний   ризик   господарська   діяльність,  

що

здійснюється суб'єктами

господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних

результатів та одержання прибутку.

Стаття 43 Господарського кодексу

України регламентує, що Підприємці мають право без обмежень самостійно

здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.

Згідно статті 47 Господарського

кодексу України Держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними

організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості

для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових,

інформаційних, природних та інших ресурсів. Держава гарантує недоторканність

майна і забезпечує захист майнових прав підприємця. Вилучення державою або

органами місцевого самоврядування у підприємця основних і оборотних фондів,

іншого майна допускається відповідно до статті 41 Конституції України на

підставах і в порядку, передбачених законом. Збитки, завдані підприємцю

внаслідок порушення громадянами чи юридичними особами, органами державної влади

чи органами місцевого самоврядування його майнових прав, відшкодовуються

підприємцю відповідно до цього Кодексу та інших законів.

Таким чином, відмова Управління

архітектури та містобудування Хмельницького міськвиконкому у наданні позивачу

можливості отримання в оренду земельної ділянки на конкурсній основі, є ніщо

іншим як безпідставним обмеженням підприємницької діяльності і надання переваг

іншим суб'єктам господарювання.

Дослідивши матеріали справи,

заслухавши пояснення представників сторін, суд прийшов до висновку про

необґрунтованість позову виходячи з наступного.

Позивач в своєму позові визначив

двох відповідачів. Проте вимоги до першого відповідача -Хмельницької міської

ради ним не визначені. Про порушення 

Хмельницькою міською радою прав позивача в позовній заяві не вказано. За

таких обставин суд виходить з того, що позов до Хмельницької міської ради

заявлено безпідставно.

Не звертаючись з позовом до

Управління архітектури та містобудування, позивач висуває  до вказаного управління позовні вимоги. Однак

за умови неприйняття участі особи у розгляді справи суд не може розглядати

позов до цієї особи.

Звертаючись з позовом до

Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів міської ради

Хмельницького міськвиконкому позивач не враховує наступне.

Відповідно до ч.1 ст.17 Кодексу

адміністративного судочинства України, компетенція адміністративних судів

поширюється на спори фізичних та юридичних осіб із суб'єктом владних

повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.

Проте із поданого адміністративного

позову не вбачається оскарження позивачем, згідно вищезгаданої статті Кодексу

адміністративного судочинства України, рішень, дій чи бездіяльності

відповідача.

З огляду на вищевикладене не

зрозуміло, які саме дії чи бездіяльність Департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів оскаржуються позивачем, та яким саме чином

та якими діями Департаменту чи його бездіяльністю порушуються права позивача.

Відповідно до Положення про порядок

передачі в оренду земельних ділянок у

м. Хмельницькому, затвердженого

рішенням 3-ої сесії Хмельницької міської ради від

27.09.2006 р. № 7,  організатор конкурсу з набуття права оренди

земельних ділянок -

управління   земельних  

ресурсів   та   земельної  

реформи   департаменту   архітектури,

містобудування та земельних

ресурсів (далі - Організатор). Тобто, жоден з відповідачів не

є організатором конкурсу з набуття

права оренди земельної ділянки.

Крім того, відповідно до Положення

про порядок передачі в оренду земельних ділянок у м. Хмельницькому, до компетенції

Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів проведення

конкурсів, прийняття рішень щодо відведення в користування земельних ділянок та

укладення договорів оренди землі не належить.          Відповідно до п.1.2. Положення про

порядок передачі в оренду земельних

ділянок у м. Хмельницькому

(далі-Положення), об'єктами оренди можуть бути земельні

ділянки несільськогосподарського

призначення, щодо яких міська рада відповідно до

діючого законодавства прийняла

рішення про передачу їх в оренду, окрім земельних

ділянок:

1.2.1.          що передаються в оренду у зв'язку з

переходом відповідно до чинного

законодавства

права власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані на них;

1.2.2.          які  

до   прийняття   цього  

Положення   передані   у  

власність,   надані   в

користування

або оренду відповідно до рішень міської ради та її виконавчого комітету.

Даним Положенням визначено, що об'єкт

оренди - земельна ділянка, яка за рішенням міської ради включена до

переліку земельних ділянок, що можуть бути надані в оренду для здійснення

підприємницької діяльності та іншої діяльності.

Як вказує в позовній заяві позивач,

з ТОВ «Приватна справа»договір оренди земельної ділянки по пр. Миру, 69 площею

1725 кв.м. був укладений строком до 18.11.2006 р. Тобто, згідно п.1.2.2.

Положення, вищезгадана земельна ділянка, не може бути включена до переліку

земельних ділянок, які можуть бути передані в оренду на конкурсних засадах.

Крім того, згідно ч.1 ст. 33 Закону

України "Про оренду землі", після закінчення строку, на який було

укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки

відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на

поновлення договору.

На підставі вищевикладеного,

керуючись ст. 120, 123-124, 151, пунктом 12 Перехідних положень Земельного

кодексу України, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні",

Положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок у м. Хмельницькому,

затвердженого рішенням 3-ої сесії Хмельницької міської ради від 27.09.2006р. №

7, ст.33 Закону України "Про оренду землі", ст.104, 161 КАС України,

позов до Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів,

також  не можна вважати обґрунтованим.

 

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94,

104,105, 158-163, 162, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та

перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД -

 

                                                             

ПОСТАНОВИВ:

 

В позові

 відмовити.

 

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони

та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному

порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження

подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається

протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до

апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо

інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання

заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було

подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у

строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після

закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо

його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду

справи.

 

Суддя                                                                     

Ю.В. Гладюк

 

Віддрук.  прим. :

 - до справи,

 - позивачу,

 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення24.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу599596
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/1060-а

Постанова від 24.04.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні