ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2015 р. Справа № 804/11561/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Барановського Р.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Ленінського районного центра зайнятості м.Дніпропетровська до Приватного навчального закладу навчально-виховного комплексу №14 "Лінгва" "Середня загальноосвітня школа-дошкільний навчальний заклад" про стягнення заборгованості , -
ВСТАНОВИВ :
Ленінський районний центр зайнятості м.Дніпропетровська звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Приватного навчального закладу навчально-виховного комплексу №14 "Лінгва" "Середня загальноосвітня школа-дошкільний навчальний заклад", у якому просить стягнути з відповідача заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 5128, 83 грн.
Позовні вимоги мотивовані наявністю непогашеної заборгованості відповідача.
Відповідачем заперечень до суду не надано.
За приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
З матеріалів справи вбачається, що Приватний навчальний заклад навчально-виховний комплекс №14 "Лінгва" "Середня загальноосвітня школа-дошкільний навчальний заклад" (код ЄДРПОУ 25839471) перебуває на обліку у Ленінському районному центрі зайнятості м.Дніпропетровська як юридична особа та роботодавець, що використовує найману працю від 11.10.2000р. за №45602914.
Згідно п. п. 2 п. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р. №1533-III (положення Закону застосовується в редакції, що діяла до 01.01.2011р.), роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Розмір страхових внесків на випадок безробіття встановлено Законом України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" від 11.01.2001р. № 2213-ІП.
Відповідач подав до Ленінського районного центру зайнятості м.Дніпропетровська розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2011 рік, відповідно до якого відповідачем самостійно розраховано розмір страхових внесків на випадок безробіття перед Фондом.
Відповідно до розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2011 рік, самостійно обрахованої та поданої відповідачем до Ленінського районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, залишок заборгованості відповідача зі сплати страхових внесків на випадок безробіття перед Фондом становить 5128, 83 грн.
Через порушення відповідачем п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону, а саме - несвоєчасну сплату страхових внесків, у відповідача виникла прострочена заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмка) у розмірі 5128, 83 грн., яка станом на 26.11.2015 р. не погашена.
Відносини, що виникають з загальнообовязкового державного соціального страхування на випадок безробіття, врегульовані, зокрема, нормами Закону України "Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року №1533-ІІІ та Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообовязкового державного соціального страхування України на випадок безробіття", затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року за № 339, якими встановлено наступне.
Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), страхувальники - роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.
Страхування на випадок безробіття є самостійним видом загальнообовязкового державного соціального страхування, за допомогою якого здійснюється соціальний захист громадян у процесі їх трудової діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" управління страхуванням на випадок безробіття здійснює Фонд загальнообовязкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
У відповідності до ч. 1 ст.12 Закону України "Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" - функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості.
Згідно із приписамии ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд зобовязаний контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків. Також Фонду надане право застосовувати фінансові санкції у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків.
Фонд зобов'язаний: забезпечувати збір страхових внесків; виплачувати забезпечення та надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; вживати заходів до раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду; контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття,передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю; щорічно складати звіт про результати своєї діяльності та подавати його Кабінету Міністрів України; інформувати застрахованих осіб про результати своєї роботи через засоби масової інформації.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно з ч. 4 ст. 38 Закону України "Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття": строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року №2464-17, відповідно до п. 7 "Прикінцевих та перехідних положень" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Підпунктом 7.1 пункту 7 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 339 від 18.12.2000р. (зі змінами), у зв'язку з набранням чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на період повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та сум фінансових санкцій, нарахованих та /або не сплачених у період до 01 січня 2001 року, територіальні органи Державної служби зайнятості мають право перевіряти правильність нарахування, своєчасність і повноту перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідальність за несвоєчасність та неповноту сплати страхових внесків передбачено ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Отже, враховуючи, що підприємством відповідних доказів сплати суми заборгованості до суду не надано, відповідач має непогашену суму боргу зі сплати страхових внесків на випадок безробіття перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 5128, 83 грн.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Ленінського районного центру зайнятості м.Дніпропетровська до Приватного навчального закладу навчально-виховного комплексу №14 "Лінгва" "Середня загальноосвітня школа-дошкільний навчальний заклад" щодо стягнення заборгованості (недоїмки) по сплаті страхових внесків у розмірі 5128, 83 грн. -підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністратвиний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного навчального закладу навчально-виховного комплексу №14 "Лінгва" "Середня загальноосвітня школа-дошкільний навчальний заклад" (код ЄДРПОУ 25839471) на користь Ленінського районного центра зайнятості м.Дніпропетровська (р/р №37174301900009 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, отримувач - Управління державного казначейства у Ленінському районі, призначення платежу - 50040100, код 37989248, код ЄДРПОУ 36496124) заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 5128, 83 грн. (п'ять тисяч сто двадцять вісім гривень вісімдесят три копійки).
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Р.А. Барановський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2015 |
Оприлюднено | 01.09.2016 |
Номер документу | 59985012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні