Постанова
від 24.11.2015 по справі 804/11690/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2015 р. Справа № 804/11690/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Барановського Р.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькатрас" про стягнення заборгованості , -

ВСТАНОВИВ :

Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі-Дніпродзержинська ОДПІ, податковий орган, контролюючий орган) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькатрас", у якому просить суд стягнути кошти з рахунків відповідача в обслуговуючих його банківських установах для погашення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб в сумі 1360, 00 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю непогашеної заборгованості відповідача.

Відповідачем заперечень до суду не надано.

За приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Згідно витягу з Інтегрованої автоматизованої інформаційної системи ДПС "Податковий блок" Товариство з обмеженою відповідальністю "Алькатрас" (далі-ТОВ "Алькатрас", підприємство, платник, відповідач) (код ЄДРПОУ 32697987) зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичну особу Виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради від 30.12.2003р. за №04052072Ю0021180.

Відповідач перебуває на податковому обліку у Дніпродзержинській ОДПІ як платник податків та зборів від 23.03.2004р. за №55.

Згідно із ст. 67 Конституції України встановлено - кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Стаття 68 Конституції України ж передбачає, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі-ПК), встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до абзацу першого п.95.3 ст.95 ПК- стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

ТОВ "Алькатрас" має відкритий розрахунковий рахунок за №26065105913481 у Дніпропетровській обл. філії АКБ "Укрсоцбанк", м.Дніпропетровськ, МФО 305017.

Згідно п.36.1 ст. 36 ПК - податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Згідно з п.п.9.1.10 п. 9.1 ст.9 ПК - плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів.

Пунктом 49.2 ст. 49 ПК передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно з п.46.1 ст. 46 ПК, податкова декларація -документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків -фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно ст. 285 ПК, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК - платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно пункту 287.1 статті 287 ПК - власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст. 287 ПК).

У відповідності до положень ст. 288 ПК - підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

При цьому розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу. (п. 288.7 ст. 288 ПК).

Згідно Інформаційної довідки Дніпродзержинської ОДПІ та за даними картки особового рахунку платника станом на 20.08.2015р. у ТОВ "Алькатрас" обліковується податковий борг по сплаті орендної плати з юридичних осіб в сумі 1360, 00 грн., який виник в результаті наступного.

19.01.2015р. фахівцем Дніпродзержинської ОДПІ проведено камеральну перевірку податкової звітності з плати за землю за 2013 та 2014 роки, за результатами якої податковим органом складено Акт №123/44/04-03-15-03-10/32697987 від 19.01.2015р.

У зазначеному акті податковим органом було зафіксовано неподання ТОВ "Алькатрас" податкової звітності з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата а земельні ділянки державної або комунальної власності) з земельного податку за 2013 рік та за 2014 рік (граничний термін подання зазначених податкових звітностей - 20.02.2013р. та 20.02.2014р.), що є порушенням вимог п. 49.18 ст. 49, п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України.

Так, згідно із п. 120.1 ст. 120 ПК: неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

14.04.2015р. на підставі Акту №123/44/04-03-15-03-10/32697987 від 19.01.2015р. позивачем сформовано податкове повідомлення-рішення №0004721503, яким на підставі положень ст. 120 ПК збільшено суму податкового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб шляхом застосування до підприємства штрафної (фінансової) санкції у розмірі 340, 00 грн.

Копія акту камеральної перевірки №123/44/04-03-15-03-10/32697987 від 19.01.2015р. разом із корінцем зазначеного податкового повідомлення-рішення направлялись контролюючим органом рекомендованим поштовим відправленням на юридичну адресу підприємства та повернулись відправнику із приміткою працівників поштової служби про неможливість вручення.

За результатами наступної проведеної Дніпродзержинською ОДПІ перевірки податкової звітності ТОВ "Алькатрас" з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата а земельні ділянки державної або комунальної власності) з земельного податку за 2015 рік, податковим органом складено Акт №994/125/04-03-15-10/32697987 від 21.04.2015р.

У зазначеному акті податковим органом було зафіксовано неподання платником податкової звітності з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата а земельні ділянки державної або комунальної власності) з земельного податку за 2015 рік (граничний термін подання зазначеної податкової звітності - 24.02.2015р.), що є порушенням вимог п. 49.18 ст. 49, п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України.

Відповідальність платника за порушення граничних строків подання податкової звітності ( в т.ч. і з податку на додану вартість) встановлена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.

Так, згідно із п. 120.1 ст. 120 ПК: неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, враховуючи, що за неподання підприємством податкової звітності з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата а земельні ділянки державної або комунальної власності) з земельного податку за 2013 та 2014 роки до відповідача вже застосовувався штраф у розмірі 340, 00 грн., Дніпродзержинською ОДПІ на підставі Акту №994/125/04-03-15-10/32697987 від 21.04.2015р. сформовано податкове повідомлення-рішення №0006271504 від 27.05.2015р., яким відповідачу збільшено суму податкового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб шляхом застосування до підприємства штрафної (фінансової) санкції у розмірі 1020, 00 грн.

Копія акту №994/125/04-03-15-10/32697987 від 21.04.2015р. разом із корінцем податкового повідомлення-рішення №0006271504 від 27.05.2015р. направлялись контролюючим органом рекомендованим поштовим відправленням на юридичну адресу підприємства та повернулись відправнику із приміткою працівників поштової служби про неможливість вручення.

Відповідно до п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

У матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем актів камеральних перевірок та винесених на підставі них податкових повідомлень-рішень у адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, загальна сума податкового боргу ТОВ "Алькатрас" по орендній платі з юридичних осіб за податковими повідомленнями-рішеннями №0004721503 від 14.04.2015р. та №0006271504 від 27.05.2015р. складає 1360, 00 грн.

Відповідно до п. 58.2. ст.58 ПК, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Пункто 58.2 ст. 58 ПК визначено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.

Згідно з п. 58.3 ст.58 ПК - податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно п. 42.2 ст. 42 ПК - документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

У матеріалах справи наявні докази направлення відповідачу вищезазначеного акту камеральної перевірки, податкового повідомлення-рішення, проте у зв'язку з подальшою несплатою сум заборгованості, податковий орган звернувся до суду із зазначеним позовом.

Відповідно до п.54.1 ст. 54 ПК - крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно з п.57.1. ст. 57 ПК, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 ст. 57 ПК передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1.-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків. Коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Так, у матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем вищевказаних актів перевірок та винесених у відповідності до них податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 ПК - податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами» (в редакції, яка діяла до 01.01.2011р.), Дніпродзержинською ОДПІ було сформовано та направлено на адресу підприємства першу податкову вимогу №1/55 від 12.01.2005р., отриману особисто представником відповідача 26.01.2006р., та другу податкову вимогу №2/262 від 02.03.2006р., яку отримано відповідачем 15.03.2006р.

Підприємством зазначені податкові вимоги не відкликалися, у зв'язку з чим нові податкові вимоги, відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК, не направлялися.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до вимог ст. 58.3, 59.1 Податкового кодексу України податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Доказів оскарження вищезазначених вимог відповідачем до суду не надано.

Таким чином, загальна сума заборгованості ТОВ "Алькатрас" по сплаті орендної плати з юридичних осіб становить 1360, 00 грн. та на момент розгляду справи є непогашеною.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК - контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК - контролючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК - стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою.

Відповідно до п.20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

На підставі викладеного, з урахуванням відсутності заперечень та відсутністю доказів остаточної сплати узгоджених зобов'язань, суд доходить висновку, що позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькатрас" про стягнення заборгованості - підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю

Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькатрас" у банках, які його обслуговують (код ЄДРПОУ 32697987, р/р №26065105913481 у Дніпропетровській обл. філії АКБ "Укрсоцбанк", м.Дніпропетровськ, МФО 305017) на користь державного бюджету (р/р №33217812700013 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код платежу 18010600, одержувач: відділення Державного казначейства в м.Дніпродзердинську, код ЄДРПОУ 38028588, код 39522811) заборгованість по орендній платі з юридичних осіб в сумі1360, 00 грн. (одна тисяча триста шістдесят гривень).

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2015
Оприлюднено01.09.2016
Номер документу59985037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/11690/15

Постанова від 24.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні