Ухвала
від 30.08.2016 по справі 368/1160/16-к
КАГАРЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 368/1160/16-к

УХВАЛА

"30" серпня 2016 р. Слідчий суддя Кагарлицького районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю слідчого ОСОБА_3 , заступника керівника Кагарлицької місцевої прокуратури ОСОБА_4 ,

розглянувши в м. Кагарлику клопотання слідчого Кагарлицького відділення Обухівського відділу поліції ГУ НП в Київській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності,-

встановив:

Подання обґрунтовано слідуючим.

Службові особи комунального підприємства «Кагарлицька центральна районна аптека №9» шляхом зловживання службовим становищем заволоділи коштами підприємства, а саме в супереч вимогам статуту підприємства незаконно преміювали керівника ОСОБА_5 .

Встановлено, що на території Кагарлицького району здійснює діяльність комунальне підприємство (далі - КП) «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» Відповідно до статуту КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9», затвердженого рішенням 30 сесії 5 скликання Кагарлицької районної ради №368 від 15.07.2010, підприємство засноване на спільній власності територіальних громад сіл та міст району і є комунальним унітарним підприємством. Кагарлицька районна рада від імені та в інтересах зазначених територіальних громад здійснює правомочності з володіння, користування, розпорядження та управління підприємством. Підприємство знаходиться в оперативному управлінні Кагарлицької районної державної адміністрації. Пунктом 6.1 статуту визначено, що суб`єктами управління підприємством є Кагарлицька районна рада та Кагарлицька районна державна адміністрація.

Крім того, відповідно до пункту 6.3 Статуту районна державна адміністрація вирішує питання щодо визначення розміру премій та надбавок завідувача підприємства.Водночас встановлено, що рішенням Кагарлицької районної ради №240 від 23.12.2008 призначено з 03.01.2009 завідувачем комунального підприємства «Кагарлицька центральна районна аптека №9» ОСОБА_5 , з яким укладено відповідний контракт.Як вбачається з п. 2.6.5 контракту від 31.10.2014, укладеного між Кагарлицькою районною державною адміністрацією (уповноважений орган) в особі виконувача обов`язків голови Кагарлицької РДА ОСОБА_6 та ОСОБА_5 (керівник), уповноважений орган вирішує питання застосування заохочення та стягнення до керівника підприємства.Разом з тим, всупереч вимогам статуту підприємства та контракту ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді керівника КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9», зловживаючи службовим становищем, без відповідного розпорядження Кагарлицької РДА про визначення чи нарахування останньому премії, видав та підписав наказ №71 від 20.12.2015 щодо преміювання себе та інших працівників в розмірі 1000 грн.В подальшому наказом №18 від 26.02.2015 «Про преміювання за лютий 2015» ОСОБА_5 преміював себе в розмірі 80% згідно посадового окладу, наказом №21 від 26.03.2015 «Про преміювання за березень 2015» преміював себе в розмірі 80% посадового окладу, наказом від 28.04.2015 «Про преміювання за квітень 2015» преміював себе в розмірі 70% посадового окладу, наказом №28 від 28.05.2015 «Про преміювання за травень 2015» преміював себе в розмірі 70% посадового окладу.Крім того, в ході досудового розслідування встановлено інші факти незаконного нарахування премій керівником КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» ОСОБА_5 , а саме: наказом №15 від 26.02.2009 «Про преміювання за лютий 2009» ОСОБА_5 преміював себе та усіх працівників аптеки в розмірі 50% від посадового окладу; наказом №80 від 27.12.2010 «Про преміювання за грудень 2010» ОСОБА_5 преміював себе та усіх працівників аптеки в розмірі 100% від посадового окладу; наказом №31 від 01.03.2011 «Про преміювання за березень 2011» ОСОБА_5 преміював себе та усіх працівників аптеки в розмірі 100% від посадового окладу; наказом №13 від 26.01.2012 «Про преміювання за січень 2012» ОСОБА_5 преміював себе та усіх працівників аптеки в розмірі 50% від посадового окладу з надбавками з віднесенням на витрати; наказом №21 від 27.03.2013 «Про преміювання за березень 2013» ОСОБА_5 преміював себе в розмірі 100% від посадового окладу з урахуванням надбавок; наказом №12 від 27.01.2014 «Про преміювання за січень 2014» ОСОБА_5 преміював себе в розмірі 90% від посадового окладу з урахуванням надбавок.Як вбачається з довідки Кагарлицької районної державної адміністрації №01- 21-781 від 08.04.2016, листи щодо визначення розміру премії та надбавок протягом 2013-2016 років ОСОБА_5 до адміністрації не надходили.

За вказаним фактом 13.04.2016 внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016111190000023 з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 191 КК України.

Крім того, в ході розслідування вказаного кримінального провадження 20.07.2016 в якості свідка допитано головного бухгалтера КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» ОСОБА_7 , яка надала до матеріалів провадження копії відповідних наказів про преміювання і вказала, що за період роботи на посаді керівника КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9», тобто за період часу з 03.01.2009 року по 01.03.2016 року ОСОБА_5 , маніпулюючи преміальними виплатами та надбавками, незаконно збагатився на загальну суму близько 228 507 (двісті двадцять вісім тисяч п`ятсот сім тисяч) гривень 37 коп., спричинивши таким чином матеріальні збитки КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9».

У зв`язку з необхідністю повного, неупередженого та об`єктивного дослідження усіх фактів та обставин вчиненого кримінального правопорушення, а також для встановлення точної суми матеріальних збитків, спричинених комунальному підприємству «Кагарлицька ЦРА №9» внаслідок протиправних дій ОСОБА_5 , виникла необхідність у проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності комунального підприємства «Кагарлицька ЦРА №9»

Згідно з частинами 6-8 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності, незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю на підставі судового рішення, ухваленого у кримінальному провадженні.Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обгрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.Згідно п. 29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року №550 (далі - Порядок), позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, в якому зазначаються підстави проведення, дати початку та закінчення.

Проведення ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» можливе з 22.08.2016 терміном у 15 робочих днів. Протягом 2013-2016 років ревізія фінансово- господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» не проводилась.

Згідно з ч. 3 ст. 93 КПК України ,ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», стл ст. 40, 93 КПК України, просив:

задовольнити клопотання слідчого СВ Кагарлицького ВП Обухівського ВП ГУ НП в Київській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 і постановити ухвалу про надання дозволу в рамках кримінального провадження №42016111190000023 на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово- господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, 2) щодо дотримання службовими особами даної установи вимог чинного законодавства України під час нарахування премій та надбавок керівнику підприємства за період часу з 03.01.2009 по 01.03.2016.Проведення вказаної позапланової виїзної ревізії доручити працівникам Державної фінансової інспекції в Київській області.

Для проведення вказаної позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, 2) перед ревізорами Державної фінансової інспекції в Київській області поставити наступні питання:

1)чи законно нараховувалися і виплачувалися премії та надбавки керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, 2) у період з 03.01.2009 до 01.03.2016?

2)якщо премії та надбавки керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, 2) у період з 03.01.2009 до 01.03.2016 нараховувалися та виплачувалися незаконно - який розмір матеріальних збитків, завданих комунальному підприємству внаслідок таких незаконних нарахувань і виплат? Дії кого саме з посадових осіб КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» призвели до незаконних нарахування і виплати премій та надбавок керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» у період з 03.01.2009 до 01.03.2016?

Надати можливість інспекторам Державної фінансової інспекції в Київській області в ході проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» ознайомлюватись з оригіналами нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів та робити їх копії. Визначити термін проведення ревізії з 01 вересня 2016 року до 21 вересня 2016 року, тобто упродовж 15 робочих днів.

В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання. Заступник керівника місцевої прокуратури вважає, що клопотання підлягає задоволенню.

Після обговорення слідчий суддя вважає, що клопотання слід задоволити, за виключенням вимоги надати можливість інспекторам Державної фінансової інспекції в Київській області в ході проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» ознайомлюватись з оригіналами нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів та робити їх копії, так як це права органу державного фінансового контролю, що зазначені в ст. 10 ЗУ« Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні « і не потребують рішення слідчого судді .

Відповідно до частини 8 ст. 11 Закону України « Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні « орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Згідно п.5 ч.5 ст.11 Закону , позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Згідно п. 29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 (далі - Порядок), позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним:

- інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, в якому зазначаються підстави проведення, дати початку та закінчення.

В клопотання слідчий просить в кримінальному провадженні № 42016111190000023, по якому підозра особам не повідомлялась, про надання дозволу на проведення Державною фінансовою інспекцією в Київській області позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності КП « Кагарлицька центральна районна аптека №9» по питаннях чи законно нараховувались і виплачувались премії та надбавки керівнику підприємства у період з 03.01.2009 року по 01.03.2016 року , розмір матеріальних збитків, завданих комунальному підприємству внаслідок незаконних нарахувань та виплат премій і надбавок керівнику підприємства, дії кого з посадових осіб призвели до таких незаконних нарахувань і виплат.

Клопотання містить обґрунтування письмових підстав такої ревізії, так як є постанова слідчого про призначення ревізії і доручення її проведення відповідному органу державного фінансового контролю, містить інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю законів у 2009 , 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 , 2016 роках з питань нарахування і виплати премії та надбавок.

Згідно з ч. 3 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст.2 вказаного Закону одним з головних завдань органу державного фінансового контролю є здійснення контролю за використанням коштів підприємствами які використовують комунальне майно.

Згідно повідомлення Державної фінансової інспекції в Київській області від 18.07.2016 року проведення вказаної позапланової ревізії можливо після 22.08.2016 року.

По ст.191 ч.2 КК України підлягає доказуванню розмір привласнення майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.

Керуючись ст.93 ч.3 КПК України, ч. 8 ст. 11 Закону України « Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні «, слідчий суддя ,-

ухвалив:

Задовольнити клопотання слідчого СВ Кагарлицького ВП Обухівського ВП ГУ НП в Київській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 і постановити ухвалу про надання дозволу в рамках кримінального провадження №42016111190000023 на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово- господарської діяльності КП «Кагарлицька центральна районна аптека №9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова працівниками Державної фінансової інспекції в Київській області по слідуючих питаннях, що визначені слідчим:

1) чи законно нараховувалися і виплачувалися премії та надбавки керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, 2) у період з 03.01.2009 до 01.03.2016?

2) якщо премії та надбавки керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» (ідентифікаційних код юридичної особи 01977843, місцезнаходження - 09200, Київська область, Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Паркова, у період з 03.01.2009 до 01.03.2016 нараховувалися та виплачувалися незаконно - який розмір матеріальних збитків, завданих комунальному підприємству внаслідок таких незаконних нарахувань і виплат? Дії кого саме з посадових осіб КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» призвели до незаконних нарахування і виплати премій та надбавок керівнику (завідувачу) КП «Кагарлицька центральна районна аптека № 9» у період з 03.01.2009 до 01.03.2016? Визначити термін проведення ревізії з 01 вересня 2016 року до 21 вересня 2016 року, тобто упродовж 15 робочих днів.

Постанова оскарженню не підлягає.

Слідчий Суддя ОСОБА_1

СудКагарлицький районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.08.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу60130560
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —368/1160/16-к

Ухвала від 30.08.2016

Кримінальне

Кагарлицький районний суд Київської області

Кириченко В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні