Провадження №3/760/4939/16
у справі №760/12936/16-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 серпня 2016 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Носачову А.К., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Борматової О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської регіональної митниці про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника підприємства ТОВ «НОВЄКС» (03186, м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 77, код ЄДРПОУ 40362513), за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд
В С Т А Н О В И В :
13 травня 2016 року в зоні діяльності відділу митного оформлення №3 митного поста «Спеціалізований» Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ «ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна» (DHL), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) №7979698764, який надійшов від компанії «FUJIAN DEHUA HUAMAO CERAMICS CO.,LTD» (BAOMEI INDUSTRIAL ZONE DEHUA FUDJIAN, 362500, Китай) на адресу - «BONA DI CREATIVE CERAMICS» ОСОБА_4, телефон НОМЕР_1 (Ukraine, 65031, GRUSHEVSKOGO STR. 2A, ODESSA) («Бона Ді Креатів Керамікс», ОСОБА_4, (АДРЕСА_1) було виявлено оригінали документів:
- інвойс від 18 квітня 2016 року №HM50153 на посуд столовий з кераміки, в асортименті, що переміщується у контейнері №ECMU9741980, загальною вартістю 26806,40 доларів США на умовах FOB XIAMEN (Китай), виставлений компанією «FUJIAN DEHUA HUAMAO CERAMICS CO.,LTD» (BAOMEI INDUSTRIAL ZONE DEHUA FUDJIAN, 362500, Китай) на адресу - ОСОБА_4 (Ukraine, ODESSA), ОСОБА_4 (Україна, м. Одеса);
- Bill of Lading (коносамент ордерний) №XMPC505204 від 18 квітня 2016 року на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері №ECMU9741980, а саме: 1 166 картонних коробок з товаром «CERAMICS TABLEWARE», загальною вагою брутто 11 972 кг, відправником яких зазначено компанію «FUJIAN DEHUA HUAMAO CERAMICS CO.,LTD» (BAOMEI INDUSTRIAL ZONE DEHUA FUDJIAN, 362500, Китай), з повідомленням про цю ордерну поставку «PAVLOVA MARINA, TOLSTOGO 26/4, ODESSA. Ukraine, 65011, телефон НОМЕР_2) (ОСОБА_5, Україна, 65115, м. Одеса, вул. Толстого, 26/4);
- чистий аркуш (білого кольору, без реквізитів та тексту) з відтиском печатки компанії «FUJIAN DEHUA HUAMAO CERAMICS CO.,LTD».
25 травня 2016 року в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (п/п «Одеський морський торговельний порт»), на підставі інвойсу від 24 травня 2016 року №500000000/2016/904096, через митний кордон України в контейнері №ECMU9741980, на адресу ТОВ «НОВЄКС» (03186, м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 77, код ЄДРПОУ 40362513), переміщено товари: «посуд столовий з тонкої кераміки, в асортименті (чайник заварочний - 1600 шт; піала - 960 шт; кружка - 1920 шт; банка для печива - 2144 шт; глечик - 2024 шт; цукорниця - 1920 шт; фруктовниця - 1760 шт; тарілка - 1640 шт; блюдо - 810 шт; підставка для торта - 400 шт) - 15178 шт., торгівельна марка - Bona Di, виробник - CHOOSING PORCELAIN CO.,LTD, країна виробництва - Китай», у кількості 1166 картонних короба, загальною вагою брутто 11972 кг, нетто 9057 кг, вартістю 17390,95 доларів США на умовах CІР Одеса.
Документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України, містять в собі наступні відомості:
- інвойс від 30 березня 2016 року №HYTR-1980 на посуд столовий з кераміки, в асортименті, що переміщується у контейнері №ECMU9741980, загальною вартістю 17390,95 доларів США на умовах СІР Одеса, виставлений компанією «EAGLE KEY HOLDINGS LIMITED» (1412 No.2449 Gonghe Xin Rd., Shanghai, Китай) на адресу - українського підприємства ТОВ «НОВЄКС» (03186, м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 77, код ЄДРПОУ 40362513);
- коносамент №XMPC505204 від 18 квітня 2016 року на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері №ECMU9741980, а саме: 1166 картонних коробок з товаром «CERAMICS TABLEWARE», загальною вагою брутто 11972 кг, відправником яких зазначено компанію «FUJIAN DEHUA HUAMAO CERAMICS CO.,LTD» (BAOMEI INDUSTRIAL ZONE DEHUA FUDJIAN, 362500, Китай).
В подальшому 26 травня 2016 року зазначені вище товари після доставки в зону митного контролю відділу митного оформлення №6 митного поста «Одеса - порт» Одеської митниці ДФС, заявлені декларантом до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ №500060006/2016/008400, фактурною вартістю - 17390,95 доларів США.
При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) №7979698764 у зоні митного контролю відділу митного оформлення №3 митного поста «Спеціалізований» Київської міської митниці ДФС, та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України та подані до митного контролю та митного оформлення в зоні діяльності Одеської міської митниці ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товару, а саме співпадають відомості щодо:
- країни походження товарів, відправника, найменування товару, асортименту, кількості та ваги.
- дата видачі і номер коносаменту, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) №7979698764, з поданим до митного оформлення.
- номер контейнера №ЕСМU9741980.
Відмінність полягає:
- одержувач товару в інвойсі від 30 березня 2016 року №HYTR-1980, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, та в подальшому - до митного оформлення, фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 17390,95 доларів США, одержувач - ТОВ «НОВЄКС»;
- в інвойсі від 18 квітня 2016 року №HM50153 на посуд столовий з кераміки, в асортименті, що переміщується у контейнері №ECMU9741980, вартість товарів 26806,40 доларів США на умовах FOB XIAMEN (Китай), одержувач - ОСОБА_4 (Україна, м. Одеса) («BONA DI CREATIVE CERAMICS».
На підставі проведеного аналізу встановлено, що товари «посуд столовий з тонкої кераміки, в асортименті (чайник заварочний - 1600 шт.; піала - 960 шт.; кружка - 1920 шт.; банка для печива - 2144 шт.; глечик - 2024 шт.; цукорниця - 1920 шт.; фруктовниця - 1760 шт.; тарілка - 1640 шт.; блюдо - 810 шт.; підставка для торта - 400 шт.) - 15178 шт., торгівельна марка - Bona Di, виробник - CHOOSING PORCELAIN CO.,LTD, країна виробництва - Китай», у кількості 1166 картонних короба, загальною вагою брутто 11972 кг, нетто 9057 кг, вартістю 26806,40 доларів США або 673744,31 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 25,1337110 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів (митний пост «Одеса - порт» Одеської митниці ДФС) як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів.
Відповідно до даних бази ЄАІС ДФС «Суб'єкти ЗЕД», на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ «НОВЄКС» перебував громадянин України ОСОБА_3 (Картка обліку №500/2016/491 ТОВ «НОВЄКС»), який відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Отже, на думку митного органу, дії громадянина України ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 673 744 грн. 31 коп. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
В судовому засіданні представник митного органу підтримала позицію Київської міської митниці ДФС України, обставини, викладені в протоколі та просила притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилався на те, що в діях ОСОБА_3 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Зазначив, що відповідно до ст.. 236 МК України декларування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, здійснюється оператором поштового зв'язку, експрес-перевізником чи декларантом або уповноваженою ним особою. При цьому товари, які не є об'єктом оподаткування митними платежами, а також кореспонденція, поштові листи та листівки, література для сліпих, друковані матеріали, міжнародні експрес-відправлення документарного характеру декларуються в усній формі на підставі товаросупровідних документів. Інші товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, підлягають письмовому декларуванню.
На підставі цього вважає, що у представника митної служби не було законних підстав для розкриття міжнародного експрес-відправлення.
Зазначив також, що відповідно до ч. 3 ст. 237 МК України переміщення (пересилання) через митний кордон України в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, відповідно до цього Кодексу та Податкового кодексу України, не є об'єктом оподаткування митними платежами, здійснюється без подання дозвільних документів та без проведення інших, крім митного, видів контролю.
Крім того, за результатами проведеного митного огляду представниками митної служби не виявлено порушень митних правил та не складений протокол про порушення митних правил.
Також представниками митної служби не було складено акт огляду митного товару.
У зв'язку з зазначеними обставинами розпаковування міжнародного експрес-відправлення проведено з порушенням порядку здійснення митного огляду, а тому є незаконним.
Крім того, відправлення було прочитане, з нього знято копію, а це на думку представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, є порушенням Конституційного права на таємницю листування.
Також зазначає, що інвойс від 30 березня 2016 року №HYTR-1980 та інвойс від 18 квітня 2016 року №HM50153 виписаний на ім'я різних отримувачів товару, які є різними суб'єктами господарювання та не пов'язані між собою, що свідчить про відсутність зв'язку між ними.
Вважає, що інформація, яка міститься в документах, які були виявлені в міжнародному експрес-відправленні, не може свідчити про те, що інформація, яка міститься в документах поданих під час декларування є неправдивою.
В обґрунтування своїх заперечень представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, вказав на те, що ОСОБА_3 не може бути суб'єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил, так як ніякого відношення до експрес відправлення, яке направлялося ОСОБА_4, він не мав. Про те, що існують інші ціни на вказаний товар, ОСОБА_3 не було нічого відомо, як і про інші підприємства - одержувачі.
У зв'язку з цим, протокол про порушення митних правил складений з порушенням процесуальних норм та не може бути доказом у справі.
Враховуючи викладене вище, провадження просить закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про направлення матеріалів для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.
Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Суб'єктом правопорушення виступає посадова особа підприємства - керівник підприємства, який в силу виконуваних ним трудових (службових) обов'язків відповідає за додержання підприємством вимог, встановлених Митним кодексом України та міжнародним договором України.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ст. 494 МК України (ст. 256 КУпАП), протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу (ст. 268 КУпАП), та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Дані вимоги закону посадовою особою уповноваженою на складання протоколу про порушення митних правил дотримані не були.
А саме, як вбачається з протоколу про порушення митних правил, даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3, у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи ОСОБА_3 про те, чи був він ознайомлений із протоколом, чи були роз'яснені належні йому права.
Крім того, за відсутності підпису у протоколі ОСОБА_3, у відповідній графі протоколу відсутня примітка із засвідченням свідків про його відмову вчинити такий підпис.
Крім того, приводом для порушення справи про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_3 стали виявлені документи під час митного контролю у міжнародному експрес-відправлені документального характеру №7979698764, отримувач якого був ОСОБА_4, в яких співпали відомості щодо країни походження товарів, відправника товарів, найменування, асортименту, кількості та ваги цих товарів, а також співпав номер контейнера (ECMU9741980), в якому переміщувались товари.
В той же час, документи, якими представник митного органу обгрунтовує законність складеного протоколу про порушення митних правил, викладені іноземною мовою без відповідного перекладу.
На підставі вищевикладеного, матеріали за вказаним протоколом підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України -
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника підприємства ТОВ «НОВЄКС» (03186, м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 77, код ЄДРПОУ 40362513), по факту порушення митних правил, передбачених частиною 1 статтею 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2016 |
Оприлюднено | 05.09.2016 |
Номер документу | 60135974 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Шереметьєва Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні