Постанова
від 30.08.2016 по справі 815/2379/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2379/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арегва Техно» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 19357,58 грн. та пені у розмірі 325,11 грн.,-

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арегва Техно» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 19357,58 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 325,11 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідачем у 2015 році не був дотриманий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме відповідач повинен був створити три робочих місця для працевлаштування інвалідів, проте не лише одне. Також позивач зазначає, що на підприємстві протягом 2015 року працювали інваліди: ОСОБА_1 (3 міс.), ОСОБА_2 (10 міс.) та ОСОБА_3 (10 міс.) (23 : 12 = 1,9 = 2), у зв'язку з чим відповідачем нормати робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року не виконано. Сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце становить 19357,58 грн. Відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену суму у встановлені законодавством строки, у зв'язку з чим Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів була нарахована пеня виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 325,11 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов з наведених вище підстав.

Повідомлений у встановленому законом порядку про дату, час та місце розгляду справи відповідач в судове засідання не з'явився. Суд ухвалив про розгляд справи за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Керуючись ч.6 ст.128 КАС України, оскільки до суду не з'явилися всі особи, які беруть участь у справі, та враховуючи наявність підстав для розгляду справи в судовому засіданні, відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив про розгляд справи у письмовому провадженні.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.

Суд встановив, що ТОВ «Арегва Техно» (код ЄДРПОУ 37958508) Саратським районним управлінням юстиції Одеської області зареєстроване в Єдиному державному реєстр 24.02.2016 року і за № 15471070011000643.

Основним законом, що визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами, є Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 р. №875-XIІ (зі змінами та доповненнями) (далі за текстом - Закон).

Згідно з ч. 3 ст.18 Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч.11 цієї ж статті, норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону.

Згідно з вимогами ч.2 ст.19 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Частиною 5 ст.19 Закону передбачено, що виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

У частині 3 цієї ж статті зазначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до вимог ч. 10 ст. 19 Закону, керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 9 ст. 19 даного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Судом встановлено, що відповідачем до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік форми № 10-ПІ, в якому зокрема зазначено, що кількість працюючих на підприємстві осіб - 66, з них інвалідів - 3, кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на місцях, створених відповідно до вимог ст.19 "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 3 (а.с. 6).

У відповідності з нормативів місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 3 робочих місця, проте створив тільки 2.

При цьому, відповідно до пункту 3.2.5 Інструкції «Про затвердження форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів"», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 10.07.2007 року №42 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за № 117/13384 (далі за текстом - Інструкція), середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців 12 (тобто місяців).

Окрім того, відповідно до п. 3.4. Інструкції, данні щодо середньооблікової кількості штатних працівників, облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображається в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно обчислюється в бік збільшення).

Судом встановлено, що у відповідача протягом 2015 року працювало три інваліди, а саме: ОСОБА_1 (3 міс.), ОСОБА_2 (10 міс.) та ОСОБА_3 (10 міс.) (23 : 12 = 1,9 = 2).

Отже, відповідач не створив два робочих місця, а у відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів мав створити 3 робочих місць.

Таким чином відповідно до чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року відповідачем не виконано.

Відповідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону, Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

При цьому як вбачається з листа Саратського районного центру зайнятості від 19.04.2016 року № 122/03-15, Саратський районний центр зайнятості протягом 2015 року не отримував звітів за формою №3-ПН від ТОВ «Арегва Техно» про попит на робочу силу (вакансії) для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність таких вакантних посад для інвалідів.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій за 2015 звітний рік від 21.03.2016 року за вих. № 03-1/292, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову кількість штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума адміністративно-господарських санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом, становить 19357,58 грн.

Таким чином, позивач обґрунтовано дійшов висновку, що сума адміністративно-господарських санкцій відносно ТОВ «Арегва Техно», яке не створило одне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів, за звітний 2015 рік, становить 19357,58 грн.

Згідно з ч.4 ст.20 Закону, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Проте, всупереч вимог вказаної норми, відповідач самостійно в строк до 15.04.2016 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Судом встановлено, що відповідач своєчасно надав звіт відділенню Фонду, проте адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць за звітний 2015 рік для працевлаштування інвалідів у встановлений законодавством строк не сплатив.

При таких обставинах відповідно до ст. 20 Закону відповідачем повинні були сплачені Фонду адміністративно - господарські санкції у розмірі 19357,58 грн. та пеня, виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, у розмірі 325,11 грн.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню з ТОВ «Арегва Техно», становить 19682,69 грн.

Відповідно до пп. 11, 12 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Враховуючи вищевикладене, з урахуванням наданих доказів та встановлених судом обставин, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, згідно ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7- 9, 11, 71, 86, 94, ч.6 ст.128, ст.ст.158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арегва Техно» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 19357,58 грн. та пені у розмірі 325,11 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арегва Техно» (вул. 28 Червня, 208, с. Зоря, Саратський район, Одеська область, код ЄДРПОУ 37958508, р/р 26008010041935, МФО 328209, Акціонерний банк «Південний») на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 19357,25 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 325,11 грн., а всього стягнути - 19682,69 грн. на рахунок Управління Державної казначейської служби України в Одеській області (банк - ГУДКСУ в Одеській області, Одержувач - УК у м. Саратському районі, МФО 828011, р/р 31219230700423, код ЄДРПОУ - 38037959).

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: В.В.Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2016
Оприлюднено05.09.2016
Номер документу60143493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2379/16

Ухвала від 28.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Постанова від 30.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.06.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні