8.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 серпня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/884/16
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Ковальової Т. І.,
при секретарі судового засідання: Бутенко К. В.,
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_2,
представника відповідача - Лобко М. А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкових повідомлень - рішень, -
ВСТАНОВИВ:
01 серпня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкових повідомлень - рішень.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив, що 19.03.2015р. Державна податкова інспекція у М.Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області відповідно до п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 та п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України прийняла податкові повідомлення- рішення №66-15 та №67-15 про зобов'язання сплатити ОСОБА_4 орендну плату за землю з фізичних осіб за 2015р.
Згідно податкового повідомлення-рішення №66-15 позивач повинен сплатити 743, 47 грн., а відповідно до повідомлення-рішення №67-15 12873, 74 грн. протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Дані кошти були сплачені протягом 2015 року.
13.06.2016р. Державна податкова інспекція у м.Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області відповідно до п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 та п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України прийняла податкові повідомлення-рішення №24815-1302 та №24816-1302 про зобов'язання сплатити ОСОБА_4 орендну плату за землю з фізичних осіб за 2016р.
Згідно податкового повідомлення-рішення №24815-1302 позивач повинен сплатити 1065,39 грн., а відповідно до повідомлення-рішення №24815-1302 - 18448,07 грн. протягом 60 днів з дні вручення податкового повідомлення- рішення.
Розрахунок податкового зобов'язання було зроблено на підставі додаткової угоди №б/н від 05.07.2011р. до договору оренди землі №040941900305 від 19.08.2009р. Даною додатковою угодою було значно збільшено розмір плати за оренду землі.
Однак, Рішенням Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 25.04.2016р. по справі №428/1147/16-ц за позовом ОСОБА_4 до Сєвєродонецької міської ради визнано недійсною додаткову угоду №б/н від 05.07.2011р. до договору оренди землі №040941900305 від 19.08.2009р. з 01.04.2014р.
Ухвалою Апеляційного суду Луганської області від 25.05.2016р. залишено без змін дане Рішення Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 25.04.2016р. по справі №428/1147/16-ц.
Тобто, Рішення Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 25.04.2016р. по справі №428/1147/16-ц набрало законної сили.
На підставі викладеного позивач просив суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №66-15 та №67-15 від 19.03.2015, №24815-1302 та №24816-1302 від 13.06.2016.
Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні надав заперечення, в обґрунтування якого зазначив, що ДПІ у м. Сєвєродонецьку не отримувала інформації від Сєвєродонецької міської ради та від ОСОБА_4 про скасування додаткової угоди б/н до договору № 040941900305 від 19.08.2009р. В свою чергу звертаємо увагу суду, що по на адресу ДПІ у м. Сєвєродонецьку надходили листи від Сєвєродонецької міської ради з переліком договорів оренди землі та додаткових угод, а саме від 04.05.2016р. вх. № 368/9, від 30.03.2016р. вх. № 266/9, від 08.06.2016р. вх. № 434/9, від 01.08.2016р. вх. № 590/9. В зазначених листах відсутня інформація щодо скасування додаткової угоди б/н до договору № 040941900305 від 19.08.2009р. Наголошуємо, що ДПІ у м. Сєвєродонецьку не знала та не могла знати про скасування вказаної додаткової угоди.
З урахуванням вищенаведеного, просив суд відмовити у задоволені адміністративного позову.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Судом встановлено, що ОСОБА_4 є платником податку з орендної плати з фізичних осіб.
Податковим органом було визначено суму податкового зобов'язання за платежем орендна плата з фізичних осіб для ОСОБА_4 та винесені податкові повідомлення - рішення від 19.03.2015 №66-15 на суму 743,47 грн, від 19.03.2015 №67-15 на суму 12 873,74 грн, від 13.06.2016 №24815-1302 на суму 1065,39 грн, від 13.06.2016 №24816-1302 на суму 18 448,07 грн (а. с. 6-9). Позивачем були сплачені дані суми податкового зобов'язання (а. с. 6-9).
Відповідно до розрахунку орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2015-2016 року згідно додаткової угоди №б/н від 05.07.2011 до договору 3040941900305 оренди землі від 19.08.2009 між Сєвєродонецькою міською радою, в особі заступника міського голови ОСОБА_5 т ОСОБА_4, нормативно грошова оцінка земельної ділянки на 2015 рік становить за ділянку розміром 141 кв.м - 12 873,74 грн., а за ділянку розміром 7 кв. м. - 743,47 грн.; на 2016 рік за ділянку розміром 141 кв.м - 18 448,07 грн. та за ділянку розміром 7 кв. м. - 1065,39 грн (а. с. 29). З урахуванням даного розрахунку були прийняті податкові повідомлення - рішення.
Згідно додаткової угоди №б/н від 05.07.2011 до договору №040941900305 оренди земля від 19.05.2009 нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер №4412900000:06:033:0062 становить 103072,41 грн. та з 01.01.2015 - 10307,24 грн. на рік, що складає 10% від нормативної грошової оцінки, орендна плата за земельну ділянку під вбудоване приміщення 0,0007 га з 01.01.2015 розмір щомісячно становить - 49,60 грн (а. с. 10).
Рішенням Сєвєродонецького міського суду від 25.04.2016 року позовні вимоги ОСОБА_4 до Сєвєродонецької міської ради про визнання недійсною з моменту укладання додаткової угоди №б/н від 05.07.2011 до договору оренди землі №040941900305 від 19.08.2009, задоволено частково.
Додаткову угоду №б/н від 05.07.2011 до договору оренди землі №040941900305 від 19.08.2009, укладену між ОСОБА_4 та Сєвєродонецької міською радою від 05.07.2011, зареєстровану управлінням Держкомзему у м. Сєвєродонецьку Луганської області 05.07.2011 за №441290004000139 визнати недійсною з 01.04.2014 (а. с. 11-13).
Дане рішення суду набрало законної сили 25 травня 2016 року, згідно ухвали Апеляційного суду Луганської області.
Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Згідно п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Згідно п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:
завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;
заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої уподатковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Згідно п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
Посилання представника відповідача щодо необізнаності в недійсності додаткової угоди №б/н від 05.07.2011 до договору №040941900305 оренди земля від 19.05.2009 не є підставою для винесення податкових повідомлень рішень.
Оскільки судом встановлено, що податкові повідомлення - рішенням від 19.03.2015 №66-15 на суму 743,47 грн, від 19.03.2015 №67-15 на суму 12 873,74 грн, від 13.06.2016 №24815-1302 на суму 1065,39 грн, від 13.06.2016 №24816-1302 на суму 18 448,07 грн були винесені податковим органом на підставі додаткової угоди №б/н від 05.07.2011 до договору №040941900305 оренди земля від 19.05.2009, яка з 01.04.2014 рішенням Сєвєродонецького міського суду визнана недійсною, зазначені податкові повідомлення - рішенням є неправомірними та підлягають скасування, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Зважаючи, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, судовий збір у сумі 551,20 грн. підлягає стягненню з Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, за рахунок бюджетних асигнувань, на користь ОСОБА_4.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 94, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкових повідомлень - рішень задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області з орендної плати з фізичних осіб від 19.03.2015 №66-15 на суму 743,47 грн, від 19.03.2015 №67-15 на суму 12 873,74 грн, від 13.06.2016 №24815-1302 на суму 1065,39 грн, від 13.06.2016 №24816-1302 на суму 18 448,07 грн.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39890583, адреса: 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72) судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень у сумі 551,20 грн. (п'ятсот п'ятдесят одну гривня 20 коп) на користь ОСОБА_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1, адреса:93406, АДРЕСА_1).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 31 серпня 2016 року.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2016 |
Оприлюднено | 05.09.2016 |
Номер документу | 60152510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні