Постанова
від 21.04.2008 по справі 4/369-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"21" квітня 2008 р. Справа №4/369-А

за позовом Приватного під приємеця ОСОБА_1 м. Дунаїв ці

до Черевкійська сільська р ада с. Черевички Згурівськог о району Київськоїобласті

про визнання бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь та зобов'язання вчинити пе вні дії

Суддя Баула Л.П.

Секретар судового засіда ння Тлуста У.О.

Представники сторін:

від позивача не з'явився

від відповідача не з'явився

Позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом про визнання неправомір ною бездіяльності Черевківс ької сільської ради Згурівсь кого району Київської област і щодо ненадання відповіді н а заяву ПП ОСОБА_1 № 07/10-248 від 15.10.2007 р.; зобов' язання суб' єкт а владних повноважень - відп овідача надати відповідь на заяву ПП ОСОБА_1 № 07/10-248 від 15.10 .2007 р..

Позивач, посилаючись на ст .40 Конституції України, ст.9 Зак ону України „Про інформацію” вказує, що згідно поданої зая ви №07/10-248 від 15.10.2007 р. він звертався до відповідача з проханням п ро надання інформації про кі лькість земельних ділянок, я кі знаходяться у власності в ідповідної територіальної г ромади, а саме:1)скільки по пло щі за номером поля та ділянки та знаходженням за межами на селеного пункту або в населе ному пункті є вільної землі, н а яку на даний час не оформлен і договори оренди та відпові дно можуть бути надані в орен ду для сільськогосподарсько го товарного виробництва; 2)ск ільки по площі з номером поля та ділянки є вільних земель, н а яких передбачено створення селянсько-фермерського госп одарства; 3) скільки по п лощі є вільних від оренди зем ель водного фонду на територ ії сільської ради (в межах нас еленого пункту або за межами ) - передбачених для рибороз ведення, створення зон відпо чинку та спортивного рибальс тва. Вказану заяву відповіда ч отримав 25.10.2007 р..

Крім того, позивачем подан о письмове обґрунтування поз овних вимог з посиланням на в имоги чинного законодавства України, зокрема ч.2 ст. 19, ст. 40 К онституції України, ст.ст. 9,10,33,35 Закону України „Про інформа цію”, ст.8 Закону України „Про службу в органах місцевого с амоврядування”, норми КАС Ук раїни щодо підтвердження сво їх вимог належними доказами. За таких обставин, просить с уд задоволити позов в повном у об' ємі.

При цьому, позивач посилаєт ься на ст. 33 Закону України „Пр о інформацію”, згідно якої вс тановлено термін надання від повіді на запити, а саме не біл ьше 10 днів, а у виключних випад ках - не більше 30 днів. Стверд жує, що обов' язок доведення правомірності відмови чи ві дстрочки задоволення запиту належить відповідачу з поси ланням на ст. 35 вказаного Зако ну.

Крім того, позивач зая вив клопотання в порядку ч.1 с т. 94, ст. 90, 97, 98 КАС України, присуди ти позивачу здійсненні ним с удові витрати та подано розр ахунок судових витрат , які пі длягають компенсації по спра ві № 4/369-А в розмірі 7438 грн.80коп.

5.03.2008 року позивач подав заяв у про зміну позовних вимог ві дповідно до ст.137 КАС України т а просить суд визнати бездія льність відповідача з ненада ння відповіді на заяву № 07/10-248 в ід 15.10.2007 р. позивачу; зобов"язати відповідача надити вичерпні відповідь з усіх питань запи ту заявою № 07/10-248 від 15.10.2007 р. позива чу; визнати відсутність позн ачки про виконання документа в журналі вихідної кореспон денції на сторінці № 43 в колон ці "позначка про виконання до кумента" та строчці із записо м № 73 від 1.11.2007 року, поданої відпо відачем суду з листом № 9 від 25.0 1.2008 р.; визнати бездіяльність в ідповідача з ненадсилання ві дповіді на заяву №07/10-248 від 15.10.2007 р . поштою неправомірною; прису дити позивачу всі судові вит рати з державного бюджету Ук раїни. Справу розглянути в дв охмісячний термін.

Клопотання про зміну позов них вимог позивачем судом пр иймається.

До господарського суду 21.04.2008 року поступило від позивача клопотання про розгляд справ и за наявними документами, ос кільки позивач не має можлив ості прибути в судове засіда ння , або відкласти розгляд сп рави.

Повноважний представник в ідповідача в судове засіданн я не з' явився, проте направи в письмове пояснення про те, щ о відповідачу ОСОБА_1 відп овідь на її звернення була на правлена 1.11.2007 року. Крім того, п озивачу було направлено відп овідь на її запит повторно 3.03.20 08 р.

Розглядом поданих матеріа лів справи встановлено насту пне:

ОСОБА_1 м. Дунаївці як суб' єкт підприємницької діяльно сті - фізична особа зареєстр ований Дунаєвецькою райдерж адміністрацією 25.10.2001р., про що в идано свідоцтво про державну реєстрацію №522767 серії В01.

Позивачем направлено на і м' я голови сільської ради з аяву №07/10-248 від 15.10.2007 р.. У вказаній заяві позивач просив надати інформацію про те, скільки по площі за номером поля та діля нки та знаходженням за межам и населеного пункту або в нас еленому пункті є вільної зем лі, на яку на даний час не офор млені договори оренди та від повідно можуть бути надані в оренду для сільськогосподар ського товарного виробництв а; скільки по площі з номером п оля та ділянки є вільних земе ль, на яких передбачено створ ення селянсько-фермерського господарства, а також скільк и по площі є вільних від оренд и земель водного фонду на тер иторії сільської ради (в межа х населеного пункту або за ме жами) - передбачених для риб орозведення, створення зон в ідпочинку та спортивного риб альства.

Вказану заяву відповідач о тримав 25.10.2007р. згідно повідомле ння відділення поштового зв' язку.

Позивач звернувся із позо вом до суду з вимогою про визн ання неправомірною бездіяль ності відповідача щодо ненад ання відповіді на заяву ПП ОСОБА_1 № 07/10-248 від 15.10.2007 р.; зобов' язання суб' єкта владних пов новажень - відповідача над ати відповідь на заяву ПП О СОБА_1 № 07/10-248 від 15.10.2007 р. з посила нням на те, що не було одержан о відповіді.

Відповідно до ст.137 КАС Украї ни позивач змінив свої позов ні вимоги та просить суд визн ати бездіяльність відповіда ча з ненадання відповіді на з аяву № 07/10-248 від 15.10.2007 р. позивачу; з обов'язати відповідача надит и вичерпні відповіді з усіх п итань запиту заявою № 07/10-248 від 1 5.10.2007 р. позивачу; визнати відсут ність позначки про виконання документа в журналі вихідно ї кореспонденції на сторінці № 43 в колонці "позначка про вик онання документа" та строчці із записом № 73 від 1.11.2007 року, под аної відповідачем суду з лис том № 9 від 25.01.2008 р.; визнати безді яльність відповідача з ненад силання відповіді на заяву № 07/10-248 від 15.10.2007 р. поштою неправомі рною; присудити позивачу всі судові витрати з державного бюджету України, які судом пр ийняті.

Після відкриття проваджен ня у даній адміністративній справі, відповідачем на адре су суду подано письмове пояс нення про те, що відповідачу ОСОБА_1 відповідь на її зве рнення була направлена 1.11.2007 ро ку. Крім того, позивачу було н аправлено відповідь на її за пит повторно 3.03.2008 р. , на підтвер дження чого подано копії лис тів та витяги з журналу реєст рації вихідної кореспонденц ії.

В листі-відповіді від 01.11.2007р. № 73 відповідач повідо мив ОСОБА_1 про те, що на тер иторії Черевківської сільсь кої ради вільних земель запа су чи земель державного резе рвного фонду, які знаходятьс я за межами населеного пункт у, а також вільних від оренди з емель водного фонду в наявно сті немає.

Відповідач листом ві д 3.03.2008 р. № 28 повідомив, що позив ач допустив суттєву помилку в назві органу місцевого сам оврядування, замість Черевкі вської вказано "Черевичківсь ка с.Черевички" , фактично с. Че ревки та повторно надано від повідь.

Досліджуючи надані доказ и, оцінюючи їх в сукупності, су дом враховується наступне .

Відповідно до ст.19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Згідно ст. 40 Конституції Укр аїни передбачено право суб' єктів звернення направляти індивідуальні чи колективн і письмові звернення або осо бисто звертатися до органів державної влади, органів міс цевого самоврядування та пос адових і службових осіб цих о рганів, що зобов'язані розгля нути звернення і дати обґрун товану відповідь у встановле ний законом строк.

Згідно ч. 1 ст. 9 Закону Україн и “Про інформацію” передбаче но, що всі громадяни України, ю ридичні особи і державні орг ани мають право на інформаці ю, що передбачає можливість в ільного одержання, використа ння, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм д ля реалізації ними своїх пр ав, свобод і законних інтер есів, здійснення завдань і фу нкцій.

Статтею 33 вказаного Закону передбачено, що термін вивче ння запиту на предмет можлив ості його задоволення не пов инен перевищувати десяти кал ендарних днів. Протягом вказ аного терміну державна устан ова письмово доводить до від ома запитувача, що його запит буде задоволено або що запи туваний документ не підлягає наданню для ознайомлення. За доволення запиту здійснюєть ся протягом місяця, якщо інше не передбачено законом. Анал огічний термін розгляду вста новлюється і щодо запиту про надання письмової інформаці ї.

Згідно ст.4 Закону України „ Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що міс цеве самоврядування в Україн і здійснюється, крім іншого, н а принципах законності та гл асності.

При цьому, ст. 18 вказаного Зак ону передбачено, що відносин и органів місцевого самовряд ування з іншими суб' єктами господарювання будуються на договірній і податковій осн ові та на засадах підконтрол ьності у межах повноважень, н аданих органам місцевого сам оврядування законом.

Стаття 12 Земельного кодексу України передбачає, що до повноважень сільських , селищних, міських рад у галуз і земельних відносин на тери торії сіл, селищ, міст належит ь: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок к омунальної власності у власн ість громадян та юридичних о сіб відповідно до цього Коде ксу; в) надання земельних діл янок у користування із земел ь комунальної власності відп овідно до цього Кодексу; г) вил учення земельних ділянок із земель комунальної власност і відповідно до цього Кодекс у; г) викуп земельних ділянок д ля суспільних потреб відпові дних територіальних громад с іл, селищ, міст; д) організац ія землеустрою; е) координац ія діяльності місцевих орган ів земельних ресурсів; е) здій снення контролю за використа нням та охороною земель кому нальної власності, додержанн ям земельного та екологічног о законодавства; ж) обмеження , тимчасова заборона (зупинен ня) використання земель гром адянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог з емельного законодавства; з) п ідготовка висновків щодо вил учення (викупу) та надання зем ельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановленн я та зміна меж районів у міста х з районним поділом; і) інфор мування населення щодо вилуч ення (викупу), надання земельн их ділянок; ї) внесення пропо зицій до районної ради щодо в становлення і зміни меж сіл, с елищ, міст; й) вирішення земел ьних спорів; к) вирішення ін ших питань у галузі земельни х відносин відповідно до зак ону.

Натомість, ведення д ержавного земельного кадас тру, в тому числі, державної реєстрації земельних діляно к, відповідно до ст. 15 Земельно го кодексу України віднесено до повноваження центральног о органу виконавчої влади з п итань земельних ресурсів у г алузі земельних відносин.

Повноваження органів мі сцевого самоврядування в сфе рі публічно-правових відноси н визначені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, однак позивачем в позові не зазначається про ї х не вчинення. Позивачем акце нтується увага на не вчиненн і дій відповідача в сфері інф ормаційних відносин.

Згідно ч.1 ст. 8 Закону України „Про дозвільну систему в сфе рі господарської діяльності ” передбачено, що дозвільні о ргани забезпечують оприлюдн ення та вільний доступ до нео бхідної суб'єктам господарюв ання інформації для провадже ння ними господарської діяль ності.

Закон України „Про інформ ацію” встановлює загальні пр авові основи одержання, вико ристання, поширення та збері гання інформації, закріплює право особи на інформацію в у сіх сферах суспільного і дер жавного життя України, а тако ж систему інформації, її джер ела, визначає статус учасни ків інформаційних відносин, регулює доступ до інформації та забезпечує її охорону, з ахищає особу та суспільст во від неправдивої інформа ції. При цьому , відповідно до ст.3 даного Закону, дія цьог о Закону поширюється на інфо рмаційні відносини, які вини кають у всіх сферах життя і ді яльності суспільства і держа ви при одержанні, використан ні, поширенні та зберіганні і нформації.

Відповідно до ст.21 Закону У країни „Про інформацію” інф ормація державних органів та органів місцевого і р егіонального самоврядуванн я - це офіційна документо вана інформація, яка створю ється в процесі поточної ді яльності законодавчої, викон авчої та судової влади, орга нів місцевого і регіонально го самоврядування. Основним и джерелами цієї інформаці ї є: законодавчі акти Україн и, інші акти, що приймаються Ве рховною Радою та її органами , акти Президента України, під законні нормативні акти, нен ормативні акти державних орг анів, акти органів місцевог о і регіонального самовряду вання.

Інформація державних орга нів та органів місцевого і регіонального самоврядуван ня доводиться до відома з аінтересованих осіб шляхом: опублікування її в офіцій них друкованих виданнях або поширення інформаційними сл ужбами відповідних державни х органів і організацій; о публікування її в друкованих засобах масової інформації або публічного оголошення ч ерез аудіо - та аудіовізуаль ні засоби масової інформаці ї; безпосереднього доведе ння її до заінтересованих ос іб (усно, письмово чи іншими с пособами); надання можливо сті ознайомлення з архівними матеріалами; оголошення ї ї під час публічних виступів посадових осіб. Джерела і пор ядок одержання, використанн я, поширення та зберігання о фіційної інформації державн их органів та органів місцев ого і регіонального самовряд ування визначаються законо давчими актами про ці органи .

Тобто, даний Закон імперати вно не закріпляє спосіб дії о ргану місцевого самоврядува ння при наданні інформації, а лише надає органу місцевого самоврядування альтернатив у при виборі способу надання інформації заінтересованим особам, зокрема усно, пись мово чи іншими способами .

Як видно із матеріал ів справи, інформація позива чу направлялась письмово пош тою, про що подано відповідач ем відповідні докази (копія л иста № 73 від 01.11.2007р.), простою коре спонденцією, та повторно над ано відповідь 3.03.2008 р. № 28 ( копія л иста від 3.03.2008 р. № 28), простою коре спонденцією.

При цьому судом звертаєт ься увага позивача, що відпов ідно до ст.48 Закону України “П ро інформацію” визначено пор ядок оскарження протиправни х діянь органів місцевого са моврядування та їх посадових осіб, передбачених цим Закон ом, зокрема, ці дії підлягають оскарженню до органів вищог о рівня або до суду. Скарги на протиправні дії посадових о сіб подаються в органи вищог о рівня, яким підпорядковані ці посадові особи. У разі неза доволення скарги, поданої до органу вищого рівня, заінтер есований громадянин або юр идична особа мають право оск аржити протиправні дії посад ових осіб до суду.

З матеріалів справи вбач ається, що сільською радою на заяву позивача № 07/10-248 від 15.10.2007 р. було направлено відповідь № 73 від 01.11.2007р. При цьому, посиланн я позивача про необхідність направлення відповіді саме р екомендованою кореспонденц ією чинним законодавством не передбачено.

Судом також враховано, що ві дповідачем було надано вичер пну відповідь (лист № 73 від 01.11.2007р .) на звернення позивача ще до відкриття провадження в адм іністративній справі (ухвала від 14.01.2008 р. по справі.).

При цьому судом приймаєтьс я до уваги, що бездіяльність о ргану місцевого самоврядува ння - це певна форма поведін ки, пов' язана з невиконання м дій, які орган місцевого сам оврядування повинен був і мі г вчинити в силу покладених н а нього повноважень згідно з чинним законодавством Украї ни.

З огляду на вищезазначене, в діях відповідача суд не вбач ає бездіяльності, оскільки в ідповідь на запит надавалась , відповідно і позовні вимоги позивача про визнання безді яльності відповідача з ненад ання відповіді на заяву № 07/10-248 від 15.10.2007 р. позивачу та зобов'яз ання відповідача надити виче рпні відповідь з усіх питань запиту заявою № 07/10-248 від 15.10.2007 р. п озивачу та визнати відсутні сть позначки про виконання д окумента в журналі вихідної кореспонденції на сторінці № 43 в колонці "позначка про вико нання документа" та строчці і з записом № 73 від 1.11.2007 року, подан ої відповідачем суду з листо м № 9 від 25.01.2008 р.; визнання бездія льність відповідача з ненадс илання відповіді на заяву №07/1 0-248 від 15.10.2007 р. поштою неправомір ною, - є безпідставними.

З огляду на зазначене, в ра зі виявлення фактів протипра вних дій, передбачених Закон ом України “Про інформацію”, позивач не позбавлений прав а оскаржити такі дії у встано вленому Законом порядку.

Щодо заявлених позивачем клопотань про відшкодування йому судових витрат, то вони с удом відхиляються з тих підс тав, що КАС України передбаче но вичерпні випадки присудже ння стороні судових витрат. П ри цьому, ст.94 КАС України пере дбачено, що судові витрати ві дшкодовуються позивачу у раз і задоволення позову.

Керуючись ст.ст.6, 14, 51, 71, 86, 104, 105, 112, 158-1 63, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінце ві та перехідні положення” К одексу адміністративного су дочинства України, Суд, -

П О СТ А Н О В И В :

У позові відмовити.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС Україн и сторони та інші особи, які бе руть участь у справі мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеля ційне оскарження подається п ротягом 10 днів з дня проголоше ння, апеляційна скарга подає ться протягом 20 днів після под ання заяви про апеляційне ос карження. Подаються до Львів ського апеляційного адміні стративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАСУ набирає законної сил и після закінчення строку по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарж ення, але апеляційна скарга н е була подана у строк, постано ва або ухвала суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Суддя Л.П. Баул а

Постанова оформл ена та підписана 24.04.2008 року.

Віддрук. 4 при м.:

1 - до справи,

2, 3 - позивачу (ОСОБА_1, 32400, АДРЕСА_1, ОСОБА_1.).

4 - відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення21.04.2008
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу6016330
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/369-а

Постанова від 21.04.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Баула Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні