КОПІЯ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2009 року Справа №2а-8339/09/0470
Дніпропетровський окру жний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Верба І.О.
при секретарі Куцеволі В.В.
за участю представників:
позивача подав заяву пр о розгляд справи за його відс утності
відповідача не з' явив ся
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Д ніпропетровську адміністра тивну справу
за адміністративним позов ом Державної податкової і нспекції у Бабушкінському ра йоні м. Дніпропетровська, м. Дн іпропетровськ
до Приватного підприєм ства «Укртраст», м. Дніпропет ровськ
про припинення юридичн ої особи, -
в с т а н о в и в:
Державна податкова інс пекція у Бабушкінському райо ні м. Дніпропетровська зверн улась до адміністративного с уду із адміністративним позо вом до приватного підприємст ва «Укртраст» з позовними ви могами про припинення юридич ної особи.
В обґрунтування позову заз начено, що відповідач порушу є вимоги діючого законодавст ва, а саме не подає податкових декларацій та документів бу хгалтерської звітності з жов тня 2005 року.
Представник позивача пода в заяву про розгляд справи за його відсутності, просив зад овольнити позов у повному об сязі.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився. Судом напра влено на адресу відповідача, зазначену у Довідці з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців та Свідоцтві про дер жавну реєстрацію юридичної о соби (49000, м. Дніпропетровськ, ву л. Артема, буд. 17, кв. 7), судову пов істку на 14 жовтня 2009 року разом із копією ухвали про відкрит тя провадження та копію позо вної заяви, проте конверт пов ернувся до суду з відміткою п оштового відділення «фірми н емає». Згідно статті 18 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців», якщо в ідомості, які підлягають вне сенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін. Якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру, не були до нього внесен і, вони не можуть бути викорис тані в спорі з третьою особою . Відповідно до частини 8 статт і 35 Кодексу адміністративног о судочинства України вважає ться, що повістку вручено юри дичній особі, якщо вона доста влена за адресою, внесеною до відповідного державного реє стру. Відповідач за адресою, в казаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців не з находиться, відповідні зміни до Єдиного державного реєст ру не подавав. Таким чином, від повідач за офіційно зареєстр ованою адресою не знаходитьс я, що підтверджується записо м в Єдиному державному реєст рі. З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливіс ть розгляду справи за відсут ності відповідача.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши поясненн я представника позивача, суд приходить до висновку, що поз овна заява підлягає задоволе нню, з наступних підстав.
З матеріалів справи виходи ть, що юридична особа - прива тне підприємство «Укртраст» (ідентифікаційний код - 32838679) з ареєстроване Виконавчим ком ітетом Дніпропетровської мі ської ради 10 лютого 2004 року, та п еребуває на обліку у Державн ій податковій інспекції у Ба бушкінському районі м. Дніпр опетровська як платник подат ків та інших обов' язкових п латежів.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб' єкт владних по вноважень має право звернути ся до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном. Органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядок в становлений законами Україн и, мають право звертатися до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті, такі повноваження визна чені пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу України».
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних і ф ізичних осіб-підприємців» пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема є: визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; пр овадження нею діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом; невідповідність м інімального розміру статутн ого фонду юридичної особи ви могам закону; неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону; наявність в Єдино му державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходженням.
Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» до ф ункцій органів державної под аткової служби належить конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орг анів державної податкової сл ужби здійснювати документал ьні невиїзні перевірки, а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів), додержання валютного за конодавства; одержувати у пл атників податків (посадових осіб платників податків) поя снення з питань, що виникають під час перевірок та стосуют ься реалізації повноважень о рганів державної податкової служби, встановлених цим та і ншими законами України; вима гати від платників податків, діяльність яких перевіряєть ся, усунення виявлених поруш ень податкового законодавст ва, контролювати виконання з аконних вимог посадових осіб органів державної податково ї служби, а також припинення д ій, які перешкоджають здійсн енню повноважень посадовими особами органів державної п одаткової служби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців», якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті протягом року, оскільки т ільки за умови наявності под аткової звітності можливо ре алізувати основну контрольн у функцію податкового органу .
Поряд з цим, державні органи , згідно з частиною 2 статті 19 Ко нституції України, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України. Компет енція органів державної пода ткової служби поширюється на відносини в сфері оподаткув ання, отже й поширюється на сп ірні правовідносини. Чинне з аконодавство не передбачає м ожливості звернення інших су б' єктів владних повноважен ь до суду з наведених підстав , отже звернення податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає п ринципу, закріпленому статте ю 124 Конституції України.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог про припинення юридичної особи приватного п ідприємства «Укртраст» поси лається на положення статті 38 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних і фіз ичних осіб-підприємців», від повідно до якого підставами для постановлення судового р ішення щодо припинення юриди чної особи, зокрема, є неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності відп овідно до закону, та наявніст ь в Єдиному державному реєст рі запису про відсутність юр идичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платник податків з обов' язаний подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
Згідно інформації Державн ої податкової інспекції у Ба бушкінському районі м. Дніпр опетровська відповідач не по дає декларації та документи податкової звітності з жовтн я 2005 року, що є порушенням чинно го законодавства України та порушенням законних інтерес ів держави.
Згідно пункту 8.6. «Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів)», з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.
Як вбачається з довідки Дер жавної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дн іпропетровська, заборговано сті по платежам до бюджету пр иватне підприємство «Укртра ст» не має.
19 січня 2009 року начальником Д ержавної податкової інспекц ії у Бабушкінському районі м . Дніпропетровська видано ро зпорядження №41 про звернення до Дніпропетровського окруж ного адміністративного суду щодо припинення юридичної о соби приватного підприємств а «Укртраст».
З огляду на викладе, суд дій шов до висновку про наявніст ь підстав для задоволення ад міністративного позову.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська до прива тного підприємства «Укртрас т» про припинення юридичної особи задовольнити повністю .
Припинити юридичну особу п риватне підприємство «Укртр аст» (код ЄДРПОУ 32838679).
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження відповідно до статті 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України та може бути оск аржена шляхом подачі заяви п ро апеляційне оскарження про тягом десяти днів з дня склад ення постанови в повному обс язі та подальшої подачі апел яційної скарги протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Дніпропетр овський окружний адміністра тивний суд в порядку статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Суддя (пі дпис) І.О. Верба
Постанова виготовлена у повному обсязі 19.10.2009 р.
З оригіналом згідно Суддя І.О. Верба
Постанова не набрала закон ної сили станом на 19.10.2009 р. Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2009 |
Оприлюднено | 01.12.2009 |
Номер документу | 6028366 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні