Герб України

Постанова від 24.04.2007 по справі 23/438а

Донецький апеляційний господарський суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

23/438а

донецький апеляційний господарський суд

вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40

   

ПОСТАНОВА

Іменем України

24.04.2007 р.                                                                                справа №23/438а

          Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого:

суддів  

За участю  представників сторін:                                                                             

від позивача:Нестеренко Н.В. –юрисконсульт, за дов. №б/н від 16.04.2007р.

від відповідача:

Степанова І.Б. –головний спеціаліст-юрисконсульт, за дов. №б/н від 13.04.2007р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу

Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку Донецької області

на постанову господарського суду

Донецької області

від31.01.2007 р.

у справі№23/438а ( суддя Забарющий М.І. )

за позовом:відділу освіти виконавчого комітету Харцизької міської ради, м.Харцизьк Донецької області

до відповідача:

Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку Донецької області                             

провизнання недійсним рішення відповідача від 24.09.2006р. №527

                                                           

ВСТАНОВИВ:

           Постановою господарського суду Донецької області від 31.01.2007 р. по справі №23/438а (суддя Забарющий М.І.) задоволено позов відділу освіти виконавчого комітету Харцизької міської ради, м.Харцизьк Донецької області, до Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку Донецької області.

           Визнано недійсним рішення № 527 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 29 вересня 2006р. прийняте Управлінням Пенсійного Фонду України у м. Харцизьку.

Не погоджуючись з постановою господарського суду, відповідач, Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку, звернувся з апеляційною скаргою про скасування постанови господарського суду.

Скаржник вважає, що при винесенні постанови господарський суд зробив висновки, які не відповідають фактичним обставинам справи та неправильно застосував норми матеріального права, саме Закону України “Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.  

Відповідач зазначає, що рішення приймається одне на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки за період від 91 календарного дня до дня фактичного погашення всієї суми недоїмки незалежно від кількості випадків сплати за цей період. Відповідач вважає, що рішення №527 від 20.09.2006р. відповідає чинному законодавству та є правомірним.

Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку, просить скасувати постанову господарського суду та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

Позивач, відділ освіти виконавчого комітету Харцизької міської ради, м.Харцизьк Донецької області, відзив на апеляційну скаргу не надав, його представник у судовому засіданні зазначив, що вважає постанову господарського суду законною та обгрунтованою, прийнятою відповідно до вимог чинного законодавства. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, постанову господарського суду залишити без змін.

Вивчивши матеріали справи, доводи заявника скарги, вислухавши представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши повноту встановлених судом обставин справи та їх юридичну оцінку, судова колегія встановила.

При вивченні картки особового рахунку страхувальника, Харцизького міського відділу освіти, Управлінням Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку встановлено систематичне порушення строків сплати страхових внесків за липень, листопад 2004 року, березень, квітень, серпень, вересень 2005 року, передбачених п. 6 ст. 20 Закону України “Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Кількість днів порушення строку сплати платежів складає від 1 до 11.  

Відповідач, Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку, прийняв рішення №527 від 29.09.2006р. про застосування до позивача фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхувальником страхових внесків.

Цим рішенням відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України “Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” № 1058-ІУ від 09.07.2003 р. за несплату або несвоєчасну сплату внесків застосовано до міського відділу освіти, м.Харцизьк, штраф в розмірі 27 814 грн. 43 коп. та нарахована пеня в розмірі 2 109 грн. 09 коп.

Рішення №527 від 29.09.2006р. позивачем було оскаржене в адміністративному порядку до Головного Управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Головне Управління Пенсійного фонду України в Донецькій області рішенням №12036/06 від 17.11.2006р.  залишило скаргу позивача без задоволення.

Позивач звернувся з позовом про визнання недійсним рішення Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку №527 від 29.09.2006р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного Фонду. Господарським судом позов задоволено.

Оцінюючи правильність застосування місцевим господарським судом норм чинного законодавства, судова колегія дійшла висновку, що постанова господарського суду від 31.01.2007 р. у справі №23/438а не відповідає вимогам норм матеріального права та підлягає скасуванню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що спір між сторонами відсутній щодо суми штрафу і пені. Позивач не спростовує та не заперечує факт порушення строків сплати страхових внесків.

У відповідності до ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному дослідженні  в судовому процесі, керуючись законом.

З 01.01.2004 року набрав чинності Закон України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 року, тому фінансові та адміністративні санкції, а також пеня, передбачені статтею 106 Закону, застосовуються за порушення, які мали місце з 01.01.2004 року.

Згідно зі статтею 64 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” №1058-ІУ від 09.07.2003р. Управління Пенсійного Фонду України здійснює контроль за правильним  нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, а також здійснює контроль за цільовим використанням коштів.

За приписами п. 6 ст. 20 Закону України “Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, п. п. 5.1.4 п. 5 Інструкції “Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України” страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж за 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для позивача є календарний місяць.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків, фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1% зазначених сум коштів, яка розрахована за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені починається з першого  календарного  дня  за днем  настання  строку  сплати  відповідного  платежу до дня його фактичної сплати страхувальником.

Відповідно до приписів ч. 13 ст. 106 Закону України „Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Відповідно до приписів п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України „Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:

10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;

50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до п. 9.3.2. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України розрахунок фінансових санкцій та пені здійснюється на підставі облікових даних картки особового рахунка платника, яка формується за даними звітів платника розрахованих самостійно. Підставою для застосування фінансових санкцій за несвоєчасну сплату страхових внесків є дані картки особового рахунку страхувальника.

Нараховані за рішенням №527 від 29.09.2006р. фінансові санкції та пеня, були застосовані до відділу освіти виконавчого комітету Харцизької міської ради, м.Харцизьк, у зв'язку з несвоєчасною сплатою сум нарахованих страхових внесків за  липень, листопад 2004 року, березень, квітень, серпень, вересень 2005 року, про що свідчать дані карток особового рахунку.

Відповідно до п.п. 2.4., п.п.2.5 п. 2 Порядку ведення органами Пенсійного Фонду України обліку надходження платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, затвердженого Постановою правління Пенсійного Фонду України №2-4 від 19.01.2002р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №212/6500 від 01.03.2002р., документами, що підтверджують погашення платником зобов'язання є: одержані від установ банків та їх паперові носії та копії квитанцій, одержані від установ банків або надіслані поштовим переказом.

Інформація про надходження платежів заноситься до особових рахунків платників не пізніше наступного робочого дня з моменту одержання документів, що підтверджують погашення зобов'язань.

Крім того, відповідно до ч. 15 ст. 106 Закону України „Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Враховуючи вимоги ч. 15 ст. 106 Закону України „Про  загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, судова колегія вважає, що господарський суд першої інстанції дійшов хибного висновку, що відповідач прийняв рішення №527 з порушенням порядку прийняття рішень про нарахування пені та накладення штрафів, і це є підставою для визнання цього рішення недійсним.

Беручи до уваги викладене, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку, що відповідач, Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку, обґрунтовано прийняв спірне рішення №527 від 29.09.2006р. про застосування фінансових санкцій.

З огляду на вищенаведені норми чинного законодавства, судова колегія вважає, що позов про визнання рішення Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку №527 від 29.09.2006р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені є необґрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню, оскільки страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески та сплачувати штрафні санкції за несвоєчасну сплату внесків.

Згідно до приписів статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України  завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб”єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі  на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб”єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо  таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи Законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене, судова колегія вважає, що Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку прийняло рішення №527 від 29.09.2006р. у межах своїх повноважень та у спосіб передбачений чинним законодавством.  

Відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З наведеного вище вбачається, що позивач не довів у розумінні статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України свої вимоги та заперечення щодо обгрунтування позовних вимог .

З огляду на надані до матеріалів справи документи, та враховуючи вимоги Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку, що норми чинного законодавства місцевим господарським судом застосовані неправильно, постанова не відповідає приписам матеріального права та обставинам справи, а  мотиви, з яких подана апеляційна скарга, є підставою для скасування постанови.

Керуючись ст. ст. 187, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, п.6 та п.7 розділу VІІ “Прикінцевих та перехідних положень” Кодексу адміністративного судочинства України у редакції Закону України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України" №2953-ІУ від 6 жовтня 2005 року, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного Фонду України в м. Харцизьку Донецької області, на постанову господарського суду Донецької області від 31.01.2007р. у справі №23/438а – задовольнити.

Постанову господарського суду Донецької області від 31.01.2007р. у справі №23/438а (суддя Забарющий М.І.) –скасувати.

У позові відділу освіти виконавчого комітету Харцизької міської ради, м.Харцизьк Донецької області, до Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку Донецької області, про визнання недійсним рішення Управління Пенсійного Фонду України в м.Харцизьку №527 від 29.09.2006р. про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного Фонду –відмовити.

У судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частини постанови.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом одного місяця з дня складення постанови в повному обсязі.

Повний текст постанови складений та підписаний 27.04.2007 року.

Головуючий:          

Судді:           

Надруковано 5 прим.:

1 прим. – позивачу;

1 прим. –відповідачу;

1 прим. - у справу;

                                                  2 прим. –Донецькому апеляційному господарському суду

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.04.2007
Оприлюднено29.08.2007
Номер документу605582
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/438а

Постанова від 24.04.2007

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Старовойтова Г.Я.

Ухвала від 17.04.2007

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Старовойтова Г.Я.

Ухвала від 15.03.2007

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Старовойтова Г.Я.

Ухвала від 07.03.2007

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Старовойтова Г.Я.

Постанова від 31.01.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 18.01.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 26.12.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні