Ухвала
від 31.08.2016 по справі 206/4743/16-к
САМАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 206/4743/16-к

1-кс/206/295/16

УХВАЛА

31 серпня 2016 року слідчий суддя Самарського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпрі клопотання слідчого СВ Самарського ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , про надання дозволу та доручення Головному управлінню Держпраці у Дніпропетровській області проведення позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Будматеріали» у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016040700000128 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 240 КК України від 29.01.2016 року та ч. 1 ст. 272 КК України від 05.08.2016 року,

за участю

слідчого ОСОБА_3 ,

прокурора ОСОБА_4 ,

представників юридичної

особи, щодо якої заявлено

клопотання про перевірку

адвоката ОСОБА_5 ,

директора ОСОБА_6 ,

в с т а н о в и в:

19 серпня 2016 року до Самарського районного суду м. Дніпропетровська із даним клопотанням звернувся слідчий ОСОБА_3 .

Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що в провадженні СВ Самарського ВП Дніпропетровського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016040700000128 від 29 січня 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 та ч. 1 ст. 272 КК України, за фактом добування піску посадовими особами ТОВ "Перспектива-Самара" без передбаченого на те дозволу, за фактом порушення посадовими особами ТОВ "Перспектива-Самара", ТОВ "Сілікатчик" та ТОВ "Аква-будматеріали" правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на виробництві або будь-якому підприємстві особою, яка зобов`язана їх дотримувати, якщо це порушення створило загрозу загибелі людей.

Допитані свідки ОСОБА_7 показав, що власним автомобілем марки «Камаз», державний номер НОМЕР_1 , він приїхав на причал у АДРЕСА_1 придати пісок за ціною 83,00 грн. за тону у кількості 10 тон. Про продаж піску за цією адресою дізнався від друзів. Крім того, свідок стверджує, що брав пісок за вказаною адресою навесні цього року. Свідок ОСОБА_8 у ході допиту повідомив, що він працює на причалі за адрсеою: смт. Ювілейне, вул. Прибережна, 4 на посаді крановщика у ТОВ «Аква-будматеріали» вже близько десяти років, його графік ненормований, приходить на роботу два рази на тиждень для перевалки піску з баржі на склад, що розташований на причалі. Документи на кран та його посвідчення зберігаються у головного інженера ОСОБА_9 . Баржі з піском надходять до причалу два-три рази на тиждень. З ним працюють, ще три особи.

В той же час, за адресою: смт. Ювілейне, вул. Прибережна, 4 наявні портальні крани без дозвільних документів на право їх експлуатації, газові балони без права на виконання робіт з газозварювання, що відносяться до робіт з підвищеної небезпеки. Причали та споруди заборонені до експлуатації, що підтверджується листом Регістру судноплавства.

У ході обшуку та огляду вилучених документів, будь-які документи, які б надавали право вказаним підприємствам здійснювати роботи підвищеної небезпеки або документи про надання дозволу на право експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відсутні, що підтверджено листом Управління Держпраці у Дніпропетровській області від 12.08.2016 року.

У ході проведення слідчих дій (обшуку) за адресою смт. Ювілейне, вул. Прибережна, 4 було залучено спеціаліста Управління Держпраці у Дніпропетровській області, який повідомив, що попередньо виявлені можливі порушення, які можуть бути встановлені та виявлені лише при здійсненні державного нагляду (контролю).

Вказані обставини є безпосередньо причинною створення загрози життю людей чи настання інших тяжких наслідків.

На підставі викладеного просить суд надати дозвіл та доручити Головному Управлінню Держпраці у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39788766, місцезнаходження: 49050, м. Дніпропетровськ, вул. Казакова, 3) провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОВАква-будматеріали" (код ЄДРПОУ 31157588), зареєстроване за адресою: м. Дніпро, вул. Олександра Оцупа (колишня назва - Комісара Крилова), 2Г за місцезнаходження органів управління підприємства: м. Дніпро, вул. Олександра Оцупа (колишня назва - Комісара Крилова), 2Г та основних засобів та виробничих потужностей підприємства, які знаходяться за адресою: Дніпропетровська область, смт. Ювілейне, вул. Прибережна, буд. 4 з питань:

додержання законодавства про працю;

додержання законодавства у сфері гігієни праці, у тому числі за факторами виробничого середовища та виробничих операцій, наявність та виконання яких можуть шкодити здоров`ю працівників, виконанням заходів щодо запобігання виникненню професійних захворювань, дотриманням вимог санітарних норм та правил, своєчасним здійсненням профілактичних заходів, спрямованих на попередження шкідливої дії факторів виробничого середовища і трудового процесу, збереження здоров`я працівників, наявністю обов`язкових медичних оглядів працівників;

додержання законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів, організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань;

додержання законодавства у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об`єктами, з питань проведення ідентифікації та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.

Для проведення вказаної перевірки зобов`язати посадових осіб Товариства з обмеженою відповідальністю «Перспектива-Самара» забезпечити допуск службових осіб Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області до земельної ділянки, виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, основних засобів та виробничих потужностей підприємства розташованих за адресою: м. Дніпро, вул. Олександра Оцупа (колишня назва - Комісара Крилова), 2Г та за адресою: Дніпропетровська область, смт. Ювілейне, вул. Прибережна, буд. 4, в тому числі забезпечити доступ службових осіб Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області до документів ТОВ "Перспектива-Самара", у яких виникне необхідність при проведенні вказаної перевірки.

Клопотання слідчого погоджено прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні вимоги клопотання підтримав та просив задовольнити.

Генеральний директор ТОВ "Аква-Будматеріали" ОСОБА_6 та адвокат ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечували проти задоволення клопотання слідчого та просили відмовити. Зазначили, що дана перевірка не має ніякого значення до кримінального правопорушення, яке внесено до ЄРДР.

Спеціаліст Управління Держпраці у Дніпропетровській області ОСОБА_10 пояснив, що до компетенції Держпраці входить проведення перевірок. Щодо трудових відносин також проводиться перевірка, але її робить інший відділ. Управління має проводити перевірку за рішенням суду чи постановою КМУ. ТОВ "Аква-Будматеріали" він ніколи не перевіряв і не був там.

Прокурор ОСОБА_4 підтримав клопотання слідчого та просив задовольнити.

Заслухавши сторін, дослідивши матеріали справи за даним клопотанням, слідчий суддя вважає, щовикладені в клопотанні доводи про призначення позапланової перевірки з дотримання вимог законодавства про працю з метою встановлення наявності чи відсутності порушень законодавства про працю службовими особами ТОВ "Аква-Будматеріали" єнеобґрунтованими та не підлягають задоволенню, оскільки не можуть бути використані як докази під час проведення даного досудового розслідування з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України до документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

У відповідності до ст. 36 КПК України прокурор, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, службові та інші фізичні особи зобов`язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення прокурора. Прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням.

Частиною 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Питання призначення позапланових заходів державного нагляду (контролю) самим Кримінальним процесуальним кодексом Українине врегульовано, а врегульовано іншими нормативно-правовими актами, які складають кримінальне процесуальне законодавство, відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України.

Так, ч. 2 ст. 1 КПК України передбачено, що кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Разом з цим, відповідно до ч. 6ст. 9 КПК Україниу випадках коли положенняКПК України не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження.

Відповідно до ст.259 Кодексу законів про працю України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови КМ України 10.09.2014 № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань праці шляхом злиття Державної інспекції з питань праці Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки.

Кабінет Міністрів України 11 лютого 2015 року постановою № 96 затвердив Положення про Державну службу України з питань праці, яким визначив основні завдання, повноваження та права нового центрального органу виконавчої влади, що контролюватиме дотримання законодавства про працю.

Також постановою КМ України від 11.02.2015 № 100 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці шляхом реорганізації (злиття) територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці. Установлено, що територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.

Постановою Кабінету Міністрів Українивід 11 лютого 2015 р. № 96 затверджено Положення Про Державну службу України з питань праці, згідно якої Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пунктом 7 Положення передбачено, що Держпраці, здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Міністерства соціальної політики України № 340 від 27.03.2015 затверджено Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області п. 3 якого зазначено, що, основними завданнями Управління Держпраці, серед іншого, є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до а.5 п.4 Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області Управління Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Згідно Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Постановою КМУ "Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" № 408 від 13.08.2014 р., зокрема п.1 ч. 1 запроваджено обмеження на проведення перевірок.

Надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком, до якого входить в т.ч. Держпраці, здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження.

Пункт 2 ч. 1 Постанови КМУ передбачає, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Разом з тим, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 123 Конституції України прокуратура України становить єдину систему, на яку покладаються: нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство.

Статтею 129 Конституції визначено, що судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону.

Врахувавши дійсні обставини справи, вважаю клопотання повністю необґрунтоване та таке, що не підлягає задоволенню.

Такі висновки засновані перед усім на тому, що питання які ставить слідчий для проведення перевірки не мають значення для кримінального провадження, яке розслідується.

Зазначені обставини є безумовною підставою для відмови у задоволенні клопотання слідчого про призначення проведення позапланової перевірки.

керуючись ст.ст. 36, 93, 99, 309, 369, 370-376 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання відмовити.

Ухвала відповідно до ст. 309 КПК України оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСамарський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення31.08.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу60755248
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —206/4743/16-к

Ухвала від 31.08.2016

Кримінальне

Самарський районний суд м.Дніпропетровська

Сухоруков А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні