Постанова
від 29.08.2016 по справі 475/611/16-а
ДОМАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Доманівський районний суд Миколаївської області

35 м. смт. Доманівка Доманівський район Миколаївська область Україна 56400

Справа № 475/611/16-а

П О С Т А Н О В А

Іменем України

29.08.2016смт. Доманівка

Доманівський районний суд Миколаївської області в складі:

головуючої судді: Вадовської А.В.,

за участю секретаря: Кравець Л.В.,

позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Доманівському районі Миколаївської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

09.08.2016 р. позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просила визнати неправомірними дії та скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в Доманівському районі Миколаївської області (далі - управління ПФУ) щодо відмови у здійсненні перерахунку пенсії, як працівнику прокуратури, у зв'язку із підвищенням посадового окладу працюючого працівника.

В обґрунтування позову позивач зазначила, що у липні 1997 р. їй призначена пенсія у розмірі 90% від суми місячного заробітку на посаді старшого помічника прокурора Доманівського району.

14.11.2002 р. вона звільнена з посади помічника прокурора Доманівського району та з органів прокуратури Миколаївської області на підставі наказу №750 від 01.11.2002 р.

З 01.12.2015 р. у позивача з'явилося право на перерахунок пенсії через збільшення розміру посадового окладу працюючого працівника прокуратури на 25% у відповідності до Постанови КМУ від 09.12.2015 р. за №1013 В«Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актівВ» (абз.12 підпункту 3 пункту 1) та Постанови КМУ від від 31 травня 2012 р. № 505 В«Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратуриВ» .

21 липня 2016 р. ОСОБА_1 звернулася до відповідача з заявою про проведення перерахунку пенсії за вислугу років на підставі довідки прокуратури Миколаївської області від 05.07.2016 року за №18/141, згідно якої встановлена заробітна плата за посадою прокурора прокуратури Доманівського району у розмірі 8 211,75 грн.

Проте, управління ПФУ рішенням від 29.07.2016р. №2306/05 незаконно відмовило їй у перерахунку пенсії.

Вважаючи відмову у перерахунку пенсії та відповідне рішення від 29.07.2016р. №2306/05 неправомірними, позивач просить визнати їх такими та скасувати рішення, зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії відповідно до ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру" в розмірі 90% від середнього заробітку на підставі довідки прокуратури Миколаївської області від 05.07.2016 року за №18/141 з 01.12.2015 р.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позов підтримала, просила задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача ОСОБА_2 позов не визнав, вважав відмову відповідача у перерахунку пенсії ОСОБА_1 законною. В обґрунтування заперечень надав письмові заперечення.

Заперечуючи проти позовних вимог позивача, відповідач посилався на те, що відповідно до ч.20 ст.86 Закону України В«Про прокуратуруВ» від 14.10.2014 р. за №1697-VII (в редакції Закону України від 28.12.2014 р. №76-VIІІ) умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначається КМУ. Станом на 19.08.2016 р. умови, порядок чи постанови про проведення перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури відсутні.

У зв'язку з відсутністю правових підстав перерахунку пенсії 29.07.2016 р. управління ПФУ відмовило позивачеві у здійсненні такого перерахунку.

Крім цього, заперечуючи проти вимог позивача відповідач посилався на те, що позивач свій позов обґрунтувала вимогами законодавства, а саме ч.1 ст.50-1, ч.2 ст.50-1, ч.12 ст.50-1, ч.17 ст.50-1 Закону України В«Про прокуратуруВ» від 05.11.1991 р. №1789-ХІІ, які втратили чинність 15.07.2015 р.

Відповідач вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, посилаючись на те, що відмовляючи позивачеві у перерахунку пенсії управління ПФУ діяло в межах наданих йому повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено у судовому засіданні з матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 11.07.1997 р. призначена пенсія на підставі ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р. у розмірі 58% від суми місячного (чинного) заробітку, стаж її при призначенні пенсії, що дає право на пенсію за вислугу років, на момент її призначення становив повних 24 роки.

07 липня 1997 р. ОСОБА_1 знову прийнята на роботу на посаду помічника прокурора Доманівського району.

Законом України від 12.07.2001 р. за №263-ІІІ В«Про внесення змін до Закону України "Про прокуратуру" внесені зміни до ст.50-1 Закону України В«Про прокуратуруВ» та встановлено, що прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше відсотків від суми місячного (чинного) заробітку.

З 01.08.2001 р. за заявою ОСОБА_1 у відповідності до Закону України В«Про прокуратуруВ» в редакції станом на 12.07.2001 р. управлінням ПФУ зроблено перерахунок та призначена довічна пенсія у розмірі 90% від суми місячного(чинного) заробітку на посаді прокурора прокуратури Доманівського району. З того часу позивач отримує пенсію у розмірі 90%.

14 листопада 2002 р. ОСОБА_1 звільнена з прокуратури за власним бажанням, що підтверджене копією трудової книжки.

У зв'язку зі збільшенням посадового окладу, затвердженого постановою Кабміну України №505 від 31.05.2012 року та відповідно до постанови Кабміну України №1013 від 09.12.015 року , позивач 21.07.2016 року звернулася до відповідача із заявою про проведення перерахунку пенсії за вислугу років на підставі довідки прокуратури Миколаївської області від 05.07.2016 року за №18/141, згідно якої заробітна плата за посадою прокурора прокуратури Доманівського району для обчислення пенсії становить 8 211,75 грн.

29.07.2016 за №2306/05 управління ПФУ повідомило позивача про відмову в перерахунку пенсії, посилаючись на те, що відповідно до ч.20 ст.86 Закону України В«Про прокуратуруВ» від 14.10.2014 №1697-VІІ (у редакції Закону України від 28.12.2014 р. №76-VІІІ) умови та порядок перерахунку пенсій працівникам прокуратури визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 29.07.2016 р. відсутня постанова про проведення перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури.

Відмовляючи позивачеві у перерахунку пенсії, управлінням ПФУ не враховані вимоги законодавства щодо пенсійного забезпечення.

Так, відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р. №1789-ХІІ в редакції станом на 14.11.2002 р. (дату остаточного звільнення з органів прокуратури) прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержувані перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку.

Згідно ч.12 ст.50-1 Закону № 1789-ХІІ (в редакції станом на 14.11.2002 р. - дату припинення трудових відносин) обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком.

На день звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії до відповідача та з позовом до суду набув чинності Закон України В«Про прокуратуруВ» від 14.10.2014 р. №1697-VII, згідно підпункту 1 пункту 3 розділу ХІІ Прикінцевих положень якого є чинними положення частин 3, 4, 6, 11 ст.50-1 Закону № 1789-ХІІ .

Однак, ці законодавчі зміни стосуються тих прокурорсько-слідчих працівників, які реалізували чи реалізовують своє право на пенсію із 1 січня 2015 року, адже відповідно до вимог ст. 58 Конституції України , Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Вирішуючи питання про застосування відповідних норм ст.50-1 №1789-ХІІ щодо перерахунку вже призначених пенсій, відповідач не врахував положення ст.22 Конституції України , якою визначено, що конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийняті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до правової позиції Конституційного Суду України, викладеної, зокрема, у його рішеннях від 6 липня 1999 року № 8 рп-99 у справі щодо права на пільги, від 20 березня 2002 року № 5рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій та від 11 жовтня 2005 року № 8рп/2005 у справі № 1-21/2005 про рівень пенсії і щомісячного довічного грошового утримання суддів, працівників правоохоронних органів, зокрема працівників прокуратури, зміст та обсяг досягнутих ними соціальних гарантій не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства.

Звернення позивача до пенсійного органу щодо здійснення перерахунку пенсії законодавчо ґрунтується на вимогах ст. 50-1 Закону №1789-ХІІ (в редакції Закону на час призначення пенсії), а не Закону, який діє на час звернення про перерахунок, оскільки зворотне становище значно звужує зміст та обсяг прав і свобод позивача.

Посилання управління ПФУ на те, що відповідно до ч.20 ст.86 Закону України В«Про прокуратуруВ» (в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 ) умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України, як на підставу для відмови у перерахунку пенсії позивачеві, не можуть бути визнані судом правомірними з наступних підстав.

Перерахунок пенсії згідно ч.20 ст.86 Закону України В«Про прокуратуруВ» (в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 ) застосовуватиметься до пенсій, що будуть призначені відповідно до Закону України В«Про прокуратуруВ» від 14.10.2014 р., до раніше призначених пенсій, у тому числі перерахунку пенсії ОСОБА_1, положення ч.20 ст.86 Закону України В«Про прокуратуруВ» (в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 ) застосуванню не підлягають.

Враховуючи вищезазначене, необхідною умовою для перерахунку пенсії є документи, додатково подані пенсіонером щодо розміру місячного заробітку за відповідною посадою станом на час звернення за перерахунком пенсії. При цьому, такий перерахунок дійсно має здійснюватися виходячи із норм законодавства, які були чинними на момент призначення пенсії.

Зазначене свідчить про обґрунтованість вимог позивача та наявність підстав для задоволення позову.

Щодо визначення строку, з якого необхідно провести перерахунок пенсії, суд вважає, що у відповідності до абзацу 2 ч.4 ст.45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених частиною першою статті 35 , частиною другою статті 38 , частиною третьою статті 42 і частиною п'ятою статті 48 цьогоЗакону , провадиться в такі строки: у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Оскільки позивач звернулася до управління ПФУ з заявою про перерахунок вже призначеної пенсії 21.07.2016 р., то перерахунок має бути здійснений з 01 серпня 2016 року.

Відповідно до ст.94 КАС України суд вирішує питання про розподіл судових витрат.

Згідно ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при подачі позову понесені витрати на оплату судового збору в розмірі 1 102 грн., які і підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст.10, 11, 15, 18, 71, 94, 163, 167, ч.3 ст.160 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії та скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в Доманівському районі Миколаївської області від 29.07.2016 р. № 2306/05 про відмову ОСОБА_1 у проведенні перерахунку пенсії.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Доманівському районі Миколаївської області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру" (у редакції Закону України №1789-ХІІ, що діяла станом на час призначення пенсії) в розмірі 90% від середнього заробітку на підставі довідки №18/141 вих-16, виданої 05.07.2016 р. прокуратурою Миколаївської області, починаючи з 01 серпня 2016 року.

Стягнути з управління Пенсійного фонду України в Доманівському районі Миколаївської області (код ЄДРПОУ 20894146) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) понесені витрати на сплату судового збору в розмірі 1 102 (одна тисяча сто дві) грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Доманівський районний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня оголошення постанови апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 02.09.2016 р.

Суддя :ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення29.08.2016
Оприлюднено07.09.2016
Номер документу60760282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —475/611/16-а

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 29.08.2016

Адміністративне

Доманівський районний суд Миколаївської області

Вадовська А. В.

Постанова від 29.08.2016

Адміністративне

Доманівський районний суд Миколаївської області

Вадовська А. В.

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Доманівський районний суд Миколаївської області

Вадовська А. В.

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Доманівський районний суд Миколаївської області

Вадовська А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні