ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 50/326 25.05.09
За позовом Державн ої податкової інспекції у Пе черському районі м. Києва
до товарис тва з обмеженою відповідальн істю „Науково-інноваційний
центр „2500”
Третя особа Пе черська районна у м. Киє ві державна адміністрація
про припине ння юридичної особи
Суддя Головатюк Л.Д.
Представники:
від позивача Чор номиз А.М. (дов. від 06.02.2009, № 1078/9/10-209)
від відповідача не з ' явились
від третьої особи не з' явились
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд го сподарського суду м. Києва пе редані вимоги Державної пода ткової інспекції у Печерськ ому районі м. Києва до товарис тва з обмеженою відповідальн істю ”Науково-інноваційний ц ентр „2500” про припинення юрид ичної особи.
Свої вимоги позивач обґру нтовує тим, що в Єдиному держа вному реєстрі є наявність за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням, що є підставою згідно з ч.2 ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців” для постановл ення судового рішення щодо п рипинення відповідача.
Ухвалою суду від 21.04.2009 було п орушено провадження по даній справі та залучено до участі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог н а предмет спору на стороні ві дповідача, Печерську районн у у м. Києві державну адмініст рацію, розгляд справи було пр изначено на 25.05.2009.
В судовому засіданні 25.05.2009 пр едставник позивача дав поясн ення по суті спору, позовні ви моги підтримав в повному обс язі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, вимог ухвали суду не викон ав, письмових доказів, поясне нь та заперечень по суті спор у не надав, позовну вимогу по с уті у будь-який інший процесу альний спосіб не заперечив.
Особи, які беруть участь у розгляді справи, вважаються повідомленими про час і місц е її розгляду судом, якщо ухва лу про порушення провадження у справі надіслано за поштов ою адресою, зазначеною в позо вній заяві (див. Роз'яснення Пр езидії ВАСУ від 18.09.1997 № 02-5/289 "Про де які питання практики застосу вання Господарського процес уального кодексу України").
Відповідач клопотань про відкладення розгляду справи та наявності у нього поважни х причин щодо неявки у судове засідання не повідомив, що да є підстави визначити причини його неявки до суду неповажн ими.
За таких обставин, господар ський суд вважає, що відповід ач не скористався своїм прав ом на участь представника у с удовому засіданні.
Представник 3-ї особи в судо ве засідання також не з”явив ся, але через канцелярію суду подав клопотання щодо розгл яду справи без його участі.
Суд вважає достатніми мате ріали справи для розгляду по суті справи у відсутності ві дповідача та третьої особи, в ідповідно до ст. 75 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, за наявними в ній мате ріалами.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, заслу хавши пояснення представник а позивача, господарський су д міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю ”Науково -інноваційний центр „2500” зар еєстровано Печерською район ною у м. Києві державною адмін істрацією 22.07.2008 за адресою: 01001, м . Київ, Печерський район, вул. Х рещатик, буд. 29, код ЄДРПОУ 35922417, що підтверджується доказами , поданими позивачем та не спр остовані відповідачем.
На час вирішення даного спо ру відповідач про зміну свог о місця проживання (місцезна ходження) ні позивача, ні орга н реєстрації, ні державного р еєстратора не повідомляв, що підтверджується довідками і відомостями, наданими позив ачем та третьою особою.
Спір по справі виник з причи н того, що незважаючи на відсу тність податкового боргу в Є диному державному реєстрі є наявний запис про відсутніст ь відповідача за його місцез находженням,
З огляду на встановлені обс тавини справи господарський суд міста Києва вважає можли вим врахувати доводи позивач а та задовольнити заявлений позов з наступних підстав.
Відносини припинення юрид ичної особи та скасування її державної реєстрації регулю ються Цивільним кодексом Укр аїни, Господарським кодексом України, Законом України „Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців” та іншими законода вчими актами.
При цьому, саме Закон Україн и „Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців” є спеціальни м законодавчим актом, який ре гулює відносини державної ре єстрації та припинення юриди чних осіб.
Також, саме Закон України „П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців” встановлює наслі дки за відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям, згідно запису в Єдиному де ржавному реєстрі у вигляді п рипинення юридичної особи.
Відповідно до вищевказани х обставин, саме норми Закону України „Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців” підля гають застосуванню до спірни х відносин між позивачем і ві дповідачем щодо припинення ю ридичної особи відповідача у зв' язку з відсутністю юрид ичної особи за її місцезнахо дженням, про що зроблений зап ис в Єдиному державному реєс трі.
Згідно зі ст. 247 Господарськ ого кодексу України у разі зд ійснення суб' єктом господа рювання діяльності, що супер ечить закону чи установчим д окументам, до нього може бути застосовано адміністративн о-господарську санкцію у виг ляді скасування державної ре єстрації цього суб' єкта та його ліквідації.
Відповідно до ч. 15 ст. 58 Господ арського кодексу України ска сування (припинення) державн ої реєстрації суб' єкта госп одарювання здійснюється за й ого особистою заявою, а також на підставі рішення суду у ви падках визнання недійсними а бо такими, що суперечать зако нодавству, установчих докуме нтів, або здійснення діяльно сті, що суперечить закону чи у становчим документам, або в і нших випадках, передбачених законом. Скасування державно ї реєстрації припиняє господ арську діяльність і є підста вою для здійснення заходів щ одо ліквідації суб' єкта гос подарювання.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарськ ого кодексу України припинен ня діяльності суб' єкта госп одарювання здійснюється шля хом його реорганізації (злит тя, приєднання, поділу, перетв орення) або ліквідації-за ріш енням власника (власників) чи уповноважених ним органів, з а рішенням інших осіб- засно вників суб' єкта господарюв ання чи їх правонаступників, за рішенням суду.
Відповідно до ч. 6 зазначено ї статті, ч. 2 ст. 247 Господарсько го кодексу України суб' єкт господарювання ліквідуєтьс я у разі скасування його держ авної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Згідно до ч. 1 ст. 33 Закону Укра їни від 15.05.2003 № 755-IV “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов”язк ів іншим юридичним особам - пр авонаступникам в результаті злиття, приєднання, поділу, пе ретворення (реорганізації) а бо в результаті ліквідації з а рішенням, прийнятим заснов никами(учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом. Ю ридична особа є такою, що прип инилася, з дати внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів” однією з підстав для пост ановлення судового рішення п ро припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, є наявн ість в Єдиному державному ре єстрі запису про відсутність юридичної особи за її місцез находженням.
Пунктом 17 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни від 04.12.1990 № 509-ХІІ “Про держав ну податкову службу в Україн і” встановлено, що органи дер жавної податкової служби в у становленому законом порядк у мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до суду або арбітражного суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб' єкта підприємниц ької діяльності.
Як встановлено судом відп овідач відсутній за своїм мі сцезнаходженням, згідно запи су в Єдиному державному реєс трі, чим порушує вищезазначе ну норму Закону України „Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців”, що є підставою для з астосування господарським с удом до відповідача санкцій, передбачених цим Законом.
За встановлених обставин, в раховуючи вищенаведені прав ові норми, господарський суд міста Києва вважає, що позовн і вимоги позивача належно об ґрунтовані і достатньо мотив овані, у зв”язку з чим підляга ють задоволенню, а підприємн ицька діяльність відповідач а підлягає припиненню.
Відповідно до ч.5 ст.38 Закону України „Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців” суд пр изначає у рішенні щодо припи нення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією комісі ю з припинення та встановлює строк і порядок її роботи.
Згідно з ч.6 ст.38 Закону Украї ни „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців” у разі якщо в судовому рішенні щодо прип инення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією не приз начена комісія з припинення, державний реєстратор не піз ніше трьох робочих днів від д ати надходження такого судов ого рішення вносить до Єдино го державного реєстру запис, в якому вказує як голову комі сії з припинення юридичної о соби керівника органу управл іння або засновника юридично ї особи.
Отже, вказані правові норми передбачають повноваження с уду призначати комісію з при пинення юридичної особи за у мови можливості такого призн ачення. В іншому випадку ст.38 З акону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” покладає зобов' язання з вст ановлення голови такої коміс ії на державного реєстратора .
Як вбачається з матеріалів справи судом було залучено д о участі у справі в якості тре тьої особи відповідну держав ну адміністрацію, викликано в судове засідання державног о реєстратора. Позивача і вка заних осіб було зобов' язано подати суду відомості про ос іб, яких вказані особи пропон ують і погоджують призначити членами комісії з припиненн я відповідача. Проте, ні позив ач, ні відповідна державна ад міністрація зазначених від омостей суду не подали. Предс тавники відповідача, в тому ч ислі керівники органу управл іння або засновники відповід ача взагалі до суду не з' яви лись.
За цих обставин суд дійшов в исновку, що незважаючи на всі вжиті судом заходи, призначи ти в судовому рішенні комісі ю з припинення відповідача є неможливим. В цьому разі зобо в' язання з встановлення гол ови комісії з припинення від повідача покладається на дер жавного реєстратора.
Відповідно до ст.33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень. Відповідач доказів на сп ростування обставин, повідом лених позивачем, суду не нада в.
Відповідно до ст. 49 ГПК Укра їни судові витрати покладают ься на відповідача. Зокрема, з останнього підлягає стягнен ню 85 грн. державного мита та 312,50 грн. витрат на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу.
Виходячи з вищенаведено го та керуючись ст.4, 33, 49, 75, 82, 84 Госп одарського процесуального к одексу України, Господарськи й суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повні стю.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою ві дповідальністю ”Науково-інн оваційний центр „2500” (01001, м. Киї в, Печерський район, вул. Хреща тик, буд. 29, код ЄДРПОУ 35922417), у зв' язку з ліквідацією, не пов' я заною з банкрутством юридичн ої особи.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю ”Н ауково-інноваційний центр „2 500” (01001, м. Київ, Печерський райо н, вул. Хрещатик, буд. 29, код ЄДРП ОУ 35922417) з будь-якого рахунку (ви явленого державним виконавц ем під час виконання судовог о рішення) до Державного бюдж ету України 85 (вісімдеся т п' ять)грн. 00коп. держав ного мита та 312 (триста дв анадцять)грн. 50коп. витра т на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у.
Зобов' язати державного р еєстратора за місцем знаходж ення відповідача створити лі квідаційну комісію для здійс нення заходів щодо припиненн я юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією, внести до Єд иного державного реєстру зап ис про судове рішення, провес ти державну реєстрацію припи нення юридичної особи відпов ідно до чинного законодавств а та повідомити органи стати стики, державної податкової служби, Пенсійного фонду Укр аїни, фондів соціального стр ахування та юридичну особу, щ одо якої прийняте судове ріш ення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого з апису.
Видати накази.
Рішення розіслати сторона м, а після набрання ним законн ої сили державному реєстрато ру Печерської районної у міс ті Києві державної адміністр ації.
Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його підп исання.
Суддя Л.Д. Головатюк
Дата підписання рішенн я
18.06.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2009 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 6081630 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні