Постанова
від 14.10.2009 по справі 2а-2891/08/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Спра ва № 2а-2891/08/1370

14 жовтня 2009 року Львівський окружний адміністративний с уд

в складі : головуючого - су дді Дем' яновського Г.С.,

при секретарі Хома Ю.Р.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в за лі суду в місті Львові справу за адміністративним позовом Державної інспекції з контр олю за цінами у Львівській об ласті до Приватного підприєм ства «Ріел-центр» про стягне ння економічних санкцій.

в с т а н о в и в :

Державна інспекція з кон тролю за цінами у Львівській області звернулась до суду з позовом до Приватного підпр иємства «Ріел-центр» (далі - ПП «Ріел-центр») з вимогою ст ягнути з відповідача економі чні санкції у розмірі 24134,52грн. з а порушення державної дисцип ліни цін..

Свої позовні вимоги ґрунт ує на тому, що Державною інспе кцією з контролю за цінами у Л ьвівській області була прове дена перевірка правильності застосування роздрібних цін (тарифів) на природний та скра плений газ, який реалізовуєт ься газопостачальними підпр иємствами споживачам. За рез ультатами проведеної переві рки було складено Акт №434 від 02. 06.2008р., на підставі якого було пр ийняте рішення №162 від 06.06.2008р. про застосування до ПП «Ріел-цен тр» економічних санкцій на с уму 24134,52грн.

У судовому засіданні позив ач свої позовні вимоги підтр имав, надав пояснення, аналог ічні тим, які викладені у позо вній заяві та просив суд задо вольнити позов у повному обс язі.

В судовому засіданні 23.12.2008р. у хвалою суду було задоволено клопотання представника від повідача від 22.12.2008р. вх.№25981 про зу пинення провадження, оскільк и відповідачем оскаржено ріш ення №162 від 06.06.2008р. про застосува ння до ПП «Ріел-центр» економ ічних санкцій на суму 24134,52грн., д о набрання законної сили ріш енням Львівського окружного адміністративного суду у сп раві за позовом ПП «Ріел-цент р» до Державної інспекції з к онтролю за цінами у Львівськ ій області про скасування рі шення (справа №2а-10307/08/1370 суддя - Матковська З.М.)

Ухвалою Львівського окруж ного адміністративного суду від 27.05.2009р. по справі №2а-10307/08/1370 адм іністративний позов ПП «Ріел -центр» до Державної інспекц ії з контролю за цінами у Льві вській області було залишено без розгляду через повторну неявку позивача в судове зас ідання. Рішення суду оскарже но не було та набрало законно ї сили.

15.07.2009р. ухвалою суду провадже ння у адміністративній справ і № 2а-2891/08/1370 було поновлено.

Представник відповідача з аперечень на позов не подав в судове засідання не з' явив ся, вся поштова кореспонденц ія, скерована протягом судов ого розгляду справи (після по новлення провадження у справ і) як за юридичною адресою від повідача , так і за адресою дир ектора підприємства Гейц Ган ни Євгенівни повернуті орган ами пошти через відсутність за вказаною адресою.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши та оцінивши докази, які маю ть значення для справи, суд вс тановив наступне.

З Головного управління ста тистики у Львівській області вбачається, що ПП «Ріел-центр » зареєстровано як юридична особа та присвоєно ідентифік аційний код 32713186.

Як вбачається з Статуту ПП « Ріел-центр» є юридичною особ ою, основним видом діяльност і якої є постачання природно го газу за нерегульованим та рифом.

Відповідач має ліцензію на право здійснення постачання природного газу за нерегуль ованим тарифом серії АВ №190918, з атверджене рішенням Націона льної комісії регулювання ел ектроенергетики України №1339 в ід 19.10.2006р.

02.06.2008р. позивачем було провед ено перевірку ПП «Ріел-центр » правильності застосування роздрібних цін (тарифів) на пр иродний та скраплений газ, як ий реалізовується газопоста чальними підприємствами спо живачам.

За результатами проведено ї перевірки було складено Ак т №434 від 02.06.2008р., з якого вбачаєть ся що основними споживачами ПП «Ріел-центр» є суб' єкти п ідприємницької діяльності, я кі відносяться до категорії «інші споживачі», і знаходят ься як у м.Львові так і у Львів ській області. З кожним спожи вачем укладена відповідна уг ода про постачання природног о газу. При зміні реалізаційн ої ціни оформлюється додатко ва угода, як додаток до основн ої угоди, в якому вказана діюч а реалізаційна ціна.

У зв' язку з тим, що підприє мство працює згідно з ліценз ією на постачання природного газу за нерегульованим тари фом, тобто встановлює тариф н а постачання природного газу шляхом домовленості зі спож ивачами, калькуляції витрат на згадані послуги, розрахов ані у відповідності до поста нови НКРЕ України від 04.09.2002 року № 938 “Про затвердження Методи ки розрахунку тарифів на тра нспортування та постачання п риродного газу для підприємс тв з газопостачання та газиф ікації», відсутні.

Відповідачем в об' єкт обч ислення збору до затверджено го тарифу на природний газ вк лючало крім відповідного тар ифу природного газу також ви трати на його постачання та з берігання, внаслідок чого ни м було отримано необґрунтова ну виручку у розмірі 8044,84 грн., як а згідно із ст. 14 Закону Україн и «Про ціни і ціноутворення» підлягає вилученню в доход б юджету із застосуванням штра фних санкцій у двократному р озмірі, тому позивачем було в ирішено вилучити у ПП «Ріел-ц ентр» в доход державного бюд жету суму у розмірі 24134,52грн . (8044,84 грн. х 2).

Представником позивача у д одаткових поясненнях на позо вну заяву від 06.10.2009р. зазначено, що відповідно до Закону Укра їни «Про ціни та ціноутворен ня» вiд 03.12.1990 № 507-XII Кабінет Мініст рів України є уповноваженим органом в галузі встановленн я і застосування цін (тарифів ). Згідно із ст.8 зазначеного за кону передбачено такі методи державного регулювання цін (тарифів), як встановлення дер жавних фіксованих цін тарифі в. При цьому, передбачено, що У рядом України можуть вводити сь інші методи державного ре гулювання цін і тарифів.

Так, відповідно до Постанов и Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо подальшого вдосконалення механізму заб езпечення природним газом ві тчизняних споживачів» вiд 08.12.20 06 № 1697 затверджено механізм ро зрахунку та затвердження ро здрібних цін на природній га з.

Зокрема п. 4 «Змін, що вносять ся до Постанов Кабінету Міні стрів України», затверджених зазначеною вище Постановою, передбачено, що ціна реаліза ції природного газу складаєт ься із:

1) ціни природного газу як товар (без ПДВ) - 720 грн., фор мування якої здійснюється зг ідно Постанови КМУ "Деякі пит ання діяльності Національн ої акціонерної компанії "На фтогаз України"від 29.04.2006. № 605 ;

2) цільової надбавки, мех анізм розрахунку якої реглам ентований Постановою КМУ «Пр о затвердження Порядку внесе ння до спеціального фонду де ржавного бюджету збору у виг ляді цільової надбавки до та рифу на природний газ» від 11.06.2 005 № 442;

3) тарифу на послуги тра нспортування природного газ у (без ПДВ), згідно Постанови Н КРЕ України від 21.06.2007р. №775;

4) тарифу на послуги пос тачання природного газу (без ПДВ) - формується підприємс твом в режимі вільного ціноу творення;

5 ) тарифу на зберіган ня, згідно Постанови НКРЕ Укр аїни від 11.05.2006р. №575.

Тому всі складові, за винятк ом тарифів на постачання при родного газу є регульовані, я к і сам порядок формування ре алізаційної ціни.

Позивачем під час перевірк и розміру тарифу, який включа вся в базу обчислення збору, в становлено, що всупереч абза цу 8 п.1 Постановою КМУ «Про зат вердження Порядку внесення д о спеціального фонду державн ого бюджету збору у вигляді ц ільової надбавки до тарифу н а

природний газ» від 11.06.2005 № 442, в ідповідачем включались витр ати по постачанню та зберіга нню газу.

Це призвело до завищення ро зміру збору у вигляді цільов ої надбавки, яка включалася у ціну продажу природного газ у та стягувалася із споживач ів і до завищення граничного розміру ціни на природний га з та відповідно до порушення постанов Кабінету Міністрів України від 08.12.2006 року № 1697 та від 29.04.06 року № 605, якими встановлено граничний розмір ціни на при родний газ і отримано необґр унтовану виручку в розмірі 8044 ,84 грн.

Внаслідок виявлення вказа них порушень та згідно припи сів ст. 250 ГК України, ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутво рення», п.п. 1.2, 1.3, 2.1, 3.1 Інструкції п ро порядок застосування еко номічних та фінансових санкц ій органами державного контр олю за цінами, затвердженої с пеціальним наказом Міністер ства економіки України та Мі ністерства фінансів України від 03.12.01 р. № 298/519 Державною інспек цією прийнято рішення № 162 від 06.06.08 р. про застосування до ПП. « Ріел-центр» економічних санк цій на суму 24134,52 грн.

Претензія, направлена відп овідачеві 06.06.08 року № 162 залишен а без відповіді та задоволен ня, що спонукало позивача зве рнутись до суду.

Згідно ч. 1 ст. 9 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » державні фіксовані та регу льовані ціни і тарифи встано влюються на ресурси, які спра вляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і послуги, що ма ють вирішальне соціальне зна чення, а також на продукцію, то вари і послуги, виробництво я ких зосереджено на підприємс твах, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринк у.

Відповідять до вимог ч. 2 ст. 9 Закону України «Про ціни та ц іноутворення» державні фікс овані та регульовані ціни і т арифи встановлюються держав ними органами України.

Відповідно до п. 3 Положення про державну інспекцію з кон тролю за цінами, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 13.12.2000р. №1819, осно вними завданнями Держцінінс пекції є організація та здій снення контрольно-наглядови х функцій з питань додержанн я центральними та місцевими органами виконавчої влади, Р адою міністрів Автономної Ре спубліки Крим, підприємствам и, установами та організація ми вимог щодо формування, вст ановлення та застосування ці н і тарифів.

Згідно п.4 даного Положення Держцінінспекція відповідн о до покладених на неї завдан ь, зокрема, у межах своєї комп етенції здійснює перевірки додержання порядку формува ння, встановлення і застосув ання цін і тарифів.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни "Про ціни і ціноутворен ня" державне регулювання цін і тарифів здійснюється шлях ом встановлення державних фі ксованих цін (тарифів).

Згідно ст.13 Закону України "П ро ціни і ціноутворення" держ авний контроль за цінами зд ійснюється при встановленн і і застосуванні державних ф іксованих та регульованих ц ін і тарифів.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону Україн и "Про ціни і ціноутворення" вс я необґрунтовано одержана пі дприємством, організацією с ума виручки в результаті по рушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залуче нням коштів Державного бюдже ту України, бюджету Автономн ої Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів держ авних підприємств, установ т а організацій підлягає вилу ченню в доход відповідного б юджету залежно від підпорядк ованості підприємства, орган ізації. Крім того, в позабюдже тні фонди місцевих Рад стягу ється штраф у двократному ро змірі необґрунтовано одержа ної суми виручки. Вказані сум и списуються з рахунків під приємств і організацій в ба нківських установах за ріше нням суду.

Відповідно до п.1.4 Інструкці ї про порядок застосування е кономічних та фінансових (шт рафних) санкцій органами дер жавного контролю за цінами, з атвердженої наказом Міністе рства економіки та з питань є вропейської інтеграції Укра їни та Міністерства фінансів України 03.12.01 N 298/519, підставою для застосування економічних с анкцій за порушення державно ї дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання н еобґрунтованої виручки в рез ультаті порушення ними чинно го в періоді, що перевіряєть ся, порядку встановлення та

застосування цін і тарифів , які регулюються уповноваже ними органами відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до статті 6 Закон у України "Про ціни і ціноутво рення" передбачено, що в народ ному господарстві застосову ються вільні ціни і тарифи, де ржавні фіксовані та регульов ані ціни і тарифи. Статтею 7 та 8 вищевказаного Закону перед бачено, що вільні ціни і тариф и встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, з а винятком тих, по яких здійсн юється державне регулювання цін і тарифів. Державне регул ювання цін і тарифів здійсню ється шляхом встановлення: д ержавних фіксованих цін (тар ифів); граничних рівнів цін (та рифів) або граничних відхиле нь від державних фіксованих цін і тарифів та іншими метод ами, введеними Кабінетом Мін істрів України.

Згідно положень статті 4 Зак ону Кабінет Міністрів Україн и забезпечує здійснення в ре спубліці державної політики цін, визначає перелік продук ції, товарів і послуг, державн і фіксовані та регульовані ц іни і тарифи, на які затверджу ються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікації та ви значає повноваження органів державного управління в гал узі встановлення і застосува ння цін (тарифів), а також по ко нтролю за цінами (тарифами).

За умовами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких грунт уються її вимоги та заперече ння.

Доказів, які б підтверджува ли факт оскарження вимоги по зивача, відповідач не надав, недоїмки добровільно не спла тив, заходи щодо ліквідації з аборгованості відповідач са мостійно не вживає, в матеріа лах справи відсутні докази п огашення зазначеної заборго ваності, що стало підставою д ля звернення Державної інспе кції з контролю за цінами у Ль вівській області до суду з по зовною заявою про стягнення суми боргу в примусовому пор ядку, тому суд приходить до ви сновку, що відповідач позов в изнав.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 122, 123, 128, 130, 135, 143, 151-1 54, 160, 161, 163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України ві д 06.07.2005 року № 2747-IV (із змінами та до повненнями), Законом України "Про ціни і ціноутворення" су д -

ПОСТАНОВИВ:

1. 1. Позов задоволити пов ністю.

2. 2. Стягнути з Приватного підприємства «Ріел-центр» (790 49, м. Львів, вул. Зелена, 115-б) в дохі д державного бюджету Сихівсь кого району м. Львова (р/р 31114106700008 в ГУДКУ у Львівській області, М ФО 825014, код ЄДРПОУ 26360233, код 21081100) 24134,52 г рн.

3. 3. Копії Постанови напра вити сторонам.

4. 4. Виконавчий лист видат и після набрання постановою законної сили.

Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у до Львівського адміністрат ивного апеляційного суду чер ез Львівський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови суду і подання після цього протягом 20-днів апеляційної скарги з п оданням її копії до Львівськ ого адміністративного апеля ційного суду.

Суддя:підпис-з оригіналом звірено.

Постанова не набрала за конної сили.

Суддя: Дем' яновський Г.С.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2009
Оприлюднено09.12.2009
Номер документу6089887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2891/08/1370

Постанова від 14.10.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

Постанова від 14.10.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Г.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні