cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2016 р. м. Вінниця
Справа № 802/855/16-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Кулика Віталія Віталійовича,
представника позивача: Стародуб А.О.,
представника відповідача: Говора Д.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Державного підприємства "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (далі - ГУ ДСУНС у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до Державного підприємства "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України" (далі - ДП "ДГ ПДССІСНААНУ", відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної планової перевірки щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки виявлено порушення, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей. За цих обставин ГУ ДСУНС у Вінницькій області звернулось до суду з проханням застосувати до відповідача заходи реагування в сфері державного нагляду, а саме у вигляді повного зупинення експлуатації одноповерхової адміністративної будівлі ( нарядний домик ) за адресою: Вінницька область, Вінницький район, с. Медвеже Вушко, вул. Наукова, 1, шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, вказаних у позові.
Ухвалою суду від 10 червня 2016 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі ( а.с. 1 ).
В зв"язку з надходженням на адресу суду заперечень від відповідача на адміністративний позов (а.с. 24 - 28) судом вирішено здійснювати розгляд справи за загальними правилами КАС України, про що постановлено відповідну ухвалу від 11 липня 2016 року ( а.с. 34 ).
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, надавши пояснення, що відтворюють зміст позовної заяви.
Представник відповідача в судовому засіданні просив в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити, оскільки, на його думку, перевірка проведена з грубими та істотними порушеннями Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Зокрема зазначив, що посадовими особами ГУ ДСУНС у Вінницькій області перевірка проводилась на об'єкті не включеному до плану-графіку перевірок, за відсутності керівництва або уповноваженої особи ДП "ДГ ПДССІСНААНУ". Крім того, акт перевірки складено відносно суб'єкта господарювання - Подільської дослідної станції ІС НААН, в той час як заходи реагування позивач просить застосувати до Державного підприємства "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України". Також, на думку представника відповідача, про допущення з боку позивача порушень під час складання акту перевірки свідчить відсутність на ньому підпису директора або уповноваженої особи ДП "ДГ ПДССІСНААНУ", натомість акт підписаний невідомою особою, що свідчить про неналежне повідомлення відповідача про результати проведеної перевірки та позбавлення відповідача права на його оскарження в адміністративному порядку (а.с. 24-28).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.
Вінницьким районним сектором ГУ ДСНС України у Вінницькій області 24 травня 2016 року здійснено планову перевірку додержання суб"єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Подільської дослідної станції ІСНААН.
За результатами перевірки складено акт № 9124052016 від 24.05.2016 року, яким встановлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки вказаного суб'єкта господарювання.
З метою усунення порушень, які виявлені під час здійснення перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, відповідно до ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, пунктів 57, 67 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року №20, Вінницьким районним сектором Головного управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області видано припис №91 від 24.05.2016 року, яким директора ПДСІНААН зобов'язано вжити заходи, щодо усунення виявлених під час проведення перевірки порушень ( а.с. 61-64 ).
Також, відповідно до ст. 4 Закону України " Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та ст. 68-70 Кодексу цивільного захисту України, позивач звернувся до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування в сфері державного нагляду, а саме у вигляді повного зупинення експлуатації одноповерхової адміністративної будівлі ( нарядний домик ) за адресою: Вінницька область, Вінницький район, с. Медвеже Вушко, вул. Наукова, 1, шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, вказаних у позові.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, та визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Згідно з статтею 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Протягом одного року проведення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб'єкта господарювання не допускається. План здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинен містити конкретні календарні дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення. План здійснення заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу державного нагляду (контролю) не пізніше ніж за 10 днів до початку відповідного планового періоду.
Частиною 4 вищезазначеної статті Закону встановлено, що органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).
Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.
У відповідності до частин першої, другої, п'ятої, шостої статті 7 Закону №877 для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.
Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Частиною 7 ст. 7 Закону №877 передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Отже, аналіз наведених норм закону дає змогу дійти висновку, що поряд з обов'язком суб'єктів господарювання сприяти контролюючому органу у виконанні покладених на нього державою функцій контролю, закон також вимагає від останнього неухильного дотримання визначеного порядку проведення відповідних перевірок.
Так, відповідно до статей 64-67 Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та з метою реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, розроблено Порядок проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, який затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02 листопада 2015 року №1337 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 р. за №1467/27912 (далі - Порядок №1337).
Пунктами 1-2, 6-9 розділу 2 Порядку, окрім іншого, визначено, що планові перевірки проводяться відповідно до планів перевірки, які щоквартально затверджуються ДСНС України або її територіальними органами та оприлюднюються на їх офіційному веб-сайті до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
У плані перевірки зазначаються найменування суб'єкта господарювання - юридичної особи та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, адреса розташування об'єкта (об'єктів) перевірки, дата початку здійснення заходу та дата його закінчення.
Відповідно до затвердженого у встановленому порядку плану перевірок для здійснення планової перевірки ДСНС України або її територіальними органами видається наказ про проведення перевірки.
Наказ про проведення перевірки має містити: найменування/прізвище, ім'я та по батькові суб'єкта господарювання; місцезнаходження / місце проживання суб'єкта господарювання та адресу розташування об'єкта перевірки; предмет перевірки; дату початку та дату закінчення перевірки; посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка буде здійснювати перевірку.
На підставі наказу на проведення перевірки оформлюється посвідчення на проведення перевірки.
У посвідченні на проведення перевірки крім іншого зазначаються: найменування суб'єкта господарювання - юридичної особи та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо якого (якої) здійснюється перевірка; місцезнаходження / місце проживання суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу та адреса розташування об'єкта перевірки, щодо якого здійснюється перевірка; предмет та підстава для здійснення перевірки.
ДСНС України або її територіальний орган здійснює планову перевірку за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планової перевірки не пізніше ніж за десять днів до дня її здійснення, яке також повинно містити відомості про найменування суб'єкта господарювання - юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо якого (якої) буде здійснюватися перевірка; назву та адресу розташування об'єкта перевірки.
Повідомлення про проведення планової перевірки надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення (телефонограмою) за рахунок коштів ДСНС України (її територіального органу) або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання.
У разі направлення повідомлення про проведення планової перевірки рекомендованим листом з повідомленням про вручення (телефонограмою) планова перевірка здійснюється не раніше ніж через п'ятнадцять днів з дня відправлення суб'єкту господарювання такого повідомлення.
Копія повідомлення про проведення планової перевірки та копія повідомлення про вручення поштового відправлення (у разі надіслання повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення) зберігаються в наглядовій справі на об'єкт перевірки в органі, який здійснював перевірку.
Таким чином, відповідно до встановленого Порядку проведення перевірки можливе лише за умови належного повідомлення суб'єкта господарювання, реквізити якого (назва, код ЄДРПОУ) та назва і адреса розташування об"єкта перевірки мають співпадати з відомостями, зазначеними в плані перевірки, наказі та посвідченні на проведення перевірки.
Відповідно до п. 3 розділу 3 Порядку перед початком перевірки посадові особи, які будуть її здійснювати, зобов'язані: з'ясувати, хто від суб'єкта господарювання (керівник, уповноважена особа) братиме участь у її проведенні; у разі участі у проведенні перевірки уповноваженої особи отримати оригінал або належним чином завірену копію документа, яким уповноважено відповідну особу; пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення на проведення перевірки та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу, і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення на проведення перевірки.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Порядку перед початком здійснення перевірки посадова особа ДСНС України або її територіального органу вносить запис до журналу реєстрації перевірок суб'єкта господарювання (за його наявності) про здійснення перевірки.
Пунктом 10 розділу 3 Порядку встановлено, що посадові особи ДСНС України або її територіальних органів, які здійснюють перевірку, зобов'язані, зокрема, неухильно дотримуватися вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту України та цього Порядку.
За результатами проведеної перевірки суб'єкта господарювання посадовою особою ДСНС України або її територіального органу у разі виявлення порушень вимог законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки складається акт перевірки. Акт перевірки оформлюється з використанням комп'ютерної техніки або розбірливим почерком на друкованих формах. Не допускається внесення до акта перевірки недостовірної інформації. Посадова особа ДСНС України або її територіального органу зазначає в акті перевірки стан додержання і виконання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В акті перевірки детально описуються виявлені порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з посиланням на відповідні вимоги законодавства. У разі розміщення на об'єкті перевірки приміщень (будівель), що використовуються іншими суб'єктами господарювання для провадження господарської діяльності, порушення, виявлені в цих приміщеннях (будівлях), зазначаються в акті перевірки з розмежуванням порушень щодо кожного окремого приміщення об'єкта перевірки. В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються посадовими особами ДСНС України або її територіального органу, які здійснювали перевірку, та керівником суб'єкта господарювання або уповноваженою ним особою, а також іншими особами, які брали участь у перевірці. Один примірник акта перевірки надається керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі. У випадку проведення перевірки суб'єкта господарювання, на об'єкті перевірки якого є наявними приміщення (будівлі, споруди, території), що надаються в оренду (суборенду) іншим суб'єктам господарювання, використовуються останніми для провадження господарської діяльності та відображені в акті перевірки, копія акта надається/вручається керівнику або уповноваженій особі такого суб'єкта господарювання.
Отже, Законом №877-V та Порядком встановлено процедуру проведення планових перевірок суб'єктів господарювання, а також викладено вимоги щодо відомостей, які мають міститись в документах сформованих на виконання забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) посадовими особами Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Разом з тим, як встановлено під час розгляду даної адміністративної справи, позивачем в ході здійснення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки не в повній мірі дотримано вищезазначеного порядку проведення відповідних перевірок.
Зокрема, як вбачається з матеріалів позовної заяви та наданих в судовому засіданні пояснень представника позивача, планова перевірка додержання вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки ДП "ДГ ПДССІСНААНУ", яке знаходиться за адресою: Вінницька область, Вінницький район, с. Медвеже Вушко, вул. Наукова, 1, була проведена на виконання плану перевірок об'єктів суб'єктів господарювання на ІІ квартал 2016 року, розташованих на території Вінницького району Вінницької області, що затверджений заступником начальника ГУ з державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ГУ ДСНС України у Вінницькій області 18.03.2016 року (далі - План перевірок) (а.с. 59-60).
Так, пунктом 28 зазначеного Плану перевірок, суб'єктом господарювання, що підлягає перевірці, визначено ПДСІС, код ЄДРПОУ 6798560, місце знаходження об"єкта перевірки : с. Медвеже Вушко, вул. Миру, 11, термін перевірки: 11.05 - 31.05.2016.
З метою виконання Плану перевірок позивачем 05.04.2016 року видано Наказ №169 "Про проведення перевірок на території Вінницького району", яким, окрім іншого, наказано провести планову перевірку додержання законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання ПДСІС, що розташований за адресою с. Медвеже Вушко, вул. Миру, 11 ( а.с. 52 - 55 ).
06.05.2016 року позивачем - Головним управлінням ДСНС України у Вінницький області сформовано та надіслано директору ПДСІНААН Ріпамельнику В.П. повідомлення за №04-7788/13, яким доведено до відома про проведення у період з 11.05.2016 року по 31.05.2016 року планової перевірки додержання законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання ПДСІ, що розташований за адресою с. Медвеже Вушко ( а.с. 58 ). В зазначеному повідомленні вказано, що воно надіслано телефонограмою 01.05.2016 року.
11.05.2016 року позивачем, на виконання наказу від 25 березня 2016 року №169 видано посвідчення на проведення інспекторами у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Вінницького районного сектору ГУ ДСНС України у Вінницькій області у період з 11.05.2016 року по 31.05.2016 року планової перевірки ПДСІС, що розташованої за адресою: с. Медвеже Вушко, вул. Миру, 11 (а.с. 57).
Досліджуючи вищезазначені документи, що слугували підставою для призначення та проведення планової перевірки, судом встановлено розбіжності між зазначеною в них назвою суб"єкта господарювання, що підлягає перевірці, назвою та місцем розташування об"єкта перевірки з однієї сторони та назвою і місцем розташування відповідача в справі - ДП "ДГ ПДССІСНААНУ", щодо якого позивач просить суд застосувати заходи реагування, з іншої.
Зокрема, як свідчать відомості наявні у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08.08.2016 року, що наданий представником відповідача, відповідач у даній справі це Державне підприємство "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України" ( ДП ДГ ПДСС ІС НААН ), зареєстроване за кодом ЄДРПОУ 00496573, місцем знаходження підприємства є вул. Наукова, 1, с. Медвеже Вушко, Вінницький район, Вінницька область, 23226 ( а.с. 92 - 94 ).
З приводу зазначених розбіжностей у документах, що слугували підставою для проведення планової перевірки, під час якої позивачем встановлено зазначені в акті перевірки № 9124052016 від 24.05.2016 року порушення, представник позивача не зміг надати суду обґрунтованих пояснень. Разом з тим зазначила, що розбіжність дати винесення наказу №169, що вказана в посвідченні на проведення планової перевірки ПДСІС від 11.05.2016 року, а також в акті перевірки, з дійсною датою винесення наказу №169 викликана допущенною посадовою особою ГУ ДСУНС технічною помилкою при їх виготовленні. Щодо інших невідповідностей ( найменування суб"єкта господарювання, назва та адреса розташування об"єкта перевірки ) представник позивача лише вказала, що попередні перевірки відповідача здійснювались з аналогічним оформленням документів, оскільки у позивача в облікових документах наявна лише така інформація щодо відповідача, а співставлення з відомостями з ЄДРПОУ, інша перевірка відомостей не здійснювались.
В той же час, як пояснив в судовому засіданні представник відповідача, ДП "ДГ ПДССІСНААНУ" знаходиться саме за адресою вул. Наукова, 1, с. Медвеже Вушко, Вінницький район, Вінницька область, а не за адресою зазначеною в документах, що оформлялись позивачем в рамках проведеної перевірки. При цьому представник відповідача звернув увагу, що за вказаною адресою також зареєстровано інше підприємство, а саме Подільська дослідна станція садівництва інституту садівництва Національної академії аграрних наук України ( ПДСС ІС НААН ), код ЄДРПОУ 26339316. Наведені вище представником відповідача пояснення підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08.08.2016 року ( а.с. 95 - 97 ), згідно якого Подільська дослідна станція садівництва інституту садівництва Національної академії аграрних наук України (ПДСС ІС НААН), код ЄДРПОУ 26339316, також, як і відповідач у даній справі, зареєстрована за адресою вул. Наукова, 1, с. Медвеже Вушко, Вінницький район, Вінницька область, 23226.
Таким чином, суд зауважує, що не дивлячись на схожість абревіатури, зазначеної як назва суб"єкта господарювання що підлягає перевірці в плані перевірки, повідомленні та посвідченні на проведення перевірки, назві підприємства, що є відповідачем в справі, а також назві іншого підприємства - Подільської дослідної станції садівництва інституту садівництва Національної академії аграрних наук України, суд звертає увагу на невідповідність як коду ЄДРПОУ 6798560 підприємства вказаного в Плані перевірки ( а.с. 59) з кодами ЄДРПОУ вищезазначених підприємств, так і місця розташування об"єкта перевірки, зазначеного у вказаних документах, адресі місцезнаходження відповідача.
Таким чином, при проведенні перевірки позивачем не дотримано вимоги ст. 5 Закону України " Про основні засади державного нагляду ( контролю ) у сфері господарської діяльності" у співвідношенні з вимогами частини 1, 2 ст. 7 Закону.
Крім того, суд зауважує, що в ході проведення перевірки позивачем не дотримано вимог п. 3 розділу 3 Порядку, оскільки перед початком перевірки посадова особа, яка здійснювала перевірку, не отримала оригінал або належним чином завірену копію документа, яким уповноважено відповідну особу брати участь у проведенні перевірки. Зазначене порушення призвело до того, що в ході судового розгляду справи не вдалося встановити, ким від імені суб"єкта господарювання, що перевірявся, підписаний акт перевірки № 9124052016 від 24.05.2016 ( а.с. 11 зв. ). В той час, як відповідач категорично заперечує як факт підписання зазначеного акта його посадовими особами, так і факт отримання примірника акту. Будучи допитаним як свідок директор Державного підприємства "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України" в судовому засіданні пояснив, що в акті перевірки, в розділі підписи осіб, які брали участь у перевірці, міститься не його підпис, він зазначений акт не підписував, примірник акту не отримував, і хто від його імені підписав акт йому не відомо.
Крім того, в порушення вимог пункту 6 розділу 3 Порядку, перед початком здійснення перевірки посадова особа ДСНС України не внесла відповідний запис до журналу реєстрації перевірок суб'єкта господарювання про здійснення перевірки, що підтверджується дослідженим в судовому засіданні журналом реєстрації перевірок №2, який наданий представником відповідача ( а.с. 67 - 71 ).
Статтею 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено основні принципи державного нагляду (контролю), серед яких: гарантування прав суб'єкту господарювання; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).
Встановлені судом розбіжності в прийнятих контролюючим органом документах, що слугували підставою для проведення планової перевірки відповідача, не дають можливості достовірно встановити ( ідентифікувати ) підприємство (установу), діяльність якого підлягала державному нагляду ( перевірці ) з боку позивача.
Наведене свідчить, що Головним управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області при здійсненні державного нагляду щодо Державного підприємства "Дослідне господарство Подільської дослідної станції садівництва Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України" не дотримано принципів здійснення державного нагляду, визначених статтею 3 Закону № 877, та порушено порядок проведення перевірки.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно положень, закріплених статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Суд зауважує, що в даному випадку позивач не надав належних доказів, які б свідчили про правомірність проведення планової перевірки відповідача - ДП "ДГ ПДССІСНААНУ" за адресою: Вінницька область, Вінницький район, с. Медвеже Вушко, вул. Наукова, 1, оскільки наявні в матеріалах справи відомості стосуються іншого суб'єкта господарювання, та містять інформацію про об'єкт перевірки, розташований за іншою адресою.
Виходячи з зазначеного у позивача відсутні підстави, передбачені ч. 7 ст. 7 Закону №877, для звернення до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду.
З врахуванням вище викладеного суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України підстав для присудження судових витрат не вбачається.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя / підпис / Заброцька Людмила Олександрівна
Згідно з оригіналом
Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2016 |
Оприлюднено | 08.09.2016 |
Номер документу | 60912395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні