ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2016 року Справа № 803/1260/16
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого – судді Ковальчука В.Д.,
розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю “Волиньбіоресурс” про стягнення фінансової санкції,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Волиньбіоресурс” (далі – ТзОВ “Волиньбіоресурс”) про стягнення фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у 02 лютого 2016 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №49-ЦА-УП-Е про порушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що відповідач порушив вимоги пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині неподання до Комісії квартальної інформації за 2 та 3 квартали 2015 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії було прийнято постанову від 18.02.2016 року №80-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою застосовано до відповідача фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 3000,00 грн.
Оскільки відповідач фінансову санкцію протягом 15 днів з моменту отримання зазначеної постанови не сплатив, тому позивач просив стягнути її з відповідача до Державного бюджету України на підставі рішення суду.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 23.08.2016 року в даній адміністративній справі відкрито скорочене провадження.
Від відповідача у встановлений судом строк заперечень проти позову або заяви про визнання позову не надійшло, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути та вирішити справу в порядку скороченого провадження відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України).
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що за порушення відповідачем вимог пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03 грудня 2013 року №2826, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за №2180/24712, в частині неподання до Комісії квартальної інформації за 2 та 3 квартали 2015 року уповноваженою особою Комісії складено акт від 02 лютого 2016 року №49-ЦА-УП-Е про порушення на ринку цінних паперів (а.с.10).
Складенню акта передувала постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 21 січня 2016 року (а.с.7), якою було зобов'язано відповідача прибути 02 лютого 2016 року до Комісії для надання письмових пояснень та підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів. Копія постанови направлена відповідачу 21 січня 2016 року (а.с.8). Постановою Комісії від 10 лютого 2016 року призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 18 лютого 2016 року (а.с.9), про що повідомлено відповідача шляхом надіслання йому 11 лютого 2016 року (а.с.11) копії акта про порушення на ринку цінних паперів від 02.02.2016 року №49-ЦА-УП-Е і копії постанови від 10.02.2016 року.
Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18 лютого 2016 року №80-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до відповідача фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 3000,00 грн. за неподання до Комісії квартальної інформації за 2 та 3 квартали 2015 (а.с.13). Копію постанови направлено відповідачу 24 лютого 2016 року (а.с.15).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 02.12.2013 року №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 року за №2180/24712 (далі – Положення №2826).
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Відповідно до вимог ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» - регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 5 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.
Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості:
найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу;
орган управління емітента, його посадові особи та засновники;
господарська та фінансова діяльність емітента;
цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість);
квартальна фінансова звітність;
участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій;
попереднє надання згоди на вчинення значних правочинів, надання згоди на вчинення значних правочинів або надання згоди на вчинення правочинів, щодо вчинення яких є заінтересованість (для емітентів - акціонерних товариств).
Пунктом 3 глави 3 розділу ІІ Положення №2826 визначено, що розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації. Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Підпунктом 9 пункту 1 глави 3 розділу ІІ Положення №2826 передбачено, що обов'язок здійснювати розкриття регулярної квартальної інформації в порядку, передбаченому цим Положенням, поширюється на емітентів, цінні папери яких перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі.
Судом встановлено, що відповідач є емітентом цінних паперів. Враховуючи те, що станом на 30.06.2015 року та 31.07.2015 року цінні папери ТзОВ “Волиньбіоресурс” перебували в котирувальному списку 2-го рівня лістингу на ПАТ “Фондова Біржа ПФТС”, тому відповідач зобов'язаний був здійснювати розкриття регулярної квартальної інформації шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.
З матеріалів справи слідує, що ТзОВ “Волиньбіоресурс” не подало до Комісії квартальну інформацію за 2 та 3 квартали 2015 року.
Відповідно до п.14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи викладене, з аналізу правових норм законодавства та наявних матеріалів справи, встановлено, що позивачем правомірно застосовано штрафні санкції до відповідача у розмірі 3000,00 грн.
З матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.
Згідно ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд вважає, що постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.02.2016 року №79-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів прийнята позивачем на підставі, в межах наданих повноважень, в розмірах та у строки, визначені чинним законодавством України. Враховуючи те, що відповідачем зазначена постанова про накладення фінансової санкції у встановленому порядку не оскаржена, не скасована та не виконана, тому суд дійшов до висновку, що позовні вимоги про стягнення фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000,00 грн. є правомірними та підлягають до задоволення.
Відповідно до частини першої статті 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини 1 статті 183-2 цього Кодексу.
Керуючись статтями 183-2, 160, 162, 163, 256 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Волиньбіоресурс” (код за ЄДРПОУ 36717191) в дохід Державного бюджету України заборгованість по фінансовій санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000 (три тисячі) грн. 00 коп.
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2016 |
Оприлюднено | 09.09.2016 |
Номер документу | 60912431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні