Рішення
від 05.09.2016 по справі 910/9046/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" вересня 2016 р.Справа № 910/9046/16

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" м. Хмельницький

до Національного університету харчових технологій в особі Кам`янець-Подільського коледжу харчової промисловості Національного університету харчових технологій м.Кам`янець-Подільський Хмельницької області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 освіти і науки України м.Київ

про стягнення 220 626,13 грн.

Представники сторін:

позивача: ОСОБА_2 - представник по довіреності №1985/18 від 18.04.2016р.

відповідача: не з'явився

третьої особи: не з'явився

В судовому засіданні відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся до суду із позовом про стягнення з відповідача компенсації вартості об'єму спожитого природного газу за січень 2016 року в сумі 220 626,13 грн. В обґрунтування позову вказує, що між сторонами укладено типовий договір розподілу природного газу № 0942021YQ2EB016. Відповідно до п. 3.1 договору санкціонований відбір природного газу з газорозподільної системи здійснюються споживачем за умови наявності в нього укладеного із постачальником договору постачання природного газу та підтвердженого обсягу, виділеного для потреб споживача його постачальником на відповідний календарний період, а також відсутності простроченої заборгованості за цим договором. За відсутності у споживача договору постачання природного газу та/або виділених його постачальником підтверджених обсягів для потреб споживача на відповідний календарний період споживач не має права використовувати (споживати) природний газ із газорозподільної системи. Позивач зазначає, що у січні Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ відбір природного газу із газорозподільної системи здійснювався без наявності в нього укладеного із постачальником договору постачання природного газу та підтвердженого обсягу, виділеного для потреб споживача його постачальником на відповідний календарний період. Отже, коледжем здійснено несанкціонований відбір природного газу в об'ємі, що відповідно до даних вузла обліку природного газу, становить 14286 м.куб. Даний об'єм газу є неврегульованим небалансом, віднесеним на небаланс ПАТ "Хмельницькгаз", вартість якого становить 220626,13 грн. і який має бути компенсованим споживачем оператору ГРМ.

Представник позивача позовні вимоги підтримує, вважає їх правомірними та обґрунтованими, подав в матеріали справи належним чином завірену копію договору № ХМ-ВТВ-02-2016-52/17 купівлі-продажу природного газу від 28.12.2015р., укладеного між ТОВ "РГК Трейдінг" та ПАТ по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз"

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. У попередніх судових засіданнях та у відзиві на позовну заяву позовні вимоги визнає частково в розмірі 110 313,06 грн., в частині плати за спожитий природний газ в об'ємі 14286 м.куб. за січень 2016 року, без урахування коефіцієнту компенсації (несанкціонованого відбору). Щодо іншої частини позовних вимог в розмірі 110313,06 грн. не погоджується, вважаючи, що вони є безпідставними та необґрунтованими. При цьому, вказує, що коледж повністю забезпечив формування договірних відносин із належними суб'єктами господарювання у сфері газопостачання, його розподілу та транспортування у відповідності до існуючого законодавства у сфері державних закупівель та керуючись положеннями Закону України "Про ринок природного газу". Однак, враховуючи юридичну колізію щодо продажу та постачання природного газу для недопущення надзвичайної ситуації об'єктивного рівня, а також виникнення негативних соціальних процесів та небажаних наслідків для навчального закладу шляхом припинення навчання, для підтримання належного температурного режиму в навчальних приміщеннях до визначення переможця відкритих торгів змушені були шукати альтернативні види газопостачання. Тому, враховуючи існування попередніх договірних відносин з позивачем та враховуючи п.10.1 договору щодо його продовження на кожний наступний календарний рік, якщо сторони не заявлять про припинення його дії або перегляд умов, коледжем була підписана заява приєднання до умов договору розподілу природного газу від 01.01.2016р. Підтвердити обсяг природного газу на відповідний календарний період для потреб коледжу не було можливості через заборону встановлену законодавством (ч.2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" №1197-VII від 10.04.2014р., ч.1 ст. 3, ст.48 Бюджетного кодексу України) та під час проведення процедури відкритих торгів.

Третя особа повноважного представника в судове засідання не направила, письмових пояснень з приводу позовних вимог не подала.

Суд під час розгляду матеріалів справи встановив наступне.

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 681-р від 22.09.2004р. було прийнято пропозицію МОН та Мінагрополітики про передачу Кам'янець-Подільського коледжу харчової промисловості, Львівського державного коледжу харчової і переробної промисловості, Полтавського технікуму харчових технологій із сфери управління Мінагрополітики до сфери управління МОН.

Наказом ОСОБА_1 освіти і науки України № 910 від 02.12.2004р. реорганізовано шляхом приєднання Кам'янець-Подільського коледжу харчової промисловості, Львівського державного коледжу харчової і переробної промисловості, Полтавського технікуму харчових технологій до Національного університету харчових технологій та утворено на їх базі відокремлені структурні підрозділи із збереженням окремих прав юридичної особи.

Відповідно до наказу Національного університету харчових технологій № 685-к від 27.12.2004р. утворено та введено до складу університету з 27.12.2004р. відокремлений структурний підрозділ Кам'янець-Подільський коледж харчової промисловості Національного університету харчових технологій із збереженням окремих прав юридичної особи, а саме: вести самостійний баланс, реєстраційні рахунки розпорядників за коштами загального та спеціального фонду державного бюджету в відділенні Державного казначейства м.Кам'янець-Подільський зі збереженням коду мережі фінансування, штампу і печатки із зображенням державного герба України.

Відповідно до ліцензії, виданої згідно постанови НКРЕКП № 930 від 26.03.2015р., переоформленої рішенням від 01.09.2015р. № 2248, ПАТ по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" здійснює діяльність із розподілу природного газу.

19.10.2015р. між ТОВ "Хмельницькгаз Збут" (постачальник), ПАТ по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" (газорозподільне/газотранспортне підприємство) та Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості (споживач) було укладено договір на постачання природного газу за регульованим тарифом № 2015/ТП-БО-П080126 від 19.10.2015р., згідно п. 1.1 якого постачальник постачає природний газ споживачеві в обсягах і порядку, передбачених договором для забезпечення потреб споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість газу і наданих послуг у розмірах, строках, порядку та на умовах, передбачених договором. Відповідно до п. 10.1 вказаного договору він укладений на строк до 31.12.2015р. Договір вважається продовженим на кожний наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення строку дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов. При цьому сторони мають переоформити додаток 3 до договору щодо договірних обсягів постачання газу, у якому визначити планові обсяги газу на продовжений строк.

Договірні обсяги постачання природного газу на 2016 рік (додаток 3) сторонами не погоджувались.

01.01.2016р. Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ вчинені дії щодо укладення із Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" договору розподілу природного газу, що підтверджується заявою-приєднанням № 0942021YQ2EB016 від 01.01.2016р., згідно якої відповідач приєднався до умов типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015р. № 2498 (далі - Договір) на офіційному сайті НКРЕКП, сайті оператора ГРМ в мережі інтернет за адресою: 104.ua та в друкованому виданні, що публікується в межах території ліцензованої діяльності.

Пунктом 1.1 Договору визначено, що цей Типовий договір розподілу природного газу є публічним, регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об'єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи.

Згідно п. 1.3 цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 Цивільного Кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів) або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу.

У пункті 2.1 Договору визначений його предмет. Так, за цим Договором Оператор ГРМ зобов'язується надати Споживачу послугу з розподілу природного газу, а Споживач зобов'язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором. При вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим Договором, Сторони зобов'язуються керуватися Законом України "Про ринок природного газу" та Кодексом газорозподільних систем (п. 2.3 договору).

Відповідно до п. 3.1 Договору санкціонований відбір природного газу з газорозподільної системи здійснюється Споживачем за умови наявності у нього укладеного із постачальником договору постачання природного газу та підтвердженого обсягу, виділеного для потреб Споживача його постачальником на відповідний календарний період, а також відсутності простроченої заборгованості за цим Договором. Наявність підтвердженого обсягу природного газу Споживача (його постачальника) доводиться до відома Оператора ГРМ у встановленому законодавством порядку Оператором ГТС, а до відома Споживача - його постачальником. За відсутності у Споживача договору постачання природного газу та/або виділених його постачальником підтверджених обсягів для потреб Споживача на відповідний календарний період Споживач не має права використовувати (споживати) природний газ із газорозподільної системи.

Згідно п. 3.3 Договору споживач, що не є побутовим, зобов'язаний самостійно контролювати власне газоспоживання та для недопущення перевищення підтвердженого обсягу природного газу здійснити разом зі своїм постачальником заходи з коригування в установленому порядку підтвердженого обсягу або заходи із самостійного та завчасного обмеження (припинення) власного газоспоживання.

Якщо за підсумками місяця фактичний об'єм споживання природного газу Споживача буде перевищувати підтверджений обсяг природного газу, врегулювання небалансу (дефіциту) природного газу буде здійснюватись його постачальником у встановленому законодавством порядку та відповідно до умов договору постачання природного газу.

Підпунктом 5 п. 7.4 Договору визначений обов'язок споживача не допускати несанкціонованого відбору природного газу.

15.02.2016р. між ТОВ "Енергогазрезерв" та Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ укладено договір постачання природного газу № С/26-16 на поставку природного газу відповідачу в обсягах, визначених починаючи з лютого 2016 року.

25 березня 2016 року позивач звернувся до відповідача з листом № 16-0530, в якому просив оплатити заборгованість за несанкціонований відбір природного газу в розмірі 220626,13 грн. протягом 3-х днів з моменту отримання рахунку на оплату, який також був надісланий відповідачу.

На підтвердження вартості та об'єму спожитого природного газу за січень 2016 року, який підлягає компенсації відповідачем, позивач подав в матеріали справи місячні звіти про газоспоживання за грудень 2015 року, січень-лютий 2016 року, договір № ХМ-ВТВ-02-2016-52/17 купівлі-продажу природного газу від 28.12.2015р., укладений між ТОВ "РГК Трейдінг" та ПАТ по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз", акт приймання-передачі природного газу від 31.01.2016р., згідно якого ціна за 1000 куб.м. природного газу українського походження для виробничо-технологічних витрат та нормованих втрат в січні 2016 року становила 6323,00 грн. без ПДВ та акт № 01-16-1109011170/П42 наданих послуг з транспортування природного газу магістральними трубопроводами від 31.01.2016р., згідно якого тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами за 1000 куб.м. у січні 2016 року становив 111,80 грн. без ПДВ.

Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, суд до уваги приймає наступне:

Відповідно до п. 39 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про ринок природного газу" суб'єктами ринку природного газу є оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач.

Оператор газорозподільної системи - суб'єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників) (п. 17 ч. 1 ст. 1 вищевказаного Закону).

Відповідно до п.10 ч. 1 ст.3 Закону України "Про ринок природного газу" ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб'єктів природних монополій, та за принципами відповідальності суб'єктів ринку природного газу за порушення правил діяльності на ринку природного газу та умов договорів.

Оператор газорозподільної системи відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання у належному стані та розвиток (включаючи нове будівництво та реконструкцію) газорозподільної системи, якою він користується на законних підставах (ст. 37 Закону України "Про ринок природного газу").

Права та обов'язки оператора газорозподільної системи визначаються цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, кодексом газотранспортної системи, кодексом газорозподільних систем, а також договором розподілу природного газу (ст. 38 вищевказаного Закону).

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494, яка зареєстрована в ОСОБА_1 юстиції України 06 листопада 2015 р. за № 1379/27824, затверджено Кодекс газорозподільних систем (надалі - Кодекс), який визначає взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб'єктами ринку природного газу, а також визначає правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем (п.2 гл. 1 розділу І).

Дія цього Кодексу поширюється на операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об'єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників. Крім того, цим Кодексом регулюються взаємовідносини: між оператором газорозподільної системи і газодобувними підприємствами та виробниками біогазу або інших видів газу з альтернативних джерел, які підключені (приєднуються) до газорозподільної системи; між оператором газорозподільної системи та несанкціонованими споживачами, які втручаються в роботу газорозподільної системи, у тому числі шляхом самовільного під'єднання несанкціонованого газопроводу (п.3 гл. 1 розділу І Кодексу).

Відповідно до п. 3 гл. 2 розділу І Кодексу основними функціями оператора ГРМ є, зокрема: забезпечення балансування між об'ємами і обсягами передачі природного газу до ГРМ (від ГРС, ГДП, ВБГ, інших ГРМ) та об'ємами і обсягами передачі природного газу з ГРМ (споживачам, для транзиту в інші ГРМ); формування добових, декадних, місячних, квартальних та річних показників фактичного об'єму та обсягу передачі (розподілу, споживання) природного газу по об'єктах суб'єктів ринку природного газу, які знаходяться на ліцензованій території Оператора ГРМ та/або які замовили розподіл природного газу ГРМ у відповідному періоді.

Згідно п. 1 гл. 3 розділу VI Кодексу договір розподілу природного газу має бути укладений Оператором ГРМ з усіма споживачами, у тому числі побутовими споживачами, об'єкти яких в установленому порядку підключені до/через ГРМ, що на законних підставах перебуває у власності чи користуванні Оператора ГРМ.

Споживачі, у тому числі побутові споживачі, для здійснення ними санкціонованого відбору природного газу з ГРМ та можливості забезпечення постачання їм природного газу їх постачальниками зобов'язані укласти договір розподілу природного газу з Оператором ГРМ, до газорозподільної системи якого в установленому законодавством порядку підключений їх об'єкт.

Здійснення відбору (споживання) природного газу споживачем за відсутності укладеного договору розподілу природного газу не допускається.

Згідно ст. 40 Закону України "Про ринок природного газу" за договором розподілу природного газу оператор газорозподільної системи зобов'язується забезпечити замовнику послуги розподілу природного газу на період та умовах, визначених договором розподілу природного газу, а замовник зобов'язується сплатити оператору газорозподільної системи вартість послуг розподілу природного газу.

Договір розподілу природного газу є публічним та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного Кодексу України за формою Типового договору розподілу природного газу.

Договір розподілу природного газу між Оператором ГРМ та споживачем укладається шляхом підписання заяви-приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу, що відповідає Типовому договору розподілу природного газу, розміщеному на офіційному веб-сайті Регулятора та Оператора ГРМ та/або в друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності з розподілу газу, і не потребує двостороннього підписання сторонами письмової форми договору (п.п.3, 4 гл. 3 Розділу VI Кодексу).

Фактом приєднання споживача до умов договору розподілу природного газу (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти договір розподілу природного газу, зокрема повернення підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка Оператора ГРМ та/або документально підтверджене споживання природного газу (п. 7 гл. 3 розділу VI Кодексу).

Суд встановив, що позивач здійснює діяльність із розподілу природного газу відповідно до ліцензії, виданої згідно постанови НКРЕКП № 930 від 26.03.2015р. (переоформленої рішенням від 01.09.2015р. № 2248), і відповідно є оператором газорозподільної системи.

01.01.2016р. Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ вчинені дії щодо укладення із Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" договору розподілу природного газу, що підтверджується заявою-приєднанням № 0942021YQ2EB016 від 01.01.2016р.

Відповідно до п. 1 гл. 5 Розділу VI Кодексу споживання (відбір) природного газу з газорозподільної системи за наявності укладеного договору розподілу природного газу між споживачем та Оператором ГРМ здійснюється за умови: наявності у споживача (його постачальника) підтверджених обсягів природного газу (лімітів) на відповідний розрахунковий період; забезпечення споживачем своєчасних розрахунків з Оператором ГРМ відповідно до умов договору розподілу природного газу.

Споживач зобов'язаний самостійно контролювати власне газоспоживання та для недопущення перевищення добової норми (узгодженого графіка) та/або підтвердженого обсягу природного газу має самостійно і завчасно обмежити (припинити) власне газоспоживання. В іншому разі до споживача можуть бути застосовані відповідні санкції та заходи з боку Оператора ГРМ (його постачальника), передбачені умовами договору, у тому числі примусове обмеження (припинення) подачі газу в установленому законодавством порядку (п. 3 гл. 5 Розділу VI Кодексу).

Частиною 2 ст.13 Закону України "Про ринок природного газу" визначені обов'язки споживача, зокрема, укласти договір про постачання природного газу, не допускати несанкціонованого відбору природного газу, припиняти (обмежувати) споживання природного газу відповідно до вимог законодавства та умов договорів. У разі порушення або невиконання своїх обов'язків споживач несе відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п. 4 гл. 6 Розділу VI Кодексу якщо за підсумками місяця фактичний об'єм (обсяг) споживання природного газу за споживачем (побутовими споживачами), буде перевищувати підтверджений обсяг природного газу, його (їх) постачальник має врегулювати об'єми небалансу (дефіцит) природного газу відповідно до вимог Кодексу ГТС.

У разі якщо після запровадження заходів, передбачених Кодексом ГТС, залишиться неврегульований небаланс (фактичний об'єм/обсяг споживання природного газу по об'єкту споживача буде перевищувати об'єм/обсяг, фактично поставлений його постачальником/ постачальниками за даними Оператора ГТС протягом зазначеного періоду), який буде віднесений на небаланс Оператора ГРМ, тоді споживач має компенсувати Оператору ГРМ його вартість (об'єм/обсяг), що розраховується за відповідною формулою.

Суд встановив, що відповідач, ТОВ "Хмельницькгаз Збут" та позивач не переоформили додаток 3 до договору на постачання природного газу за регульованим тарифом № 2015/ТП-БО-П080126 від 19.10.2015р. щодо договірних обсягів постачання газу у січні 2016 році, як це передбачено п.10.1 даного договору, а договір постачання природного газу № С/26-16 від 15.02.2016р., який укладений між ТОВ "Енергогазрезерв" та Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ, був укладений на поставку природного газу відповідачу в обсягах, визначених починаючи з лютого 2016 року. Отже, у січні 2016 року Кам'янець-Подільським коледжем харчової промисловості НУХТ було здійснено відбір природного газу із газорозподільної системи за відсутності у нього підтвердженого обсягу природного газу на вказаний розрахунковий період.

В зв'язку із вказаними обставинами, у січні 2016р. виник неврегульований небаланс, який був віднесений на небаланс позивача (оператора ГРМ). Тому у відповідності до пункту 4 глави 5 розділу УІ Кодексу газорозподільних систем відповідач зобов'язаний компенсувати позивачу вартість спожитого газу.

Доводи відповідача з приводу того, що у останнього не було можливості підтвердити обсяг природного газу на відповідний календарний період для потреб коледжу внаслідок тривалості проведення процедури здійснення державних закупівель на 2016 рік за предметом газ природний та забороною укладання договорів до/без проведення таких процедур суд до уваги не приймає, оскільки відповідно до приписів п. 1 гл. 5 Розділу VI Кодексу газорозподільних систем, п.п. 3.1, 3.3 договору розподілу природного газу саме на відповідача покладається обов'язок контролювати власне газоспоживання та для недопущення перевищення підтвердженого обсягу природного газу здійснити разом зі своїм постачальником заходи з коригування в установленому порядку підтвердженого обсягу або заходи із самостійного та завчасного обмеження (припинення) власного газоспоживання. Однак, відповідачем не подані в матеріали справи докази вжиття відповідних заходів.

Крім того, частиною 6 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.

Перевіряючи правильність наведеного позивачем розрахунку, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 4 гл. 6 Розділу VI Кодексу вартість природного газу, який віднесений на небаланс Оператора ГРМ та має бути компенсований споживачем, розраховується за формулою:

В = (Vф - Vп) ? Ц ? К, де

В - вартість (об'єм/обсяг) природного газу, який компенсується Оператору ГРМ;

Vф - об'єм (обсяг) природного газу, фактично спожитий за відповідний розрахунковий період;

Vп - об'єм (обсяг) природного газу, фактично поставлений споживачу його постачальником (постачальниками) за відповідний розрахунковий період за даними Оператора ГТС;

Ц - ціна закупівлі природного газу Оператором ГРМ для покриття втрат і виробничо-технологічних витрат газу в ГРМ у відповідний період;

K - коефіцієнт компенсації, який визначається на рівні 1,5,

При цьому, якщо неврегульований небаланс станеться внаслідок відсутності у споживача підтвердженого обсягу природного газу на розрахунковий період, або внаслідок відмови в доступі до об'єкта споживача для здійснення Оператором ГРМ припинення розподілу природного газу, або внаслідок невиконання споживачем письмової вимоги Оператора ГРМ самостійно припинити (обмежити) споживання природного газу, коефіцієнт компенсації має становити 2.

Як вбачається із поданих позивачем в матеріали справи місячних звітів про газоспоживання за грудень 2015 року, січень-лютий 2016 року, об'єм (обсяг) природного газу, спожитого відповідачем у січні 2016 року становив 14 286 м.куб. При цьому зважаючи на відсутність у відповідача підтвердженого обсягу природного газу на вказаний розрахунковий період, даний об'єм віднесений на небаланс позивача, і коефіцієнт компенсації, який слід застосовувати, становить 2.

Відповідно до договору № ХМ-ВТВ-02-2016-52/17 купівлі-продажу природного газу від 28.12.2015р. та акту приймання-передачі природного газу від 31.01.2016р. ціна закупівлі позивачем природного газу українського походження для виробничо-технологічних витрат та нормованих втрат в січні 2016 року становила 6323,00 грн. без ПДВ за 1000 м.куб. та відповідно 7587,60 грн. з ПДВ за 1000 м.куб.

Тому при проведенні розрахунку позивач безпідставно включив до складу ціни закупівлі природного газу вартість послуг з транспортування природного газу магістральними трубопроводами для задоволення потреб промислових споживачів та інших суб'єктів господарювання у сумі 111,80 грн. без ПДВ за 1000 м.куб.

Отже, зважаючи на викладене, вартість об'єму спожитого природного газу за січень 2016 року, яку відповідач зобов'язаний компенсувати позивачу, становить: 14 286 куб.м. * 7, 5876 грн. * 2 = 216792,91 грн.

Тому позовні вимоги підлягають задоволенню у сумі 216 792,91 грн. У стягненні 3833,22 грн. слід відмовити, в зв'язку з їх безпідставністю.

Згідно ст. 49 ГПК України витрати по оплаті судового збору розподіляються між сторонами пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 1, 12, 33, 34, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" м. Хмельницький до Національного університету харчових технологій в особі Кам`янець-Подільського коледжу харчової промисловості Національного університету харчових технологій м.Кам`янець-Подільський Хмельницької області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 освіти і науки України м.Київ про стягнення 220 626,13 грн. задовольнити частково.

Стягнути з Національного університету харчових технологій в особі Кам`янець-Подільського коледжу харчової промисловості Національного університету харчових технологій (Хмельницька обл., м.Кам`янець-Подільський, вул. Суворова, 2, код 33880119) на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" (м. Хмельницький, пр.Миру, 41, код 05395598) 216 792,91 грн. (двісті шістнадцять тисяч сімсот дев'яносто дві гривні 91 коп.) компенсації вартості об'єму спожитого природного газу за січень 2016 року, 3251,89 грн. (три тисячі двісті п'ятдесят одна гривня 89 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

У стягненні 3833,22 грн. відмовити.

Повне рішення складено 06.09.2016р.

Суддя Л.О. Субботіна

Віддрук. 5 прим.: 1 - до справи, 2 - позивачу (29019, м.Хмельницький, пр. Миру, 41), 3, 4 - відповідачу (32300, м. Кам`янець-Подільський, вул.Суворова, 2; м.Київ, вул. Володимирська, 68) - надіслати рекомендованим, 5- ОСОБА_1 освіти і науки України (м.Київ, проспект Перемоги, 10) - надіслати рекомендованим.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.09.2016
Оприлюднено09.09.2016
Номер документу61080543
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/9046/16

Ухвала від 03.10.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 21.09.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Рішення від 05.09.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 18.08.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 09.08.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 22.06.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 08.06.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Князьков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні