Ухвала
від 07.09.2016 по справі 812/569/16
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Смішлива Т.В.

Суддя-доповідач - Міронова Г.М.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2016 року справа №812/569/16

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Міронової Г.М., суддів: Сіваченка І.В., Шишова О.О., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру МВС в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11 липня 2016 року у справі № 812/569/16 за позовом ОСОБА_2 до Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецький таксопарк» про скасування рішення від 18.05.2016 року № 31/12/4442-560 та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач 02.06.2016 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Регіонального сервісного центру МВС в Луганській області, в якому просив суд: скасувати рішення начальника Територіального сервісного центру № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області від 19.05.2016 року про відмову у видачі тимчасового реєстраційного талона на право користування TOB «Сєвєродонецький таксопарк», код СДРПОУ 40331553, транспортним засобом - автомобілем марки Hyundai, модель Matrix, 2007 року випуску, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 НОМЕР_4, тип загальний легковий універсал-b, реєстраційний номер НОМЕР_1; зобов'язати відповідача видати тимчасовий реєстраційний талон на право користування TOB «Сєвєродонецький таксопарк», код СДРПОУ 40331553, транспортним засобом - автомобілем марки Hyundai, модель Matrix, 2007 року випуску, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 НОМЕР_4, тип загальний легковий універсал-b, реєстраційний номер НОМЕР_1, належним на праві власності ОСОБА_2, згідно умов договору позички транспортного засобу від 18.05.2016.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 11 липня 2016 року у справі № 812/569/16 позовні вимоги ОСОБА_2 задоволено частково.

Скасовано рішення Територіального сервісного центру № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області від 19.05.2016 року про відмову у видачі тимчасового реєстраційного талона на право користування TOB «Сєвєродонецький таксопарк», код ЄДРПОУ 40331553, транспортним засобом - автомобілем марки Hyundai, модель Matrix, 2007 року випуску, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 НОМЕР_4, тип загальний легковий універсал-b, реєстраційний номер НОМЕР_1.

Зобов'язано Територіальний сервісний центр № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області повторно розглянути звернення ОСОБА_2 про видачу тимчасового реєстраційного талону на право користування TOB «Сєвєродонецький таксопарк», код ЄДРПОУ 40331553, транспортним засобом - автомобілем марки Hyundai, модель Matrix, 2007 року випуску, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 НОМЕР_4, тип загальний легковий універсал-b, реєстраційний номер НОМЕР_1, належним на праві власності ОСОБА_2, згідно умов договору позички транспортного засобу від 18.05.2016 року.

Стягнуто з Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області (код ЄДРПОУ 40112343, Луганська область, м. АДРЕСА_2) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень на користь ОСОБА_2 (код НОМЕР_2, АДРЕСА_1, 93400) судові витрати у розмірі 551,20 грн. (п'ятсот п'ятдесят одна гривня 20 коп.).

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги посилається на норми Цивільного кодексу України, Закону України «Про автомобільний транспорт», Закону України «Про адміністративні послуги», Порядку державної реєстрації (перереєстрації) зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388, Переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розмір плати за їх надання затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2007 року № 795 та зазначає, що згідно інформаційної картки адміністративної послуги з видачі тимчасового реєстраційного талона на право користування транспортним засобом за заявою власника, затвердженої наказом МВС України № 518 від 28.05.2013 року, для адміністративної послуги необхідно подати: заяву, документ, що засвідчує особу, реєстраційний документ на транспортний засіб, платіжний документ (квитанцію), який засвідчує оплату адміністративної послуги.

Апелянт вказує, що позивачу було відмовлено в оформленні тимчасового реєстраційного талону, на підставі того, що надані документи не відповідають встановленому порядку передачі права користування і (або) розпорядження транспортним засобом та не додано позивачем документу про підтвердження оплати вартості платної послуги.

Сторони у судове засідання не з'явились, про розгляд справи були повідомлені належним чином.

За нормами пункту другого частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, так як не прибула жодна з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд розглядає справу у відповідності до ч. 1 ст. 195 КАС України в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції залишити без змін, з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено.

18.05.2016 року між ОСОБА_2 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецький таксопарк» укладено договір позички транспортного засобу (безоплатного користування), відповідно до якого позивачем передано безоплатно ТОВ «Сєвєродонецький таксопарк» у користування терміном до 18.05.2021 транспортний засіб автомобіль марки Hyundai, модель Matrix, 2007 року випуску, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_3 НОМЕР_4, тип загальний легковий універсал-b, реєстраційний номер НОМЕР_1, зареєстрований у Центрі ДАІ 4412, 29.09.2010 року (а.с.6).

18.05.2016 року ОСОБА_2 звернулася до Територіального сервісного центру № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області із заявою про видачу тимчасового реєстраційного талону на право керування ТОВ «Сєвєродонецький таксопарк» належним їй автомобілем Hyundai Matrix, реєстраційний номер НОМЕР_1 до 18.05.2021 року. До заяви додано документ, що посвідчує особу, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та квитанції про оплату адміністративної послуги (а.с.7).

Листом від 18.05.2016 року за № 31/12/4442-560 Територіальний сервісний центр № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області відмовив у оформленні тимчасового реєстраційного талону у зв'язку з тим, що надані документи не відповідають встановленому порядку передачі права користування і (або) розпорядження транспортним засобом (а.с.15).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 (далі - Порядок № 1388), встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Пунктом 16 Порядку № 1388, визначено, що за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом (абзац 4).

Копія документа, що підтверджує право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, додається до матеріалів, що необхідні для оформлення тимчасового реєстраційного талона (абзац 6).

В апеляційній скарзі апелянт вказує на те, що договір позички транспортного засобу від 18.05.2016 року укладений між позивачем та ТОВ «Сєвєродонецький таксопарк» повинен бути обов'язково нотаріально посвідченим.

Щодо обґрунтованості вказаного доводу колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що рішення Територіального сервісного центру № 4442 Регіонального сервісного центру МВС України в Луганській області. прийняте за результатами розгляду заяви ОСОБА_2 про видачу тимчасового реєстраційного талону на право керування ТОВ «Сєвєродонецький таксопарк» належним їй автомобілем, не відповідає вимогам діючого законодавства з огляду на наступне.

Пунктом 6.1 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 року № 379, визначено, що видача тимчасових реєстраційних талонів на ТЗ проводиться працівниками Центру відповідно до вимог пунктів 16, 40 Порядку.

При видачі тимчасового реєстраційного талона здійснюються дії, передбачені пунктами 3.1 - 3.9, 3.11 - 3.13, 3.15 - 3.18 глави 3 цієї Інструкції.

Пунктами 3.3-3.5 Інструкції визначено, що за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції, наявними базами даних АІС "Довідка-рахунок", "Митний документ", "Автомобіль", "Документ", "АРМ-РОЗШУК" проводиться перевірка документів, які подаються до Центру для проведення реєстрації ТЗ. Перевірці підлягають: свідоцтво про реєстрацію ТЗ або технічний паспорт, відповідні документи Держмитслужби, довідка-рахунок, акт приймання-передачі ТЗ, договір купівлі-продажу, біржова угода, інші документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ. Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві і підписуються уповноваженою посадовою особою Центру (із зазначенням П. І. Б., дати та часу проведення перевірки).

Посадовою особою Центру перевіряються повнота і правильність внесення вартості плати за послуги, що можуть надаватися підрозділами ДАІ згідно з Переліком платних послуг, які можуть надаватися органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2007 N 795 (із змінами), а також повнота та правильність відшкодування вартості спеціальної продукції.

Огляд ТЗ працівником Центру проводиться за місцем реєстрації ТЗ. За письмовою заявою власника ТЗ у разі технічної несправності ТЗ зазначений огляд проводиться з виїздом до місця його знаходження. За результатами огляду на заяві (додаток 1 або 2) уповноважена посадова особа Центру робить відповідну відмітку (із зазначенням П. І. Б. і дати проведення огляду) або складає акт технічного огляду ТЗ (додаток 3), який долучається до матеріалів реєстраційної справи (пункт 3.7).

Відповідно до пункту 3.9 Інструкції, номерні агрегати ТЗ перевіряються за наявними обліками розшукуваного транспорту з використанням існуючих баз даних АІС. Крім того, з використанням Єдиного державного реєстру Державтоінспекції ТЗ перевіряється на предмет зняття його з обліку за місцем попередньої реєстрації.

Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві (додаток 1 або 2) та підписуються уповноваженою посадовою особою Центру (із зазначенням П. І. Б., дати і часу проведення перевірки). До матеріалів реєстраційної справи долучаються роздруковані відомості про ТЗ, які на момент перевірки значаться в розшуку.

Згідно з п. 3.11 Інструкції, після проведення всіх перевірок у заяву (додатки 1 або 2) про реєстрацію ТЗ уповноваженою посадовою особою Центру, яка приймає рішення, вноситься чіткий запис про прийняте щодо реєстрації ТЗ рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П. І. Б. та дати.

Запис про відмову в реєстрації ТЗ із зазначенням мотивованих підстав відмови також вноситься в цю заяву, копія якої повертається власнику ТЗ або його представнику. На прохання заявника складається окрема письмова відповідь про підставу відмови в реєстрації ТЗ, яка підписується уповноваженою посадовою особою та реєструється в установленому порядку.

Тобто, рішення державного органу повинно бути чітким, конкретним, з посиланням на подані документи і зрозумілим не тільки особі, що його прийняла.

Колегія суддів зазначає, що адміністративний суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства, здійснює перевірку відповідності їх прийняття (вчинення) критеріям, передбаченим частиною третьою статті 2 КАС України.

Колегія суддів вважає, що прийняття рішення без мотивування в чому саме подані позивачем документи не відповідають встановленому порядку передачі права користування і (або) розпорядження транспортним засобом, є недопустимим, а тому підтримує висновок суд першої інстанції, що таке рішення підлягає скасуванню.

Оскільки відповідач у відповіді позивачеві про відмову в оформленні тимчасового реєстраційного талону не визначив конкретних підстав відмови, то колегія суддів вважає неприйнятним аналізувати доводи апелянта щодо недоліків пакету документів, на які апелянт став посилатися в запереченнях проти позову, а потім і в апеляційній скарзі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

На переконання колегії суддів відповідач не довів обставин, що стосуються заперечень проти заявлених позовних вимог, як і обґрунтованості доводів апеляційної скарги.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції були правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

З огляду на вищезазначене та керуючись ст.ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру МВС в Луганській області - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11 липня 2016 року у справі № 812/569/16 - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя Г.М.Міронова

Судді І.В. Сіваченко

О.О. Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2016
Оприлюднено09.09.2016
Номер документу61111388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/569/16

Ухвала від 07.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 11.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні