Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 серпня 2016 р. Справа №805/2526/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 11 год. 30 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця I.О., при секретарі судового засідання Белікові Д.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Комунального підприємства "Костянтинівське трамвайне управління" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на загальну суму 55004, 57 грн., -
за участю:
прокурора - Буяновського В.В. - на підставі посвідчення,
представника позивача - Ошовської О.В. - на підставі довіреності,
представника відповідача - не з'явився.
Керівник Костянтинівської місцевої прокуратури (далі по тексту - Прокурор) в інтересах держави в особі Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Костянтинівське трамвайне управління", в якому просить суд:
- стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (список № 2) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн.
Позов Прокурора вмотивовано тим, що у Комунального підприємства "Костянтинівське трамвайне управління" (далі по тексту - Підприємство, відповідач) існує заборгованість до бюджету перед Костянтинівським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області (Костянтинівське ОУПФУ, позивач) по відшкодуванню сум заборгованості зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (список № 2), призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05 листопада 1991 року № 1788-ХІІ (далі по тексту - Закон № 1788) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн. Оскільки відповідно до Положення про Пенсійний фонд України в районах, містах, районах у містах, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, УПФУ є суб'єктом владних повноважень, здійснює управлінські функції та діє, як орган державної влади, Прокурор звернувся до суду з позовом в межах своєї компетенції, що підтверджено у відповідному повідомленні (а.с. 10-11). Також звернув увагу на те, що Костянтинівське ОУПФУ, не маючи можливості сплатити самостійно судовий збір, позбавлено можливості самостійно здійснювати в судовому порядку захист порушених прав та не має можливості здійснити стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (список № 2) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн. Звернувшись до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Костянтинівського ОУПФУ та сплативши судовий збір, Прокурор просить суд стягнути з позивача на його користь судовий збір, сплачений при зверненні з позовом.
Прокурор у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник Костянтинівського ОУПФУ позовні вимоги також підтримав в частині стягнення з відповідача витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (список № 2) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн. та надав пояснення аналогічні проголошеним Прокурором. В частині стягнення на користь прокуратури судових витрат - заперечує, посилаючись на відсутність грошових коштів. Просив задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, проте, до судового засідання не прибув, пославшись на відсутність у штаті юрисконсульта. Через канцелярію суду надав відзив, в якому проти задоволення позову заперечував посилаючись на те, що Підприємство є комунальною власністю (власник - Костянтинівський виконавчий комітет міської ради). Крім того, зазначає, що у зв'язку з аварійним ремонтом Північного шляхопроводу закритий трамвайний маршрут у цьому напрямку, що спричинило зменшення вдвічі виручки від реалізації абонементних талонів по Підприємству, а саме, за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року виручка склала 74707, 00 грн. Також відповідач у відзиві на позов послався на те, що грошові кошти, які знаходились на комерційних рахунках Підприємства потрапили під арешт, а фінансування з міського бюджету за кошторисом на 2016 рік повністю вичерпано. Відповідач вважає, що стягнення з Підприємства заборгованості з витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (список № 2) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн. спричинить невиплату поточної заробітної плати працівникам Підприємства та унеможливить перерахування податків до бюджету. На думку відповідача задоволення позову є недоцільним. Також, звертає увагу суду на те, що послугами Підприємства користуються переважно пільгові категорії громадян, в той же час Державним бюджетом України на 2016 рік взагалі не передбачено відшкодування витрат зазначеним перевізникам.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на наведене, а також з метою дотримання вимог ч. 1 ст. 122 КАС України, суд не вбачає перешкод для розгляду справи по суті у даному судовому засіданні, у відсутності представника відповідача, належним чином повідомленого про час і місце розгляду справи.
Перевіривши матеріали справи та заслухавши пояснення прокурора і представника позивача, а також вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Костянтинівське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області, є суб'єктом владних повноважень, згідно ст. 48 КАС України здатний особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
Прокурор, звертаючись з позовом в інтересах держави в особі Костянтинівського ОУПФУ діяв в межах встановленої Законом України "Про прокуратуру" компетенції та згідно до вимог ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України).
Відповідач - Комунальне підприємство "Костянтинівське трамвайне управління", зареєстроване як юридична особа у встановленому порядку, включене до ЄДРПОУ за номером 32942399 (юридична адреса: 85109, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Строітельная, 50) та взято на облік, як платник страхових внесків в органі Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці 16 серпня 2004 року за № 05-29-02-1716 (а.с. 19-22).
Прокурор, звертаючись з позовом в інтересах держави у особі Костянтинівського ОУПФУ діяв в межах встановленої Законом України "Про прокуратуру" компетенції та згідно до вимог ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України).
Судом встановлено, що у відповідача працювали особи, які виконували роботу із шкідливими і важкими умовами праці, віднесеними до списку №2 виробництв, робіт, професій і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України. Вказаним особам органами Пенсійного фонду України призначено пенсію на пільгових умовах відповідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-ХІІ від 05 листопада 1991 року.
Наданими позивачем розрахунками суми позову встановлено, що витрати Костянтинівського ОУПФУ по виплаті та доставці пільгових пенсій за Списком №2 пенсіонерам підприємства за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року склали 55004, 57 грн. (а.с. 28-34).
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, а також поясненнями представника позивача і прокурора, наданими у судовому засіданні, працівникам відповідача правомірно призначена та виплачена пенсія відповідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Зазначені обставини також не заперечуються сторонами, оскільки у відзиві відповідач не заперечує правомірності призначення та проведення виплат пенсій зазначеним категоріям осіб.
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року № 1058-IV, Законом України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-ХІІ від 05 листопада 1991 року, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1.
Відповідно до пункту 2 розділу ХV Прикінцеві положення Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, зокрема, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України № 1788-ХІІ "Про пенсійне забезпечення".
У цьому випадку, розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому, зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій до досягнення працівником пенсійного віку, призначених за списком № 2, має здійснюватися відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до пункту 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до ст. 27 та з урахуванням норм ст. 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій до досягнення працівником пенсійного віку, призначених за списком № 2, має здійснюватися відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та пп. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
За приписами пункту 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п.2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Пунктом 6.1 передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах:
- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Згідно п. 6.4 розділу 6 Інструкції 21-1 встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Пунктом 6.5 розділу 6 Інструкції передбачено, що розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
Відповідно до пункту 6.7 розділу 6 Інструкції № 21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Згідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2, витрати органів Пенсійного фонду України за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року склали 55004, 57 грн. Факт надсилання відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 підтверджується відповідними листами від 03 липня 2015 року вих. № 11800/05, від 21 липня 2015 року вих. № 12669/05, від 03 серпня 2015 року вих. № 13380/05, від 20 серпня 2015 року вих. №14403/05/12-17, від 04 вересня 2015 року вих. № 15158/12-17 та від 21 вересня 2015 року вих. № 15987/12-17 (а.с. 23-27).
Як встановлено судом і підтверджено матеріалами справи, відповідні розрахунки направлялись відповідачу. Відповідачем розрахунки оскаржені не були, заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року складає 55004, 57 грн., що підтверджується розрахунками витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»- «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 16 січня 2015 року № 59, від 02 липня 2015 року № 01-48/878, від 03 серпня 2015 року № 01-48/940 та від 04 вересня 2015 року № 04-48/1003 (а.с. 28-34). Розмір сума заборгованості, що визначена у вищезгаданих розрахунках не був оскаржений відповідачем.
Оскільки під час розгляду справи позивачем було належним чином обґрунтовано правомірність нарахування заборгованості Підприємства з витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року складає 55004, 57 грн., суд вважає зазначену суму боргу такою, що розрахована у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на наведене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Прокурора в інтересах держави в особі Костянтинівського ОУПФУ є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Пунктом 5 частини 1 статті 161 КАС України передбачено, що при прийнятті постанови суд вирішує, крім інших, питання щодо розподілу між сторонами судових витрат.
Прокурор в позовній заяві заявив клопотання щодо здійснення судом розподілу судових витрат шляхом стягнення з Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на його користь понесених судових витрат, зокрема по сплаті судового збору в сумі 1378, 00 грн., що сплачені на підставі платіжного доручення № 1558 від 22 липня 2016 року.
Суд, вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат зазначає, що за приписами частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, у даному випадку підстав для відшкодування витрат, понесених Прокуратурою Донецької області, яка заявила позов в інтересах держави в особі Костянтинівського ОУПФУ, нормами чинного Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено. Крім того, суд звертає увагу на те, що з метою захисту інтересів держави Прокурором було заявлено позов в особі Костянтинівського ОУПФУ саме через неспроможність останнього сплатити самостійно судовий збір, тобто захист інтересів держави полягав саме у стягненні грошових коштів до бюджету без залучення коштів, що належать до бюджетних асигнувань, виділених державою УПФУ (які доречи, не передбачають видатків на сплату судового збору за позовами).
Враховуючи відсутність можливості відшкодування судових витрат за рахунок відповідача, а також з огляду на майновий стан Костянтинівського ОУПФУ, суд вважає, що Прокуратурою Донецької області, як суб'єктом владних повноважень був правомірно сплачений судовий збір в сумі 1 378, 00 грн. згідно до платіжного доручення від 22 липня 2016 року № 1558 (а.с. 3), тому стягненню з позивача та відповідача згідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України, зазначений судовий збір не підлягає.
Повний текст постанови складений 05 серпня 2016 року.
Керуючись ст. ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-124, 126-128, 130, 133-135, 138-140, 143, 150-154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Комунального підприємства "Костянтинівське трамвайне управління" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на загальну суму 55004, 57 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Комунального підприємства "Костянтинівське трамвайне управління" (85109, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Строітельная, 50, код ЄДРПОУ: 32942399) на користь Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (85113, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25, ЄДРПОУ 37544278) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (список № 2) за період з 01 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року на загальну суму 55004, 57 грн. (п'ятдесят п'ять тисяч чотири) грн. 57 коп.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 30 серпня 2016 року в присутності прокурора та представника позивача.
Повний текст постанови складається у відповідності до вимог ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Голошивець І.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2016 |
Оприлюднено | 12.09.2016 |
Номер документу | 61133382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні