Постанова
від 10.09.2013 по справі 806/6013/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                                                                      справа № 806/6013/13-a

категорія 10.1

10 вересня 2013 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Гуріна Д.М. ,

секретар Галайба І.Б.,

представник позивача та представник відповідача у судове засідання не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Житомирі Житомирської області до Житомирської асоціації цукрового виробництва про стягнення заборгованості зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

встановив:

23 серпня 2013 року до Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Управління Пенсійного фонду України в м.Житомирі Житомирської області (далі - УПФУ в м.Житомирі) із позовом до Житомирської асоціації цукрового виробництва про стягнення заборгованості зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 2750 грн 30 коп.

У позовній заяві УПФУ в м.Житомирі вказало, що у Житомирської асоціації цукрового виробництва виникла заборгованість зі сплати страхових внесків за період з березня 2003 року до березня 2004 року в сумі 2750 грн 30 коп. Просить стягнути з Житомирської асоціації цукрового виробництва на користь УПФУ в м.Житомирі 2750 грн 30 коп. заборгованість зі сплати страхових внесків.

Ухвалами судді Житомирського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року відкрито провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, у клопотанні зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі. (а.с 24).

Відповідач у судове засідання не з'явився, про причини неявки у судове засідання не повідомив.

Справа розглядається судом за наявними у ній доказами на підставі положень статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, з'ясувавши обставини у справі та перевіривши їх доказами, приходить до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.

Правовідносини, що виникли між УПФУ в м.Житомирі та Житомирською асоціацією цукрового виробництва регулюються Законом України від 9 липня 2003 року № 1058-IV“Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон України №1058-IV) у редакції чинній на момент виникнення правовідносин.

Згідно з абзацом 34 частини 1 статті 1 Закону України №1058-IV страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до положень статей 14, 15 Закону України №1058-IV Житомирська асоціація цукрового виробництва відноситься до страхувальників та є платником страхових внесків.

Згідно з пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону України №1058-IV, що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески

Абзацом 1 частини 6 статті 20 Закону України №1058-IV встановлено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Частиною 10 статті 20 Закону України №1058-IV передбачено, що якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Згідно з частиною 12 статті 20 Закону України №1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Таким чином Житомирська асоціація цукрового виробництва зобов'язана була своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески.

Відповідно до частини 1 статті 106 Закону України №1058-IV, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Згідно з частиною 2 статті 106 Закону України №1058-IV, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Пунктом 2 частини 9 статті 106 Закону України №1058-IV була встановлена відповідальність за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду.

Відповідно до частини 13 статті 106 Закону України №1058-IV про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій. Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.

Згідно з частиною 14 статті 106 Закону України №1058-IV рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом. У разі якщо страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, отримали рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, і не сплатили зазначені в них суми фінансових санкцій протягом десяти робочих днів, а також не оскаржили це рішення чи не повідомили у цей строк відповідний виконавчий орган Пенсійного фонду про його оскарження, воно передається для виконання державній виконавчій службі та страхувальнику. Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Абзацом 1 статті 15 Закону України №1058-IV встановлено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Згідно з розрахунком суми заборгованості Житомирська асоціація цукрового виробництва перед УПФУ в м.Житомирі має заборгованість в сумі 2750 грн 30 коп. за період з березня 2003 року до березня 2004 року в сумі 2750 грн 30 коп. (а.с.5).

Наявність заборгованості відповідача по сплаті страхових внесків підтверджується також копіями розрахунків. (а.с.6-17).

Враховуючи наведене, а також те, що на час розгляду справи заборгованість не погашена адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до положень пункту 18 частини 1 статті 5 Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI “Про судовий збір” Пенсійний фонд України та його органи звільняються від сплати судового збору.

Керуючись статями 86, 94, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Житомирської асоціації цукрового виробництва (код ЄДРПОУ 30673126) на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Житомирі Житомирської області 2750 грн 30коп. заборгованості зі страхових внесків.

Видати або направити копію постанови особам які, беруть участь у справі, та особам, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи інтереси чи обов'язки, за правилами встановленими статтею 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили у порядку встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції за правилами встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          

Суддя                                                                       Д.М. Гурін

          

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2013
Оприлюднено14.09.2016
Номер документу61160858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/6013/13-а

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Постанова від 10.09.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Постанова від 10.09.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні