Постанова
від 07.09.2016 по справі 815/2807/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2807/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.,

при секретарі судового засідання - Лопатюк Ю.А.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комунальної установи В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» Одеської міської ради до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення від 03.06.2016 року про застосування штрафних санкцій, суд -

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду звернулась Комунальна установа В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26343192) з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування Рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.06.2016 року, виданого Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № НОМЕР_1 від 03.06.2016 р. до позивача застосовано штраф у розмірі: 74035,61 грн. та нараховано пеню у розмірі: 35377,36 за період з 21.10.2015 р. до 26.04.2016 р., загальною сумою 109412,97 грн.

Позивачем було здійснено всі необхідні дії для своєчасного перерахування єдиного внеску на необхідні рахунки відповідача, проте при сплаті сум єдиного внеску було допущено помилку у номері рахунку та перераховано кошти замість рахунку №37191201011553 на рахунок №37195207011553 ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС.

Позивач вважає, що вказане рішення порушує його права і його необхідно скасувати, оскільки ним були дотриманні строки сплати єдиного внеску, а кошти своєчасно перераховані на рахунок, призначений для обслуговування коштів єдиного внеску. З зазначених підстав позивач був змушений звернутись до суду з вказаним позовом.

Представники позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, надав письмові заперечення, в яких зазначив, що штрафні санкції були нараховані відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Комунальна установа В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» (код ЄДРПОУ 26343192) перебуває на обліку у ДПІ у Приморському районі, м. Одеси як платник податків з 31.01.2003 року за №2287 та в УПФУ в Приморському районі м. Одеси як платник єдиного внеску з 15.12.2009 року за №18603.

Позивач здійснював нарахування та сплату єдиного соціального внеску у встановлені законом строки та у повному обсязі за місцем обліку платника шляхом внесення відповідних сум на рахунки фіскальних органів з вересня 2015 року по 1 половину лютого 2016 року, а саме на рахунок №37195207011553 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Одеській області, МФО 828011, отримувач: Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.

При цьому в рядку «Призначення платежу» платіжних доручень вказано: сплата єдиного внеску. Фактична сплата коштів по вказаним платіжним дорученням підтверджена штампом банку про проведення платежу та виписками по рахунку позивача.

22.02.2016 р. на адресу комунальної установи «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» надійшла вимога про сплату боргу (недоїмки) від 10.02.2016 р. №Ю-9872-23 (вх.№85 від 22.02.2016 р.), згідно якої станом на 31.01.2016 р. заборгованість зі сплати єдиного внеску склала 272649,44 грн.

У зв'язку з цим позивач направив листи (вих. №69, 70 від 23.02.2016 р.) до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (далі - ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС), в яких просив ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС перерахувати сплачені установою кошти по єдиному соціальному внеску за період: з вересня 2015 року по 1 половину лютого 2016 року з помилкового рахунку ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС №37195207011553 на правильний рахунок ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС №37191201011553 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Одеській області, МФО 828011.

Крім цього, 03.03.2016 р. позивач додатково подав заяву до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС про перерахування надмірно або помилково сплачених коштів у сумі 323480,79 грн. з рахунку ДПІ у Приморському р-ні м. Одеси ГУ ДФС №37195207011553, відкритого у ГУ ДКСУ в Одеській області на рахунок позивача №35414001030082, відкритий у ГУ ДКСУ в Одеській області з метою подальшого перерахування на правильний рахунок фіскального органу.

26.04.2016 року позивача було повідомлено про погашення суми боргу у повному обсязі.

Незважаючи на це відповідачем винесено рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № НОМЕР_1 від 03.06.2016 р. і до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі: 74035,61 грн. та нараховано пеню у розмірі: 35377,36 за період з 21.10.2015 р. до 26.04.2016 р., загальною сумою 109412,97 грн.

Відповідно до ст. 12 Закону України про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 № 236 «Про Державну фіскальну службу України», Державна фіскальна служба України (ДФС) здійснює адміністрування податків і зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.10 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Згідно п.1 р. II Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.02.2016 № 54, Державна фіскальна служба України та її територіальні органи в областях, місті Києві, Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з обслуговування великих платників, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції ДФС відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 "Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування" для зарахування та розподілу страхових коштів.

Відповідно до положень пункту 9 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 року №6, для повернення сум єдиного внеску та/або сум застосованих фінансових санкцій, помилково сплачених на невідповідний рахунок 3719, підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня оформлює розрахунковий документ на перерахування Коштів на відповідний рахунок 3719 за Заявою та передає управлінню (відділенню) Казначейства не пізніше двох робочих днів з дня надходження Висновку.

Відповідно до положень п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу.

Відповідач в своїх запереченнях посилається на положення п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, проте, як встановлено судом платіжні документи на сплату єдиного внеску позивачем було подано своєчасно до казначейства та прийнято ним до виконання, а днем сплати єдиного внеску за законом є день списання коштів із рахунку платника, що було зроблено в межах установленого законом строку.

Суд зазначає, що кошти дійсно були перераховані на неправильний рахунок, проте вони все одно надійшли на казначейський рахунок ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС, адже на підставі листів позивача від 23.02.2016 року та заяви від 03.03.2016 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС було самостійно та у повному обсязі здійснено перерахування коштів з неправильного рахунку на правильний рахунок.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до положень ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином суд дійшов висновку, що помилкове перерахування позивачем грошових коштів на неналежний рахунок ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС не вплинуло на факт виконання платником свого обов'язку зі сплати єдиного соціального внеску, оскільки сума у повному обсязі була внесена на рахунок відповідача своєчасно і без порушення законодавчо встановлених термінів для сплати даного збору, у зв'язку з чим позов Комунальної установи В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» Одеської міської ради до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення від 03.06.2016 року про застосування штрафних санкцій підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Комунальної установи В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» Одеської міської ради до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення від 03.06.2016 року про застосування штрафних санкцій - задовольнити.

Рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.06.2016 року, виданого Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - скасувати.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на користь Комунальної установи В«Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпеченняВ» судовий збір у розмірі 1641 (тисяча шістсот сорок одна) грн. та 20 коп.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано суддею 07.09.2016 року

Суддя Я.В. Балан

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2016
Оприлюднено14.09.2016
Номер документу61161115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2807/16

Ухвала від 04.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 21.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 30.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні