Рішення
від 03.05.2007 по справі 27/49-07-1116
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27/49-07-1116

    

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" травня 2007 р.Справа  № 27/49-07-1116

За позовомприватного підприємства «Баланс»

До відповідачів1) державного підприємства Одеська залізниця 2)  товариства з обмеженою відповідальністю „Донбас-Мегасервіс”

Про стягнення вартості недопоставленої продукції у розмірі 970,20 грн.

                           Суддя Семенюк Г.В.

Представники:

Від позивача:    не з'явився;

Від відповідачів:  ДП Одеська залізниця –Слюсар М.М., довіреність № 407 від 15.09.2005 року;ТОВ „Донбас-Мегасервіс” - не з‘явився;

Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з відповідачів вартості недопоставленої продукції у розмірі 970,20 грн.

          У судовому засіданні від 05.03.2007 року Одеська залізниця надала до господарського суду відзив за позов у якому із посиланням на ст.ст. 31, 32, 111, 114 Статуту залізниць України та Роз'яснення Вищого Господарського Суду України «Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею»№ 04-5/601 від 29.05.2002 року, просить суд відмовити позивачу у позовних вимогах про стягнення вартості нестачі з Одеської залізниці.

          Відповідач (ТОВ „Донбас-Мегасервіс”), повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, своїх  представників  в  судове  засідання  не направив незважаючи на виклик суду.

          Керуючись ст. 75  ГПК  України  суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір по суті без участі ТОВ „Донбас-Мегасервіс” за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі  обставини справи та заслухавши представника Одеської залізниці, суд, встановив.

          Відповідно до Договору № 110 від 01.11.2006 року, укладеного між ПП «Баланс»та ТОВ „Донбас-Мегасервіс”, відправник вантажу – ТОВ „Донбас-Мегасервіс” відпустив зі станції відправлення «Воскресенська Дон.»в адресу позивача вугілля марки АМ у вагоні № 66571308 за залізничною накладною № 48586100 в обсязі 68,8 т.

          Ціна однієї тонни вугілля марки АМ становить 350,00 грн. за одну тонну вугілля без урахуванням ПДВ (Рахунок-фактура № 00-857 від 18.12.2006 року).

          За поставку вугілля (зокрема у зазначеному вагоні) позивач здійснив оплату вартості вугілля на поточний рахунок ТОВ „Донбас-Мегасервіс” у розмірі 28896 грн. за наступними платіжним дорученнями:

          - № 488 від 28.12.2006р. на суму 1896,00 грн.;

          - № 487 від 27.12.2006р. на суму 10000,00 грн.;

          - № 486 від 26.12.2006р. на суму 10000,00 грн.;

          - № 485 від 25.12.2006р. на суму 7000,00 грн.

          При комісійному перевантаженні вугілля у вагоні № 66571308 встановлена нестача вугілля в обсязі 3 т.

          Нестача вугілля підтверджується:

          - комерційним актом серії АЯ № 586530*/127 від 11.12.2006 року, у якому зазначено, що «...по документах значиться антрацит АМ, навантаження нижче бортів, брутто 87500 кг, тара с бруса 21700 кг, нетто 68800 кг, фактично виявився вантаж вугілля АМ, брутто 87500 кг, тара с бруса 21700 кг, нетто 65800 кг, тобто менше за документ на 3000 кг. Навантаження у вагоні нижче бортів на 300 мм, скоси до торцевих дверей на 500 мм, нижче бортів, з однієї сторони вагона над 6-7 люками поглиблення довжиною 2500 мм, шириною 1500 мм, глибиною 300 мм. Люки та двері щільно закриті. Течі вантажу немає. Вантажовідправник не виконані вимоги ТУ р. 2 параграф 9, Правила перевезення вантажів ч. 1 р. 15 п. 6...»;     

          - Актом загальної форми № 5253 від 10.12.2006 року, .

          Відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

          а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

          б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

          в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми,  на яку було знижено його вартість.

          Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

          Згідно з розрахунком позивача, який підтверджено розрахунком Одеської залізниці, з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, - нестача вантажу складає –3 т. на загальну суму –970,20 грн.

          Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.

          Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.

          За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).

          Відповідно до пункту 6 «Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу»затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 20.08.2001 року № 542 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2001 року за № 796/5987, з подальшими змінами та доповненнями, - у разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою  забезпечення збереженості вантажу на його поверхню може наноситися захисне маркування або застосовуватися покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.

          Згідно п. 4 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, - вантажами, що містять дрібні фракції, є вантажі, з частками, розмір яких не перевищує 13 мм., тобто більше 13 мм. Із змісту цього пункту випливає, що вугілля марки AM, в якому наявні частки розміром 13 мм, є вантажем що містить дрібні фракції.

          Таким чином, відправник повинен був вживати заходів, передбачених п.6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу.

          Згідно з ч. 2 ст. 32 Статуту залізниць України, - відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.

          Відповідно до параграфа 19 розділу 1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів на відкритому рухомому складі (далі - Технічні  умови) правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє залізниця".

          Враховуючи те, що відправник вантажу за комерційним актом серії АЯ № 586530*/127 від 11.12.2006 року порушив вимоги ТУ р. 2 параграф 9 і  Правила перевезення вантажів ч. 1 р. 15 п. 6 та не вжив заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення, а перевізник фактично не проконтролював правильність розміщення та закріплення вантажу, не перевірив правильність даних, зазначених відправником у накладній та прийняв до перевезення вагон, який завантажено з порушенням вимог Технічних умов, - відповідальність за недостачу вугілля яка має місце при перевезенні вагоном № 66571308 покладається в рівних долях з врахуванням природних витрат на вантажовідправника, тобто на ТОВ „Донбас-Мегасервіс” та на перевізника - Одеську залізницю.  

          На теж саме вказує і в п. 3.8 Роз'яснення Вищого Господарського Суду України «Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею»№ 04-5/601 від 29.05.2002 року, за яким Відповідно  до  параграфа  19  розділу  1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів на відкритому  рухомому  складі (Технічні  умови)  правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє  залізниця.  Поряд з цим, враховуючи, що перевізник фактично не проконтролював правильність  розміщення  та  закріплення  вантажу, прийняв до перевезення платформи або напіввагони, які завантажено з порушенням вимог Технічних умов, господарський суд має право вирішити питання про покладення  відповідальності  за заподіяну шкоду як на відправника, так і на перевізника у залежності від ступеню вини кожного з них.

          Відповідач  (ТОВ „Донбас-Мегасервіс”), своїх  представників в судове засідання не направив незважаючи на виклик суду.

          Повідомлення належним чином ТОВ „Донбас-Мегасервіс” про час і місце розгляду справи підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 927850, 237342. Тобто відповідач повідомлявся про день та час розгляду справи, але своїм правом прийняти участь в її розгляді не скористався. Прийняття участі в розгляді справи це право, а не обов'язок відповідача.

          Таку ж правову думку висловив Одеській апеляційний господарський суд у своїй Постанові від 15.11.2005 року зі справи № 27/182-05-5016.

          Станом на 03.05.2007 року можливість подальшого відкладення розгляду справи відсутня у зв'язку з закінченням всіх строків відведених ст. 69 ГПК України для розгляду справи.

          Тому подальше відкладення розгляду справи неможливе та є підставою для винесення Рішення по справі не зважаючи на неявку відповідача у судове засідання.

          Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44-49, 77, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Стягнути з Одеської залізниці (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код ЄДРПОУ 01071315, р/р 26003000001 в ОФАБ «Експрес-банк», МФО 328801 на користь приватного підприємства «Баланс»(73011, м. Херсон, вул. Пролетарська,70), код ЄДРПОУ 30667175, р/р 260031727 в ХОД АППБ «Аваль», МФО 352093  –485,10 грн. основного боргу, 51 грн. держмита  та 59 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.

3.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Донбас-Мегасервіс” (86600, Донецька обл., м. Торез, мікрорайон 1, буд. 13, кв. 35), код ЄДРПОУ 33394358, р/р 2600833234 в АППБ Аваль м. Київ, МФО 380805 на користь приватного підприємства «Баланс»(73011, м. Херсон, вул. Пролетарська,70), код ЄДРПОУ 30667175, р/р 260031727 в ХОД АППБ «Аваль», МФО 352093  –485,10 грн. основного боргу, 51 грн. держмита  та 59 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.

Накази видати у порядку ст. 116 ГПК України.

          Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                        

            

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.05.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу611925
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/49-07-1116

Рішення від 03.05.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні