Рішення
від 03.05.2007 по справі 27/48-07-1115
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27/48-07-1115

    

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" травня 2007 р.Справа  № 27/48-07-1115

За позовомзакритого акціонерного товариства „Енерговугілля” в особі Кіровоградської філії „Кіровоградпаливо” ЗАТ „Енерговугілля”  

До відповідачів1) Одеської залізниці 2) товариства з обмеженою відповідальністю „Донресурс РЕМ”

Про стягнення 277,40 грн.

                           Суддя Семенюк Г.В.

Представники:

Від позивача:    не з'явився;

Від відповідачів:  Одеська залізниця –Cлюсар М.М., довіреність № 407 від 15.09.2005 року; ТОВ „Донресурс РЕМ” - не з'явився;

Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з відповідачів –277,40 грн.

          У судовому засіданні від 04.04.2007 року Одеська залізниця надала до господарського суду відзив на позов, в якому із посиланням на ст. ст. 31, 32, 111 Статуту залізниць України, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог про стягнення вартості нестачі та судових витрат.

          Відповідач (ТОВ „Донресурс РЕМ”), повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, своїх  представників  в  судове  засідання  не направив незважаючи на виклик суду, відзив на позов не надав, позовні вимоги по суті не заперечив.

          Керуючись ст. 75  ГПК  України  суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір по суті без участі ТОВ „Донресурс РЕМ” і без відзиву на позов за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі  обставини справи та заслухавши представника Одеської залізниці, суд, встановив.

          Відповідно до Договору № 10/05-у від «10» травня 2006 року, укладеного між КФ „Кіровоградпаливо” ЗАТ „Енерговугілля” та ДП „Альта”, відправник вантажу –ТОВ „Донресурс РЕМ” відпустив зі станції відправлення «Софьино-Бродская Дон.» на адресу позивача вугілля марки АМ у вагоні № 67377580 за залізничною накладною № 48339488 в обсязі 69 тонн.

          Ціна однієї тонни вугілля марки АМ становить 158,34 грн. за одну тонну вугілля без ПДВ (рахунок-фактура № СФ-000030 від 01.08.2006 року).

          За поставку вугілля (зокрема у зазначеному вагоні) КФ „Кіровоградпаливо” ЗАТ „Енерговугілля” здійснило платіж на поточний рахунок ДП „Альта” у розмірі 15493,24 грн. відповідно до платіжного доручення № 1941 від 17.08.2006 року та у розмірі 408,51 грн. № 2773 від 15.09.2006 року.

          При комісійному перевантаженні вугілля у вагоні № 67377580 встановлена нестача вугілля в обсязі 2150 кг.

          Нестача вугілля підтверджується:

          - Комерційним актом серії БК 018683*/21 від 13.08.2006 року, у якому зазначено, що «...При перевантаженні виявилося брутто 86850 кг, тара 20000 с бруса, з обох сторін вагону нетто 66850. По документам значиться брутто 90900 кг, тара 21900 кг с бруса, нетто 69000 кг. Недостача складає 2150 кг. Навантаження у вагоні не рівномірне, нижче бортів 400-600 мм зі скосами до дверей в головну і в хвостову частини вагону. Вагон технічно справний. Двері та люки щільно закриті. Об'єм кузова 73 куб. м. Маркування вапном відсутнє. В накладні в графі № 4 є відмітка про маркування вантажу вапном...»;

          - Актом загальної форми № 153 від 13.08.2006 року.

          Згідно з розрахунком позивача, з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, збитки позивача від втрати вантажу складають –277,40 грн.

          Відповідно до ст. 111 Статуту залізниць України, - Залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.

          Прибуття на піввагону на станцію призначення з недовантаженням до рівня бортів не свідчить про втрату або розкрадення вантажу при перевезенні, оскільки згідно із статтею 111 Статуту позивач має довести вину перевізника.

          Як вибачається з Листа начальника лінійного відділу на станції Помічна № 24/2635 від 03.11.2006 року за фактом нестачі вантажу в вагоні № 67377580 по відправці № 48339488, відмовлено в порушенні кримінальної справи за п. 2 ст. 6 КПК України, за відсутністю події злочину.

          Вищенаведені обставини свідчать про те, що вина Одеської залізниці у нестачі вугілля відсутня.

          Таким чином, в стягненні збитків від нестачі вугілля з першого відповідача по справі (Одеської залізниці) позивачу слід відмовити, оскільки матеріалами справи вини цього підприємства у нестачі вантажу не встановлено.

          Згідно з ч. 2 ст. 32 Статуту залізниць України, - відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.

          Відповідно до пункту 6 «Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу»затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 20.08.2001 року № 542 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2001 року за № 796/5987, з подальшими змінами та доповненнями, - у разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою  забезпечення збереженості вантажу на його поверхню може наноситися захисне маркування або застосовуватися покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.

          Згідно п. 4 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, - вантажами, що містять дрібні фракції, є вантажі, з частками, розмір яких не перевищує 13 мм., тобто більше 13 мм. Із змісту цього пункту випливає, що вугілля марки AM, в якому наявні частки розміром 13 мм, є вантажем що містить дрібні фракції.

          Таким чином, відправник повинен був вживати заходів, передбачених п.6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу.

          Для розрівнювання та ущільнення вантажу відправник може використовувати механізовані установки та інші пристрої.

          В комерційному акті серії БК 018683*/21 від 13.08.2006 року, відсутні відомості про застосування відправником ущільнення вантажу та використання захисного маркування. Так за комерційним актом серії БК 018683*/21 від 13.08.2006 –„Вагон технічно справний. Двері та люки щільно закриті. Навантаження у вагоні не рівномірне. Маркування вапном відсутнє.”.

          Враховуючи наведене, суд вважає, що відповідач 2 (ТОВ „Донресурс РЕМ”) при відправленні вантажу не підготував його для перевезення з умов схоронності.

          Згідно із ст.ст. 31, 32, п. «а»ст. 111 Статуту залізниці України, відправник відповідає за недостачу, якщо не підготував вантаж з умов йото схоронності та відсутні ознаки втрати вантажу при транспортуванні.

          За таких обставин, вартість нестачі вугілля в сумі 277,40 грн. слід віднести за рахунок ТОВ „Донресурс РЕМ”.

          До таких же висновків дійшов Одеській Апеляційний господарський суд у своїх Постановах від 25.10.2005 року зі справи № 8/203-05-5319 та від 07.02.2006 року зі справи № 12/360-05-8996.

          Відповідач  (ТОВ „Донресурс РЕМ”), своїх  представників в судове засідання не направив незважаючи на виклик суду, відзив на позов не надав, позовні вимоги по суті не заперечив.

          Повідомлення належним чином ТОВ „Донресурс РЕМ” про час і місце розгляду справи підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 227855, 2371300. Тобто відповідач повідомлявся про день та час розгляду справи, але своїм правом прийняти участь в її розгляді не скористався. Прийняття участі в розгляді справи це право, а не обов'язок відповідача.

          Таку ж правову думку висловив Одеській апеляційний господарський суд у своїй Постанові від 15.11.2005 року зі справи № 27/182-05-5016.

          Станом на 03.05.2007 року можливість подальшого відкладення розгляду справи відсутня у зв'язку з закінченням всіх строків відведених ст. 69 ГПК України для розгляду справи.

          Тому подальше відкладення розгляду справи неможливе та є підставою для винесення Рішення по справі не зважаючи на неявку відповідача у судове засідання.

          Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44-49, 77, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Донресурс РЕМ” (86510, Донецька обл., м. Сніжне, вул. Гнесіних, 24), код ЄДРПОУ 33270843, р/р 2600001012521 в ДФ АО „Кредитбанк” м. Донецьк, МФО 335753 на користь закритого акціонерного товариства „Енерговугілля” в особі Кіровоградської філії „Кіровоградпаливо” ЗАТ „Енерговугілля” (25006, м. Кіровоград, вул. Володарського, 60), код ЄДРПОУ 33135498, р/р 26008219 в КФ АКБ „Легбанк”, МФО 323680 –277,40 грн. основного боргу, 102 грн. держмита  та 118 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.

3.В стягненні з Одеської залізниці (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код ЄДРПОУ 01071315, збитків закритого акціонерного товариства „Енерговугілля” в особі Кіровоградської філії „Кіровоградпаливо” ЗАТ „Енерговугілля” (25006, м. Кіровоград, вул. Володарського, 60), код ЄДРПОУ 33135498, від нестачі вугілля, що мала місце при перевезенні в вагоні № 67377580 за залізничною накладною № 48339488 –відмовити.

Наказ видати у порядку ст. 116 ГПК України.

          Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                        

            

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.05.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу611927
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/48-07-1115

Рішення від 03.05.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні