Постанова
від 02.09.2016 по справі 818/310/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія:

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 вересня 2016 р. справа №818/310/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.

представника позивача - Солов"я П.О.

представника відповідача - Буланова О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/310/16

за позовом державної фінансової інспекції в Сумській області

до Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини

про стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція в Сумській області звернулася до суду з адміністративним позовом до Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення коштів в сумі 19333,89 грн. Свої вимоги мотивує тим, що відповідачем при наданні адміністративних послуг кошти зараховувалися до спеціального фонду і використовувалися для власних потреб лікарні, що є порушенням вимог відповідних постанов Кабінету Міністрів України, згідно яких вказані кошти повинні перераховуватися до державного бюджету. Тому державному бюджету завдано збитків на загальну суму 19333,89 гривень.

Відповідач, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що адміністративні послуги з видачі ветеринарних документів належать до основної діяльності лікарні. У відповідності до ст. 13 Бюджетного кодексу України, отримання лікарнею оплати за вказані адміністративні послуги є власними надходженнями лікарні, що є складовою частиною спеціального фонду бюджету і використовуються на покриття витрат, пов"язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами.

Представник позивача Соловей П.О. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача Буланов О.М. позов не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що Глухівською об"єднаною державною фінансовою інспекцією було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини за період з 01.01.2011 по 28.02.2014 року, за результатами якої складено акт від 04.07.2014 №101-21/165 (а.с.9-12).

На підставі п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" відповідачу направлено лист-вимогу від 07.08.2014 №101-14/1232 із терміном зворотного інформування про вжиті заходи до 05.09.2014 (а.с.13-16).

Не погодившись з вказаним листом-вимогою, Глухівська районна державна лікарня ветеринарної медицини оскаржила його в судовому порядку.

Так, постановою Сумського окружного адміністративного суду від 29.10.2014, яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 09.12.2014, задоволений частково адміністративний позов Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини Сумської області до Глухівської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Сумській області про визнання протиправною та скасування п. 5 та п. 4 вимоги Глухівської об'єднаної державної фінансової інспекції від 07.08.2014 №101-14/1232 в частині перерахування до Державного бюджету України 152,49 грн., як плату за надання адміністративних послуг.

Постановою Вищого адміністративного суду від 28.04.2015 скасовано ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 9 грудня 2014 року. Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2014 року змінено, скасувавши у частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними та скасування пунктів 2, 4 листа-вимоги Глухівської об'єднаної державної фінансової інспекції від 07.08.2014 року № 101-14/1232, та прийнято нове рішення про задоволення позовних вимог в цій частині.

Не погодившись з рішеннями попередніх інстанцій, інспекція звернулася до Верховного суду України із заявою про перегляд судових рішень адміністративної справи за № 818/2470/14.

За результатами розгляду даної заяви інспекції, Верховним судом України винесено постанову від 16.09.2015, якою скасовано рішення судів попередніх інстанції, у зв'язку з чим п. 4 листа-вимоги "Про усунення виявлених ревізією порушень" від 07.08.2014 №101-14/1232 у розумінні ч. 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", в частині того, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими до виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Процедура надання адміністративних послуг органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в межах делегованих їм органами виконавчої влади повноважень, підприємствами, установами та організаціями, на які згідно з нормативно-правовими актами покладено надавати адміністративні послуги визначена Тимчасовим порядком надання адміністративних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 року № 737 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин; далі - Тимчасовий порядок), відповідно до п.1 якого адміністративна послуга - це послуга, яка є результатом здійснення суб'єктом повноважень щодо прийняття згідно з нормативно-правовими актами на звернення фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов'язків (отримання дозволу (ліцензії), сертифіката, посвідчення та інших документів, реєстрація тощо). До адміністративних послуг належить, зокрема, видача ліцензій, дозволів та інших документів дозвільного характеру, сертифікатів, свідоцтв, атестатів, посвідчень.

Відповідно до п.3 Тимчасового порядку плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, що визначені законодавчими актами, а в разі, коли це не передбачено законодавчими актами, - актами Кабінету Міністрів України.

З 24 червня 2011 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 641 "Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що входять до сфери її управління, і розміру плати за їх надання" (далі - Перелік), якою затверджені розмір плати за надання державними установами ветеринарної медицини платних адміністративних послуг.

З акту перевірки вбачається, що у період з 24.06.2011 по 31.12.2011 спеціальним фондом державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 24020000 "Плата за адміністративні послуги" недоотрмано доходів від надання ветлікарнею адміністративних послуг в сумі 19333,89 грн.

Відповідно до ст.13 Бюджетного кодексу України бюджет може складатися із загального та спеціального фондів. Складовими частинами спеціального фонду бюджету є: доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування; видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ); кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету з визначенням цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету); фінансування спеціального фонду бюджету.

Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.

Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи: перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством; друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.

У складі першої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю; підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності; підгрупа 3 - плата за оренду майна бюджетних установ; підгрупа 4 - надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).

У складі другої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - благодійні внески, гранти та дарунки; підгрупа 2 - кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.

Тобто, вказані норми не передбачають віднесення до власних надходжень бюджетних установ адміністративних послуг.

Водночас, відповідно до Переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною і фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 641 від 09.06.2011р., плата за видачу ветеринарних свідоцтв та довідок належить до адміністративних послуг, діяльність по видачі яких входить до функціональних повноважень цих установ.

Пунктом 32 статті 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено, що плата за адміністративні послуги відноситься до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України у частині доходів.

Отже, з аналізу вказаних правових норм вбачається, що плата за надані адміністративні послуги є доходами Державного бюджету України, а не власними надходженнями бюджетної установи, уповноваженої їх надавати.

На виконання п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 січня 2011 року № 33 "Про деякі питання надання платних адміністративних послуг" Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади повинні забезпечити до 1 березня 2011 року відкриття підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління рахунків в органах Державної казначейської служби для зарахування коштів від надання адміністративних послуг.

Пунктом 34 статті 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено, що кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з пунктом 32 статті 4 спрямовуються на видатки головних розпорядників коштів Державного бюджету, пов'язані з наданням адміністративних послуг.

Відповідно до ч.3 ст.22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів Державного бюджету України визначаються відповідно до пункту 1 частини 2 цієї статті та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень.

Таким чином, Глухівська районна державна лікарня ветеринарної медицини не є головним розпорядником коштів Державного бюджету України, а тому у неї відсутні правові підстави для розпорядження коштами, які надійшли за надання адміністративних послуг.

Крім того, рахунок для зарахування коштів від надання адміністративних послуг за кодом 24020000 "Плата за адміністративні послуги", лікарнею відкрито не було.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що Глухівська районна державна лікарня ветеринарної медицини в 2011 році не перераховувала кошти від надання платних адміністративних послуг з видачі ветеринарних сертифікатів і ветеринарних свідоцтв, державному бюджету завдано збитків на загальну суму 19333,89 гривень.

Таким чином, з Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини в дохід державного бюджету України за кодом надходження 21080500 на розрахунковий рахунок 31119090700107, відкритий в УК Глухівського району, МФО 837013 необхідно стягнути кошти в сумі 19333,89 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов державної фінансової інспекції в Сумській області до Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення коштів - задовольнити.

Стягнути з Глухівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703990) в дохід державного бюджету України за кодом надходження 21080500 на розрахунковий рахунок 31119090700107, відкритий в УК Глухівського району (код ЄДРПОУ 37437431), МФО 837013 кошти в сумі 19333,89 грн. (дев"ятнадцять тисяч триста тридцять три грн. 89 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) C.О. Бондар

Повний текст постанови складено 6 вересня 2016 року.

З оригіналом згідно:

Суддя C.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2016
Оприлюднено14.09.2016
Номер документу61195790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/310/16

Постанова від 02.09.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Постанова від 02.09.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 08.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 08.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні