Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
08 вересня 2016 р. № 820/2746/16
Харківський окружний адміністративний суд в особі судді Самойлової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива"
до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд скасувати рішення Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області № 47 від 01.04.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Перспектива".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення прийнято всупереч вимогам закону, чим порушені його права та інтереси, що потребує судового захисту.
Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач, який належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, згідно вимог ст. 35 КАСУ, в судове засідання не прибув без повідомлення про причини неприбуття, заяви про розгляд справи за його відсутності та заперечень проти позову не надав.
Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності вказаних осіб на підставі наявних в ній доказів у письмовому провадженні, згідно до приписів ч. 6 ст. 128 КАСУ.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 08.01.1998 року ТОВ "Перспектива" було взяте на облік у ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова та 09.12.2007 року його було зареєстровано платником податку на додану вартість, про що ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова видано свідоцтво №100020839 про реєстрацію платника податку на додану вартість та присвоєно індивідуальний податковий номер 251890420309.
01.04.2016 року Центральною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області було винесено рішення № 47 від 01.04.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Перспектива", код ЄДРПОУ 25189042.
Підставою для прийняття такого рішення послугували приписи п.п. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України, оскільки ТОВ "Перспектива" протягом 12 послідовних податкових місяців платник подає контролюючому органу декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, протягом періоду з березня 2015 року по лютий 2016 р. з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.
Із зазначеним рішенням суб"єкта владних повноважень суд не погоджується та зазначає про наступне.
Відповідно до підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Згідно з пунктом 184.2. статті 184 Податкового кодексу України, анулювання реєстрації на підставі, на підставах, визначених у підпунктах "б" -"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників податків на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130 (далі - Положення).
Згідно пункту 5.1 Положення реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу.
Відповідно до п. 5.2 зазначеного Положення, анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Відповідно до пп. 5.5. Положення анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Відповідно до п. 5.6. вказаного Положення контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ виключно за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей)
При цьому підпункт 3 п. 5.5. вказаного Положення передбачає, що у разі анулювання реєстрації на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України такими підтвердними документами є:
- довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців
- реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.
Наведені правові норми свідчить, що анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України можливе лише за таких обставин:
1) неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
2) в свою чергу такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Відповідно до п. 5.10. вказаного положення підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили.
Згідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, в даному випадку саме на відповідача покладено обов'язок підтвердити наявність підстав для доведення правомірності анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Однак, відповідач не надав жодних заперечень на позовну заяву та жодних доказів правомірності свого рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №47 від 01.04.2016 р., прийнятого стосовно позивача.
А від так, у суду не має правових підстав вважати, що оскаржуване рішення є законним та обгрунтованим, у зв"язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАСУ позивачеві підлягають відшкодуванню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1378,00 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 94, 128, 159, 160, 162 КАСУ, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Скасувати рішення Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області № 47 від 01.04.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, прийняте щодо товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива".
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ в Червонозаводському районі міста Харкова, код: 37999628, р/р 31217206784011, МФО 851011) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива" (61180, м. Харків, вул. Отакара Яроша, буд. 18 А, код ЄДРПОУ: 25189042) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Самойлова В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2016 |
Оприлюднено | 14.09.2016 |
Номер документу | 61195832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Самойлова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні