ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" вересня 2016 р.Справа № 922/2246/16
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Денисюк Т.С.
при секретарі судового засідання Кудревичу М.О.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "Хелзовець", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю :
Представник позивача - ОСОБА_1 довіреність №08-11/1474/2-16 від 22.04.2016 року;
Представник відповідача - не з"явився;
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Харківська міська рада звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Товариства по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "Хелзовець", про внесення змін до Договору оренди землі від 14.07.2006 року за реєстраційним № 640667100100, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного Договору оренди землі з 01 січня 2014 року, у редакції, яка додається. Також позивач просить суд стягнути з відповідача витрати по сплаті судового збору в розмірі 1378,00 грн..
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року, рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та рішенням №960/12, яким затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, змінюється базова вартість 1 кв.м. земель м. Харкова та запроваджується новий порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 11.07.2016 року за позовною заявою було порушено провадження по справі №922/2246/16 та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні.
Розгляд справи неодноразово відкладався для надання сторонам можливості подати пояснення та додаткові докази в обґрунтування своєї правової позиції.
Представник позивача, який брав участь в судовому засіданні 06.09.2016 року, підтримав позовні вимоги, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судові засідання не з’являвся, документів, витребуваних судом та відзиву на позовну заяву, не надав. До суду повернулись ухвали суду про порушення провадження по справі та про відкладення розгляду справи, які були направлені на адресу відповідача, згідно ОСОБА_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на момент розгляду справи, із довідкою пошти "за закінченням терміну зберігання".
У постанові пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26 грудня 2011 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" зазначає, що в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Таким чином, суд вважає, що відповідач - Товариство по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "Хелзовець", належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться на території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить: здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.
Згідно з п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Отже, земельна ділянка за адресою: м. Харків, вул. Сергіївська, 27, знаходиться у віданні Харківської міської ради.
На підставі рішення XLVI сесії Харківської міської ради IV скликання від 06.03.2006 року №57/06 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для експлуатації обєктів самочинного будівництва" 14.07.2006 року між Харківською міською радою (Орендодавець) та Товариством по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "Хелзовець" (Орендар) було укладено Договір оренди землі за реєстраційним №640667100100 (який було змінено Додатковою угодою до Договору оренди землі від 03.03.2011 року, що зареєстровано за №631010004000195).
Відповідно до умов вказаного Договору Орендодавець а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі транспорту, землі водного фонду, яка знаходиться м. Харків, вул. Сергіївська, 27.
Відповідно до п. 2. Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2726 га, у тому числі: ріллі --- га, багаторічних насаджень --- га, сіножатей --- га, пасовищ --- га, лісів --- га, під забудовою 0,1161 га, інших угідь 0,1565 га.
Пунктом 5. Договору зі змінами, які були внесені Додатковою угодою до Договору оренди землі від 03.03.2011 року, передбачено нормативно грошову оцінку земельної ділянки відповідно до витягу з документації №134/10 від 17.02.2010 року, яка становить 2548210 грн.
При змінах нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Договір укладено на період будівництва до 01.03.2031 року (до початку виконання робіт по розмиву русла р. Немишля без компенсації знесення). Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк (п. 8. Договору).
Згідно п. 9. Договору зі змінами, які були внесені Додатковою угодою до Договору оренди землі від 03.03.2011 року, орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківський області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати згідно з розрахунком №1281/10 від 20.07.2010 року на рік становить 0,09% від її нормативної грошової оцінки і складає 2293,39 грн., або в місяць 191,12 грн..
Відповідно до пункту 13. Договору, розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції - щорічно; погіршання стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
У відповідності до п. 36. Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
Суд зазначає, що загальні умови укладення договорів визначені статтею 179 Господарського кодексу України, частиною 3 якої, зокрема, передбачено, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, у випадку, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладання договору для певних категорій суб'єктів господарювання.
Згідно ст. 792 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Статтею 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
У відповідності до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Згідно ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
З урахуванням наведених положень чинного законодавства України, суд приходить до висновку про те, що взаємовідносини між позивачем та відповідачем щодо оренди землі врегульовані відповідним господарським договором - договором оренди, зареєстрованим в державному реєстрі. При цьому, укладення цього договору є обов'язковим у разі використання відповідачем земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Сергіївська, 27, в силу наведених вище приписів чинного законодавства.
Згідно ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Статтею 651 Цивільного кодексу України та ст. 188 Господарського кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст. 188 ГК України).
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до тексту спірної додаткової угоди, позивач просить внести зміни до п. 2 до Договору оренди землі від 14.07.2006 року за реєстраційним номером оренди 640667100100, доповнивши його наступним реченням: "Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:01:025:0004."
Згідно з приписом статті 15 Закону України "Про оренду землі", в редакції змін, внесених Законом № 3613-VІ, така істотна умова договору оренди землі як об'єкт оренди повинна містити відомості щодо кадастрового номеру, місця розташування та розміру земельної ділянки. В матеріалах справи знаходиться ОСОБА_2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №28 (а.с. 32) та план земельної ділянки (а.с. 20), в яких зазначений кадастровий номер спірної земельної ділянки, а саме 6310137500:01:025:0004.
Враховуючи викладене, вимога щодо доповнення п. 2 Договору оренди землі, визнається судом правомірною та такою, що підлягає задоволенню.
Щодо внесення змін до п. 5 спірного Договору оренди землі, в якому зазначений розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, суд зазначає наступне.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оцінку земель", підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території.
Відповідно до ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, станом на 01.01.2013 року.
Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.
Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 року №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та рішення Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю, відповідно до вимог чинного законодавства.
Враховуючи вищезазначені рішення Харківської міської ради, Департаментом земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням на адресу відповідача, разом із листом-пропозицією № 3031/0/225-16 від 26.11.2016 року, було направлено проект додаткової угоди до Договору оренди землі №640667100100 від 14.07.2006 року та розрахунок орендної плати в зв'язку із зміною її розміру, з пропозицією повернути у двадцятиденний строк після одержання листа-пропозиції до Департаменту земельних відносин підписані та скріплені печаткою три примірника додаткової угоди для проведення державної реєстрації в установленому законодавством порядку (арк.с. 29).
Проте, вказані вимоги відповідачем були проігноровані, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради не була надана. Станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою додаткову угоду до договору оренди землі між сторонами не підписано.
Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року за №1269/13 (далі - Порядок), зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.
Згідно ч.1 ст.20 Закону України "Про оцінку землі", за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою; витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (ст.23 ЗУ "Про оцінку землі").
Суд наголошує, що рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13 був затверджений "Порядок впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013". В матеріалах справи є ОСОБА_2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №28 від 14.11.2013 року (арк.с. 32), складений Головним Управлінням держземагентсва у м. Харкові Харківської області, до завдань якого входить, зокрема, забезпечення науково-експертного, аналітичного, інформаційного та методичного проведення землевпорядних, землеоціночних робіт.
У зазначеному ОСОБА_2 були враховані коефіцієнт Км2 для спірної земельної ділянки та значення коефіцієнту Км3 для зон впливу локальних факторів, затверджені рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13. Зазначене рішення не скасоване та, станом на час розгляду справи, є чинним.
Таким чином, беручи до уваги чинність рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13, на підставі якого був зроблений ОСОБА_2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №28, суд вважає доведеним розмір Кф земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Сергіївська, 27.
Отже, беручи до уваги припис п. 3.1 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року, в якому зазначено, що зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі, вимога про внесення змін до п. 5 спірного Договору в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки землі є законною, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Щодо вимоги про внесення змін до Договору оренди землі в частині розміру орендної плати (пункт 9), суд зазначає наступне.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі", однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Пунктом 13 договору оренди землі сторони обумовили, що розмір орендної плати переглядається у тому числі "в інших випадках, передбачених законом".
Відповідно до пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно із п. 2.1., п. 2.2. Порядку, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року за №1209/13, здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Як вже було зазначено, рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова в сумі 291,18 грн.
Рішенням сесії Харківської міської від 27.02.2008 року № 41/08 затверджені "Положенням про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові", в яких визначені порядок та формула розрахунку орендної плати.
Позивачем був наданий розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена станом на 01.01.13 року № 386/16 (а.с. 31), який був складений у відповідності до Рішення сесії Харківської міської від 27.02.2008 року № 41/08 та, відповідно до якого, розмір орендної плати спірної земельної ділянки становить 3% від нормативної грошової оцінки.
Враховуючи викладене, беручи до уваги те, що укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору.
Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд України, яка викладена в його Постановах від 06.12.2010 року № 2-1/10068-2008 та від 27.12.2010 р. № 27/15-10, про те, що законодавча зміна розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору оренди землі. А згідно з ст. 111-28 Господарського процесуального кодексу України, суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного суду України.
Отже, вимога про внесення змін до п. 9 спірного Договору щодо розміру орендної плати є законною, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Таким чином, абзац 2 пункту 9 має бути викладений в наступній редакції: "Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 384/16 від 11.03.2016 на рік становить 3% від її нормативної грошової оцінки і складає 104749,14 грн. (сто чотири тисячі сімсот сорок дев"ять гривень 14 копійок), або в місяць - 8729,10 грн. (вісім тисяч сімсот двадцять дев"ять гривень 10 копійок)."
Разом з тим, плата за землю у вигляді орендної плати повинна бути змінена і сплачуватись з 1 січня 2014 року, тобто з дати введення в дію нормативно грошової оцінки земельної ділянки на підставі рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013".
Враховуючи вищенаведене, згідно ст. 288, 289 Податкового кодексу України договір оренди землі, реєстраційний № 7559/05 від 17.03.2005, укладений між Харківською міською радою та ФОП ОСОБА_2 необхідно вважати зміненим з 1 січня 2014, що дасть можливість відповідачу дотриматись вимоги ст. 67 Конституції України, та сплатити податок в повному обсязі.
Вказана правова позиція підтверджується постановою Верховного суду України від 18.05.2016 у справі № 639/5781/15-ц, відповідно до якої "вважати зміненим з 1 січня 2014 року абзац другий пункту 9 договору оренди землі від 06 липня 2005 року, укладеного між Харківською міською радою та ОСОБА_3І.".
Пунктом 2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 17.05.2011, № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Так, доказів скасування в судовому порядку рішень Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13, від 25.09.2013 року №1269/13 та від 29.12.2012 року №960/12 суду не надано.
Крім того, суд зазначає, що в матеріалах справи наявний ОСОБА_3 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №28; розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена станом на 01.01.2013 рік № 384/16, який додавався до листа №3031/0/225-16 від 26.04.2016 року, та відповідно до якого, розмір орендної плати в місяць за оренду земельної ділянки площею 2726 кв.м за адресою: м. Харків, вул. Сергіївська, 27, становить 8729,10 грн.
За таких підстав, відповідачу було відомо про необхідність укладення додаткової угоди щодо приведення у відповідність розміру орендної плати.
Враховуючи встановлені обставини, суд вважає доведеним наявність у позивача права вимагати від відповідача приведення договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про внесення змін до Договору оренди землі від 14.07.2006 року за реєстраційним № 640667100100 в частині доповнення п. 2 та внесення змін до п. 5 та п. 9 Договору, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного Договору є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору у розмірі 1378,00 грн. відшкодовуються за рахунок відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 Земельного кодексу України, п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 179, 187, 284 Господарського кодексу України, ст.ст. 649, 651, 653, 654, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 13, 15, 18 Закону України "Про оцінку землі", ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст. 1, 4, 4-3, 12, 33, 43, 47, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до Договору оренди землі від 14.07.2006 за реєстраційним № 640667100100 шляхом визнання укладеною додаткової угодни до вказаного договору оренди землі з 01 січня 2014 року у такій редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі, зареєстрованого "14" липня 2006 року за № 640667100100 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"
"___"
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі виконуючого повноваження Харківського міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_4, який діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" і розпорядження міського голови від 08.04.2016 № 164/Зк з одного боку та Товариством по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "ХЕЛЗОВЕЦЬ" в особі керівника
І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові» (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові", листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2016 № 6-28-0.22-201/2-16 "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" пункти 5 та 9, договору оренди землі, зареєстрованого "14" липня 2006 року за № 640667100100 змінити, доповнити пункт 2. словами і викласти у такій редакції:
"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:01:025:0004."
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 28 від 14.11.2013 становить 1950835 грн. (один мільйон дев'ятсот п'ятдесят тисяч вісімсот тридцять п'ять гривні), а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2014, 2015 роки складає 3491638 грн. (три мільйони чотириста дев'яносто одна тисяча шістсот тридцять вісім гривень).
При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."
"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 384/16 від 11.03.2016 на рік становить З % від її нормативної грошової оцінки і складає 104749,14 грн. (сто чотири тисячі сімсот сорок дев'ять гривень 14 копійок), або в місяць - 8729,10 грн. (вісім тисяч сімсот двадцять дев'ять гривень 10 копійок)."
II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "14" липня 2006 року за реєстраційним № 640667100100 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ
Харківська міська рада Харківської області
м. Харків, м-н Конституції, 7
код 04059243
В особі виконуючого повноваження
Харківського міського голови,
секретаря міської ради
ОРЕНДАР
Товариство по спільній експлуатації гаражів,
місць зберігання автотранспортних
засобів громадян "ХЕЛЗОВЕЦЬ"
61050, м. Харків, просп. Московський, буд.97
код 24124534
В особі керівника
3. Стягнути з Товариства по спільній експлуатації гаражів, місць зберігання автотранспортних засобів громадян "ХЕЛЗОВЕЦЬ" (адреса: 61050, м. Харків, просп. Московський, буд. 97; код ЄДРПОУ 24124534) на користь Харківської міської ради (адреса: 61003, м.Харків, майдан Конституції, 7; код ЄДРПОУ 04059243, одержувач Харківська міська рада, р/р 35417005032986, ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО Банку 851011) витрати по сплаті судового збору в сумі 1378,00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 08.09.2016 р.
Суддя ОСОБА_5
Справа №922/2246/16.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2016 |
Оприлюднено | 14.09.2016 |
Номер документу | 61196790 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Денисюк Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні