Справа № 367/6509/16-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2016 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:
головуючого слідчого судді ОСОБА_1 ,
з участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду Київської області клопотання прокурора у кримінальному провадженні прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юриста 2 класу ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12014110040001661 від 19.09.2014, за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України,-
в с т а н о в и в:
До Ірпінського міського суду Київської області надійшло клопотання прокурора у кримінальному провадженні прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юриста 2 класу ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, в якому прокурор просив надати прокурору Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 2 класу ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0012 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_4 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0015 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_5 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0009 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_6 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0039 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_7 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0011 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_8 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0007 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_9 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0006 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_10 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0008 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_11 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0018 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_12 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0017 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_13 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0003 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_14 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0004 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_15 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0016 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_16 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0013 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_17 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0014 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_18 , що перебувають у володінні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 із наданням можливості прокурору Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області юристу 2 класу ОСОБА_3 вилучення їх в оригіналах..
За змістом клопотання до Ірпінського МВ ГУМВС України в Київській області 18.09.2014 о 15 год. 50 хв. надійшов рапорт ст. оперативного уповноваженого УДСБЕЗ ГУМВС України в Київській області підполковника міліції ОСОБА_19 про те, що ним зібрано матеріали щодо самовільного зайняття земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , котра належить відокремленому підрозділу НУБіП НДР « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Вказані відомості внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12014110040001661 від 19.09.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України.
На підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 №724-24-V від 27.07.2007 ІНФОРМАЦІЯ_4 видано державний акт серії ЯЯ №383876 від 20.12.2007 на право постійного користування земельною ділянкою площею 47,6806 га. для дослідних і навчальних цілей на території Ірпінської міської ради Київської області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №945 ІНФОРМАЦІЯ_5 перейменовано в ІНФОРМАЦІЯ_6 (далі ІНФОРМАЦІЯ_7 ).
Згідно витягу із протоколу №2 засідання вченої ради НУБіПУ від 25.09.2013, вченою радою університету ухвалено рішення щодо не заперечення вилученню з постійного користування університету вище зазначеної земельної ділянки для подальшого її використання громадянами України. Вказане рішення було прийнято за клопотанням ІНФОРМАЦІЯ_8 від 23.09.2013 №08-39/6202 щодо можливості добровільної відмови НДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від земельної ділянки орієнтовною площею 48 га. з цільовим призначенням для дослідних і навчальних цілей, яка знаходиться в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_3 для подальшого використання громадянами України, листом т.в.о. директора та голови профспілкового комітету ВП НУБіПУ НДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (№ 170 від 24.09.2013), рішенням спільного засідання земельної комісії та профспілкового комітету (протокол №8 від 24.09.2013), рішенням постійно діючої комісії із земельних питань НУБіПУ вчена рада ІНФОРМАЦІЯ_7 (протокол №3 від 25.09.2013).
У подальшому вченою радою НУБіПУ, згідно протоколу №3 від 19.11.2013, внесено зміни до протоколу №2 від 25.09.2013, в частині щодо не заперечення припиненню права постійного користування університетом зазначеною земельною ділянкою.
На підставі вище вказаних рішень і листів ІНФОРМАЦІЯ_8 видано наказ «Про припинення права користування земельною ділянкою» №КИ/3210900000:01:182/000011081 від 20.12.2013, яким припинено право постійного користування земельною ділянкою НУБіПУ площею 47,6806 га., кадастровий номер 32109000000:01:182:0001, що посвідчено державним актом серії ЯЯ № 383876, зареєстрованим в книзі записів реєстрації державних актів за № 030734000005 від 20.12.2007 в адміністративних межах ІНФОРМАЦІЯ_3 та віднесено дану земельну ділянку до складу земель сільськогосподарського призначення державної власності в адміністративних межах Ірпінської міської ради Київської області.
Відповідно до Статуту НУБіПУ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2001 № 202, Університет є державним вищим навчальним закладом дослідницького типу, який провадить освітню, науково-дослідну, науково-інноваційну, навчально-виробничу та інформаційно-консультаційну діяльність, спрямовану на розроблення сучасних проблем науки про життя і навколишнє природне середовище, використання, відтворення та збалансований розвиток біоресурсів наземних і водних екосистем, запровадження новітніх природоохоронних агро- і біотехнологій, технологій відродження безпечності та родючості ґрунтів, енергозберігаючих агротехнологій, екологічного і правового менеджменту в сільській місцевості, здійснення моніторингу і контролю за дотриманням стандартів, якістю і безпекою сільськогосподарської продукції, продуктів її переробки та довкілля. Університет провадить свою діяльність відповідно доКонституції України,Законів України «Про освіту»та«Про вищу освіту», інших законів,постанови Верховної Ради України від 29 липня 1994 р. № 158 «Про Національний аграрний університет», актів Президента України та Кабінету Міністрів України, а також Статуту.
Згідно із п. 2 Статуту до складу ІНФОРМАЦІЯ_4 входить, зокрема, навчально-дослідне господарство « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Відповідно до підпункту 11-2 пункту 7 Статуту, ІНФОРМАЦІЯ_4 уповноважено надавати в установленому законодавством порядку згоду на вилучення окремих земельних ділянок для суспільних та інших потреб за клопотанням органів державної влади та органів місцевого самоврядування і за погодженням з вченою радою Університету.
Крім того, згідно пункту 79 Статуту, встановлено, що питання вилучення земель, відведених у постійне користування ІНФОРМАЦІЯ_4 (в тому числі його навчально-дослідних господарств та дослідних станцій), вирішуються відповідно доЗемельного кодексу України.
Відповідно до пункту «а» частини 1 статті 19 Земельного кодексу України, однією із категорій земель за основним цільовим призначенням є землі сільськогосподарського призначення.
Частиною 1 статті 22 цього Кодексу закріплено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Згідно пункту «в» частини 3 цієї ж статті, землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства.
Частиною 1 статті 142 Земельного кодексу встановлено, що припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу.
Відповідно до частин 2 та 3 цієї ж статті, припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки, в свою чергу, власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Однак, законодавством закріплено спеціальний порядок добровільної відмови від користування землями, які віднесені до особливо цінних.
Так, згідно з пунктом «в» частини1 статті150 Земельного кодексуУкраїни,землі дослідних полів науково-дослідних установ і навчальних закладів належать до особливо цінних земель.
Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що припинення права постійного користування земельними ділянками особливо цінних земель, визначених у пунктах «в» і «г» частини першої цієї статті, з підстави добровільної відмови від користування ними або шляхом їх вилучення здійснюється за погодженням з Верховною Радою України.
Відповідно до частини 3 цієї ж статті, погодження матеріалів вилучення (викупу) земельних ділянок особливо цінних земель, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, провадиться Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, Київської і Севастопольської міських рад.
Однак, наказ ІНФОРМАЦІЯ_8 №32109000000:01:182/00011081 від 20.12.2013 щодо припинення права постійного користування НУБіПУ земельною ділянкою загальною площею 47,6806 га, кадастровий номер 3210900000:01:182:0001 та віднесення цієї земельної ділянки до складу земель сільськогосподарського призначення ІНФОРМАЦІЯ_3 видано без погодження з Верховною радою України.
Таким чином, вищезазначений наказ має бути визнаний в судовому порядку недійним та підлягає скасуванню, оскільки його видано без дотримання процедури, встановленої Земельним кодексом України.
В подальшому, на підставі оспорюваного наказу, за рахунок вказаної земельної ділянки надано у власність 16 громадянам земельні ділянки площею по 2 га. кожна для ведення особистого селянського господарства, а саме:
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016505 від 12.03.2014 ОСОБА_6 ;
-наказом в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_21 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» ОСОБА_7 ;
- наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016508 від 12.03.2014 ОСОБА_14 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016521 від 12.03.2014 ОСОБА_22 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016501 від 12.03.2014 ОСОБА_8 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016506 від 12.03.2014 ОСОБА_9 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016511 від 12.03.2014 ОСОБА_23 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016499 від 12.03.2014 ОСОБА_10 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016503 від 12.03.2014 ОСОБА_11 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016513 від 12.03.2014 ОСОБА_4 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016512 від 12.03.2014 ОСОБА_12 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016510 від 12.03.2014 ОСОБА_13 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016507 від 12.03.2014 ОСОБА_15 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016504 від 12.03.2014 ОСОБА_16 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» ОСОБА_18 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» № КИ/3210900000:01:182/00016502 від 12.03.2014 ОСОБА_17 .
В подальшому, затверджено документацію із землеустрою та надано земельні ділянки у власність цим же громадянам наступними наказами:
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017305 від 21.03.2014 ОСОБА_4 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017304 від 21.03.2014 ОСОБА_5 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017308 від 21.03.2014 ОСОБА_6 ;
-наказом в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_21 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» ОСОБА_7 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017309 від 21.03.2014 ОСОБА_8 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017291 від 21.03.2014 ОСОБА_9 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017288 від 21.03.2014 ОСОБА_10 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017306 від 21.03.2014 ОСОБА_11 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017285 від 21.03.2014 ОСОБА_12 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017284 від 21.03.2014 ОСОБА_13 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017289 від 21.03.2014 ОСОБА_14 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017286 від 21.03.2014 ОСОБА_15 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017287 від 21.03.2014 ОСОБА_16 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017290 від 21.03.2014 ОСОБА_17 ;
-наказом заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_20 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» № КИ/3210900000:04:001/00017292 від 21.03.2014 ОСОБА_18 .
Відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_9 від 07.04.2015 № 2-3155 вищевказані земельні ділянки по 2 га. кожна, виділенні громадянам наказами ІНФОРМАЦІЯ_8 входять до земельної ділянки площею 47,6806 га. для дослідних і навчальних цілей на території Ірпінської міської ради Київської області, що належала на праві постійного користування ІНФОРМАЦІЯ_4 на підставі державного акту серії ЯЯ № 383876.
Таким чином, наказ ІНФОРМАЦІЯ_8 №32109000000:01:182/00011081 від 20.12.2013 щодо припинення права постійного користування НУБіПУ земельною ділянкою загальною площею 47,6806 га, кадастровий номер 3210900000:01:182:0001 та ряд наказів про затвердження проектів землеустрою і надання земельних ділянок у власність громадянам, за рахунок цієї земельної ділянки суперечать законодавству, мають бути визнані недійсним та скасовані, з метою відновлення правового становища спірної земельної ділянки та повернення її у власність територіальної громади ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Недодержання вимог Земельного кодексу України під час процедури добровільної відмови НУБіПУ від права постійного користування земельною ділянкою загальною площею 47,6806 га., кадастровий номер 3210900000:01:182:0001 та подальша її передача у приватну власність громадян розцінюється як порушення, закріпленого та гарантованого Конституцією України принципу верховенства права, що є прямим порушенням державних інтересів.
У зв`язку із чим, в ході досудового розслідування планується отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме: проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянкизагальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0012 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_4 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0015 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_5 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0009 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_6 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0039 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_7 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0011 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_8 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0007 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_9 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0006 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_10 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0008 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_11 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0018 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_12 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0017 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_13 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0003 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_14 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0004 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_15 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0016 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_16 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0013 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_17 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0014 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_18 .
Проект землеустрою це сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом, згідно ст. 1 Закону України «Про землеустрій».
Крім того, відповідно до ст. 50 Закону України «Про землеустрою» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки зарахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва III-V категорії складності, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливогорежиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок;викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою. Серед матеріалів погодження проекту землеустрою повинна бути наявна довідка про правовий статус земельної ділянки, що видається територіальним відділом Держкомзему. Вказана довідка повинна містити відомості про те, кому надається земельна ділянка, її місце знаходження, цільове призначення, статус власності, відомості форми 2-зем, обтяження та інші відомості, що надають можливість встановити передання у власність земельної ділянки.
Установлено, що погодження та затвердження вищевказаних проектів землеустрою здійснювало ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Однак, в ході проведення тимчасового доступу до оригіналів проектів, що повинні були перебувати у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 встановлено, що вказані вище проекти згідно акту прийому- передачі документації до Державного фонду документації із землеустрою директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_24 отримано на доопрацювання та на даний час до управління не надходили.
У зв`язку із викладеним, у сторони обвинувачення наявні достатні підстави вважати, що оригінали документів до яких планується отримати тимчасовий доступ перебувають у володінні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 .
Згідно рішення Конституційного суду України в справі № 1-9/2012 від 20.01.2012 встановлено, що інформація про особисте та сімейне життя особи (персональні дані про неї) - це будь-які відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: національність, освіта, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, матеріальний стан, адреса, дата і місце народження, місце проживання та перебування тощо, дані про особисті майнові та немайнові відносини цієї особи з іншими особами, зокрема членами сім`ї, а також відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у побутовому, інтимному, товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи, за винятком даних стосовно виконання повноважень особою, яка займає посаду, пов`язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, є конфіденційною інформацією (п. 4 ч. 1 ст. 162 КПК України), а тому отримати доступ до оригіналів проектів землеустрою у інший спосіб як тимчасовий доступ є неможливо, що підтверджує необхідність надання саме тимчасового доступу до вказаних документів та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою документів до яких планується отримати тимчасовий доступ.
Відповідно до ст. 162 КПК України відомості, які можуть становити конфіденційну інформацію відносяться до охоронюваної законом таємниці та відповідно до ст.159 КПК України доступ до відомостей можливий лише при наданні тимчасового доступу, що є підтвердженням неможливості іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цієї інформації та документів, а також того, що документи отримані при тимчасовому доступі самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальномупровадженні.
При наданні тимчасового доступу до оригіналів документів, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » будуть стороною обвинувачення використані як матеріали для проведення судово-почеркознавчої експертизи, що в подальшому після її проведення буде доказом вчинення службовими особами діючого на той час ІНФОРМАЦІЯ_11 злочину у вигляді зловживання службовим становищем в інтересах третіх осіб, що спричинило державі значну шкоду, а також спрямованість умислу службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 на вчинення злочину достовірно розуміючи, що людина відповідної заяви про надання земельної ділянки не писала.
Документи до яких планується отримати тимчасовий доступ мають важливе значення для встановлення обставин, а саме встановлення факту підписання наказів, усвідомлення того, що всупереч вимог земельного законодавства приймаються незаконні рішення, а також стануть доказом підписання саме начальником (або іншими особами)висновків про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, довідок форми 6-зем, а також проставлення відтисків печаток ІНФОРМАЦІЯ_12 .
Крім того, з метою підтвердження підписання вказаних вище наказів саме конкретними службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_12 необхідно призначити судово-почеркознавчу експертизу за оригіналами довідок форми 6-зем та висновків які підписані ними, а також заявами (клопотаннями) про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Водночас, в ході досудового розслідування допитано як свідка ОСОБА_4 , яка повідомила, що про те, що вона отримала земельну ділянку у власність в місті Ірпені дізналася від працівників міліції та ніяких заяв про надання земельної ділянки вона не писала.
На підставі викладеного, наявні достатні підстави вважати, що як заяви (клопотання) про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою так і заяви про надання земельної ділянки у власність подані не громадянами яким надано право власності.
У зв`язку із цим, з метою проведення судово-почеркознавчої експертизи підписів на відповідних заявах необхідно вилучити в оригіналах проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок до яких планується отримати тимчасовий доступ.
Вказане вище положення підтверджує необхідність вилучення документів до яких планується отримати тимчасовий доступ, а також вилучення вказаних документів необхідне стороні обвинувачення для проведення ряду слідчих (розшукових) та процесуальних дій, а саме призначення почеркознавчої експертизи, проведення допитів учасників підписання висновків та довідок із пред`явленням оригіналів документів з метою встановлення їх підписання, проставлення ними підписів та інші дії, а також встановлення факту підроблення заяв від імені людей у проектах землеустрою та матеріалах прийняття наказів про надання дозволу на розробку проекту землеустрою.
Документи до яких планується отримати тимчасовий доступ самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку із яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Так, при отриманні оригіналів документів стороною обвинувачення із використанням отриманих в подальшому відомостей судово-почеркознавчої експертизи в ході досудового розслідування буде підтверджено факт підписання оригіналів документів саме службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_12 , а також встановлено факт підробки заяв поданих від імені громадян, що підтверджує обгрунтованість умислу службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 на вчинення злочину.
Наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення документів до яких планується отримати тимчасовий доступ працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що може призвести до внесення змін чи знищення вказаних документів, тому прокурор просив, керуючись ч. 2 ст. 163 КПК України, розглядати дане клопотання без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, у зв`язку із цим, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Прокурор ОСОБА_3 надав суду письмову заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримує та просить задовольнити.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України представники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 в судове засідання не викликались, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення інформації, яка знаходиться у володінні вище вказаної юридичної особи.
Відповідно до ч.4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Вивчивши клопотання та додані до нього копії документів, якими прокурор обґрунтовує своє клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає до часткового задоволення, з таких підстав.
Відомості щодо досудового розслідування внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12014110040001661 від 19.09.2014, за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.
Органом досудового розслідування, не встановлено особу (осіб), які вчинили злочин, передбачений ч.1 ст.364 КК України.
Отримати вказані відомості, неможливо без інформації, яка знаходиться у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
Так, відповідно до ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
У клопотанні прокурора зазначено: короткий виклад обставин злочину, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація злочину із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи; значення документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей може дати розпорядження про надання можливості вилучення документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів.
В судовому засіданні встановлено наявність достатніх підстав вважати, що вказані у клопотанні документи перебувають або можуть перебувати у розпорядженні відповідної юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. При цьому, в судовому засіданні встановлено можливість використання, як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Разом із цим, слідчий суддя відмовляє прокурору у задоволенні клопотання в частині можливості вилучення оригіналів вищезазначених проектів землеустрою, оскільки з клопотання та наданих до нього матерілів не вбачається, що проведення у кримінальному провадженні № 12014110040001661 від 19.09.2014, за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, яке здійснюється Ірпінським відділом поліції ГУНП в Київській області судово-почеркознавчої експертизи цих документів неможливо по копіям даних документів.
З огляду на викладене, слідчий суддя частково задовольняє клопотання прокурора .
Слідчий суддя, визначає строк дії ухвали, який становить один місяць.
Початок строку дії ухвали обчислювати з 25.08.2016 року, закінчення строку дії ухвали 25.09.2016 року.
Одночасно, слідчий суддя роз`яснює, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Керуючись ст.ст. 159-163 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в:
Клопотання прокурора у кримінальному провадженні прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юриста 2 класу ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12014110040001661 від 19.09.2014, за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України задовольнити частково.
Надати прокурору Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристу 2 класу ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0012 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_4 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0015 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_5 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0009 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_6 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0039 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_7 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0011 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_8 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0007 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_9 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0006 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_10 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0008 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_11 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0018 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_12 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0017 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_13 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0003 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_14 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0004 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_15 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0016 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_16 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0013 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_17 ; проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га. (кадастровий номер 3210900000:04:001:0014 для ведення особистого селянського господарства у власність ОСОБА_18 , що перебувають у володінні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 з можливістю зняти їх копії .
В інший частині клопотання залишити без задоволення.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Початок строку дії ухвали обчислювати з 25.08.2016 року.
Закінчення строку дії ухвали 25.09.2016 року.
Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції продовж п`яти днів.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 61200804 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ірпінський міський суд Київської області
Пархоменко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні