ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2016 рокум. Ужгород№ 807/964/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І
при секретарі судового засідання Шмідзен І.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатська торгова компанія" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 6 вересня 2016 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 9 вересня 2016 року.
Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач, Ужгородська ОДПІ) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатська торгова компанія" (далі - відповідач, ТОВ "Закарпатська торгова компанія"), яким просить стягнути з відповідача податковий борг у сумі 10880,00 грн. з податку на додану вартість.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, при цьому, прохальною частиною позовної заяви просить розглянути справу за його відсутності, відтак, у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних у справі доказів.
Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направляв, хоча повідомлявся належним чином про відкриття провадження у справі, про дату, час та місце проведення судових засідань. Згідно наявного в матеріалах витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Закарпатська торгова компанія" зареєстроване за адресою: м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16, корпус В, офіс Б-10, тобто, за адресою що вказана в позовній заяві та на яку направлялась кореспонденція суду. Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та у відповідності до ст. 128 КАС України, справа розглянута за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (набрав чинності з 01.01.2011 року, далі - ПК України), кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
8 грудня 2014 року Ужгородською ОДПІ проведено камеральну перевірку щодо неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "Закарпатська торгова компанія" за серпень-жовтень 2014 року. В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог пп.49.18.1 ст.49 та п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме: відповідачем не подано до податкової інспекції податкову звітність з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень 2014 року. За результатами перевірки складено акт № 1270/15 та винесено податкове повідомлення-рішення від 06 жовтня 2014 року № 0007181500 (яким відповідачу нараховано штрафні санкції у розмірі 680,00 грн.).
Крім того, 2 лютого 2015 року ДПІ у м. Ужгороді проведено камеральну електронну перевірку даних, задекларованих у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Закарпатська торгова компанія" за серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2014 року, а також камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень-грудень 2014 року. В ході перевірки виявлено порушення відповідачем п.201.15 ст.201 Податкового кодексу України, а саме: відповідачем не подано реєстри отриманих та виданих податкових накладних за серпень-грудень 2014 року та порушення вимог пп.49.18.1 ст.49 та п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме: відповідачем не подано до податкової інспекції податкову звітність з податку на додану вартість за серпень-грудень 2014 року.
За результатами перевірки ДПІ у м. Ужгороді складено акт № 281/07-01-15-01/38267615 та винесено податкові повідомлення-рішення від 10.03.2015 року № 0004141501 (яким відповідачу нараховані штрафні санкції у сумі 5100,00 грн.) та № 0004151501 (яким відповідачу нараховані штрафні санкції у сумі 5100,00 грн.)
Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржені відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку та залишаються не сплаченими.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як визначено пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до норм чинного законодавства України відповідачу було направлено податкову вимоги від 12.03.2014 року № 52-25, яка вручена особисто 26.12.2013 року.
Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема актами перевірки, податковими повідомленнями-рішеннями, податковою вимогою, обліковими картками платника податків.
Відповідно до п. 102.4 статті 102 ПК України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення ст. ст. 71, 72 КАС України, обов'язок доказування покладається в даному випадку на позивача. Ужгородською ОДПІ доведено наявність податкового боргу відповідача, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення податкового боргу у розмірі 10880,00 грн., відповідачем дані обставини не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав), позов підлягає до задоволення та у відповідності до вимог ст. 95 ПК України - слід стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатська торгова компанія", кошти у сумі 10880,00 грн. на погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатська торгова компанія" про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатська торгова компанія" (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, 16 корпус В, офіс Б-10 код 38267615) кошти у сумі 10880,00 грн. (десять тисяч вісімсот вісімдесят гривень) на погашення суми податкового боргу у розмірі 10880,00 грн. по податку на додану вартість.
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання її копії (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2016 |
Оприлюднено | 19.09.2016 |
Номер документу | 61222457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні